Πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι που καθορίζουν την εμπειρία των πελατών, των συνεργατών διανομέων και των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα της Wolt; Πώς διασφαλίζεται ότι η τεχνολογία παραμένει δίκαιη, διαφανής και αξιόπιστη για όλους;
Απαντήσεις στα παραπάνω δίνει η νέα, 4η Ετήσια Έκθεση Αλγοριθμικής Διαφάνειας της Wolt, αναδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία σχεδιάζει και εφαρμόζει τους αλγόριθμους και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που στηρίζουν την καθημερινή λειτουργία της.
Τι περιλαμβάνει η φετινή έκθεση
Η Έκθεση Αλγοριθμικής Διαφάνειας εξηγεί με σαφή και προσιτό τρόπο πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που βρίσκονται πίσω από την πλατφόρμα της Wolt, προσφέροντας μια πιο κοντινή ματιά στην τεχνολογία που συνδέει καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους, επιχειρήσεις και διανομείς.
Η έκθεση αναλύει βασικούς τομείς όπως:
- Μηχανισμοί για τους Συνεργάτες - διανομείς: Αναλύεται ο τρόπος ανάθεσης παραγγελιών και υπολογισμού χρόνων παράδοσης, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την αμοιβή, όπως η απόσταση, το μέγεθος της παραγγελίας, οι κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες, η προσβασιμότητα του σημείου παράδοσης και ο τύπος οχήματος. Η έκθεση αποκαλύπτει επίσης ότι το επόμενο διάστημα θα προστεθούν νέα εργαλεία για τη βελτίωση της εμπειρίας των συνεργατών διανομέων, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της ευελιξίας στην εργασία.
- Εργαλεία για τις Συνεργαζόμενες Επιχειρήσεις: Η Wolt παρουσιάζει τα διαθέσιμα εργαλεία για ορατότητα, προώθηση και ανάλυση επιδόσεων. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιούν λειτουργίες μάρκετινγκ και προωθητικών ενεργειών, καθώς και πίνακες αναλύσεων (analytics dashboards) που παρέχουν στοιχεία για πωλήσεις, αποδοτικότητα παραδόσεων και ικανοποίηση πελατών.
- Εξατομίκευση για τους Καταναλωτές: Η έκθεση εξηγεί πώς οι αλγόριθμοι βοηθούν τους καταναλωτές να εντοπίζουν εύκολα τα αγαπημένα τους καταστήματα. Παρουσιάζεται ο τρόπος λειτουργίας του εργαλείου Order Again, των διαφημιστικών banners και των προτάσεων νέων εστιατορίων, με βάση κριτήρια όπως η διαθεσιμότητα, η απόσταση, η δημοτικότητα και το περιεχόμενο του καταλόγου.
Η Wolt υπογραμμίζει ότι οι αλγοριθμοι της δεν χρησιμοποιούν ή επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διακρίσεις, όπως στοιχεία σχετικά με το φύλο, το σεξουαλικό προσανατολισμό, τη φυλή και τη θρησκεία.
Δέσμευση για υπεύθυνη τεχνολογία
Η έκθεση υπογραμμίζει τη δέσμευση της Wolt να θέτει πρότυπα διαφάνειας στον κλάδο της τεχνολογίας, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη ανάμεσα σε χρήστες, συνεργάτες και επιχειρήσεις.
Ο Chief Product Officer της Wolt Vincent Ho-Tin-Noe, επεσήμανε σε δηλώσεις του: «Με την 4η Ετήσια Έκθεση Αλγοριθμική Διαφάνεια, θέλουμε να δείξουμε ότι η διαφάνεια δεν είναι απλώς ένα σύνθημα για την Wolt, αλλά είναι κάτι στο οποίο πιστεύουμε και για το οποίο προσπαθούμε καθημερινά.
Θεωρούμε ότι, σε ένα ψηφιακό κόσμο, οι καταναλωτές, οι συνεργάτες διανομείς και οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να κατανοήσουν την τεχνολογία με την οποία αλληλεπιδρούν καθημερινά και εμείς στοχεύουμε στο να διασφαλίζουμε ότι η τεχνολογία μας λειτουργεί δίκαια και αξιόπιστα για όλους».
Διαβάστε την έκθεση ΕΔΩ.
Διεθνής αναγνώριση
Η Wolt δημοσιεύει την Έκθεση Αλγοριθμικής Διαφάνειας για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά — μια πρακτική που παραμένει σπάνια στον κλάδο. Η πρωτοβουλία αυτή έχει αναγνωριστεί διεθνώς, με τον οργανισμό WageIndicator να την κατατάσσει ανάμεσα στις 25 βέλτιστες πρακτικές παγκοσμίως στην οικονομία των πλατφορμών (platform economy).
Σημειώνεται ότι οι πληροφορίες που αξιοποιούνται στην έκθεση προέρχονται από την δραστηριότητα της εταιρείας σε Κύπρο, Ελλάδα, Αλβανία, Αυστρία, Αζερμπαϊτζάν, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γεωργία, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ισραήλ, Ιαπωνία, Καζακστάν, Κόσοβο, Λετονία, Λιθουανίου, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νορβηγία, Πολωνία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία και Ουζμπεκιστάν.







