Πέντε παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση μίας διεθνείς εταιρίας για την τοποθεσία που θα έχει τα κεντρικά της γραφεία

Για τις διεθνείς αναπτυσσόμενες πολυεθνικές εταιρείες, το κόστος μίσθωσης ακινήτου δεν είναι πλέων η βασική αιτία στην αναζήτηση ενός νέου κεντρικού γραφείου. Οι εταιρείες δύσκολα πλέον βρίσκουν ταλαντούχους υπαλλήλους, οπόταν οι νέες προτεραιότητες αναδιαμορφώνουν τις προσπάθειες μετεγκατάστασης, εστιάζοντας πολύ περισσότερο στο ανθρώπινο δυναμικό παρά τα έξοδα που δείχνουν οι ισολογισμοί. Παλαιότερα, τα έξοδα ακίνητης περιουσίας ήταν κατά παράδοση το επίκεντρο σημαντικών αποφάσεων για την τοποθεσία εγκατάστασης των κεντρικών γραφείων, με λιγότερη ανησυχία για το πώς θα επηρέαζε ένα από τα ταλέντα της εταιρίας.

"Τώρα πλέον οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει. Το εργατικό δυναμικό έχει καταστεί ο σημαντικότερος παράγοντας στις αποφάσεις για την τοποθεσία του ακινήτου. Οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες αξιολογούν τις πιθανές τοποθεσίες των κεντρικών τους γραφείων, με βάση την ικανότητα των ταλαντούχων υπαλλήλων και τις πόλεις και χώρες που διαμένουν τα περισσότερα ταλέντα "
 


 
Οι πέντε βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση εγκατάστασης διεθνών εταιριών
 
1. Πρόσβαση σε ταλαντούχα άτομα
Η προσέλκυση εξειδικευμένων ταλέντων είναι η κύρια έγνοια για τις περισσότερες διεθνείς εταιρείες, σύμφωνα με μελέτες διεθνών οργανισμών. Αυτό συχνά σημαίνει ότι εντοπίζονται στα αστικά περιβάλλοντα που διαθέτουν υψηλά μορφωμένο τεχνολογικά εργατικό δυναμικό. Οι εταιρείες εξετάζουν πώς ορισμένες αγορές θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της ομάδας των πιθανών υποψηφίων θέσεων εργασίας".
 
"Η νέα στρατηγική πιστεύει ότι η ενοικίαση ενός ακινήτου με καλύτερες ανέσεις προς το ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται στην εταιρία, μπορεί να δικαιολογηθεί από την αύξηση της παραγωγικότητας που μπορεί να προκύψει με τη πρόσληψη σε ταλέντα υψηλής ποιότητας".
 
2. Προσέγγιση πελατών ανάλογα με το είδος δραστηριότητας
Τα τελευταία χρόνια είναι πολύ διαδεδομένο σαν μέσο επικοινωνίας η τηλεδιάσκεψη. Η τηλεδιάσκεψη όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις προσωπικές επαφές με προσωπικές επισκέψεις. Για παράδειγμα, μία εταιρεία όπου δραστηριοποιείται στον τομέα ανάπτυξης και κατασκευής κυβερνητικών κτηρίων, δεν υπάρχει λογική οι διευθυντές της να μένουν σε μία πόλη που είναι πολύ μακριά από το σημείο που κτίζονται τα κυβερνητικά κτήρια. Όπως επίσης μία εταιρεία που ασχολείται αποκλειστικά με την κατασκευή παραθαλάσσιων κατοικιών, δεν υπάρχει λογική ο Διευθυντής και το εργατικό προσωπικό να μένουν σε άλλες ποιο μακρινές περιοχές.
 
3. Οι Παγκόσμιες συνδέσεις διέλευσης σε σχέση με τις τοπικές επιλογές μεταφοράς
Δεδομένου ότι η καλή διασύνδεση γίνεται πιο σημαντική για τους παγκόσμιους οργανισμούς, οι πόλεις με ισχυρή υποδομή διέλευσης προσελκύουν υψηλότερη συγκέντρωση εμπορικών εταιρικών εταιρειών. Παράδειγμα , πολλές εταιρείες προτιμούν τα γραφεία τους να είναι κοντά σε λιμάνια και αεροδρόμια. Επίσης, οι νεότερες γενιές που μένουν σε μεγαλουπόλεις της Ευρώπης βασίζονται λιγότερο στα αυτοκίνητα, οπόταν για αυτόν τον λόγο οι εταιρίες προτιμούν όλο και περισσότερο τις πόλεις με εξελιγμένα συστήματα δημόσιας διαμετακόμισης.
 
4. Τοπικά κίνητρα ή φοροαπαλλαγές
Πολλές χώρες της Ευρώπης προσελκύουν όλο και περισσότερο μεγάλες διεθνείς εταιρείες με την προσφορά διαφόρων κινήτρων, όπως μειωμένα φορολογικά εταιρικά έξοδα και μειωμένα φορολογικά έξοδα εγκατάστασης ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα, πολλές πόλεις υπόσχονται στις εταιρίες διάφορα κίνητρα, όπως μειωμένα εταιρικά δάνεια, πιστώσεις φόρου για κάθε νέα πρόσληψη ή ειδικά δάνεια που αφορούν επενδύσεις σε υποδομές.
 
5. Εμπειρία των εργαζομένων
Όταν μία ομάδα θέλει να επαναεγκατασταθεί είναι πιθανό να θέλει να εξετάσει τις τοποθεσίες με τις περισσότερες ανέσεις που να διαθέτουν κέντρα γυμναστικής, εστιατόρια και μπαρ όπου οι υπάλληλοι να μπορούν να χαλαρώσουν μετά την εργασία. Παράλληλα, μια εταιρεία μπορεί να επιλέξει μια πόλη εγκατάστασης με βάση το πώς οι εργαζόμενοι προτιμούν να περνούν το χρόνο τους έξω από το γραφείο, περιορίζοντας έτσι το χρόνο να χρειάζεται να ταξιδεύουν απομακρύνοντας τους από την περιοχή εργασίας.
 
Κοιτάζοντας τα μελλοντικά σχέδια μετεγκαταστάσεις εταιρειών.
Σύμφωνα με τα ποιο πάνω δεδομένα , οι εμπορικές εταιρείες πλέων εντοπίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε δεδομένης αστικής περιοχής, όπου έτσι μπορούν να εξασφαλίσουν ότι τα νέα κεντρικά γραφεία της εταιρείας πληρούν τις απαιτήσεις τόσο για το ανθρώπινο δυναμικό αλλά και την τοποθεσία εγκατάστασης. Η ακίνητη περιουσία είναι συνήθως η δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη στους ισολογισμούς μιας εταιρείας και η επανεγκατάσταση προϋποθέτει σημαντικά έξοδα και επιπτώσεις. Ωστόσο, με όλα τα ποιο πάνω δεδομένα μπορούν να εξασφαλίσουν ότι ο χρόνος επανεγκατάστασης και τα χρήματα που επενδύθηκαν θα αποδώσουν σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό

 
 
Πασχάλης Θεοφάνους
Master of Science in Real Estate (MSc RE)

 

Δειτε Επισης

Ανθρώπινο δικαίωμα η ασφάλεια και υγεία στην εργασία
Το μούδιασμα στην αγορά ακινήτων, η προοπτική και οι προκλήσεις
Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η σημασία της εφαρμογής της εταιρικής διακυβέρνησης και κοινωνικής ευθύνης σε μία εταιρεία
Η χρηματοοικονομική επιμόρφωση ασφαλής δρόμος για οικονομική ευημερία
Η πορεία προς την ενεργειακή αναβάθμιση του κυπριακού real estate
Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και η συνεισφορά τους στον στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη