Γιώτης Δημητρίου: Με ένα γιοτ, σαλπάρει μακριά

Παρόλο που η Κύπρος φαίνεται να αποτελεί ιδανική τοποθεσία για θαλάσσια σπορ και χόμπι, το yachting δεν ήταν ποτέ από τα πιο δημοφιλή, πιθανώς επειδή θεωρείται ακριβό.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, με τις αυξανόμενες υποδομές και τα πολλά έργα μαρίνων που βρίσκονται σε εξέλιξη, το yachting έχει κερδίσει μεγαλύτερη δυναμική στην Κύπρο καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι προσελκύονται σε αυτήν την εναλλακτική δραστηριότητα αναψυχής.

Διαβάστε ακόμα: Βιοκαλλιέργεια: Η μικρή με τις μεγάλες προκλήσεις

Ο Γιώτης Δημητρίου, ιδιοκτήτης ONE Light και 1 Cosmetics, είναι ένας πολύ γνωστός ενθουσιώδης με τα γιοτ και ιδιοκτήτης ενός Prestige 630. Μιλώντας για τα πλεονεκτήματα της ιδιοκτησίας ενός γιοτ και τα αγαπημένα μέρη στα οποία έχει ταξιδέψει, ταυτόχρονα συνιστά σε όσους ενδιαφέρονται, να αρχίσουν να συμμετέχουν στην ιδιοκτησία γιοτ.

Διαβάστε ακόμα: Προσφέρουν πακέτα διακοπών ποντάροντας στα εμβόλια

Τι ήταν αυτό που σε οδήγησε στα σκάφη;
Όταν ήμουν 9 ετών, ο μπαμπάς μού έφερε ένα ραδιο-ελεγχόμενο σκάφος από τη Γερμανία. Συνήθιζα να πηγαίνω στη λίμνη Μαγκλή, στον δρόμο Λευκωσίας-Τροόδους και να παίζω με αυτό για ώρες. Θυμάμαι αυτοκίνητα να σταματούν και να παρακολουθούν αυτό το παιχνίδι. Αυτό ήταν το 1974, όταν τα παιχνίδια που ελέγχονταν με ραδιόφωνο δεν ήταν καθόλου γνωστά στην Κύπρο. Μετά από αυτό, ερωτεύτηκα με πραγματικά σκάφη!

Διαβάστε ακόμα: Οι βασικοί άξονες του σχεδίου ενίσχυσης του μεταποιητικού τομέα

Τι θα λέγατε ότι είναι το μεγαλύτερο όφελος από την ιδιοκτησία ενός σκάφους;
Η ελευθερία να ξεφύγεις στη θάλασσα και να ξεχνάς το άγχος των καθημερινών προβλημάτων. Μόλις βγείτε από τη μαρίνα και δείτε το απέραντο γαλάζιο, θα νιώσετε αμέσως ένα γαλήνιο, ήρεμο συναίσθημα: όχι άλλη κίνηση στην πόλη ή πίεση στην εργασία. Η ελευθερία να μπορείς να ξυπνάς το πρωί και να ταξιδεύεις οπουδήποτε θέλεις είναι ανεκτίμητη.  


Τι είδους σκάφος έχετε;
Πρόκειται για ένα 63 ποδών, Prestige 630, που τροφοδοτείται από πετρελαιοκινητήρες Volvo IPS και διαθέτει flybridge, μεγάλο υπνοδωμάτιο, δύο δωμάτια, καμπίνα πληρώματος και συνολικά οκτώ κρεβάτια. Το σκάφος είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό grill and bar στο flybridge και το κύριο κατάστρωμα διαθέτει καθιστικό με τηλεόραση και κουζίνα.

To σκάφος ήταν μια καλή απόδραση κατά τη διάρκεια της πανδημίας ή υπάρχει πρόβλημα με την έξοδο / επιστροφή στην Κύπρο;
Κατά την περίοδο του lockdown, δεν επιτρεπόταν η έξοδος από τη μαρίνα με το σκάφος και αργότερα η Ελλάδα δεν επέτρεψε στα σκάφη να εισέλθουν στα ελληνικά ύδατα, επομένως μείναμε στα νερά της Κύπρου και περάσαμε μερικές ημέρες στον Πρωταρά και την Αγία Νάπα.

Πόσες εβδομάδες το χρόνο ξοδεύετε κατά μέσο όρο;
Το καλοκαίρι του 2019, περάσαμε ένα μήνα στην Ισλανδία, όπου επισκεφθήκαμε περισσότερα από 20 νησιά. Μείναμε ένα βράδυ στο Καστελόριζο, τρεις νύχτες στη Ρόδο, στη συνέχεια μια νύχτα στην όμορφη Σύμη, την Τήλο, τη Νίσυρο με το καταπληκτικό ηφαίστειο, την Κω, την Κάλυμνο, τη Λέρο, τους Λειψούς, την Πάτμο, τη Σάμο, τους Φούρνους και το Αγαθονήσι. Στην πραγματικότητα, έπρεπε να μείνουμε για τρεις νύχτες στο Αγαθονήσι καθώς ο καιρός ήταν πολύ θυελλώδης. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, περάσαμε επίσης μερικά Σαββατοκύριακα στο σκάφος στη Μαρίνα Λεμεσού.

Ποια είναι τα αγαπημένα μέρη στα οποία έχετε ταξιδέψει;
Έχω ταξιδέψει με το γιοτ μου σχεδόν σε όλη τη Μεσόγειο, από τη Βαρκελώνη στην Ισπανία, στην Κυανή Ακτή στη Νότια Γαλλία, στο Μόντε Κάρλο, στο Πορτοφίνο και σε όλες τις ιταλικές ακτές μέχρι το Κάπρι, τη Νάπολη και το καταπληκτικό Ποζιτάνο, στη Σικελία και στη συνέχεια σε όλη την Ελλάδα: Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Σκορπιός, μέσω της διώρυγας της Κορίνθου και στη συνέχεια στο Αιγαίο Πέλαγος. Έχω επισκεφτεί ορισμένα καταπληκτικά μέρη και κάθε μέρος έχει τη δική του ομορφιά. Τα αγαπημένα μου μέρη είναι η Νίσυρος, η Σύμη, το Ποζιτάνο, το Πορτοφίνο και η γαλλική Ριβιέρα.  
 


Είχατε απροσδόκητες εκπλήξεις ενώ κάνατε yachting; Πώς ξεπεράσατε τις προκλήσεις;
Συνήθως ταξιδεύω με τη σύζυγό μου και δύο παιδιά, χωρίς πλήρωμα, οπότε είμαι πολύ προσεκτικός. Η θάλασσα δεν είναι αστείο και μπορεί να γίνει πολύ άσχημη ανά πάσα στιγμή. Πέρυσι, όταν ταξίδευα από την Πάφο στο Καστελόριζο, συνάντησα καταιγίδα στη μέση του πουθενά. κεραυνός χτυπούσε τη θάλασσα δίπλα μας, μεγάλα κύματα εκτοξεύονταν πάνω από τη γέφυρα. ήταν πολύ πολύ, πολύ τρομακτικό! Όταν έφτασα στο Καστελόριζο, συνάντησα έναν Ελληνοκύπριο καπετάνιο που μόλις έφτασε με ένα γιοτ και μου είπε: «Είμαι καπετάνιος εδώ και 40 χρόνια και ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που νόμιζα ότι δεν θα τα καταφέρουμε. " Ευτυχώς, με την ευκαιρία αυτή η γυναίκα και τα παιδιά μου είχαν επιλέξει να πετάξουν και να με συναντήσουν στη Ρόδο για να αποφύγουν το μακρύ ταξίδι.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας σημείο στο σκάφος και γιατί;
Το flybridge. Στο υψηλότερο σημείο, ακούγοντας μουσική και απολαμβάνοντας τη θέα.

Μπορείτε να υπολογίσετε το κόστος συντήρησης ενός σκάφους;
Ένα σκάφος 63 ποδών θα σας κοστίσει περίπου €40.000 σε πάγια έξοδα, μαρίνα, σέρβις, ασφάλιση, συντήρηση. Μετά θα έχετε το κόστος των καυσίμων. Με 26 κόμβους, καταναλώνει 330 λίτρα την ώρα! Επιλέγω να ταξιδεύω πιο αργά, καθώς δεν είναι μόνο πολύ πιο χαλαρωτικό, αλλά μειώνει επίσης το κόστος καυσίμου κατά 90%. Η κατανάλωση σε 7 κόμβους είναι μόνο 12 λίτρα την ώρα.


Τι συμβουλές ή προτάσεις θα δώσετε σε κάποιον που επιθυμεί να εμπλακεί στην ιδιοκτησία γιοτ;
Ξεκινήστε με ένα μικρό σκάφος, από 35 έως 45 πόδια. Ταξιδέψτε, ζήστε στο σκάφος, δείτε τις δυσκολίες, τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει. Στη συνέχεια, αποφασίστε τι είναι καλύτερο για εσάς - ίσως κάτι μικρότερο ή ίσως μεγαλύτερο. Μην ξεχνάτε ποτέ τι λένε: «Οι πιο ευτυχισμένες δύο μέρες ενός ιδιοκτήτη γιοτ είναι η ημέρα που το αγοράζει και την ημέρα που το πουλά».

Κατά την άποψή σας, έχει η Κύπρος τη δυνατότητα να γίνει ένα σημαντικό κέντρο γιοτ; Τι πρέπει να γίνει για να καταστεί το νησί ανταγωνιστικό σε αυτόν τον τομέα;
Αργήσαμε πολύ με τις μαρίνες. Η Κύπρος έπρεπε να είχε μαρίνες σε όλες τις μεγάλες παράκτιες πόλεις πριν από 30 χρόνια. Ωστόσο, με την ανάπτυξη της Μαρίνας Λεμεσού και της Μαρίνας Αγίας Νάπας, τα πράγματα βελτιώνονται. Δεδομένου ότι απέχουμε από την Ευρώπη όσον αφορά το boating, είναι πολύ δαπανηρό για τους ιδιοκτήτες σκαφών να επισκέπτονται την Κύπρο λόγω του κόστους των καυσίμων. Δεχόμαστε επισκέπτες από τον Λίβανο και το Ισραήλ, αλλά οι συγκρούσεις και οι εντάσεις της Συρίας στην περιοχή με την Τουρκία έχουν μειώσει τον αριθμό των επισκεπτών.

 

*Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην τρίτη έκδοση “The Cyprus Journal of Wealth Management” της Eurobank Κύπρου

Δειτε Επισης

Νέα καθήκοντα και διευθυντής τομέα ραδιοφώνου στο Alpha radio ο Παναγιώτης Όθωνος
HUMED: Η πρωτοπόρος εταιρεία δύο φοιτητών που βάζουν την Κύπρο ψηλά στον διεθνή χάρτη της οδοντιατρικής
Νέος COO της Intership ο Capt. Michael P. Elwert
E&G Economides LLC: Η Βιργινία Αδαμίδου προάγεται σε Συνέταιρο της Εταιρείας
Θλίψη ΠΕΟ για τον θάνατο του ΓΓ ΣΕΒΕΤΤΥΚ Χαράλαμπου Πρατσή
Η πολυσχιδής προσφορά του Αλέκου Γαβριηλίδη στην αρχιτεκτονική της Κύπρου
PASCAL International Education: Oλιστική ανάπτυξη των παιδιών και συνεχής ανάπτυξη στο επίκεντρο της στρατηγικής
Φοιτήτρια του ΤΕΠΑΚ κατέκτησε τη 2η θέση σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό
Χρίστος Ελληνίδης: Ο Κύπριος τεχνοκράτης στην Ε.Ε., φωνή της Ευρώπης σε όλες τις γλώσσες
Ο Πρύτανης του ΤΕΠΑΚ εξελέγη εξωτερικό μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Ιονίου Πανεπιστημίου