Powered by

Η αγορά που χάθηκε, η νέα δεξαμενή και το διπλό στοίχημα του τουρισμού

Ένα νέο ξεκάθαρο προσανατολισμό και στίγμα πορείας για την τουριστική βιομηχανία της Κύπρου οριοθέτησε το 2022, υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων που δημιούργησε η απώλεια της ρωσικής αγοράς, δηλαδή μιας εκ των βασικότερων μέχρι πρότινος για τη χώρα μας.

Παρά τις αντιξοότητες και το δύσκολο περιβάλλον που δημιούργησε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις αρχές του έτους, η κυπριακή τουριστική βιομηχανία κατάφερε να ανταπεξέλθει και να επιβεβαιώσει τη φήμη της ως στυλοβάτης της κυπριακής οικονομίας, καταγράφοντας επιδόσεις που κινήθηκαν πέραν ίσως και από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις που θα μπορούσαν να γίνουν. Του λόγου του αληθές αποδεικνύουν οι ίδιοι οι αριθμοί, με τις αφίξεις μέχρι το τέλος του έτους να αναμένεται να ανέλθουν στο 80% και τα έσοδα στο 87% των αντίστοιχων επιδόσεων του ιστορικού για την κυπριακή τουριστική βιομηχανία, 2019.  

Διαβάστε ακόμα: 

Για να συμβεί αυτό βεβαίως χρειάστηκε οι φορείς του τουρισμού, προεξάρχοντως του αρμόδιου Υφυπουργείου, να επιδείξουν άμεσα αντανακλαστικά και να αναπροσαρμόσουν χωρίς χρονοτριβή ή και να επισπεύσουν την αλλαγή της στρατηγικής τους. Προς την ίδια κατεύθυνση ταυτοχρόνως, καθοριστική υπήρξε η συμβολή του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο με τις δικές του ενέργειες φρόντισε για την αύξηση της συνδεσιμότητας της Κύπρου και για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ελκυστικού για τις αεροπορικές εταιρείες. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις αερομεταφορέων όπως η Wizz Air και η Ryanair, οι οποίες ενόψει του 2023 επεκτείνουν τα πτητικά τους προγράμματα από και προς την Κύπρο, είναι ενδεικτικές του επιτυχούς-όπως διαφαίνεται-εγχειρήματος απογείωσης της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου.

Υπό τις περιστάσεις, και όσο δύσκολο και αν προμηνύεται το 2023, η τουριστική βιομηχανία της Κύπρου δείχνει ικανή, αξιοποιώντας την αναπροσαρμογή πλάνων στην οποία προέβη, να πορευθεί για τη χρονιά που έρχεται και γι’ αυτές που θα ακολουθήσουν σε μια πορεία που θα την επαναφέρει στις ράγες στις οποίες διαχρονικά την έχουμε συνηθίσει. Ή αν μη τι άλλο, σε υψηλές πτήσεις τηρουμένων των αναλογιών της νέας κανονικότητας του τουρισμού, που όπως και ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος ανέφερε σε συνέντευξή του στο InBusiness TV, μάλλον αντανακλά το 2022.

Συναφώς, με την εκτίμηση που γίνεται να είναι ότι η ρωσική αγορά έχει χαθεί για τα επόμενα χρόνια, οι αποφάσεις που από το 2019 είχαν ληφθεί για ανοίγματα σε αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επαναπροσδιορισμό του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους, αποδεικνύονται αρκούντως σοφές. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ενώ πριν από την πανδημία οι αφίξεις από την Ε.Ε. ήταν μόλις το 25% των συνολικών, φέτος αποτελούν το 40% και με την προοπτική τα επόμενα χρόνια να αποτελούν πέραν του 50% των αφίξεων.

Αυτό που ως στοίχημα προσδιορίζεται και που η Κύπρος καλείται ως τουριστικός προορισμός να κερδίσει, είναι σύμφωνα με τα αρμόδια χείλη, αφενός η επιμήκυνση της τουριστικής της περιόδου μέσω των αγορών της Ε.Ε., σε συνάρτηση αφετέρου με την περαιτέρω ώθηση της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού στις χώρες της Ε.Ε.

Στο πλαίσιο αυτό, Πολωνία, Γαλλία, Ιταλία, Ουγγαρία, Δανία και Αυστρία, είναι μόνο μερικές από τις αποκαλούμενες ώριμες αγορές της Ε.Ε. στις οποίες διαβλέπονται από τους αρμόδιους φορείς του τουρισμού μεγάλες προοπτικές για την Κύπρο, αφού ήδη τα δείγματα γραφής που λαμβάνονται από αυτές όσον αφορά το πώς την προσεγγίζουν είναι κάτι περισσότερο από ενθαρρυντικά.     

Δειτε Επισης

Το δυναμικό τοπίο των επενδύσεων στον τομέα της φιλοξενίας και τι προσελκύει τους επενδύτες στην Κύπρο
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των Leaders in Hospitality Awards
Βράβευση Δημήτρη και Βασίλη Νικολαίδη, Co-CEOs της Wavemaker Hospitality-Πρωτοπόροι στον τομέα της φιλοξενίας
Δ. Νικολαΐδης: H ιστορία επιτυχίας της Wavemaker Hospitality και τα μηνύματα προς τον κόσμο της φιλοξενίας
Βραβείο «Leader in Hospitality-Investor/Entrepreneur Award» στον Roni Aloni
Leaders in Hospitality Awards: Βραβείο στην TUI Group
Π. Γιαννούδης: Τα σημαντικότερα «mega-trends» που επηρεάζουν τη βιομηχανία της φιλοξενίας
Μαρία Κουρούπη: H στρατηγική της Hermes Airports για ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου
Ο. Γεωργουτσάκου: Οι προκλήσεις και τι πρέπει να κάνει η Ευρώπη για να μείνει κορυφαίος τουριστικός προορισμός
Φ. Στασόπουλος: Ο ρόλος των τραπεζών ως αξιόπιστων συνεργατών για ανάπτυξη στον τομέα της φιλοξενίας