Λ. Ζουρίδης: Αυξήσεις τιμών και ελλείψεις στο λιανεμπόριο το 2022

Διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού λόγω ελλείψεων προϊόντων κάτι που ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά και την κατανάλωση, προβλέπει για το 2022 ο Γενικός Διευθυντής των ΜΑS Supermarkets, Λούκας Ζουρίδης, εξηγώντας ότι η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι οι πρώτες ύλες, επιφέροντας αναπόφευκτα αυξήσεις τιμών ή ακόμη και ελλείψεις προϊόντων.

Σε συνέντευξή του στο πλαίσιο του «In Business 2022 Forecasting - Towards Sustainable Growth», ο κ. Ζουρίδης αναλύει τις σημαντικότερες τάσεις στο λιανικό εμπόριο για το 2022, ανάμεσά τους η περαιτέρω ανάπτυξη των Groceries, σε πωλήσεις και μερίδιο στην αγορά, όπως επίσης η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών.

Διαβάστε ακόμα: 

Τα 5+1 μεγάλα έργα που αναμένει η Λευκωσία 

Βροχή ακυρώσεων στα κέντρα αναψυχής παγκύπρια 

Νέες αφίξεις στο Mall of Engomi 

Sophia Flower Studio: Υπηρεσίες διακόσμησης και ανθοσυνθέσεων 

F. Shammas: Αυτούς τους ανθρώπους δεν μπορώ να ανεχτώ


Παράλληλα, εξήγγειλε την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου MAS στα 75 καταστήματα, την αύξηση του ετήσιου τζίρου στα 190,000,000 ευρώ, καθώς και την τοποθέτηση της αλυσίδας σαν 3ος παίχτης στον χάρτη του λιανικού εμπορίου.

Ακολουθεί πιο κάτω η συνέντευξη του Λούκα Ζουρίδη:

Πώς αναμένετε να κινηθεί η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2022;

Από τις αρχές του 2021, όπως ήταν αναμενόμενο, η κυπριακή οικονομία ακολουθεί μια τροχιά ανάκαμψης στα επίπεδα της χρονικής περιόδου λίγο πριν την εξάπλωση της νόσου COVID-19. Φαίνεται η χρονιά να οδεύει προς το +5.0% για το ΑΕΠ, και στο +4.0% για την ιδιωτική τελική κατανάλωση.

Κατά τη μεσοπρόθεσμη περίοδο 2022-2023, θεωρώ ότι το ΑΕΠ θα είναι γύρω στο +3,8% και η ιδιωτική τελική κατανάλωση θα φτάσει το +1% εν όψει και της ραγδαίας αύξησης του πληθωρισμού.

Η αβεβαιότητα γύρω από τις μακροοικονομικές προβλέψεις είναι μεγάλη, εν μέσω της συνεχιζόμενης έξαρσης της νόσου COVID-19 παγκοσμίως αλλά και στην Κύπρο, ένα πρόβλημα που σιγά σιγά γίνεται μέρος της καθημερινότητάς μας, γεγονός το οποίο θεωρώ, θα βοηθήσει την κυπριακή οικονομία για περαιτέρω ανάκαμψη.


Πρόβλημα με τις πρώτες ύλες

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε το 2022; Εκτιμάτε πως θα κινηθεί θετικά, αρνητικά ή το ίδιο με το 2021;

Το λιανικό εμπόριο είναι ο τομέας που επηρεάστηκε σε πολύ μικρό βαθμό αρνητικά ή/και επηρεάστηκε θετικά σε ό, τι αφορά τις πωλήσεις με την έξαρση της νόσου COVID – 19.

Για το 2022 όμως, σίγουρα θα υπάρχουν διάφορα θέματα που θα πρέπει να διαχειριστεί ο συγκεκριμένο τομέας όπως:

  • Διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού λόγω ελλείψεων προϊόντων κάτι που ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά και την κατανάλωση.
  • Πρόβλημα στις πρώτες ύλες θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη πρόκληση για το επόμενο έτος, αφού θα αποφέρει αυξήσεις τιμών ή ακόμη και ελλείψεις προϊόντων.
  • Οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω πληθωρισμού σίγουρα θα επηρεάσει αρνητικά την κατανάλωση.
  • Το εργατικό κόστος αυξάνεται λόγω της μεγάλης έλλειψης εργατικού δυναμικού. Να θυμίσουμε ότι αναμένουμε την ανεργία να φτάνει στο πολύ χαμηλό επίπεδο του 7,8% σύγκριση με τα προηγούμενα 7 χρόνια.

Αναμένουμε όμως, πως ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης όπως κάθε φορά, έτσι και αυτή την φορά θα έρθει να βοηθήσει το συγκεκριμένο τομέα για το 2021 και το 2022, να κλείσει με αύξηση και ξεπερνώντας τα 1860 εκατ. ευρώ του 2020 (δεν υπολογίζονται τα καπνικά προϊόντα).

Οι προκλήσεις στο λιανικό εμπόριο

Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να περιμένουμε και να δώσουμε έμφαση το 2022, όσον αφορά τον τομέα δραστηριοποίησής σας;
Οι σημαντικότερες τάσεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου για το 2022 είναι οι ακόλουθες:

  • Περαιτέρω ανάπτυξη των Groceries, σε πωλήσεις και μερίδιο στην αγορά,  που ουσιαστικά αντιπροσωπεύουν το ‘ Convenience Shopping’  του εξωτερικού.
  • Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών και των ‘Online Shopping’ που πλέον έγινε και θα παραμείνει μέρος της ζωής μας.
  • Η ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας που από 7,1% το 2021, θεωρώ θα αγγίξει το 7,6% το 2022.
  • Το ‘Influencer Marketing’ για τη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών είναι  trend ειδικά για τους νεότερους και ασκεί μεγάλη επιρροή στον ευρύτερο χώρο των  ‘Social Media’.
  • Ένα τεράστιο ποσοστό των καταναλωτών που ανέρχεται περίπου στο 70% προτιμά να αγοράζει από μάρκες, οι οποίες ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους όπως να τρέφεται υγιεινά μέσω μιας υγιεινής διατροφής.
  • Το 50% των καταναλωτών δηλώνουν πιο «φιλικοί προς το περιβάλλον», ενώ παράλληλα, οι αγοραστές αξιολογούν όλο και περισσότερο τα προϊόντα και τα εμπορικά σήματα με βάση την ηθική και τις αξίες της εταιρείας που τα παράγει.
  • Ζούμε στην εποχή της άμεσης ικανοποίησης. Οι αγοραστές επιθυμούν τις παραγγελίες τους το συντομότερο δυνατό, τα προϊόντα τους σε συγκεκριμένες τιμές και πάντα όλα τα προϊόντα να είναι διαθέσιμα.

Οι στόχοι επιτεύχθηκαν

Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2022; Ποιοι είναι οι στόχοι σας; 
To 2018 είχαμε βάλει ως στόχο τριετίας την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων μας στα 50, την αύξηση του ετήσιου τζίρου στα 130,000,000 ευρώ και την τοποθέτηση μας σαν 4ος παίχτης στο χάρτη του λιανικού εμπορίου. Όλοι οι στόχοι επιτεύχθηκαν. 

Σήμερα εξαγγέλλουμε την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου μας, στα 75 καταστήματα, την αύξηση του ετήσιου τζίρου στα 190,000,000 ευρώ, την τοποθέτηση μας σαν 3ος παίχτης στον χάρτη του λιανικού εμπορίου, καθώς και την ανάπτυξη του υπερσύγχρονου κέντρου διανομής μας με συνολική χωρητικότητα τις 7,000 παλέτες τα επόμενα τρία χρόνια.

Δειτε Επισης

Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar