Όλες οι μαρίνες της Κύπρου

Τη δυνατότητα να φιλοξενήσει πέραν των 4000 σκαφών θα έχει η Κύπρος τα επόμενα χρόνια, αφού ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και τα έργα κατασκευής των προωθούμενων μαρίνων Αγίας Νάπας, Παραλιμνίου και Πάφου, όπως και η ανάπτυξη της υφιστάμενης μαρίνας Λάρνακας. 

Πρόκειται για έργα, τα οποία προωθούνται με στόχο την αναβάθμιση της τουριστικής υποδομής της Κύπρου και τη βελτίωση του ναυτικού τουρισμού στο νησί, γενικότερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα, με τη λειτουργία των υφιστάμενων μαρίνων Λεμεσού, Λάρνακας και της ιδιωτικής μαρίνας του ξενοδοχείου St. Raphael στη Λεμεσό, η Κύπρος έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας περίπου 1.600 σκαφών. 

Διαβάστε ακόμα: Τα new entries των υπεραγορών το 2018

Το InBusinessNews παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά και τη δυνατότητα φιλοξενίας σκαφών των υφιστάμενων και προωθούμενων μαρίνων στην Κύπρο. Τονίζεται ότι όλες οι μαρίνες θεωρούνται επίσημα σημεία εισόδου της Δημοκρατίας. 

Μαρίνα Λεμεσού
Η μαρίνα Λεμεσού είναι δυναμικότητας περίπου 1000 σκαφών, εκ των οποίων οι 650 είναι θέσεις ελλιμενισμού στο θαλάσσιο χώρο και οι 350 θέσεις είναι για σκοπούς επισκευής, συντήρησης και αποθήκευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει των τελευταίων δεδομένων, η αξιοποίηση των θέσεων σκαφών της μαρίνας βρίσκεται περίπου στο 50%. 

 

 

Μαρίνα Λάρνακας
Η υφιστάμενη μαρίνα Λάρνακας διαθέτει 350 – 380 θέσεις ελλιμενισμού, αναλόγως των χαρακτηριστικών και των μεγεθών των διαφόρων σκαφών. Διαθέτει επίσης 120 – 150 θέσεις για σκάφη σε χερσαίο χώρο. Βάσει των δεδομένων των τελευταίων ετών, η πληρότητα των σκαφών στο νερό ξεπερνά το 90%. Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει των σχεδιασμών, με τα προωθούμενα σχέδια της κυβέρνησης για ενιαία ανάπτυξη του Λιμανιού και τη Μαρίνας Λάρνακας, η μαρίνα της πόλης θα μπορεί στο μέλλον να φιλοξενεί μέχρι 700 σκάφη μετά το τέλος της πρώτης φάσης του έργου και μέχρι 1000 μετά το οριστικό τέλος των εργασιών. Υπενθυμίζεται ότι οι προσφορές για εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο έχουν ολοκληρωθεί και οι επικρατέστεροι προσφοροδότες είναι τρεις. Πρόκειται για τρεις μεγάλες και αξιόπιστες εταιρείες. 

 

 

Μαρίνα Αγίας Νάπας
Η υπό κατασκευή μαρίνα Αγίας Νάπας θα είναι χωρητικότητας 600 σκαφών περίπου, εκ των οποίων οι 540 θα είναι θέσεις ελλιμενισμού στο θαλάσσιο χώρο, ενώ άλλες 150 θέσεις θα προορίζονται για επισκευή, συντήρηση και αποθήκευση. Βάσει των σχεδιασμών, το έργο, το κόστος του οποίου ανέρχεται στα €220 εκατ, αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως το καλοκαίρι του 2021. 

 

 

Μαρίνα Παραλιμνίου
Μικρότερη από τις υπόλοιπες, σε ότι αφορά τη χωρητικότητα σκαφών θα είναι η προωθούμενη μαρίνα Παραλιμνίου, τα συμβόλαια της οποίας αναμένεται να υπογραφούν περί τα τέλη Δεκεμβρίου. Το έργο, το οποίο αναμένεται να κοστίσει περίπου €100 εκατ, θα είναι δυναμικότητας 300 σκαφών. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του InBusinessNews, η πρώτη φάση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2020. 

 

 

Μαρίνα Πάφου
Δυναμικότητας 1000 σκαφών, περιγράφεται η μαρίνα Πάφου, ένα μεγάλο έργο για την πόλη, το οποίον αν και προωθείται από το 2006 που είχε προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, εντούτοις νομικές και άλλες διαδικασίες δεν το άφησαν ακόμη να προχωρήσει. Βάσει των σχεδιασμών, η μαρίνα Πάφου θα διαθέτει 650 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών και 350 θέσεις για σκοπούς επισκευής. Στα διαδικαστικά, το έργο παραμένει ακόμα στον αέρα, καθώς εκκρεμεί η απόφαση Δικαστηρίου, μετά από σχετική προσφυγή της κοινοπραξίας Poseidon Grand Marina of Papfos, εναντίον της Διαχειριστικής Επιτροπής Μαρίνων, η οποία είχε αποφασίσει να προχωρήσει με το δεύτερο προσφοροδότη, επικαλούμενη μη ικανοποίηση των όρων του διαγωνισμού από την κοινοπραξία Poseidon. Πληροφορίες του InBusinessNews αναφέρουν ότι η Διαχειριστική Επιτροπή Μαρίνων αναμένει την απόφαση του δικαστηρίου, για να προχωρήσει στην ανάθεση του έργου στη δεύτερη σε κατάταξη εταιρεία, την Pafilia. Οι αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν τη νομική αυτή διαδικασία να ολοκληρώνεται εντός Ιανουαρίου. 

 

 

Η μαρίνα του St Raphael
Η ιδιωτική μαρίνα του ξενοδοχείου St Raphael στη Λεμεσό διαθέτει 237 χώρους ελλιμενισμού σκαφών, μήκους μέχρι 30 μέτρων. Και η συγκεκριμένη μαρίνα θεωρείται επίσημο σημείο εισόδου της Δημοκρατίας.

 

Διαβάστε ακόμα: Γ. Μηνά: Τεράστια η αλλαγή στην Φώτος Φωτιάδης Διανομείς

Δειτε Επισης

Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
Καταπέλτης για τις απεργίες ο Χριστοδουλίδης-Το κράτος δεν πρόκειται να υποκύψει σε πιέσεις
Λούης Ποχάνης: Κεφαλαιώδους σημασίας σ’ ένα άστατο κόσμο η ασφάλιση των επιχειρήσεων
Σταύρος Σταύρου: Οι επιχειρηματίες της χώρας μας έχουν ισχυρές αντιστάσεις στις κρίσεις-Πρότυπα οι βραβευθέντες
Γιώργος Μιχαήλ: Επιβραβεύουμε business leaders που τόλμησαν, οραματίστηκαν και κατάφεραν να διαπρέψουν
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ενδυνάμωση παρουσίας στην Πάφο με εξαγορά P. M.M. Papamichael Supermarket
Αναβάθμιση με ώθηση από ΑΞΕ και headquartering-Η συμβολή του Invest Cyprus και τι δηλώνει ο Ευγένιος Ευγενίου
65% πληρότητα για το Neocleous Tower-Το νέο επιχειρηματικό κέντρο της Λεμεσού
Μ. Αντώνιου: Αυξάνονται καθημερινά οι πιέσεις στην οικονομία λόγω της απεργίας στον κλάδο σκυροδέματος
Η οικονομία, οι αναβαθμίσεις και ένας Πρόεδρος στη δίνη του μηδενισμού και του αφορισμού