Powered by

Ο αερομεταφορέας πρέπει να αποδείξει

Αερομεταφορέας που δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για τη ματαίωση της πτήσης του τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, οφείλει να τον αποζημιώσει, απεφάνθη το Δικαστήριο της ΕΕ, κρίνοντας επί σχετικής διένεξης εταιρείας με επιβάτη.

Το Δικαστήριο επισημαίνει ότι αυτό ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά επίσης όταν έχει συναφθεί μέσω διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδίων.

Με βάση την απόφαση που εξέδωσε, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι, η ευθύνη της απόδειξης βαρύνει τον αερομεταφορέα για το αν και πότε ενημέρωσε τους επιβάτες σχετικά με τη ματαίωση της πτήσης.

Εφόσον ο αερομεταφορέας δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για τη ματαίωση της πτήσης του τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση που προβλέπει ο κανονισμός.

Το Δικαστήριο διευκρινίζει ότι η ερμηνεία αυτή ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά, επίσης, όταν η σύμβαση αυτή συνήφθη μέσω τρίτου, όπως ενός διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδιών.

Τέλος, το Δικαστήριο επισημαίνει οι υποχρεώσεις που εκπληρώνει ο αερομεταφορέας βάσει του κανονισμού δεν αποκλείουν το δικαίωμά του να απαιτήσει αποζημίωση, σύμφωνα με το ισχύον εσωτερικό δίκαιο, από οιοδήποτε πρόσωπο ευθύνεται για την εκ μέρους του μεταφορέα αυτού αθέτηση των υποχρεώσεών του, μεταξύ άλλων και από τρίτους. Ειδικότερα, ο κανονισμός ουδόλως περιορίζει το δικαίωμα του αερομεταφορέα να διεκδικήσει αποζημίωση από ταξιδιωτικό πρακτορείο ή από άλλο πρόσωπο με το οποίο συνήψε σύμβαση.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Το Δικαστήριο επισημαίνει ότι αυτό ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά επίσης όταν έχει συναφθεί μέσω διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδίων.

Με βάση την απόφαση που εξέδωσε, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι, η ευθύνη της απόδειξης βαρύνει τον αερομεταφορέα για το αν και πότε ενημέρωσε τους επιβάτες σχετικά με τη ματαίωση της πτήσης.

Εφόσον ο αερομεταφορέας δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για τη ματαίωση της πτήσης του τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση που προβλέπει ο κανονισμός.

Το Δικαστήριο διευκρινίζει ότι η ερμηνεία αυτή ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά, επίσης, όταν η σύμβαση αυτή συνήφθη μέσω τρίτου, όπως ενός διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδιών.

Τέλος, το Δικαστήριο επισημαίνει οι υποχρεώσεις που εκπληρώνει ο αερομεταφορέας βάσει του κανονισμού δεν αποκλείουν το δικαίωμά του να απαιτήσει αποζημίωση, σύμφωνα με το ισχύον εσωτερικό δίκαιο, από οιοδήποτε πρόσωπο ευθύνεται για την εκ μέρους του μεταφορέα αυτού αθέτηση των υποχρεώσεών του, μεταξύ άλλων και από τρίτους. Ειδικότερα, ο κανονισμός ουδόλως περιορίζει το δικαίωμα του αερομεταφορέα να διεκδικήσει αποζημίωση από ταξιδιωτικό πρακτορείο ή από άλλο πρόσωπο με το οποίο συνήψε σύμβαση.

Δειτε Επισης

Αυξάνουν περαιτέρω την παραγωγή πετρελαίου οι χώρες-μέλη της συμμαχίας του ΟΠΕΚ
Πεπεισμένος για εμπορικές συμφωνίες πολύ γρήγορα ο Σκοτ Μπέσεντ-Σε τι συνίσταται η αμερικανική στρατηγική
Στέλνει μια ντουζίνα επιστολές σε εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ ο Τραμπ-Ενημερώνει για τους δασμούς στα προϊόντα τους
Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού: Ακόμη 20 τόνους χρυσού αγόρασαν τον Μάιο οι Κεντρικές Τράπεζες
Τα γερμανικά εργοστάσια «φρενάρουν» εν μέσω αβεβαιότητας στο εμπόριο με τις ΗΠΑ
Βιλερουά: Η ισχυροποίηση του ευρώ απειλεί τον στόχο της ΕΚΤ για τον πληθωρισμό
ΕΚΤ: Καύσωνας και κλιματική κρίση «καίνε» το ΑΕΠ και ανεβάζουν τον πληθωρισμό
Αρχίζουν οι επιστολές Τραμπ για δασμούς 10%-70%... Θα επιβληθούν τεθούν σε ισχύ τον Αύγουστο
Μπέσεντ: Ανταποδοτικός δασμός 10% για περίπου 100 χώρες πριν την προθεσμία της 9ης Ιουλίου
«Καμπανάκι» από την Oxford Economics-Η Ε.Ε. κινδυνεύει με εμπορική συρρίκνωση