Ο Νο. 3 ταξιδιωτικός πράκτορας στην Ευρώπη «ψηφίζει» Κύπρο

Την πίστη του ομίλου  FTI-του Νο. 3 ταξιδιωτικού πράκτορα στην Ευρώπη-, στις δυνατότητες της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού, εκφράζει το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου FTI και Διευθύνων Σύμβουλος της Meeting Point International, Mario Habig.  

O κ. Habig, σε συνέντευξή του στο InBusinessNews διαμηνύει πως η Κύπρος μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύ φάσμα ταξιδιωτών και να σταθεί επάξια έναντι των ανταγωνιστικών της προορισμών. Όπως υποδεικνύει, προκειμένου να ξεχωρίσουν ακόμη περισσότερο από τον ανταγωνισμό, οι τοπικοί φορείς της τουριστικής βιομηχανίας πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην προώθηση της χώρας ως ολόχρονου προορισμού. 

Διαβάστε ακόμα: 

Λιανεμπόριο: Στα λόγια η απασχόληση από τρίτες χώρες και Ουκρανία 

Οκτώ μεγάλα έργα που αναβαθμίζουν τη Λεμεσό

Εκφράζοντας ακριβώς και την θέληση του ομίλου να καθιερώσει την Κύπρο ως ολόχρονο προορισμό, o Mario Habig επισημαίνει πως η χώρας μας δεν είναι ακόμα γνωστή σε πολλούς παραθεριστές, αν και είναι ιδανική για τον συνδυασμό... παραλία το καλοκαίρι και χειμερινές διακοπές στο τέλος του χρόνου.

«Πιστεύουμε στις δυνατότητες του προορισμού για διάφορους λόγους», υπογραμμίζει, για να σημειώσει πως με τα ήδη βελτιωμένα καταλύματα, τις δραστηριότητες και τις υποδομές της, η Κύπρος μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύ φάσμα ταξιδιωτών και να σταθεί επάξια έναντι των ανταγωνιστικών της προορισμών.

Οι δραστηριότητες της FTI

Ποιες είναι οι δραστηριότητες της FTI σε παγκόσμιο, αλλά και τοπικό επίπεδο;        

Ο όμιλος FTI είναι ο Νο. 3 ταξιδιωτικός πράκτορας στην Ευρώπη και έχει ηγετική θέση με διάφορες μάρκες και θυγατρικές. Αποτελείται από την FTI Touristik, την εταιρεία κρατήσεων τελευταίας στιγμής 5vorFlug, την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων driveFTI, το Destination Management Company Meeting Point International (που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 18 χώρες και περισσότερες από 55 τοποθεσίες παγκοσμίως) και την BigXtra, έναν τουριστικό πράκτορα για προϊόντα προώθησης.

Κάτω από την ομπρέλα της βρίσκεται η εταιρεία Meeting Point Hotels(MPH) και οι τέσσερις ξενοδοχειακές μάρκες του γκρουπ είναι οι: LABRANDA Hotels & Resorts, Design Plus Hotels, Kairaba Hotels & Resorts και η budget concept Lemon & Soul.

Η MP Hotels λειτουργεί περισσότερα από 60 ξενοδοχεία σε οκτώ χώρες και διαθέτοντας περισσότερα από 13.000 δωμάτια. Επίσης, ο Όμιλος FTI έχει ενοποιήσει στα συστήματα franchise του τη θυγατρική του Touristik Vertriebsgesellschaft mbH (TVG), με τις μάρκες sonnenklar.TV Reisebuero.

Ως τουριστικός πράκτορας διαχειρίζεται το χαρτοφυλάκιο προϊόντων για περισσότερα από 10.000 συνεργαζόμενα ταξιδιωτικά γραφεία στη Γερμανία. Άλλα σημαντικά κανάλια διανομής είναι το κανάλι ταξιδιωτικών αγορών sonnenklar.TV και ο διαδικτυακός πάροχος B2B για κρατήσεις ξενοδοχείων, Youtravel. Η εταιρεία FTI Ticketshop είναι υπεύθυνη για τις προγραμματισμένες πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων.

Εξυπηρετούμε τους πελάτες μας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι τους και στους τρεις επιχειρηματικούς πυλώνες δράσης: Tour operating, ξενοδοχεία και DMC.

Από πότε δραστηριοποιείται στην Κύπρο ο όμιλος και με ποιο τρόπο; 

Η FTI δραστηριοποιείται στην Κύπρο από το 2007, ενώ από το 2016 λειτουργεί εξ ολοκλήρου την εταιρεία διαχείρισης προορισμών, Meeting Point Cyprus, με γραφεία στη Λευκωσία. Τα τελευταία χρόνια επεκτείναμε το χαρτοφυλάκιο καταλυμάτων μας, το οποίο διαθέτει πλέον περισσότερα από 200 ξενοδοχεία σε όλες τις περιοχές του νησιού.

Αναπτύξαμε επίσης ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο με περισσότερες από 50 διαφορετικές δραστηριότητες, όπως εκδρομές με λεωφορείο, εκδρομές με σκάφος και εκδρομές με τζιπ, προωθώντας την Κύπρο ως έναν ολοκληρωμένο προορισμό, ο οποίος έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα από το παραδοσιακό δίπτυχο του του τουριστικού της προϊόντος, δηλαδή του ήλιου και της θάλασσας. 

Η FTI έχει παγκόσμια παρουσία και κυρίως ευρωπαϊκή, σε αγορές από τις οποίες η Κύπρος μπορεί να επωφεληθεί. Πώς μπορεί να ενισχυθεί ο κυπριακός τουρισμός από άλλες αγορές;        

Οι ευρωπαϊκές αγορές έχουν διαφορετικές ταξιδιωτικές συνήθειες και προτιμήσεις, επομένως η επιλογή του σωστού μείγματος αγορών θα μπορούσε να είναι πολύ επωφελές για την τοπική βιομηχανία, με αποτέλεσμα υψηλότερα έσοδα ανά άφιξη, λιγότερο έντονες εποχιακές διακυμάνσεις και φυσικά λιγότερη εξάρτηση από μόνο λίγες αγορές.

Ευτυχώς, η Κύπρος έχει ήδη κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι πτητικές συνδέσεις μεταξύ διαφορετικών ευρωπαϊκών αγορών επεκτείνονται σημαντικά και οι δράσεις μάρκετινγκ για προώθησή της ως τουριστικός προορισμός αυξάνονται. 

Η απώλεια της ρωσικής αγοράς 

Μετά την απώλεια της ρωσικής αγοράς λόγω των γνωστών γεγονότων στην Ουκρανία, πιστεύετε ότι το χαμένο έδαφος, τόσο για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αλλά πολύ περισσότερο για την Κύπρο, θα καλυφθεί από άλλες αγορές;

Αν και δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε συνολικά την κατάσταση αναφορικά με αυτό το ζήτημα, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι η ζήτηση από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης είναι εξαιρετικά ισχυρή, ειδικά για τα τουριστικά θέρετρα στις ανατολικές περιοχές του νησιού(σ.σ. ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου). 

Ως εκ τούτου, βρισκόμαστε σε επαφή με τους ξενοδοχειακούς στρατηγικούς μας συνεργάτες σε ολόκληρο το νησί, σε μια προσπάθεια να βελτιώσουμε τη διαθεσιμότητα των δωματίων μας και έτσι να καλύψουμε έστω και έως ένα ορισμένο βαθμό την απώλεια της έλευσης τουριστών από τη Ρωσία.

Οι προοπτικές της Κύπρου

Από τη δική σας εμπειρία, ποιες είναι γενικά οι προοπτικές της Κύπρου ως τουριστικός προορισμός; Γιατί ένας τουριστικός κολοσσός, όπως η FTI, έχει επιλέξει την χώρα μας;

Πιστεύουμε στις δυνατότητες Κύπρου ως τουριστικού προορισμού για διάφορους λόγους. Πρώτον, σε σύγκριση με ορισμένους από τους υπόλοιπους δημοφιλείς προορισμούς μας, η Κύπρος έχει μικρότερο χρόνο πτήσης, με αποτέλεσμα χαμηλότερο κόστος πτήσεων και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από αεροπορικές, κάτι το οποίο είναι ελκυστικό, τόσο για ταξιδιώτες που είναι συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά τις τιμές όσο και για τους περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους.

Δεύτερον, η Κύπρος λόγω των κλιματολογικών της συνθηκών έχει μια εκτεταμένη θερινή περίοδο, που ξεκινά δυναμικά από τον Απρίλιο και συνεχίζει μέχρι τον Νοέμβριο. Την ίδια ώρα, οι όχι και τόσο βαρετοί χειμώνες στο νησί, επιτρέπουν σε διάφορες περιοχές του να αναπτυχθούν και ως δημοφιλείς χειμερινοί προορισμοί. Τέλος, το μέγεθος και οι υποδομές που διαθέτει επιτρέπουν μια σειρά από δραστηριότητες, που δεν είναι διαθέσιμες σε πολλούς άλλους προορισμούς.  

Ιδανικά, θέλουμε να καθιερώσουμε την Κύπρο ως ολόχρονο προορισμό και έτσι να αυξήσουμε την ελκυστικότητά της για περισσότερες ομάδες τουριστών, όπως ενεργούς παραθεριστές, π.χ. σκιέρ και παίκτες γκολφ. Η Κύπρος δεν είναι ακόμη γνωστή σε πολλούς παραθεριστές, αν και είναι ιδανική για τον συνδυασμό.. παραλία το καλοκαίρι και χειμερινές διακοπές στο τέλος του χρόνου.

Παρ' όλα αυτά η περιοχή της Μεσογείου προσφέρει ποικίλες επιλογές τουριστικών προορισμών. Πώς ένα μικρό νησί όπως είναι η Κύπρος, μπορεί να ανταπεξέλθει στον έντονο ανταγωνισμό; Ποιες βελτιωτικές κινήσεις θα πρέπει να κάνει για να καταστεί αρκούντως ανταγωνιστική;

Η Κύπρος έχει ήδη αναδειχθεί ως ένας από τους κερδισμένους προορισμούς της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς οι ταξιδιώτες εστιάζουν ολοένα και περισσότερο σε προορισμούς και νησιά μικρών αποστάσεων και υψηλότερης αξίας. Από το 2016 που ξαναρχίσαμε τις δραστηριότητές μας στο νησί, ο αριθμός των επισκεπτών μας έχει αυξηθεί και διαβλέπουμε μεγάλες δυνατότητες να αναδείξουμε το προφίλ του νησιού ως πακέτου προορισμού οργανωμένων διακοπών.

Με τα ήδη βελτιωμένα καταλύματα, τις δραστηριότητες και τις υποδομές της, η Κύπρος μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύ φάσμα ταξιδιωτών και να σταθεί επάξια έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών. Προκειμένου να ξεχωρίσουν ακόμη περισσότερο από τον ανταγωνισμό, οι τοπικοί φορείς της βιομηχανίας πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην προώθηση της Κύπρου ως ολόχρονου προορισμού για να επιτύχουν περισσότερη ανταπόκριση.

Η τεχνολογία στη βιομηχανία του τουρισμού

Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στην βιομηχανία του τουρισμού και ποιες νέες τάσεις εμφανίζονται;

Η τεχνολογία έχει γίνει γρήγορα μια δύναμη αλλαγής στον κλάδο μας και ως εκ τούτου καθίσταται όλο και πιο σημαντική. Γι' αυτό, προωθήσαμε, την ανάπτυξη του καινοτόμου ψηφιακού καταλόγου ταξιδιών μας, το FTI eMag. Επί του παρόντος, οι επισκέπτες μας μπορούν να ταξιδέψουν εικονικά σε 48 προορισμούς μέσω του http://emag.fti.com και να κάνουν απευθείας κράτηση σε περίπου 5.000 ξενοδοχεία ή ταξίδια μετ' επιστροφής για τις καλοκαιρινές ή χειμερινές τους διακοπές.

Μία από τις τάσεις που εντοπίσαμε ξεκάθαρα τα τελευταία χρόνια και εξακολουθεί να παρατηρείται, είναι η αύξηση των δαπανών ανά επισκέπτη. Κατά μέσο όρο οι επισκέπτες, μας ζητούν περισσότερα premium και μεγαλύτερα ταξίδια και κάνουν κρατήσεις σε ξενοδοχεία ή κατηγορίες δωματίων ιδιαιτέρως υψηλής ποιότητας. Αυτό συμβαίνει, αφού πολλοί ταξιδιώτες θέλουν να απολαύσουν ξανά και να φροντίσουν στο έπακρο τον εαυτό τους μετά από μια μακρά περίοδο στέρησης λόγω της πανδημίας. Για να το βάλουμε σε ένα πλαίσιο, η μέση τιμή-δαπάνη είχε αυξηθεί από 1400 σε 2600 ευρώ.

Τουρισμός και περιβάλλον 

Κάποιες φορές η τουριστική βιομηχανία επικρίνεται πως φέρει για την μόλυνση στο περιβάλλον. Ποια είναι η θέση της FTI και ποιες οι δράσεις της;

Είναι πολύ σημαντικό για τον όμιλο FTI να εντάξει θέματα βιωσιμότητας στις δράσεις του, καθώς και να εμπλακεί στον κοινωνικό τομέα. Γι' αυτό η ομάδα συμμετέχει σε πολυάριθμες πρωτοβουλίες και έργα.

Για την ακρίβεια, ο πρόσφατα αναθεωρημένος Κώδικας Δεοντολογίας της ομάδας μας δίνει εντολή όπως όλοι εμείς στο FTI GROUP συμβάλλουμε στη βιωσιμότητα, στην προσεκτική χρήση των πόρων, και έτσι να αφήσουμε το αποτύπωμά μας στην προστασία του περιβάλλοντος. Εμείς οι ίδιοι να παραμείνουμε υγιείς, ώστε τα παιδιά και τα εγγόνια μας να γνωρίσουν την ποικιλομορφία της φύσης, όχι μόνο από τις φωτογραφίες των διακοπών μας. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά, μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπό μας για τη βιωσιμότητα (https://www.fti-group.com/en/sustainability).

Καταληκτικά, πώς βλέπετε να διαμορφώνεται τα επόμενα έτη η βιομηχανία του τουρισμού μετά από δύο χρόνια πανδημίας και άλλων οικονομικών κρίσεων; Θεωρείτε ότι οι πολίτες είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στα ταξίδια σε ρυθμούς προ πανδημίας;

Αυτήν τη στιγμή καταγράφουμε μεγάλη ζήτηση για πολλούς από τους παραθαλάσσιους προορισμούς διακοπών μας για το καλοκαίρι. Είμαστε βέβαιοι ότι φέτος θα φθάσουμε περίπου το 80% των επιπέδων του 2019. Ενώ ο κλάδος μας εξακολουθεί να παλεύει με τις προκλήσεις της πανδημίας και τις αυξανόμενες τιμές της ενέργειας, η καμπύλη σαφώς ανεβαίνει.

Σίγουρα δεν μπορούμε να μιλάμε για όλους τους πολίτες της Ευρώπης. Αλλά τα στοιχεία των κρατήσεών μας στις αγορές προέλευσης μας δείχνουν ότι η επιθυμία για ταξίδια αυξάνεται.

Δειτε Επισης

Υποχωρεί το κατασκευαστικό κόστος-Τα οικοδομικά υλικά με τις μεγαλύτερες μειώσεις
Λιανικό εμπόριο: Ελπίδες στην άμεση απασχόληση ξένων εργαζομένων-Κλειδί οι φοιτητές
Τα ESG και τι αλλάζει για τις εταιρείες η διατραπεζική αξιολόγηση-Οι νέες τους υποχρεώσεις
«Αυτή η Κυβέρνηση δεν θα ακολουθήσει πολιτικές που οδήγησαν την Κύπρο στα κοινωνικά παντοπωλεία»
Σε τροχιά απογείωσης η γραμμή πλεύσης της κυπριακής ναυτιλίας... Παγκοσμίου φήμης ναυτιλιακό σύμπλεγμα η Κύπρος
Κεραυνός... on fire: «Πολιτικές που άφησαν καμένη γη και κούρεμα-Δεν είναι κανείς σε θέση να μας δώσει μαθήματα»
Amanti, MadeForTwo Hotels: Επαναλειτουργεί ανανεωμένο από 1η Απριλίου για το καλοκαίρι του 2024
Βάζει πίεση για τον φορολογικό μετασχηματισμό ο Χριστοδουλίδης-Η πρόοδος του έργου και τα επόμενα βήματα
Πέντε μέτρα στήριξης με κόστος 35,3 εκατομμύρια ευρώ-Πόσοι και ποιοι επωφελούνται
Η μεγαλύτερη τριμηνιαία καταβολή σε μετρητά από την ΚΕΔΙΠΕΣ στο κράτος-€140 εκατ. για το α’ τρίμηνο 2024