Τάκης Φειδία: Σε θετική πορεία και το 2023 ο ασφαλιστικός τομέας

Την εκτίμησή του ότι ο ασφαλιστικός τομέας θα κλείσει με θετικό πρόσημο το 2022 και θα συνεχίσει την θετική του πορεία και κατά το 2023, εκφράζει ο CEO του ομίλου CNP CYPRUS, Τάκης Φειδία. 

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2023», ο κ. Φειδία αναφέρει ότι εντός του 2022 σημειώθηκε υψηλή ζήτηση για ασφαλιστικά προϊόντα στον κλάδο ζωής και στον γενικό κλάδο, κάτι που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί και το 2023.

Διαβάστε ακόμα: 

Παράλληλα, τονίζει ότι μετά την είσοδο του ΓεΣΥ το 2019 έχει επέλθει σταθεροποίηση στον κλάδο υγείας, με θετικές προοπτικές ανάπτυξης.

Πώς αναμένετε να κινηθούν η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2023;

Δεν χωρά αμφιβολία ότι έχουμε εισέλθει σε μια εποχή γενικότερης αβεβαιότητας και δυσκολιών σε σχέση με αξιόπιστες εκτιμήσεις για το μέλλον. Μέσα σε αυτό το διεθνές και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η κυπριακή οικονομία αντιμετωπίζει τις δικές της προκλήσεις.

Προκλήσεις ανθεκτικότητας και επαναπροσδιορισμού του μοντέλου ανάπτυξης, με άξονες τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την ενεργειακή μετάβαση και τη βιωσιμότητα. Την ίδια στιγμή, η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός που τροφοδοτείται από τη συμφόρηση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και από ελλείψεις πρώτων υλών και προϊόντων από τη Ρωσία και την Ουκρανία, αν και αφήνουν το αποτύπωμά τους στα νοικοκυριά, εντούτοις δεν έχουν επιδράσει σε ουσιαστικό βαθμό αρνητικά στην καταναλωτική ζήτηση.

Ως αντιστάθμισμα στον υψηλό πληθωρισμό, οι κεντρικές τράπεζες αυξάνουν τα επιτόκια σε μια προσπάθεια να τον περιορίσουν στο επιθυμητό επίπεδο του 2%. Είναι σημαντικό επίσης ότι ο δείκτης απασχόλησης είναι υψηλός, ενώ παρατηρείται έντονη επιχειρηματική εξωστρέφεια, με θετικά μηνύματα να έρχονται από τον τουριστικό και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Το μικρό μέγεθος της οικονομίας, όπως έχει αποδειχθεί μέσα στο χρόνο, λειτουργεί και ως ασπίδα της, σε συνδυασμό με την ευελιξία και την ικανότητα προσαρμογής σε αναγκαίες μεταρρυθμίσεις.

Αυτό φαίνεται από το ρυθμό ανάπτυξης του 2022, σχεδόν 6%, που-αν και κατ' εκτίμηση μειωμένος στο 3% για το 2023- δημιουργεί τη βάση θετικών προοπτικών.

Ο ασφαλιστικός τομέας

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον τομέα σας για το 2023; Πιστεύετε ότι το 2023 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο, αρνητικό πρόσημο ή το ίδιο με το 2022;

Με δεδομένο ότι η αύξηση του όγκου ασφαλίστρων είναι σε παράλληλη τροχιά με την αύξηση του ΑΕΠ, εκτιμάται μια θετική πορεία στον ασφαλιστικό τομέα, τόσο με το κλείσιμο του 2022 όσο και κατά τη διάρκεια του 2023.

Μέσα στο τρέχον έτος έχουμε παρατηρήσει υψηλή ζήτηση για ασφαλιστικά προϊόντα στον κλάδο ζωής και στον γενικό κλάδο. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023.

Αξίζει εδώ να αναφερθεί πως πλέον, μετά την είσοδο του ΓεΣΥ το 2019, έχει επέλθει σταθεροποίηση στον κλάδο υγείας, με θετικές προοπτικές ανάπτυξης. Σε αυτό συνηγορεί το γεγονός ότι οι ασφαλισμένοι αξιολογούν ως σημαντική τη δυνατότητα που τους προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση, να επιλέγουν το γιατρό τους και το κατάλληλο γι’ αυτούς θεραπευτικό ίδρυμα.

Μία άλλη διάσταση θετικών προοπτικών για τον τομέα, προέρχεται από τα επενδυτικά ασφαλιστικά ταμεία και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν λόγω της εκτεταμένης διασποράς τους χαρτοφυλακίου τους.

Η αύξηση των επιτοκίων συμβάλει στην απόδοση των ταμείων αλλά και στη δημιουργία νέων καινοτόμων αποταμιευτικών προϊόντων.

Η ουσία είναι πως η έννοια της ασφάλειας απέναντι στα απρόοπτα, όποια κι αν είναι αυτά, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία μέσα σε συγκυρίες γενικευμένης αβεβαιότητας.

Ποιες είναι οι σημαντικές τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να προσεχθούν στον τομέα δραστηριοποίησής σας για το 2023;

Πρώτα απ’ όλα, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να γίνουν πιο πελατοκεντρικές, υπηρετώντας τις ολοένα μεταβαλλόμενες και απαιτητικές ανάγκες των πελατών τους.  Όταν η πρόσβαση στη γνώση και στην ενημέρωση είναι μεγαλύτερη από ποτέ, οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να εξελίσσουν διαρκώς την εμπειρία πελάτη που προσφέρουν, καθώς αυτή γίνεται στις μέρες μας όλο και πιο σημαντική.

Στην εποχή της τεχνολογίας και των εφαρμογών της, που επιδρούν καταλυτικά σε πολλούς τομείς της ζωής μας, η ανθρώπινη προσέγγιση και ανθρωποκεντρική εξυπηρέτηση για μια ασφαλιστική εταιρεία είναι ύψιστης προτεραιότητας. Θέλουμε την τεχνολογία να υπηρετεί τον άνθρωπο και όχι τον άνθρωπο να υπηρετεί την τεχνολογία.

Στον Όμιλο της CNP CYPRUS δίνουμε μεγάλη έμφαση στην αποτελεσματική υλοποίηση του ψηφιακού μας μετασχηματισμού. Επιδιώκουμε η ασφαλιστική μας δύναμη, να είναι δίπλα στους ασφαλισμένους μας κάθε στιγμή, 24 ώρες την ημέρα, όποτε τη χρειαστούν, για υποβολή αιτημάτων, αιτήσεων αποζημιώσεων, ολοκληρωμένης πληροφόρησης για την ασφαλιστική τους σχέση, αλλά και ανοικτής επικοινωνίας μαζί μας για όποιο θέμα τους απασχολεί.

Υιοθετούμε μια ολιστική προσέγγιση του τεχνολογικού και ανθρώπινου παράγοντα, ώστε να κάνουμε την εμπειρία των πελατών μας όλο και καλύτερη.

Ο όμιλος CNP CYPRUS

Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2023; Ποιοι είναι στόχοι σας;

Ο Όμιλος CNP CYPRUS με τις εταιρείες του, CNP CYPRIALIFE στον κλάδο ζωής και υγείας και CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ στον γενικό κλάδο, ανήκουν στο γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό CNP ASSURANCES.

Η στρατηγική ανάπτυξης του Ομίλου και στην Κύπρο, χαράζεται σε στενή συνεργασία με το μητρικό μας Όμιλο. Πυλώνας αυτής της στρατηγικής είναι ο λόγος της ύπαρξής μας, (raison d’ etre) που συνοψίζεται σε μία φράση: να είμαστε δύναμη προστασίας, παρέχοντας ασφάλεια και σιγουριά, σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους και επιχειρήσεις τη χρειάζονται.

Και αυτό να το κάνουμε υπεύθυνα, με σεβασμό και ευαισθησία απέναντι στην κοινωνία, στο περιβάλλον και εφαρμόζοντας στην καθημερινή μας λειτουργία τις αρχές της ορθής εταιρικής διακυβέρνησης.

Στο πλαίσιο των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων, κύριος στόχος μας είναι η διαρκής ανάπτυξη των εργασιών μας σε όλους τους ασφαλιστικούς τομείς και η ενδυνάμωση του ηγετικού μας ρόλου στην ασφαλιστική αγορά του τόπου.

Παράλληλα, σε πλήρη ταύτιση με τη CNP ASSURANCES, έχουμε θέσει ένα πλέγμα δεκαέξι δεικτών απόδοσης που καλύπτουν τις έξι κατηγορίες των εμπλεκόμενων μερών (stakeholders) που μας αφορούν. Αυτές είναι: Εργαζόμενοι, Πελάτες, Συνεργάτες, Μέτοχοι, Κοινωνία, Πλανήτης.

Σκοπεύουμε επίσης να διευρύνουμε τα κανάλια πωλήσεων και διανομής των ασφαλιστικών  μας προϊόντων, μέσα από ανοικτού τύπου επιχειρηματικές συμμαχίες και συνεργασίες με τοπικές τράπεζες. 

Ταυτόχρονα, επενδύουμε διαρκώς στην ανάπτυξη των γνώσεων και ικανοτήτων των ανθρώπων μας, των εργαζομένων και του παγκύπριου δικτύου μας. Δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στο δίκτυό μας και το ενισχύουμε συνεχώς με νέα τεχνολογικά εργαλεία.

Αποτελεί την αιχμή της ανθρωποκεντρικής εξυπηρέτησης που προσφέρουμε και ισχυρό σημείο διαφοροποίησης του Ομίλου στην κυπριακή αγορά.

Δειτε Επισης

Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ στη Λάρνακα
«sCYence Fair 2024»: Με εκατοντάδες χαμόγελα πλημμύρισε η μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης
Οι νικητές των «Stelios Bi - Communal Awards for Business Co-operation 2024»
TELETHON και Κεραυνός Στροβόλου ενώνουν δυνάμεις
16α ΙΝ Business Awards: Ανακοινώνονται την ερχόμενη εβδομάδα οι βραβευθέντες
Στην ΟΕΒ ο Σύνδεσμος Συλλογικότητας Θεατρικών Δημιουργών-Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο
Στις 16 Μαΐου η ετήσια εκδήλωση «Cisco Experience»
Oι content creators αλλάζουν την όψη της οικονομίας
Με διαδρομές ενθουσιασμού, επιτυχίας και επιδόσεων ο απολογισμός για τον ΟΠΑΠ Μαραθώνιο Λεμεσού
ΓεΣΥ: Πώς διατηρείται και ενισχύεται η ποιοτική εξυπηρέτηση ασθενών;