Θεοδόσης Τσιόλας: Ο νέος κύκλος στην επαγγελματική μου σταδιοδρομία

Γιώργος Πλουτάρχου  29/10/2022 06:30
Θεοδόσης Τσιόλας: Ο νέος κύκλος στην επαγγελματική μου σταδιοδρομία

Θεοδόσης Τσιόλας: Ο νέος κύκλος στην επαγγελματική μου σταδιοδρομία

Γιώργος Πλουτάρχου  29/10/2022 06:30

Με μια μακρά πορεία γεμάτη εμπειρίες, δράση και ενέργεια, σκληρή δουλειά και αφοσίωση στο καθήκον προς εξυπηρέτηση του καλώς νοούμενου συμφέροντος των πολιτών και της χώρας, ο Θεοδόσης Τσιόλας ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο κύκλο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, δηλώνει πανέτοιμος για μια καινούργια, όπως ο ίδιος την χαρακτηρίζει, πρόκληση.

Αποδεχόμενος εισήγηση του ευρωβουλευτή Λευτέρη Χριστοφόρου, του νέου μέλους του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο κ. Τσιόλας μετακομίζει στο Λουξεμβούργο και αναλαμβάνει από τις 2 Νοεμβρίου τη θέση του διευθυντή του γραφείου του κ. Χριστοφόρου.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, o Θεοδόσης Τσιόλας τονίζει πως η καινούργια αυτή πρόκληση αποτελεί για τον ίδιο τιμή, καθώς όπως εξηγεί, θα έχει την ευκαιρία να θέσει τις γνώσεις και την εμπειρία του στην υπηρεσία ενός σημαντικού θεσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως είναι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο. «Ενώ», συνεχίζει, «θα καταβάλω κάθε προσπάθεια για να υποβοηθήσω το έργο του κ. Χριστοφόρου για μία επιτυχή θητεία ως μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, κάτι που θα έχει αντίκτυπο στην επιτυχή παρουσία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ε.Ε.».

Ως Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομικών από το 2019, και έχοντας υπό την ευθύνη του τα τελευταία χρόνια-μεταξύ άλλων- την επίβλεψη της υλοποίησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου, ο κ. Τσιόλας εμφανίζεται απόλυτα αισιόδοξος ότι ως Κύπρος θα απορροφήσουμε αποτελεσματικά και αποδοτικά όλους τους πόρους του Σχεδίου.

Την ίδια ώρα, ερωτηθείς αναφορικά με τις προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, αναδεικνύει το γεγονός ότι υπάρχει σαφής, μακροπρόθεσμος και το σημαντικότερο, κοστολογημένος σχεδιασμός για το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της Κύπρου.

Ο Θεοδόσης Τσιόλας, στη συνέντευξή του στο InBusinessNews, «αποκαλύπτει» πώς είναι να είναι κανείς Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου και σκιαγραφεί το πλαίσιο συνεργασίας που είχε, τόσο με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσο και με τον Υπουργό Οικονομικών, αλλά και με τα υπόλοιπα μέλη του Υπουργικού.  

«Οφείλω να ομολογήσω ότι μεταξύ του συνόλου των συνεργατών του Προέδρου της Δημοκρατίας επικρατούσε πνεύμα ομοψυχίας, παράγοντας ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο χειρισμό διαφόρων ζητημάτων», επισημαίνει. 

Ο Θεοδόσης Τσιόλας αναφέρεται στις καλές και δύσκολες στιγμές της πολυετούς παρουσίας του σε διάφορες και τόσο σημαντικές θέσεις, σε μια πορεία στην οποία, όπως υποδεικνύει, έζησε αρκετές εντάσεις και αγωνίες, αλλά και περισσότερες στιγμές χαράς και ικανοποίησης για την έκβαση και τα αποτελέσματα των προσπαθειών που καταβάλλονταν. 

Διαβάστε ακόμη: 

Ένας νέος σταθμός στην ήδη «γεμάτη» καριέρα σας, με την ανάληψη της θέσης του διευθυντή του γραφείου του Λευτέρη Χριστοφόρου, νέου μέλους του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου. Πώς προέκυψε και τι σημαίνει αυτή η καινούργια πρόκληση για εσάς;

Όντως, η ανάληψη της θέσης του Διευθυντή του Γραφείου του κ. Λευτέρη Χριστοφόρου, του νέου μέλους του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κύκλου στην επαγγελματική μου σταδιοδρομία και αποτελεί για μένα μία καινούργια πρόκληση.

Προέκυψε μετά από εισήγηση του κ. Χριστοφόρου την οποία και αποδέχτηκα. Μετά από γραπτό αίτημα του κ. Χριστοφόρου προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ζήτησε νομική γνωμάτευση από τη Νομική Υπηρεσία, η οποία απάντησε ότι κανένα νομικό κώλυμα δεν υφίσταται για να υπηρετήσω στη συγκεκριμένη θέση. Ακολούθησε σχετική Πρόταση ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου με την οποία εξασφαλίστηκε η έγκριση του Συμβουλίου για παραχώρηση άδειας απουσίας μου, χωρίς απολαβές.

Θέλω να πιστεύω ότι τα προσόντα και ικανότητες που διαθέτω και, ειδικά το επαγγελματικό μου προσόν του Εγκεκριμένου Λογιστή, καθώς και του μέλους του Institute of Chartered Accountants in England and Wales, σε συνδυασμό με τις γνώσεις και εμπειρίες που έχω αποκτήσει από την ήδη γεμάτη καριέρα μου, όπως λέτε κι’ εσείς, θα αποτελέσουν εφόδια για τις νέες απαιτήσεις που θα προκύψουν, τόσο σε διοικητικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο.

Η καινούργια αυτή πρόκληση αποτελεί για μένα τιμή γιατί θα έχω την ευκαιρία να θέσω τις γνώσεις και την εμπειρία μου στην υπηρεσία ενός σημαντικού θεσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως είναι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ θα καταβάλω κάθε προσπάθεια για να υποβοηθήσω το έργο του κ. Χριστοφόρου για μία επιτυχή θητεία ως Μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, κάτι που θα έχει αντίκτυπο στην επιτυχή παρουσία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ε.Ε.

Θεωρώ ότι οι εμπειρίες που θα προσκομίσω θα είναι προς όφελος του Κυπριακού Δημοσίου και γενικά του δημόσιου συμφέροντος, εφόσον με την επιστροφή  μου στην Κύπρο θα είμαι σε θέση να χρησιμοποιήσω όλη τη γνώση και εμπειρία που θα έχω αποκτήσει σε όργανα της Ε.Ε. στη Δημόσια Υπηρεσία.

Σε προσωπικό επίπεδο, πόσο εύκολη ή δύσκολη υπήρξε η απόφαση για…μετακόμιση από την Κύπρο στο Λουξεμβούργο;

Σίγουρα, σε τέτοιες περιπτώσεις οφείλει κάποιος να σταθμίζει όλους τους παράγοντες πριν πάρει τη σωστή απόφαση και να λαμβάνει υπόψη τις θέσεις και απόψεις όλων όσων επηρεάζονται από μια τέτοια απόφαση. Στη δική μου περίπτωση άμεσα επηρεαζόμενοι είναι η σύζυγος και τα παιδιά μου, με τους οποίους συζητήσαμε εκτενώς όλες τις πτυχές προτού καταλήξουμε στη συγκεκριμένη απόφαση. Δυσκολίες προφανώς θα υπάρξουν, ωστόσο με αισιοδοξία και τόλμη είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να προσαρμοστούμε εύκολα και γρήγορα στο νέο περιβάλλον και νέες συνθήκες καθημερινότητας.

Σε υπηρεσιακό επίπεδο πρέπει να ομολογήσω ότι πράγματι ήταν δύσκολη η απόφαση να αφήσω προσωρινά τα καθήκοντα μου στην Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης, αλλά θεωρώ ότι είναι σωστή γιατί είναι πολύ σημαντικό όπως η Κυπριακή Δημοκρατία εκπροσωπείται στο υψηλότερο ιεραρχικό επίπεδο της Δημόσιας Υπηρεσίας σε θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.

Τα νέα καθήκοντα

Ποια ακριβώς θα είναι τα νέα σας καθήκοντα ως διευθυντής του γραφείου του κ. Χριστοφόρου και ποιος είναι γενικότερα ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου;

Ομολογουμένως, η συγκεκριμένη θέση συνεπάγεται αρκετές αρμοδιότητες και ευθύνες. Από τη θέση αυτή θα είμαι υπεύθυνος για τη σωστή οργάνωση, καθοδήγηση, συντονισμό, προγραμματισμό και έλεγχο όλων των εργασιών του Γραφείου του κ. Χριστοφόρου, καθώς και για τον συντονισμό εργασιών μεταξύ του Γραφείου του και των υπολοίπων μελών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και του Γραφείου του Γενικού Διευθυντή, που σχετίζονται με τη διενέργεια δημοσιονομικών ελέγχων, ελέγχων συμμόρφωσης και ελέγχων απόδοσης της Ε.Ε.

Μέσα στα πλαίσια των εργασιών αυτών, θα ελέγχονται δράσεις για συγκεκριμένους τομείς αρμοδιότητας που σύντομα αναμένεται να ανατεθούν στον κ. Χριστοφόρου ως Μέλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έτσι ώστε να επιβεβαιώνεται η νομιμότητα και η κανονικότητα πραγματοποίησης των εσόδων και εξόδων και να εξακριβώνεται η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση.

Στο ίδιο πλαίσιο, θα συμμετέχω στις διάφορες Υποεπιτροπές του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου που σκοπό έχουν τη διαμόρφωση εισηγήσεων προς το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο για διαμόρφωση νέων ή/και διαφοροποίηση υφιστάμενων πολιτικών, οι οποίες θα έχουν αντίκτυπο σε όλους τους θεσμούς, κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Γενικότερα, ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφέρεται στον έλεγχο των οικονομικών της Ε.Ε. Αφετηρία του ελεγκτικού έργου του αποτελούν ο προϋπολογισμός και οι πολιτικές της Ε.Ε., πρωτίστως δε οι τομείς που αφορούν την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση, την προστιθέμενη αξία, τα δημόσια οικονομικά, το περιβάλλον και τη δράση για το κλίμα. Το ΕΕΣ ελέγχει τον προϋπολογισμό από την άποψη, τόσο των εσόδων όσο και των δαπανών.

Το Σχέδιο Ανάκαμψης

Ως Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομικών από το 2019, είχατε υπό την ευθύνη σας-μεταξύ άλλων- την επίβλεψη της υλοποίησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου. Είναι ένα στοίχημα που μπορούμε να κερδίσουμε ως χώρα;

Είμαι απόλυτα αισιόδοξος ότι θα απορροφήσουμε αποτελεσματικά και αποδοτικά όλους τους πόρους του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Όπως και όλους τους πόρους που κατανεμήθηκαν στην Κύπρο από τον πολυετή ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, όπως το πρόγραμμα ΘΑλΕΙΑ.

Και αυτή η αισιοδοξία μου πηγάζει από δύο κύριους πυλώνες. Αρχικά να αναφέρω ότι η Κύπρος από την ένταξή της δεν απώλεσε ούτε ένα ευρώ. Και αυτό αποδεικνύει την ολοκληρωμένη δουλειά και την πολυσχιδή τεχνογνωσία που κτίστηκε.

Δεύτερος λόγος που με κάνει να αισθάνομαι αισιόδοξος είναι ο τρόπος με τον οποίο τα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων (συμπεριλαμβανομένου του πλάνου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας) καταρτίστηκαν και υλοποιούνται. Ο προγραμματισμός έγινε με την καθοριστική συνεισφορά του Συμβουλίου Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας, τις εισηγήσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων και μετά από ουσιαστική δημόσια διαβούλευση.

Το αποτέλεσμα ήταν να υιοθετηθούν δράσεις επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων, που αναμένουμε να δημιουργήσουν την Κύπρο του Αύριο, μια Κύπρο πιο πράσινη, πιο ανθεκτική, πιο κοντά στους πολίτες και πιο υπεύθυνη κοινωνικά. Όσον αφορά την υλοποίηση, θεωρώ ότι οι υπηρεσίες μας είναι κατάλληλα καταρτισμένες για την υλοποίηση πολυδιάστατων επενδύσεων και απαιτητικών μεταρρυθμίσεων.

Τα εχέγγυα επιτυχίας είναι δεδομένα, αλλά η ευόδωση των στόχων απαιτεί την συναίνεση και συνεργασία της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας. Πρέπει να αφήσουμε την υλοποίηση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μακριά από μικροκομματικές και προεκλογικές σκοπιμότητες και να συνδράμουμε όλοι για τον εθνικό στόχο της ανάπτυξης και της δημιουργίας της Κύπρου στην οποία θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Μόλις την περασμένη Τρίτη, είχαμε την θετική προκαταρκτική αξιολόγηση της Κομισιόν για πληρωμή της πρώτης δόσης ύψους 85 εκατ. ευρώ προς την Κύπρο. Αντιλαμβανόμαστε θα αισθάνεστε ιδιαίτερα ικανοποιημένος…

Πράγματι, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για την επιτυχή ολοκλήρωση της καταβολής της πρώτης δόσης, γνωρίζοντας ωστόσο ότι υπάρχουν άλλες εννέα δόσεις. Όσον αφορά την πρώτη δόση, επιτρέψτε μου να σημειώσω, ότι αυτή θα μπορούσε να καταβληθεί και νωρίτερα.

Το αναφέρω αυτό, όχι για να κατηγορήσω οποιονδήποτε από τους εμπλεκόμενους, αλλά με σκοπό να αναδείξω την ανάγκη όλοι μας, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, εκτελεστική εξουσία, αλλά και νομοθετική εξουσία, να ενώσουμε δυνάμεις τόσο για την ταχεία απορρόφηση των πόρων του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και για την αποδοτικότητα επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων. 

Οι προοπτικές της Κύπρου 

Γενικότερα, πώς βλέπετε την οικονομική προοπτική της χώρας, δεδομένων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε-όπως και ολόκληρη η Ε.Ε.- λόγω της παρούσας κρίσης; Βρίσκεται προς την ορθή κατεύθυνση το οικονομικό/αναπτυξιακό μας μοντέλο;

Διανύουμε μια περίοδο με τεράστιες αλλαγές σε γεωπολιτικούς όρους, οι οποίες δεν μπορούν παρά να επηρεάσουν τόσο τις οικονομικές προοπτικές, αλλά και δυνατότητες ή ευκαιρίες όλων των οικονομιών του κόσμου. Προφανώς και η Κύπρος δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Μια Κύπρος που ας μην ξεχνάμε βιώνει συνθήκες κρίσης ουσιαστικά από το 2012, η οποία όμως απέδειξε και την ανθεκτικότητά της. Από το 2015 και εντεύθεν η Κύπρος πετυχαίνει σταθερά θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης (με εξαίρεση βεβαίως το 2020 που η παγκόσμια οικονομία ήταν «κλειστή»), κάτι που αναγνωρίζεται έμπρακτα και από τους Οίκους αξιολόγησης.

Καταγράφοντας τα πιο πάνω, θα ήθελα να τονίσω ότι ως αποτέλεσμα της συνετής πολιτικής της Κυβέρνησης δόθηκε σε αυτήν η δυνατότητα να στηρίξει και να συνεχίσει να στηρίζει τους ευάλωτους συμπολίτες μας στον άχθο για αντιμετώπιση των συνεπειών της παρούσας κρίσης, ειδικά στον τομέα της ενέργειας. 

Όσον αφορά το οικονομικό και αναπτυξιακό μοντέλο της Κύπρου, επιτρέψτε μου να σημειώσω ότι με τη βοήθεια ευρωπαϊκών πόρων υλοποιούμε ήδη την Στρατηγική  «Όραμα 2035», που ετοιμάστηκε από το Συμβούλιο Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας. Μια στρατηγική η οποία είναι κοστολογημένη και στοχεύει ακριβώς να καταστήσει την κυπριακή οικονομία πιο σύγχρονή, πιο ανθεκτική και πιο δίκαιη κοινωνικά.

Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη στρατηγική για την κυπριακή οικονομία, και η οποία στηρίζεται σε δύο πυλώνες. Αφενός στην προώθηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων που θα διορθώσουν στρεβλώσεις ετών, και αφετέρου στην υλοποίηση δράσεων σε τομείς που η Κύπρος έχει συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς μέχρι σήμερα. Τέτοιοι τομείς είναι η τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ), η τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο πρωτογενής τομέας με αγροτεχνολογία, ο αειφόρος τουρισμός, η υγεία και ο αγροτουρισμός, οι επαγγελματικές υπηρεσίες, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η βιομηχανία μικρής κλίμακας.

Στη βάση αυτής της στρατηγικής αποφασίστηκαν, όπως προανέφερα, και οι παρεμβάσεις των δύο εμβληματικών προγραμμάτων δημοσίων επενδύσεων, του Πλάνου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και του Προγράμματος Πολιτικής Συνοχής ΘΑλΕΙΑ 2021-2027, συνολικού ύψους €3 δις. Ήδη 92 δράσεις που προτείνονται από τη Στρατηγική αποτελούν μέρος του Πλάνου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Θεώρησα σκόπιμο να αναφέρω τα πιο πάνω, με στόχο την ανάδειξη του γεγονότος ότι υπάρχει σαφής, μακροπρόθεσμος και-το σημαντικότερο-κοστολογημένος σχεδιασμός για το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της Κύπρου.

Η Γραμματεία του Υπουργικού

Για να πάμε σε άλλο θέμα, αλήθεια, πώς είναι να είναι κανείς Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου; Είναι μια απορία που πάντοτε είχαμε…

Η θέση του Γραμματέα Υπουργικού Συμβουλίου προβλέπεται από το άρθρο 60 του Συντάγματος και έχει αρκετές απαιτήσεις. Τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις της θέσης επιβάλλουν υπευθυνότητα και σοβαρότητα, προκειμένου κάποιος να μπορεί να ανταποκριθεί επάξια και αποτελεσματικά.

Μου δίνετε αφορμή να ευχαριστήσω θερμά τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τον πρώτο διορισμό μου στις 7/3/2013, καθώς και για την ανανέωση της εμπιστοσύνης του για δεύτερη πενταετία. Συνολικά, έχω υπηρετήσει ως Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου, σχεδόν δέκα χρόνια.

Θα πρέπει, ωστόσο, να γνωρίζετε ότι η Γραμματεία Υπουργικού Συμβουλίου, κατά την περίοδο της δικής μου τουλάχιστον θητείας, δεν περιορίστηκε μόνο στα συνταγματικά όρια που καθορίζουν την κύρια αποστολή και το έργο της, αλλά ανάλαβε και διεκπεραίωσε σημαντικό πρόσθετο έργο, στη βάση των κατευθύνσεων που δίνονταν πάντοτε στο πλαίσιο συγκεκριμένων Αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου ή και του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Επισημαίνω δε και τα παράλληλα καθήκοντά μου ως Προϊστάμενος Διοίκησης Προεδρίας που εκ των πραγμάτων, η ταύτιση των δύο ρόλων, βοήθησε περαιτέρω στην ποιοτική και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση της εκτελεστικής εξουσίας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, έχουν αναπτυχθεί κατάλληλοι και αποτελεσματικοί μηχανισμοί για σκοπούς παρακολούθησης αρκετών θεμάτων. 

Ειδικότερα, βάσει του ερωτήματός σας, σημαντικό ήταν το μέρος του χαρτοφυλακίου που αφορούσε στις υποχρεώσεις που προέκυπταν από τη θέση μου ως Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου. Ενδεικτικά, διεκπεραιώνονταν οι εργασίες που αφορούσαν στον καταρτισμό και αποστολή της Ημερήσιας Διάταξης των Συνεδριών του Υπουργικού Συμβουλίου στα μέλη του Συμβουλίου, στη σύνταξη των πρακτικών των συνεδριάσεων και στη διαβίβαση των Αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου στις αρμόδιες Αρχές ή στα αρμόδια όργανα ή ενδιαφερόμενα πρόσωπα.

Εκ της θέσεως μου, είχα την ευκαιρία να πραγματοποιώ συναντήσεις με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Υπουργό Οικονομικών για θέματα που άπτονταν της Ημερήσιας Διάταξης των συνεδριών του Υπουργικού Συμβουλίου καθώς, επίσης, τακτική και επί καθημερινής βάσεως ήταν η επικοινωνία μου με μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου για συντονισμό, ειδικότερα, τόσο του κυβερνητικού έργου όσο και για τρέχοντα θέματα.

Πέραν αυτών, και σε συνεργασία με τον Υφυπουργό παρά τω Προέδρω, είχαμε αναπτύξει τους κατάλληλους και απαραίτητους μηχανισμούς, μέσω των οποίων παρακολουθούσαμε, σε τακτή και συστηματική βάση, την πορεία υλοποίησης του κυβερνητικού έργου στο σύνολό του.

Επιπρόσθετα, από τη θέση του Γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου, παρακολουθούσα, σε συνεννόηση με τον Υφυπουργό παρά τω Προέδρω, το έργο των διαφόρων Υπουργικών ή/και άλλων Επιτροπών, οι οποίες ορίζονταν με Αποφάσεις που Υπουργικού Συμβουλίου σε θέματα που άπτονταν κυβερνητικής πολιτικής.

Γενικότερα, κατά τη διάρκεια μιας ημέρας, από νωρίς το πρωί μέχρι και αργά το απόγευμα, πραγματοποιούσα αρκετές συναντήσεις, είτε με υπηρεσιακούς παράγοντες είτε με άλλους φορείς αλλά και πολίτες. Επιπρόσθετα, εκπροσωπούσα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε υπηρεσιακές υποχρεώσεις, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό και δεν ήταν λίγες οι φορές που συμμετείχα σε Συμβούλια Υπουργών στην Ε.Ε.

Επιθυμώ ξανά, να ευχαριστήσω όλους τους πιο πάνω για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε.

Πορεία γεμάτη εμπειρίες

Τι κρατάτε μέσα από όλη αυτή την πορεία σε τόσο σημαντικές θέσεις. Θα μπορούσατε να μας δώσετε κάποια ενδεικτικά παραδείγματα καλών και δύσκολων στιγμών;

Ήταν, ομολογουμένως, μία μακρά πορεία γεμάτη εμπειρίες, δράση και ενέργεια. Δέκα σχεδόν χρόνια σκληρής δουλειάς και αφοσίωσης στο καθήκον προς εξυπηρέτηση του καλώς νοούμενου συμφέροντος των πολιτών και της χώρας μας ευρύτερα. Μια πορεία στην οποία έχω ζήσει αρκετές εντάσεις και αγωνίες, αλλά και περισσότερες στιγμές χαρά και ικανοποίησης για την έκβαση και τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας.

Οφείλω να ομολογήσω ότι μεταξύ του συνόλου των συνεργατών του Προέδρου της Δημοκρατίας επικρατούσε πνεύμα ομοψυχίας, παράγοντας ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο χειρισμό διαφόρων ζητημάτων, αλλά και που υποβοήθησε στην καθημερινή διεκπεραίωση των πολλαπλών υποχρεώσεων με απώτερο στόχο την υποβοήθηση του Προέδρου της Δημοκρατίας για υλοποίηση του Κυβερνητικού Προγράμματος στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Ως δύσκολη στιγμή θα χαρακτήριζα την όλη περίοδο των εξελίξεων με τις συναντήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας με το Eurogroup στις 16 και 25 Μαρτίου 2013. Ήταν στιγμές πραγματικά δύσκολες για όλους μας και θυμάμαι τότε συγκεκριμένα που κλήθηκε το Υπουργικό Συμβούλιο για έκτακτη συνεδρία και συνεδρίαζε ολονύκτια υπό την Προεδρία του Προεδρεύοντα της Δημοκρατίας, πρώην Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων κ. Γιαννάκη Ομήρου, καθ’ όλη τη διάρκεια του δεύτερου Eurogroup, λόγω της απουσίας του Προέδρου της Δημοκρατίας στις Βρυξέλλες.

Αν πρέπει να χρησιμοποιήσω τους δικούς σας όρους, θα έλεγα ως κακή στιγμή την περίοδο όπου η Κυβέρνηση έπρεπε να αποφασίσει το κλείσιμο των αερολιμένων λόγω της πανδημίας, που ασφαλώς ήταν ένα αυστηρό μέτρο αλλά αναγκαίο για προστασία της χώρας μας από τον ιό, παρά την όποια αναστάτωση και ταλαιπωρία προκάλεσε στους πολίτες.

Καλές στιγμές υπήρξαν πάρα πολλές, με χαρακτηριστική το τέλος του Μνημονίου που προήλθε ως αποτέλεσμα της καλής και συνετούς διαχείρισης της οικονομίας από την Κυβέρνηση, καθώς επίσης η ετοιμασία και έγκριση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο ετοίμασε η Υπηρεσία μου, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η επόμενη μέρα

Την επομένη μέρα για εσάς την έχετε σκεφτεί; Πού βλέπετε τον Θεοδόση Τσιόλα έπειτα από την ολοκλήρωση της θητείας σας ως διευθυντής του γραφείου του Λευτέρη Χριστοφόρου;  

Στο παρόν στάδιο, είμαι αφοσιωμένος πιστά στον νέο προορισμό που ξεκινά επίσημα από 2/11/2022. Στόχος μου είναι να μπορέσω να ανταποκριθώ επάξια στα νέα μου πολλαπλά καθήκοντα και αρμοδιότητες, ώστε να φανώ κι' εγώ αντάξιος της εμπιστοσύνης που επέδειξε στο πρόσωπό μου ο κ. Χριστοφόρου για ανάληψη της θέσης του Διευθυντή του Γραφείου του, έτσι ώστε η παρουσία μου να έχει ένα θετικό αντίκτυπο στην επιτυχή πορεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ε.Ε.

  • Το who is who του Θεοδόση Τσιόλα 

Ο Θεοδόσης Α. Τσιόλας γεννήθηκε στο Αυγόρου της επαρχίας Αμμοχώστου το 1973. Είναι απόφοιτος της Αμερικάνικης Ακαδημίας Λάρνακας.

Σπούδασε Λογιστική, Χρηματοδοτήσεις και Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές στο Πανεπιστήμιο του Kent στη Βρετανία (9/1993-6/1996), από όπου πήρε τον τίτλο Bachelor of Arts in Accounting and Finance with Computing και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών επιπέδου Master, με Διάκριση, του Πανεπιστημίου Cardiff Metropolitan (10/2016), στην κατεύθυνση Business Administration in Human Resources.

Από 1η Απριλίου 2001 είναι μέλος του Institute of Chartered Accountants in England and Wales και από 2 Μαΐου 2001 είναι, επίσης, μέλος του Συνδέσμου Εγκεκριμένων Λογιστών Κύπρου.

Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία στην Κύπρο ως Λογιστής/ Ελεγκτής στην ιδιωτική εταιρεία Pricewaterhousecoopers (8/1996-1/2000).

Συνέχισε την επαγγελματική του καριέρα ως Οικονομικός Διευθυντής σε όμιλο εταιρειών, με την μητρική εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο (1/2000-5/2002).

Τον Ιούνιο του 2002 διορίστηκε στη μόνιμη θέση Λογιστή 1ης Τάξης, στο Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας, θέση την οποία κατείχε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2007.

Τον Οκτώβριο του 2007 προάχθηκε στη θέση του Ανώτερου Λογιστή, Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας. Από τη θέση αυτή υπηρέτησε ως Προϊστάμενος του Τομέα Καθορισμού Πολιτικής και Ανάπτυξης της Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου μέχρι τον Οκτώβριο του 2010.

Τον Οκτώβριο του 2010 ανέλαβε καθήκοντα Προϊσταμένου του Τομέα Προσφορών του Τμήματος Ιατρικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, Υπουργείο Υγείας, μέχρι τον Μάιο του 2011. Κατά τη διάρκεια αυτή υπήρξε, παράλληλα, Μέλος στα Διοικητικά Συμβούλια των Συμβουλίων Υδατοπρομήθειας Λεμεσού και Λάρνακας.

Τον Μάιο του 2011 διορίστηκε στη θέση του Αναπληρωτή Διευθυντή Υπηρεσιών Υγείας, Υπουργείο Υγείας, μέχρι τον Ιούνιο του 2013.

Από τη θέση αυτή, μεταξύ των αναβαθμισμένων καθηκόντων του, υπήρξε Μέλος της Διαπραγματευτικής Ομάδας του Υπουργείου Υγείας με τους Εκπροσώπους της ΤΡΟΪΚΑ, για θέματα που αφορούν τον Τομέα της Υγείας και τα οποία συμπεριλήφθηκαν στο Κυπριακό Μνημόνιο, Μέλος της Επιτελικής Ομάδας του Υπουργείου Υγείας, που αφορά την Υλοποίηση της Κοινοτικής Οδηγίας για τη Διασυνοριακή Περίθαλψη των Ευρωπαίων ασθενών και την κοστολόγηση Υπηρεσιών και Μέλος της Επιτελικής Ομάδας του Υπουργείου Υγείας για την Υλοποίηση προνοιών του Μνημονίου, που αφορά τους Προσωπικούς Ιατρούς, Πρωτόκολλα και Αναδιοργάνωση Νοσοκομείων.

Στις 7.3.2013, το Υπουργικό Συμβούλιο, με την Απόφασή του με αριθμό 74.769, του ανάθεσε τα προβλεπόμενα από το άρθρο 60 του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας καθήκοντα του Γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου, επιπρόσθετα από τα καθήκοντα της θέσης του Ανώτερου Λογιστή, Γενικό Λογιστήριο.

Στις 19.6.2013, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την απόσπασή του, από 1η Ιουλίου 2013, στη Γραμματεία του Υπουργικού Συμβουλίου για άσκηση καθηκόντων Γραμματέα Υπουργικού Συμβουλίου και, παράλληλα, στην Προεδρία και Προεδρικό Μέγαρο, για εκτέλεση ειδικών καθηκόντων.

Στις 1.11.2013, διορίστηκε ως Αναπληρωτής Διευθυντής Υπηρεσιών Υγείας, Υπουργείο Υγείας, επιπρόσθετα με τα καθήκοντα της θέσης του, για δύο μέρες την εβδομάδα, θέση την οποία διατηρούσε μέχρι τις 10.10.2014.

Τον Μάρτιο του 2017 προάχθηκε, με απόφαση της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, στη μόνιμη θέση του Έπαρχου, Υπουργείου Εσωτερικών, από 15.3.2017. Από την ίδια ημερομηνία, τοποθετήθηκε, από το Υπουργείο Εσωτερικών, στην Επαρχιακή Διοίκηση Κερύνειας.

Στις 17.3.2017 και 20.2.2018, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την απόσπασή του στη Γραμματεία Υπουργικού Συμβουλίου, για την άσκηση των καθηκόντων του Γραμματέα Υπουργικού Συμβουλίου και στην Προεδρία και Προεδρικό Μέγαρο, για εκτέλεση ειδικών καθηκόντων, ως Προϊστάμενος Διοίκησης Προεδρίας, για την περίοδο από 21.3.2017 μέχρι 1.3.2018 και για την περίοδο από 2.3.2018 μέχρι 1.3.2021, αντίστοιχα.

Τον Οκτώβριο του 2019 προάχθηκε, με απόφαση της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, στη μόνιμη θέση του Γενικού Διευθυντή, Υπουργικό Συμβούλιο, με ισχύ από 15.10.2019. Από την ίδια ημερομηνία, τοποθετήθηκε, από το Υπουργικό Συμβούλιο, με Απόφασή του στις 15/10/2019, στη θέση του Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης, Υπουργείο Οικονομικών, όπου είναι υπεύθυνος για την αναπτυξιακή στρατηγική της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και για τη διαχείριση και αξιοποίηση των πόρων που λαμβάνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (συμπεριλαμβανομένων των RRP, Ταμεία Συνοχής, Interreg κ.λπ.).

Στις 15.10.2019, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την απόσπασή του στην Προεδρία και Προεδρικό Μέγαρο, για εκτέλεση ειδικών καθηκόντων, για την περίοδο από 15.10.2019 μέχρι 14.10.2022 παράλληλα με τα καθήκοντά του ως Γραμματέας Υπουργικού Συμβουλίου.

Είναι υφιστάμενο μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων της Δημόσιας Επιχείρησης Φυσικού Αερίου (ΔΕΦΑ) και του Ογκολογικού Κέντρου Τράπεζας Κύπρου.

Έχει συμμετάσχει σε δεκάδες σεμινάρια και συνέδρια στο εξωτερικό και την Κύπρο για θέματα της αρμοδιότητάς του.

Ο κ. Θεοδόσης Α. Τσιόλας είναι νυμφευμένος με την Φωτεινή Φωτίου Τσιόλα και έχει τρία παιδιά, τον Αντώνη, την Παναγιώτα και τον Θεόδωρο, με αντίστοιχες χρονολογίες γέννησης, 1999, 2000 και 2011.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας