H θεαματική ανατροπή της VW

Με το ξέσπασμα του σκανδάλου dieselgate με το μαγείρεμα των ρύπων σε 11 και πλέον εκατ. οχήματα της Volkwagen από τις αμερικανικές αρχές το Σεπτέμβριο του 2015, που οδήγησε στη μείωση της μετοχικής αξίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά το ήμισυ και τους αναλυτές να κάνουν λόγο για ζημιές ύψους $80 δις για την εταιρεία, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει ότι ο γερμανικός κολοσσός θα μπορούσε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα να κάνει την ανατροπή.
Όχι μόνο κατάφερε να κάνει την ανατροπή, η Volkswagen ξεπερνά σήμερα σε πωλήσεις τις Toyota και General Motors, αυξάνει την κερδοφορία της και κάνει πλάνα για επενδύσεις ύψους €20 δις στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων και €14 δις στην τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων μέχρι το 2025.
 
Διαβάστε ακόμα: BOCH: LSE… ένα χρόνο μετά
 
Το σκάνδαλο δεν φαίνεται να πήρε από κάτω τον Όμιλο αλλά τουναντίον, σύμφωνα και με τον εκτελεστικό διευθυντή Matthias Muller, λειτούργησε ως καταλύτης ώστε να εγερθούν θέματα και να επιταχυνθούν διεργασίες  που θα συνέβαλλαν στην περαιτέρω ανάπτυξη.
 
Τα πιο πάνω αποδεικνύονται και από τους αριθμούς που είδαν το φως της δημοσιότητας και σύμφωνα με τους οποίους οι πωλήσεις του Ομίλου (με 12 μάρκες αυτοκινήτων μεταξύ αυτών Audi και Porsche) αυξήθηκαν κατά 4,3% το 2017 φθάνοντας τα 10,7 εκατ. αυτοκίνητα. Ακόμη και στις ΗΠΑ όπου με το ξέσπασμα του σκανδάλου χάθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη, το μερίδιο αγοράς της VW αυξήθηκε το 2017 κατά 5,2%.
 
Διαβάστε ακόμα: Οι Βραβευθέντες στα ΙΝ Business Awards 2017
 
Πλήρωσε με εξοικονομήσεις
Μέχρι στιγμής λόγω του σκανδάλου ο γερμανικός κολοσσός κλήθηκε να καταβάλει πρόστιμα ύψους $25 δις εκ των οποίων τα δύο τρίτα καταβλήθηκαν όχι από τα ταμειακά διαθέσιμα, αλλά από την αύξηση της ροής ρευστού και της κερδοφορίας. 
 
Πως έγιναν οι εξοικονομήσεις; Μέσω μεγάλες μείωσης στο κοστολόγιο της, απλοποιώντας τη διαδικασία παραγωγής οχημάτων, ψαλίδισμα στα διοικητικά κόστη και υιοθετώντας μοντέλα  κομμένα και ραμμένα στα μέτρα της εκάστοτε τοπικής αγοράς. Όλα αυτά οδήγησαν σε αύξηση της αποδοτικότητας και των κερδών, αύξηση της ροής ρευστού και της πιστοληπτικής της ικανότητας.
 
Παράλληλα για την μείωση του κοστολογίου, ο Όμιλος έβαλε ψαλίδι και στα έξοδα του. Συγκεκριμένα, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες που το 2015 ανέρχονταν στο 6,8% των πωλήσεων, το 2017 αναμένεται να κυμανθούν στο 5,9% και για το 2018 δεν προβλέπεται να ξεπεράσουν το 4,8%. Την ίδια ώρα, το μικρό περιθώριο κέρδους για τα επιβατικά οχήματα που αποτελεί και το μεγάλο όγκο των πωλήσεων του Ομίλου διπλασιάστηκε από 2% που ήταν το 2016 σε 4,5% το 2017, ενώ υπάρχει στόχος για αύξηση του στο 6% μέχρι το 2025.
 
Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι κατά πόσον τα διδάγματα των τελευταίων δύο ετών μετέτρεψαν την Volkswagen σε μια καλύτερη βιώσιμη εταιρεία καθώς ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με τις μεγαλύτερες αλλαγές από ιδρύσεως της.
 
ΠΗΓΗ: FT

Δειτε Επισης

Τρίζουν τα θεμέλια της εργασιακής ειρήνης στον κατασκευαστικό τομέα της Γερμανίας
Κύρια κινητήρια δύναμη για τις αγορές χρυσού οι Κεντρικές Τράπεζες των αναδυόμενων οικονομιών
Σε ανοδική πορεία οι τιμές των τροφίμων σε όλο τον κόσμο... Στο κρέας η μεγαλύτερη αύξηση
Η έλλειψη ρευστότητας προκαλεί προβλήματα στην παγκόσμια αγορά κακάο
Διακόπτει όλες τις εμπορικές συναλλαγές με το Ισραήλ η Τουρκία
Τουρκία: Σε ανοδική τροχιά παρά τη νομισματική σύσφιξη ο πληθωρισμός
ΟΟΣΑ: Η ανάπτυξη σε ΗΠΑ και Κίνα θα επιταχυνθεί-Οι προβλέψεις για την Ευρωζώνη
Άλμα για τον χρυσό με ώθηση από Fed και γεν
Nέο sell-off στα κρυπτονομίσματα, κάτω από τα $57.000 το Βitcoin
Goldman Sachs: Η ανάπτυξη επιστρέφει στην Ευρωζώνη-Οι τρεις λόγοι