Συνεργατισμός: 2017 ή 2018 η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Ορόσημο για την Συνεργατική Κεντρική Τράπεζα είναι η 30η Σεπτεμβρίου 2018, καθώς μέχρι τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 25%, από το οποίο το ¼ θα διατεθεί προς το κοινό με δημόσια πρόσκληση και τα υπόλοιπα ¾ σε επενδυτές.

Όπως ανέφερε ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής οικονομικών, ο προϊστάμενος της Μονάδας Διαχείρισης του ΥΠΟΙΚ, Διονύσης Διονυσίου, με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα η ΣΚΤ δεν χρειάζεται επί του παρόντος επιπρόσθετα κεφάλαια, εκτός αν υπάρξουν επιπτώσεις από διεθνείς εξελίξεις όπως το Brexit, η κατάσταση στις ιταλικές τράπεζες και στην Deutsche Bank.

Ωστόσο, σημείωσε ότι σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστούν μέχρι τις 31/12/2016 οι απαραίτητες εγκρίσεις για εισαγωγή του Συνεργατισμού στο ΧΑΚ, τότε θα προχωρήσει η νομική συγχώνευση των 18 ΣΠΙ σε 1. Διευκρίνισε επίσης ότι σε περίπτωση που η ΣΚΤ αντιμετωπίσει επιπρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες, τότε θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 25% μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017.

Εξάλλου, σύμφωνα με  τον κ. Διονυσίου, η μεγαλύτερη αλλαγή που προβλέπεται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του Συνεργατισμού είναι η είσοδος της ΣΚΤ στην χρηματιστηριακή αγορά και η σταδιακή μείωση του ποσοστού συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Υπάρχει δέσμευση για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΣΚΤ
Ο κ. Διονυσίου είπε ότι στη βάση του καταλόγου δεσμεύσεων της, η ΣΚΤ, θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της, τουλάχιστον κατά 25% του εγκεκριμένου μετοχικού της κεφαλαίου, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν κεφαλαιακές ανάγκες.

Από αυτό το ποσοστό, το ένα τέταρτο θα διατεθεί στο κοινό με δημόσια πρόταση και τα τρία τέταρτα θα διατεθούν προς επενδυτές.

Σύμφωνα με τον κ. Διονυσίου, μετά την 1/1/2019, θα συνεχίσει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κάθε εννέα μήνες, ώστε σταδιακά να μειωθεί η συμμετοχή του κράτους στην ΣΚΤ σε ποσοστό 25% το μέγιστο.

Διεθνείς παράγοντες θα μπορούσαν να προκαλέσουν την ανάγκη νέων κεφαλαίων
Ο κ. Διονυσίου αναφέρθηκε σε παράγοντες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την ανάγκη νέων κεφαλαίων στο Συνεργατισμό και σημείωσε τις επιπτώσεις από διεθνείς εξελίξεις όπως το Brexit και τα δεδομένα με τις ιταλικές τράπεζες και τη Deutsche Bank.

Αναφερόμενος στο ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων στο Συνεργατισμό, ο κ. Διονυσίου είπε ότι το ύψος των αναδιαρθρώσεων ανέρχεται στα €2 δισ. καθώς έχουν αναδιαρθρωθεί περίπου 17,2 χιλιάδες λογαριασμοί.

Πρόσθεσε ότι άλλη μια μεγάλη πρόκληση για τον Συνεργατισμό, είναι η παραχώρηση δανείων στην πραγματική οικονομία, ενώ στους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο Συνεργατισμός, είναι και αυτοί που θα προκύψουν από μη υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης και από τυχόν καθυστερήσεις που μπορεί να προκύψουν αλλά και εξωτερικά γεγονότα και οι επιπτώσεις αυτών.

Ο κ. Διονυσίου είπε ότι η ΣΚΤ είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κυπριακή οικονομία καθώς δεν έχει δάνεια εκτός Κύπρου και το 99% των καταθέσεών της είναι από κατοίκους εντός Κύπρου, συνεπάγεται, λοιπόν, ότι βελτίωση της οικονομίας θα σημαίνει και βελτίωση των δεικτών της ΣΚΤ.

Απαντώντας σε επικρίσεις που δέχεται κατά καιρούς η ΣΚΤ, κυρίως μέσω του Τύπου, για θέματα προσλήψεων και μισθοδοσίας, ο κ. Διονυσίου είπε ότι έχουν καθοριστεί ανώτατα όρια στις μισθοδοσίες, ώστε να μην υπάρχουν μισθοί που να ξεπερνούν το 80% του μισθού ενός Γενικού Διευθυντή Υπουργείου.

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η μόνη περίπτωση στην οποία έγινε παρέκκλιση ήταν για τη θέση του Γενικού Διευθυντή της ΣΚΤ όπου εκεί ο μισθός καθορίστηκε στις 200 χιλιάδες ετησίως.

Ο κ. Διονυσίου είπε ότι για τη συγκεκριμένη θέση υπήρξε κατάλογος οκτώ ατόμων. οι οποίοι εργάζονταν σε άλλες τράπεζες και θα μπορούσαν να καλύψουν τη θέση μετά από έξι μήνες και ο χαμηλότερος μισθός που μπορούσαν να αποδεχθούν ήταν δυόμισι φορές μεγαλύτερος από όσα προσφέρονταν.

Ανέφερε, επίσης, ότι όλες οι κενές θέσεις προσφέρονται πρώτα προς τους υφιστάμενους υπαλλήλους του Συνεργατισμού και μόνο σε περίπτωση που δεν καλύπτονται εσωτερικά, εφαρμόζεται διαδικασία εξωτερικής πρόσληψης την οποία διαχειρίζεται ανεξάρτητος οίκος για να λάβει τις αιτήσεις και να κάνει μια πρώτη διαλογή.

Καταλήγοντας ο κ. Διονυσίου, είπε ότι η ΣΚΤ εμπλέκεται κατόπιν στη διαδικασία, ενώ, από τον Απρίλιο του 2015, για τη δημιουργία οποιασδήποτε νέας θέσης, χρειάζεται η έγκριση της μονάδας διαχείρισης του Υπουργείου Οικονομικών.

Τέλος, τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, αποφάσισαν να συζητήσουν σε μια χωριστή συνεδρίαση, το θέμα της συμμετοχής του κράτους στην ΣΚΤ και συγκεκριμένα, την πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ για απαγόρευση της διάθεσης μέρους ή του συνόλου της συμμετοχής του κράτους στη ΣΚΤ, μέχρι και το τέλος του 2018, στην παρουσία όλων των εμπλεκομένων και εκπροσώπων του Συνεργατισμού, ώστε να τεθούν ερωτήματα και να υπάρξει συζήτηση.

Δειτε Επισης

Στα €44.608.380,50 το εκδομένο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Κύπρου-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Ψήφος εμπιστοσύνης από Fitch... Υψηλότερα και διαφοροποιημένα έσοδα για Ελληνική από την εξαγορά της CNP
Αδικεί επενδυτές και όσους έχουν προτεραιότητα στήριξης η πρόταση για φορολόγηση υπερκερδών τραπεζών
Προειδοποιούν οι επόπτες... Παραμένουν αυξημένοι οι κίνδυνοι για το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Ε.Ε.
Στην επενδυτική βαθμίδα BBB (χαμηλή) με σταθερή τάση η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας από DBRS
Τράπεζα Κύπρου: Στο Δ.Σ. Christian Philipp Hansmeyer και William Stuart
Αιφνιδιαστική παραίτηση του CEO της HSBC
Κνοτ (ΕΚΤ): Ρεαλιστική η μείωση επιτοκίων τον Ιούνιο
Δεν πείθει την Βουλή για φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών το ΑΚΕΛ-«Προεκλογικό πυροτέχνημα»
Moody's: Πιστωτικά θετική για την Ελληνική η απόκτηση της CNP