Επίτευξη σωστής επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και δικηγόρου

Ο κόσμος της νομικής όσο και αν φαίνεται πολύπλοκος και δύσκολος για όσους δεν εξασκούν τη δικηγορία είναι πάνω από όλα ένας κόσμος απαιτητικός με συνεχείς μεταβαλλόμενες καταστάσεις. Οι επαγγελματίες του χώρου μέσα από υψηλού επιπέδου σπουδές και μέσα από την εμπειρία τους έχουν βαθιά γνώση της νομοθεσίας και των νομικών διαδικασιών. Πολλές είναι οι φορές που εκπροσωπούν πελάτες στο δικαστήριο, συμβουλεύουν πελάτες να λάβουν σημαντικές αποφάσεις και με σεβασμό βρίσκονται στο πλευρό των πελατών τους σε κάθε στιγμή της ζωής τους. 

Η σωστή επικοινωνία μεταξύ δικηγόρου και πελάτη είναι πολύ σημαντική καθώς πρέπει να βασίζεται στον σεβασμό, στην εμπιστοσύνη και στην ειλικρίνεια και από τα δύο μέρη. Για να επιτευχθεί αυτό και για να μην «φοβάται» ο πελάτης τον προσωπικό του δικηγόρο, υπάρχουν κάποια σημαντικά βήματα που καλό θα ήταν να λαμβάνονται υπόψη και να ακολουθούνται. 

Ας πάρουμε την πρώτη σας συνάντηση με τον δικηγόρο σας. Θα έχετε παρατηρήσει ότι ο ίδιος είναι προετοιμασμένος, συνεχώς σας θέτει κάποιες ερωτήσεις, ενώ όλα καταγράφονται με την άδειά σας, σε μορφή σημειώσεων. Με τον ίδιο τρόπο και εσείς ως πελάτης καλό θα ήταν προτού συναντήσετε τον δικηγόρο σας, να δημιουργήσετε μια λίστα με τις δικές σας ερωτήσεις για τις οποίες ψάχνετε απαντήσεις και πληροφορίες. Αυτό, όχι μόνο θα σας εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα αλλά θα αποφύγετε κωλυσιεργία και επανάληψη αυτών που ήδη έχουν ειπωθεί. Επίσης, το να διατηρείτε μια συχνή επικοινωνία με τον δικηγόρο σας είναι πάρα πολύ σημαντικό. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, η επικοινωνία πλέον έχει πολλές μορφές, ξεκινώντας από ένα τηλεφώνημα, ένα email ή ακόμα και μια τηλεδιάσκεψη. Ένα τηλεφώνημα, μπορεί να σας γλυτώσει από κάποιες ίσως ανησυχίες και αχρείαστο άγχος για την εξέλιξη της υπόθεσής σας.

Ειλικρίνεια και διαφάνεια. Δύο πολύ σημαντικά στοιχεία. Όπως εσείς απαιτείτε ο δικηγόρος σας να είναι ειλικρινής απέναντί σας, με τον ίδιο τρόπο και εσείς οφείλετε να του παρέχετε όλα εκείνα τα στοιχεία που θα τον βοηθήσουν στην διεκπεραίωση της υπόθεσής σας με τον καλύτερο τρόπο. Μιλήστε του με τιμιότητα και ειλικρίνεια. Μην ξεχνάτε ότι πάντοτε υπάρχει εχεμύθεια. Με αυτό τον τρόπο χτίζεται η εμπιστοσύνη στη σχέση. Προσπαθήστε παράλληλα, να παρέχετε κάθε αναγκαίο αποδεικτικό στοιχείο όταν και όπως σας ζητηθεί, έτσι ώστε να τεκμηριωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το θέμα σας και να έχει απτά στοιχεία ο δικηγόρος σας, χωρίς να καθυστερήσετε να παραδώσετε κάποιο στοιχείο όταν και εφόσον σας ζητηθεί. 

Ακούστε τον δικηγόρο σας με προσοχή προτού πάρετε κάποια σημαντική απόφαση. Σε καμία περίπτωση, κανένας δικηγόρος δεν μπορεί να αποφασίσει για εσάς. Παρόλα αυτά καλό θα ήταν να ακούσετε προσεκτικά τη γνώμη του γιατί είναι το άτομο που βλέπει τα καθέκαστα από μια πιο αντικειμενική οπτική γωνία. Λαμβάνοντας υπόψη τη συμβουλή του και προτού δράσετε ανάλογα, καλό είναι να σκεφτείτε «γιατί» παίρνετε τη συγκεκριμένη απόφαση.

Πολλές είναι οι φορές που όσο ευχαριστημένοι και να είστε με τον δικηγόρο σας, ειδικά αφού πετύχει να κερδίσει μια υπόθεση για σας, μόλις δείτε το τιμολόγιο και τις χρεώσεις να αλλάξετε γνώμη. Αυτό βέβαια δεν ισχύει πάντα, όμως καλό θα ήταν ευθύς εξαρχής να ζητήσετε και να μάθετε τις χρεώσεις έτσι ώστε να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως. Ως συνήθως τα δικηγορικά γραφεία εκδίδουν τιμολόγια στους πελάτες τους κάθε μήνα, όμως μπορείτε και έχετε το δικαίωμα να ζητάτε μια ενημέρωση για το πώς εξελίσσονται τα έξοδα της δικής σας υπόθεσης για να γνωρίζετε κάθε στιγμή τι οφείλετε έτσι ώστε να είστε κατάλληλα προετοιμασμένοι.

Η σωστή επικοινωνία μεταξύ πελάτη και δικηγόρου βασισμένη στον σεβασμό και στην ειλικρίνεια είναι μια βέβαιη συνταγή που οδηγεί στο θετικό και επιθυμητό αποτέλεσμα. Πολλές φορές θα χρειαστεί να κάνετε υπομονή για κάποια θέματα αλλά βεβαιωθείτε ότι είστε σε συνεχή «ανοικτή γραμμή» με τον δικηγόρο σας και να θυμάστε ότι και οι δύο βρίσκεστε στην ίδια ομάδα με κοινό στόχο, την επιτυχία.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πιο πάνω θέμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα. Πάολα Χατζηλαμπρή καλώντας στα γραφεία της Michael Kyprianou & Co LLC στο 26 930800 και στο email Paola.Hadjilambri@kyprianou.com

*Director of Business Development, Michael Kyprianou & Co. LLC
 

Δειτε Επισης

Το μούδιασμα στην αγορά ακινήτων, η προοπτική και οι προκλήσεις
Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η σημασία της εφαρμογής της εταιρικής διακυβέρνησης και κοινωνικής ευθύνης σε μία εταιρεία
Η χρηματοοικονομική επιμόρφωση ασφαλής δρόμος για οικονομική ευημερία
Η πορεία προς την ενεργειακή αναβάθμιση του κυπριακού real estate
Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και η συνεισφορά τους στον στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη
Νέα Οδηγία της Ε.Ε. προστατεύει φυσικά και νομικά πρόσωπα από προδήλως αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες