Η Google βάζει φωτοβολταϊκά στη στέγη μας

Η Google, η οποία εδώ και καιρό χρηματοδοτεί μεγάλα ηλιακά και αιολικά έργα σε όλο τον κόσμο, μπαίνει στον κλάδο των φωτοβολταϊκών με έναν τρόπο βασισμένο στο διαδίκτυο – όπως παραδοσιακά είναι το στυλ της Google.
Πρόσφατα η Google παρουσίασε μια ιστοσελίδα που ονομάζεται Project Sunroof, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να αναζητήσουν τη διεύθυνσή τους στο Google και να βρουν πόσο ήλιο δέχεται η στέγη τους, καθώς επίσης και τις επιλογές στην περιοχή τους για την αγορά νέων ηλιακών συλλεκτών.
 

 

Είναι ένα τρομερά απλό site, το οποίο δημιουργήθηκε από έναν από τους μηχανικούς της Google με έδρα τη Βοστόνη, τον Καρλ Έλκιν, κατά τη διάρκεια του χρόνου που η Google παρέχει στους εργαζόμενους για να εργαστούν σε προγράμματα που τους ενδιαφέρουν. Η ιστοσελίδα – η οποία επί της παρούσης είναι διαθέσιμη μόνο στο Σαν Φρανσίσκο, τη Βοστόνη και το Φρέσνο – χρησιμοποιεί δεδομένα από το Google Earth, συμπεριλαμβανομένων των υψηλής ανάλυσης δεδομένων εναέριας χαρτογράφησης, για να λάβει υπόψη μικρές λεπτομέρειες όπως ο προσανατολισμός της στέγης, η σκιά από τα δέντρα, και οι τοπικές καιρικές συνθήκες.
Παρά την απλή φύση του, νομίζω ότι το Project Sunroof είναι ένα παράδειγμα του είδους των έργων στα οποία η Google πρέπει να εμπλακεί περισσότερο. Η Google έχει ξοδέψει σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε έργα καθαρής ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο, το οποίο είναι πολύ σημαντικό, αλλά οποιαδήποτε εταιρεία με πολύ χρήμα και μια δέσμευση στην καθαρή ενέργεια θα μπορούσε να το κάνει αυτό. Πολύ λίγες εταιρείες έχουν το βάθος των δεδομένων και των πληροφοριών, σε συνδυασμό με την εμπειρία της δημιουργίας προϊόντων φιλικών προς το χρήστη, όπως η Google.
Ενώ τα ηλιακά πάνελ είναι φθηνότερα από ποτέ, τα λεγόμενα «μαλακά κόστη» – οι πωλήσεις, το μάρκετινγκ και η αδειοδότηση – συνεχίζουν να επιβαρύνουν το συνολικό κόστος. Με την παροχή πληροφοριών της, η Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα για να βοηθήσει να μειωθεί η τιμή ακόμα περισσότερο.
Το Project Sunroof περιλαμβάνει εταιρείες εγκατάστασης όπως η Vivint Solar, η SolarCity και η SunPower. Εάν η Google μπορέσει να προσελκύσει τους χρήστες στη νέα υπηρεσία της, θα μπορούσε να συστήσει σημαντικό αριθμό πελατών σε αυτές τις εταιρείες.
Στις ΗΠΑ ο κλάδος των φωτοβολταϊκών αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Οι εγκατεστημένοι ηλιακοί συλλέκτες στις ΗΠΑ ξεπερνούν σε χωρητικότητα τα 20 γιγαβάτ ενώ πάνω από 1 γιγαβάτ εγκαθίσταται κάθε τρίμηνο. Ένα γιγαβάτ είναι περίπου το μέγεθος μιας μεγάλης μονάδας φυσικού αερίου ή γαιάνθρακα. Και μέχρι το 2020 αναμένετε να έχουν συνδεθεί επιπλέον ηλιακοί συλλέκτες χωρητικότητας 50 γιγαβάτ.
Το μειονέκτημα του Project Sunroof είναι ότι υπάρχουν startups όπως η Geostellar που ήδη προσφέρουν αυτό το είδος των υπηρεσιών χαρτογράφησης στέγης, τόσο στο κοινό, δωρεάν, όσο και σε εταιρείες εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, με αντίτιμο.
Πάντως, η παρουσίαση αυτής της δωρεάν ιστοσελίδας από τη Google θα μπορούσε να προκαλέσει κάποιους πονοκεφάλους, ή τουλάχιστον κάποιες αλλαγές, στις επιχειρήσεις που προσπαθούν να βγάλουν χρήματα από παρόμοιες υπηρεσίες.

Πηγή: Fortune.gr

Δειτε Επισης

Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία
Παρουσίασε σε «Διπλωματικό Σαλόνι» στο Ισραήλ το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας της Κύπρου ο Σκουρίδης