H Ελλάδα διεκδικεί το νέο εργοστάσιο της VW

Τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε μία ελληνική προσφορά προς την Volkswagen να εμφανιστεί ιδιαίτερα ελκυστική ώστε να υπερτερεί αντίστοιχες που έχουν υποβάλλει Ρουμανία, Βουλγαρία και Σλοβακία για την έδρα του νέου εργοστασίου της αυτοκινητοβιομηχανίας αναζητεί η ελληνική κυβέρνηση.

Την αποκάλυψη ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχει «ζωηρό» ενδιαφέρον εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης έκανε σήμερα ο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδωνις Γεωργιάδης επιφυλασσόμενος να προβεί σε δεύτερη φάση σε ανακοινώσεις.

«Η ελληνική κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός, εγώ ως Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο αρμόδιος Υφυπουργός για την εξωστρέφεια, ο κύριος Φραγκογιάννης, έχουμε ήδη δείξει ζωηρή ενδιαφέρον γι αυτό το θέμα», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ. Αν και επιφυλάχθηκε να προβεί σε ανακοινώσεις ότι θα υπάρχει συγκεκριμένο αποτέλεσμα ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι «και η Ελλάδα έχει μπει σε αυτή τη διεκδίκηση».

Υπενθυμίζεται ότι η VW, μόλις τρεις εβδομάδες μετά την οριστική συμφωνία με την τουρκική κυβέρνηση, αποφάσισε να παγώσει το σχέδιο να κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο της λίγο έξω απ’ τη Σμύρνη στην Τουρκία στον απόηχο της τουρκικής επίθεσης στη Συρία.

Έκτοτε Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και Σλοβακία, που είχαν επιχειρήσει απ’ την αρχή να δελεάσουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με επιδοτήσεις ή άλλα κίνητρα, επανήλθαν με βελτιωμένες προτάσεις προκειμένου να διεκδικήσουν τη μεγάλη επένδυση που θα φθάσει το 1,3 δισ ευρώ. Στη «μάχη» αυτή προτίθεται να μπει και η Ελλάδα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού.

Ωστόσο θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη με δεδομένο ότι όλες οι άλλες χώρες προωθούν μεγάλες επιδοτήσεις ή κίνητρα, που στην περίπτωση της Βουλγαρίας μάλιστα λέγεται ότι φθάνουν τα 260 εκατ. ευρώ, και παράλληλα έχουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς φορολογικούς συντελεστές εντός της ΕΕ.

Βέβαια υπάρχουν και αυτοί που λένε ότι η VW με τη διαδικασία που άνοιξε εκ νέου «εκβιάζει» ακόμα καλύτερη προσφορά απ’ τους Τούρκους μιας και παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις δεν έχει και στην πραγματικότητα πρόβλημα να επενδύσει στη γειτονική μας χώρα.

Η νέα μονάδα της VW προγραμματίζεται να κατασκευάσει τη νέα γενιά των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 οχήματα, σύμφωνα με την Automotive News Europe.

Το νέο εργοστάσιο, θα διευκολύνει την παραγωγική ικανότητα στα τσεχικά εργοστάσια της Skoda και θα επιτρέψει στο εργοστάσιο της VW στο Έμντεν της Γερμανίας, να διακόψει την παραγωγή του Passat και να επικεντρωθεί στη παραγωγή των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η νέα μονάδα θα απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Χρηματιστήριο Αθηνών: Έριξε το «φράγμα» των 1.440 μονάδων–Νέο ρεκόρ 13 ετών
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 1,9% φέρνει άλλες «αναβαθμίσεις» το 2024
Αθηναϊκή Ριβιέρα: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ-Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
S&P: Αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές της Ελλάδας διατηρώντας το ΒΒΒ-
Σε απεργιακό κλοιό η Ελλάδα-Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο
Στα 830 ευρώ από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα
Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο