Hellas Direct: Οι Κύπριοι που άλλαξαν την ασφάλιση οχημάτων
21:58 - 12 Μαΐου 2014
Η απόφαση να ξεκινήσεις μιας επιχείρηση σε περίοδο κρίσης σίγουρα δεν είναι εύκολη, καμιά φορά όμως είναι η πλέον ορθή. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα ήταν η κατάλληλη στιγμή για το λανσάρισμα της Hellas Direct, της ασφαλιστικής εταιρείας που ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με οχήματα, από τους Κύπριους επιχειρηματίες Αλέξη Πανταζή και Αιμίλιο Μάρκου. Οι δύο επιχειρηματίες άδραξαν την ευκαιρία και έδωσαν στην αγορά αυτό που της έλειπε. Αφαίρεσαν τους μεσάζοντες και πρόσθεσαν τις λέξεις ευελιξία, φερεγγυότητα και ταχύτητα. Τρεις λέξεις κλειδιά για σίγουρη επιτυχία.
Τι διαφορετικό έβαλε η Hellas Direct στην ελληνική αγορά ασφάλειας αυτοκινήτου;
Την τεχνολογία, την παραμετροποίηση και την απευθείας επικοινωνία. Το γεγονός δηλαδή ότι όλο το σύστημα της εταιρείας είναι χτισμένο από εμάς και online, μας χαρίζει ταχύτητα, ευελιξία και συγκριτικά καλύτερες τιμές. Σε αντίθεση με άλλες ασφαλιστικές, χρησιμοποιούμε την παραμετροποίηση στην τιμολόγηση για να εξετάσουμε στοιχεία που αφορούν το αυτοκίνητο, τον οδηγό και τον τρόπο οδήγησης, με αποτέλεσμα να μπορούμε να παρέχουμε πιο αντιπροσωπευτικές και δίκαιες τιμές σε κάθε πελάτη μας. Τέλος, το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε ως direct ασφαλιστική είναι η άμεση επικοινωνία με τον πελάτη. Επειδή δεν υπάρχει πια μεσάζοντας, διαμεσολαβητής ή ακόμα και υπάλληλος τηλεφωνικού κέντρου, ανάμεσα σε εμάς και τους πελάτες μας, μπορούμε να ανταποκρινόμαστε πολύ πιο άμεσα στις ανάγκες τους και να τους παρέχουμε πολύ πιο ποιοτικές υπηρεσίες.
Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε την επιχείρησή σας στην Ελλάδα και μάλιστα μόλις είχε αρχίσει η οικονομική κρίση;
Σε κάθε κρίση δημιουργούνται ευκαιρίες και η Ελλάδα εκτός από τις ευκαιρίες που προσφέρει είναι και ένα πάρα πολύ ωραίο μέρος να ζει κανείς. Εμείς, στην «Ελλάδα της κρίσης» είδαμε μια ασφαλιστική αγορά με τρομερά περιθώρια βελτίωσης και ανάπτυξης και καταναλωτές έτοιμους να αποδεχτούν νέες ιδέες. Παραμένει μια αγορά 11 εκ. ατόμων στην οποία αυτή τη στιγμή σημειώνονται δραστικές αλλαγές.
Σήμερα έχουμε παρουσία σε τρεις χώρες. Στην Κύπρο είναι τα κεντρικά μας γραφεία και η έδρα της διοίκησης όπου λαμβάνονται οι στρατηγικές αποφάσεις της εταιρείας, στην Ελλάδα είναι το κέντρο εξυπηρέτησης, δίπλα στους πελάτες μας και στο Λονδίνο είναι το κέντρο ανάπτυξης και ο κόμβος της τεχνολογίας μας.
Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και γιατί την αγορά αυτοκινήτου;
Η αγορά ασφάλειας αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική από το νόμο, ταυτόχρονα όμως ήταν σε μια «ληθαργική» κατάσταση στην Ελλάδα. Δεν υπήρχε ανταγωνιστικότητα, όλοι διατηρούσαν ψηλά τις τιμές τους και δεν ήταν αρκετά αποτελεσματικοί, ενώ οι μεσάζοντες λάμβαναν υπερβολικά ψηλές προμήθειες. Την ίδια στιγμή, η Τρόικα επιβάλει αυστηρότερους κανονισμούς κάτι που μας ευνοεί ιδιαίτερα, όπως και οι αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών χάρη στην άνοδο της τεχνολογίας.
Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που έχει μια ιδέα και σκέφτεται να ξεκινήσει τη δική του startup εταιρεία; Τι πρέπει να προσέξει;
Να την κάνει. Θα συμβουλεύαμε τους νέους επιχειρηματίες, ότι επιλέξουν να κάνουν, να το κάνουν με πάθος γιατί δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολος δρόμος. Επίσης, να μην φοβηθούν την αποτυχία και να μην το βάλουν κάτω. Μια αποτυχία μπορεί να σου χαρίσει ανεκτίμητα μαθήματα. Σημασία δεν έχει το εάν θα πέσεις. Αυτό είναι σχεδόν σίγουρο. Σημασία έχει το πόσο γρήγορα θα σηκωθείς.
Να σημειώσουμε μάλιστα ότι ειδικά στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και καινοτομίας, σε πάρα πολλούς τομείς.
Τι σχεδιάζετε για το άμεσο μέλλον;
Μόλις επεκταθήκαμε στην ηπειρωτική Ελλάδα και εισάγαμε την ημερολογιακή ασφάλιση που επιτρέπει στους πελάτες μας να επιλέξουν τη διάρκεια του συμβολαίου τους από 30 έως 365 ημέρες. Για το άμεσο μέλλον σχεδιάζουμε ένα νέο προϊόν και κάποιες καινοτομίες οι οποίες πιστεύουμε ότι θα βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τα επίπεδα εξυπηρέτησης μας.
Ποια είναι τα τρία συστατικά για μια πετυχημένη επιχείρηση;
Να προσλάβεις το καλύτερο δυνατόν προσωπικό με μυαλό, πάθος και όρεξη. Να παραμένεις καινοτόμος επενδύοντας στην τεχνολογία και το βασικότερο να κάνεις ενδελεχή μελέτη και σημαντική προετοιμασία, εξετάζοντας τις νομοθεσίες και όλους τους παράγοντες που θα σε επηρεάσουν.
Πόσο δύσκολο ήταν το να πείσετε τους επενδυτές να πιστέψουν στο όραμά σας και να επενδύσουν στην Hellas Direct;
Ήταν πολύ δύσκολο και χρονοβόρο. Σε ενάμιση χρόνο προσεγγίσαμε συνολικά 2.500 υποψήφιους επενδυτές, συναντηθήκαμε με 300 από αυτούς σε 14 χώρες, για να καταλήξουμε τελικά σε 11 ανθρώπους. Αν μετατρέψουμε αυτούς τους αριθμούς σε ποσοστά, είχαμε 99,6% πιθανότητα αποτυχίας. Οι δυσκολίες δεν αφορούσαν τόσο το όραμά μας, όσο την χώρα στην οποία τους καλούσαμε να επενδύσουν. Όταν αναζητούσαμε τα κεφάλαια η Ελλάδα είχε μπει στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ζούσε το πρώτο της Μνημόνιο και ήταν υπό τη διαρκή απειλή της επιστροφής στη δραχμή.
Τελικά όμως, όχι μόνο ξεκινήσατε, αλλά μέχρι στιγμής λάβατε και πολλά βραβεία.
Πράγματι, μέχρι στιγμή η Hellas Direct έχει βραβευτεί από τα e-volution awards 2013, λαμβάνοντας βραβεία καινοτομίας και νέας e-επιχείρησης, ενώ το 2014 έλαβε ασημένιο βραβείο για ασφαλιστικές υπηρεσίες καθώς και το βραβείο Best Workplace. Τέλος, είναι μέλος του παγκόσμιου δικτύου της Endeavor.