Powered by

Ο αερομεταφορέας πρέπει να αποδείξει

Αερομεταφορέας που δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για τη ματαίωση της πτήσης του τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, οφείλει να τον αποζημιώσει, απεφάνθη το Δικαστήριο της ΕΕ, κρίνοντας επί σχετικής διένεξης εταιρείας με επιβάτη.

Το Δικαστήριο επισημαίνει ότι αυτό ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά επίσης όταν έχει συναφθεί μέσω διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδίων.

Με βάση την απόφαση που εξέδωσε, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι, η ευθύνη της απόδειξης βαρύνει τον αερομεταφορέα για το αν και πότε ενημέρωσε τους επιβάτες σχετικά με τη ματαίωση της πτήσης.

Εφόσον ο αερομεταφορέας δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για τη ματαίωση της πτήσης του τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση που προβλέπει ο κανονισμός.

Το Δικαστήριο διευκρινίζει ότι η ερμηνεία αυτή ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά, επίσης, όταν η σύμβαση αυτή συνήφθη μέσω τρίτου, όπως ενός διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδιών.

Τέλος, το Δικαστήριο επισημαίνει οι υποχρεώσεις που εκπληρώνει ο αερομεταφορέας βάσει του κανονισμού δεν αποκλείουν το δικαίωμά του να απαιτήσει αποζημίωση, σύμφωνα με το ισχύον εσωτερικό δίκαιο, από οιοδήποτε πρόσωπο ευθύνεται για την εκ μέρους του μεταφορέα αυτού αθέτηση των υποχρεώσεών του, μεταξύ άλλων και από τρίτους. Ειδικότερα, ο κανονισμός ουδόλως περιορίζει το δικαίωμα του αερομεταφορέα να διεκδικήσει αποζημίωση από ταξιδιωτικό πρακτορείο ή από άλλο πρόσωπο με το οποίο συνήψε σύμβαση.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Το Δικαστήριο επισημαίνει ότι αυτό ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά επίσης όταν έχει συναφθεί μέσω διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδίων.

Με βάση την απόφαση που εξέδωσε, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι, η ευθύνη της απόδειξης βαρύνει τον αερομεταφορέα για το αν και πότε ενημέρωσε τους επιβάτες σχετικά με τη ματαίωση της πτήσης.

Εφόσον ο αερομεταφορέας δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για τη ματαίωση της πτήσης του τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση που προβλέπει ο κανονισμός.

Το Δικαστήριο διευκρινίζει ότι η ερμηνεία αυτή ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά, επίσης, όταν η σύμβαση αυτή συνήφθη μέσω τρίτου, όπως ενός διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδιών.

Τέλος, το Δικαστήριο επισημαίνει οι υποχρεώσεις που εκπληρώνει ο αερομεταφορέας βάσει του κανονισμού δεν αποκλείουν το δικαίωμά του να απαιτήσει αποζημίωση, σύμφωνα με το ισχύον εσωτερικό δίκαιο, από οιοδήποτε πρόσωπο ευθύνεται για την εκ μέρους του μεταφορέα αυτού αθέτηση των υποχρεώσεών του, μεταξύ άλλων και από τρίτους. Ειδικότερα, ο κανονισμός ουδόλως περιορίζει το δικαίωμα του αερομεταφορέα να διεκδικήσει αποζημίωση από ταξιδιωτικό πρακτορείο ή από άλλο πρόσωπο με το οποίο συνήψε σύμβαση.

Δειτε Επισης

Γερμανία: Υποχώρησε στο 2,1% ο πληθωρισμός τον Μάιο
ΔΝΤ: Σημάδια επιβράδυνσης στο εμπόριο, καθώς υποχωρεί ο πανικός των δασμών
Σε νέα υψηλά επίπεδα ο χρυσός-Οι επενδυτές σπεύδουν σε ασφαλή καταφύγια
Bitcoin-Ether: Χάνουν αξία τα cryptos με φόντο την κλιμάκωση στη Μ. Ανατολή… Ρευστοποιήθηκε $1 δις σε 24 ώρες
Goldman Sachs: Μειώνει στο 30% τον κίνδυνο ύφεσης των ΗΠΑ μετά το νέο εμπορικό deal με την Κίνα
Ε.Ε.: Προειδοποιεί με αποκλεισμό δύο κινεζικές τράπεζες για εμπόριο με τη Ρωσία
Τζέιμι Ντάιμον: Η αμερικανική οικονομία κινδυνεύει από επιβράδυνση τους επόμενους μήνες
ΗΠΑ: Πρώτες σε αριθμό εκατομμυριούχων-Ποιες χώρες ακολουθούν
Επιμένει ο Τραμπ: Θα ορίσω μονομερείς δασμούς σε δύο εβδομάδες-Ετοιμάζει επιστολές προς δεκάδες οικονομίες
ΕΚΤ: Το δολάριο συνεχίζει να χάνει μερίδιο αγοράς, το ευρώ επωφελείται αργά