Λιανέμποροι: Εφτά μύθοι για το νέο ωράριο

Ο νεοσύστατος Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου χαρακτηρίζει ως μύθο διάφορες αρνητικές επιπτώσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και οι οποίες συνδέονται με τις αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων.

Είναι μύθος ότι κλείνουν καταστήματα εξαιτίας του ωραρίου: Αιτίες των κλειστών καταστημάτων είναι πολλές. Οι σημαντικότερες είναι: α) η μεγάλη πτώση της κατανάλωσης που έχει παρατηρηθεί εδώ και μια διετία εξαιτίας της ύφεσης και της συμπίεσης των εισοδημάτων β) η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά και γ) η αδυναμία πολλών μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων να προσαρμόσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή. Οι μόνες επιλογές της επιχείρησης σήμερα είναι η προσαρμογή, η σωστή εξυπηρέτηση και η παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών με σωστή σχέση αξίας και τιμής.

Είναι μύθος ότι η ανεργία αυξήθηκε λόγω του ωραρίου: Η τάση των δεικτών ανεργίας είναι αυξητική συνολικά λόγω των γνωστών διαρθρωτικών προβλημάτων της οικονομίας. Η επέκταση του ωραρίου επέφερε προσωρινή μείωση της τάσης αυτής στο λιανικό εμπόριο. Χωρίς το μέτρο, η ανεργία θα ήταν πολύ μεγαλύτερη και εάν το μέτρο ακυρωθεί θα ξαναγίνει, καθώς περίπου 800 νεοπροσληφθέντες θα μείνουν μετέωροι.

Είναι μύθος ότι κλείνουν τα μικρά καταστήματα έναντι των «μεγάλων»: Η πρόσφατη εμπειρία της Κύπρου είναι ότι ευέλικτες μικρές επιχειρήσεις μπορούν να ευημερήσουν ενώ επιχειρηματικοί γίγαντες μπορεί να καταρρεύσουν από τη μία μέρα στην άλλη. Η εποχή του διαδικτύου με τις 24ωρες αγορές από τον υπολογιστή καταργεί παρωχημένα όρια μεταξύ μεγεθών και αλλάζει ριζικά τα δεδομένα.

Είναι μύθος ότι ο ίδιος τζίρος μοιράζεται σε περισσότερες ημέρες: Ο τζίρος αυξάνεται συνολικά κυρίως για τις επιχειρήσεις που παρέχουν πρόσθετη αξία στον καταναλωτή.

Είναι μύθος ότι οι καταναλωτές κατευθύνονται αποκλειστικά στα μεγάλα καταστήματα: Όπως έχει αποδειχθεί από την ίδια τη λειτουργία του θεσμού των τουριστικών περιοχών, όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, ωφελούνται από το μέτρο.

Είναι μύθος ότι οι εργαζόμενοι «υποχρεώνονται» να εργαστούν περισσότερο: Η εμπειρία έχει δείξει ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν το εισόδημά τους εργαζόμενοι υπερωρίες και αξιοποιώντας την προνομιακή αμοιβή. Οι επιχειρήσεις του Συνδέσμου μας καλωσορίζουν κάθε έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών για να αποδεικνύεται εμπράκτως η τήρηση της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τις υπερωρίες και τις προσλήψεις.

Είναι μύθος ότι η επέκταση του ωραρίου «καταστρέφει την οικογενειακή γαλήνη»: Το διευρυμένο ωράριο είναι προαιρετικό και ως εκ τούτου καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει εάν επιθυμεί να ανοίξει. Ήδη τις Κυριακές εργάζονται δεκάδες επαγγελματίες και καταστήματα. Είναι ανοικτές πλήθος επιχειρήσεων γύρω από την εξυπηρέτηση, την εστίαση και την ψυχαγωγία χωρίς καμία διαμαρτυρία από εκείνους που τώρα ενοχλούνται. Αν η επέκταση του ωραρίου τις Κυριακές είναι κακή κίνηση, τότε γιατί δεν τα κλείνουμε όλα;

"Αντί λοιπόν να παγιδεύουμε τους καταναλωτές με μύθους και να καταδικάζουμε την οικονομία μας, ας αλλάξουμε αντίληψη, ας προσαρμοστούμε και ας υιοθετήσουμε έξυπνες, καινοτομικές πρακτικές που χαμηλώνουν το κόστος και αυξάνουν την ποιότητα:, σχολιάζει ο Σύνδεσμος.


 

Δειτε Επισης

Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων
Kiabi: Ετοιμάζει κάθοδο στη Λευκωσία και μεγάλο άνοιγμα στο Mall of Engomi
Μειωμένες οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών-Μικρή άνοδος στην αμόλυβδη βενζίνη
Ξάνθος Σαρρής: Η επέκταση της ΕΥΡΗΚΑ και η επόμενη γενιά
Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα ανταμείβουν τους πελάτες τους με πολυτελή πιάτα MasterChef
Το βραβείο Red Dot Design 2024 στο νέο Hyundai Santa Fe
Μειώθηκαν στο μισό τα έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ
Τα υβριδικά ψαλιδίζουν τα μερίδια αγοράς των βενζινοκίνητων-Οι κορυφαίες μάρκες του τριμήνου
Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση