Κ. Καποδίστριας: Δύσκολη και χρονοβόρα η αγορά νέου αυτοκινήτου

Ο καταναλωτής δυσκολεύεται να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο ένεκα των υπερβολικών καθυστερήσεων στις παραδόσεις των οχημάτων, με την αναμονή να ξεπερνά τον ένα χρόνο στις περισσότερες περιπτώσεις, δηλώνει στο InBusinessNews ο CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, Κωνσταντίνος Καποδίστριας.

Σε συνέντευξή του στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2023», τονίζει ότι η ακρίβεια και η σμίκρυνση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά την αγορά της επιδιόρθωσης και των ανταλλακτικών, λόγω του ότι ο καταναλωτής θα αναβάλλει την προληπτική συντήρηση.

Διαβάστε ακόμα: 


Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση στην Κύπρο, ο κ. Καποδίστριας εκφράζει την εκτίμηση ότι θα παραμείνει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και μέσα στο 2023.

Αξίζει να αναφερθεί ότι εντός της χρονιάς ενδεχομένως η ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ να προχωρήσει στην ανέγερση νέων καταστημάτων, αποθηκών και άλλων κτηριακών εγκαταστάσεων.

Πώς αναμένεται να κινηθούν η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2023;

Παρ’ όλες τις δυσκολίες στην παγκόσμια οικονομία, έχω την αίσθηση πως η οικονομία γενικά θα κινηθεί στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2022. Αυτό αποτελεί το απαισιόδοξο σενάριο κατά την δική μου άποψη. Αν δω τα πράγματα, όμως, λίγο πιο αισιόδοξα, τότε ίσως το πρόσημο για την οικονομία του 2023 να είναι θετικό, εάν και εφόσον ο πόλεμος στην Ουκρανία σταματήσει.

Σε περίπτωση που ο πόλεμος σταματήσει, τότε οι επιπτώσεις του, όπως ακρίβεια στα καύσιμα, ρεύμα, πρώτες ύλες κλπ., θα ομαλοποιηθούν κάπως, πράγμα που θα έχει σημαντικότατα οφέλη στους καταναλωτές, το εμπόριο και την οικονομία γενικότερα.

Καθυστερούν έναν χρόνο οι παραδόσεις αυτοκινήτων

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την αγορά των ανταλλακτικών για το 2023; Πιστεύετε ότι το 2023 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο, αρνητικό πρόσημο ή το ίδιο με το 2022;

Αναμένω πως η αγορά των ανταλλακτικών για το 2023 θα έχει οριακά θετικό πρόσημο. Αυτό το αποδίδω στο γεγονός ότι ο πληθυσμός των αυτοκινήτων της Κύπρου γερνάει λόγω του ότι σταμάτησε τα τελευταία δύο χρόνια να ανανεώνεται με τους ρυθμούς που ανανεωνόταν στο παρελθόν. Πλέον ο καταναλωτής δυσκολεύεται να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο λόγω των υπερβολικών καθυστερήσεων στις παραδόσεις των οχημάτων. Η αναμονή ξεπερνά τον ένα χρόνο στις περισσότερες περιπτώσεις.

Αυτό φυσικά οφείλεται εν μέρει στα επακόλουθα της πανδημίας, αλλά κυριότερα στον πόλεμο της Ουκρανίας. Ταυτόχρονα, λόγω του Brexit, η εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων από την Αγγλία έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Οι περιορισμοί της ηλικίας για εισαγωγή οχημάτων και οι δασμοί αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την ακρίβεια που επικρατεί γενικότερα, κάνουν τον καταναλωτή να κρατήσει περισσότερο το παλιό του αυτοκίνητο, και αναγκαστικά να το επιδιορθώνει. Από την άλλη όμως, η ακρίβεια και η σμίκρυνση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, δυνατόν να επηρεάσουν αρνητικά την αγορά της επιδιόρθωσης και των ανταλλακτικών λόγω του ότι ο καταναλωτής θα αναβάλλει την προληπτική συντήρηση και ίσως διανύει λιγότερα χιλιόμετρα.

Σε χαμηλά επίπεδα και φέτος η ηλεκτροκίνηση

Ποιες είναι οι σημαντικές τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να παρακολουθηθούν/προσεχθούν στον τομέα δραστηριοποίησής σας για το 2023;

Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, και από αυτά που βλέπουμε δεν αναμένουμε κάτι συνταρακτικό να αλλάξει στον τομέα μας μέσα στο 2023. Η ηλεκτροκίνηση στην Κύπρο θα παραμείνει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και μέσα στο 2023. Η αυτοκίνηση, όπως την ξέρουμε σήμερα, θα συνεχίσει και μέσα στο επόμενο έτος. 

Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2023; Ποιοι είναι στόχοι σας;

Η εταιρεία ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ παρακολουθεί τις εξελίξεις στον κλάδο και θα προσαρμόζεται σταδιακά και ανάλογα. Ήδη διαθέτουμε στην γκάμα μας και τα πρώτα ανταλλακτικά, εξοπλισμό και εργαλεία για ηλεκτρικά οχήματα.

Ταυτόχρονα, θα συνεχίσουμε την διαδικασία εκσυγχρονισμού της εταιρείας μας σε διάφορους τομείς, ειδικότερα ψηφιακά. Αυτή η διαδικασία άρχισε τα τελευταία χρόνια και συνεχίζεται εντατικότερα.

Επιπρόσθετα, μέσα στο 2023 ενδεχομένως να προχωρήσουμε στην ανέγερση νέων καταστημάτων, αποθηκών και άλλων κτηριακών εγκαταστάσεων.

Δειτε Επισης

Νέος οδηγός στο τιμόνι του ΣΕΜΗΟ με Σώτο Τρικωμίτη στην προεδρία-Οι στόχοι και οι προτεραιότητες
Εξήγαγε 5,4 εκατ. και εισήγαγε τέσσερα εκατ. αυτοκίνητα η Ε.Ε. το 2024-Στα €89,3 δισ. το εμπορικό πλεόνασμα
Σταθερή αξία ως κύριο εξαγωγικό προϊόν της Κύπρου τα φάρμακα-Ποιες χώρες προμηθεύουμε
Σημαντικά οφέλη από την μετάβαση στο δίκτυο δεδομένων για τη βιωσιμότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων
Σειρά μέτρων από Κομισιόν για να παραμείνει ανταγωνιστικός ο αμπελοοινικός τομέας της Ευρώπης
Γαλακτοβιομηχανία Αλάμπρα και υπεραγορές Αλφαμέγα στηρίζουν για όγδοη συνεχή χρονιά την Κύπρια γιαγιά
Ferrari: Αυξάνει τις τιμές έως και 10% για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Αλέξης Άννινος: Οι δασμοί Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και σε ποιο σενάριο θα επηρεαστεί η Κύπρος
Mall of Limassol: Ισχυρό ενδιαφέρον από tenants-Προ των πυλών η πολεοδομική άδεια
Στα...σχοινιά η ήδη πιεσμένη αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε-Ανησυχία και προειδοποιήσεις για τους δασμούς του Τραμπ