Η αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου και ο... μπελάς της Τουρκίας

Κατά ένα τρίτο για να καλύψει την αεροπορική συνδεσιμότητα που είχε το 2019 απέχει για φέτος η Κύπρος, με την Ελλάδα να δείχνει τον δρόμο για την ανάκαμψη ή μάλλον καλύτερα, το… δίαυλο απογείωσης.

Έκθεση του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων κατατάσσει 30 ευρωπαϊκές χώρες (όχι απαραίτητα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης), οι οποίες όλες, πλην της Ελλάδας, έχουν αρνητικό πρόσημο στη σύγκριση μεταξύ 2022 και 2019, αναφορικά με τις αλλαγές για την αεροπορική συνδεσιμότητα.

Διαβάστε ακόμα: 

Μείωση ή μηδενισμό ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα ζητούν οι λιανέμποροι

Ζ. Ζηντίλης: Νέα αρχή για τον Super FM με τη διαχείριση από την IMH

Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που έχει συλλέξει το Συμβούλιο, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα σε όλη την Ευρώπη που καταγράφει στα αεροδρόμια της ποσοστά του 2019 χωρίς αρνητική απόκλιση (0%). Ακολουθούν, η Νορβηγία και η Πορτογαλία για να συμπληρωθεί η πρώτη τριάδα.

Η Κύπρος , βρίσκεται στο μέσο ακριβώς και στη 15η θέση, με -29% διαφοράς από την αεροπορική συνδεσιμότητα που είχε το 2019, σε σύγκριση με φέτος (μέχρι τις αρχές Ιουνίου 2022). Το ποσοστό αυτό, δείχνει πως η Κύπρος έχει αρκετό δρόμο ακόμα για να αναπληρώσει την αεροπορική της συνδεσιμότητα –άμεση ή έμμεση- που είχε με άλλα αεροδρόμια με βάση τα στοιχεία του 2019.

Στον πίνακα που ακολουθεί, βλέπουμε την κατάταξη των χωρών με βάση τη σύγκριση των ετών 2019 με 2022.

 

Χώρα

2022 vs 2019

1

Ελλάδα

0%

2

Νορβηγία

-12%

3

Πορτογαλία

-15%

4

Ιρλανδία

-17%

5

Ρουμανία

-18%

6

Ισπανία

-23%

7

Ισλανδία

-24%

8

Κροατία

-25%

9

Λιθουανία

-25%

10

Εσθονία

-27%

11

Πολωνία

-27%

12

Ηνωμένο Βασίλειο

-28%

13

Ολλανδία

-28%

14

Λουξεμβούργο

-29%

15

Κύπρος

-29%

16

Δανία

-30%

17

Βέλγιο

-31%

18

Ιταλία

-32%

19

Βουλγαρία

-33%

20

Σουηδία

-33%

21

Γαλλία

-34%

21

Μάλτα

-34%

22

Ουγγαρία

-35%

23

Ελβετία

-36%

24

Γερμανία

-39%

25

Λετονία

-39%

26

Αυστρία

-40%

27

Φινλανδία

-43%

28

Σλοβενία

-47%

29

Σλοβακία

-47%

30

Τσεχία

-52%

 

Όσον αφορά τις χώρες που είναι εκτός του ευρωπαϊκού πλαισίου, μείζονος σημασίας για την Κύπρο και την τουριστική βιομηχανία μας, είναι το γεγονός ότι η Τουρκία βρίσκεται στην κορυφή και στο -3% από την πλήρη ανάκαμψη των αεροπορικών συνδέσεων. Γεγονός που αυξάνει ακομη περισσότερο τον ανταγωνισμό στην περιοχή.

 

 

Χώρα

2022 vs 2019

1

Τουρκία

-3%

2

Αλβανία

-5%

3

Κόσοβο

-6%

4

Βοσνία και Ερζεγοβίνη

-10%

5

Σερβία

-18%

6

Βόρεια Μακεδονία

-21%

7

Ισραήλ

-27%

8

Γεωργία

-36%

9

Μαυροβούνιο

-44%

10

Μολδαβία

-57%

11

Ρωσία

-62%

12

Λευκορωσία

-78%

13

Ουκρανία

-100%

 

Η έκθεση κάνει αναφορά και στο πλήγμα που έχουν δεχθεί τα αεροδρόμια της Ουκρανίας από την εισβολή της Ρωσίας, σημείο που φαίνεται και στις τρεις τελευταίες θέσεις του πίνακα. Η Ουκρανία έχει χάσει πλήρως την συνδεσιμότητα της, ενώ η Ρωσία και η Λευκορωσία, κυρίως λόγω των κυρώσεων έχουν χάσει τεράστια ποσοστά.

Στις καλύτερες επιδόσεις η… Πάφος

Το Συμβούλιο τονίζει πως η ανάκαμψη των αεροδρομίων είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από ομοιόμορφη. Στα νησιωτικά αεροδρόμια και εκείνα που εξυπηρετούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, καθώς και τα δευτερεύοντα αεροδρόμια που φιλοξενούν μεγάλες εταιρείες χαμηλού κόστους (LCC - Low Cost Carriers) έχουν δει την άμεση συνδεσιμότητα τους να ξεπερνά τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Αντιθέτως, πολλά άλλα μικρότερα και περιφερειακά αεροδρόμια εξακολουθούν να αγωνίζονται να ανακάμψουν και να ανοικοδομήσουν πλήρως τη συνδεσιμότητα τους.

Στα παραδείγματα των μικρότερων, περιφερειακών και δευτερευόντων αεροδρομίων που κατέγραψαν καλύτερη επίδοση προς ανάκαμψη, ξεχωρίζει η παρουσία αυτού της Πάφου.

Συγκεκριμένα, η κατάταξη έχει ως εξής: Τίρανα (+35%), Χανιά (+28%), Φουντσάλ (+24%), Ρόδος (+23%), Πάφος (+16%), Τορίνο (+14%), Τρόντχαϊμ (+14%), Μιλάνο-Μπέργκαμο (+9%) και Βρυξέλλες-Σαρλερουά (+8%).

Υπάρχει δρόμος ακόμη

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, η αεροπορική συνδεσιμότητα στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια παραμένει στο -29% από τα επίπεδα το 2019 και έχει επιστρέψει στα επίπεδα της μεγάλης ύφεσης του 2009.

Η άμεση συνδεσιμότητα βρίσκεται στο -15% και η έμμεση συνδεσιμότητα στο -36%, ποσοστά που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη της κυκλοφορίας. Αυτό οφείλεται στη ζήτηση που υπάρχει για ταξίδια αναψυχής ή για επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς, ενώ παράλληλα, η εικόνα αυτή τροφοδοτείται από την επέκταση της χωρητικότητας των εταιρειών χαμηλού κόστους, καθώς και με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς να είναι ακόμη πραγματικότητα σε πολλές διηπειρωτικές αγορές.

Αν και βρίσκονται ακόμη πιο κάτω από τα επίπεδα του 2019, το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, της Κωνσταντινούπολης και του Χήθροου, προσφέρουν τα υψηλότερα επίπεδα άμεσης συνδεσιμότητας μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών αεροδρομίων, σημειώνεται.

Η ανάκαμψη της άμεσης συνδεσιμότητας εντός της Ευρώπης (-16%), της Βόρειας Αμερικής (-12%), της Λατινικής Αμερικής (-13%), της Αφρικής (-13%) και της Μέσης Ανατολής (-17%) είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια, σε αντίθεση με την άμεση σύνδεση με Ασία-Ειρηνικό (-52%).

Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει, είναι ότι οι διαρθρωτικές αλλαγές, έχουν βοηθήσει τις εταιρείες χαμηλού κόστους και παρέχουν τώρα το 40% της άμεσης συνδεσιμότητας της Ευρώπης από το 27% που κατείχαν πριν από την πανδημία.

Δειτε Επισης

Το πρωτοποριακό φόρουμ «Γυναίκες στον Αέρα» της Wizz Air
Paradox Museum Limassol: Γιορτάζει ένα χρόνο λειτουργίας με δωρεάν είσοδο σε όλα τα παιδιά
Εκστρατεία καλλιέργειας οδικής συνείδησης από την ΕΤΑΠ Πάφου
Vessel Check: Νέα υπηρεσία από τη Μαρίνα Αγίας Νάπας
Ελληνική Τράπεζα: Μονόδρομος η εξέλιξη για μια ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία
Επιμόρφωση των εργαζομένων του τουρισμού σε νέα σημεία ενδιαφέροντος της Περιφέρειας Λάρνακας
Ηγεσία: Ο ρόλος του ηγέτη σε όλα τα επίπεδα
Προετοιμασίες από τα αεροδρόμια της Κύπρου για την άφιξη των τουριστών
Στις 87.961 οι αφίξεις τουριστών τον Ιανουάριο 2024
Τονωτική ένεση για ξενοδοχεία και εστίαση τα διαδοχικά τριήμερα