Τουρισμός: Επαναπροσανατολισμός προς τη σωστή κατεύθυνση

Με μεγάλη ικανοποίηση, αλλά και προσδοκίες για το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας της Κύπρου, προσεγγίζεται από τους τουριστικούς φορείς της χώρας η προσπάθεια του αρμόδιου Υφυπουργείου για επαναπροσανατολισμό του τουριστικού προϊόντος του νησιού μας. 

Το στίγμα κατεύθυνσης και των ενεργειών στις οποίες το Υφυπουργείο Τουρισμού προβαίνει, ώστε να δημιουργήσει τα τουριστικά προϊόντα που θα αποτελέσουν το κομβικό σημείο της νέας ταυτότητας της Κύπρου στο μέλλον, έδωσε την περασμένη βδομάδα ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος, στο πλαίσιο παρουσίασης που πραγματοποίησε υπό τον τίτλο «Repurposing Cyprus Tourism». Στόχος, να γίνει απ' όλους αντιληπτό ότι η Κύπρος δεν είναι ένας προορισμός που προσφέρει μόνο ήλιο και θάλασσα...

Διαβάστε εδώ: Ο επαναπροσανατολισμός και το νέο τουριστικό προϊόν της Κύπρου

Οι ξενοδόχοι 

Μιλώντας στο InbusinessNews, ο Γενικός Διευθυντής του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων(ΠΑΣΥΞΕ), Φιλόκυπρος Ρουσουνίδης, τόνισε πως το Υφυπουργείο Τουρισμού, παρά τα εμπόδια της πανδημίας, βρίσκεται σε καλό δρόμο και οι κινήσεις στις οποίες προβαίνει στρέφονται  προς την κατεύθυνση αναβάθμισης της κυπριακής τουριστικής βιομηχανίας. 

«Αυτό που ξεχωρίσαμε από την πρόσφατη παρουσίαση του Υφυπουργείου, στο πλαίσιο του «Repurposing Cyprus Tourism», είναι ότι έγινε μια εξαιρετική δουλειά από πλευράς του Υφυπουργείου, ακόμα και κατά τους 18 μήνες της πανδημίας. Έχει ξεκινήσει μια άμεση προσπάθεια για αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Το εμπλουτίζουμε με άλλα νέα είδη τουρισμού, τα οποία θα το ενισχύσουν και θα δημιουργήσουν ένα πόλο έλξης, καθιστώντας μας ένα δυνατό παίκτη της περιοχής», σημείωσε ο κ. Ρουσουνίδης.

Διαβάστε ακόμα: 

Οι πύργοι δίπλα από τα ξενοδοχεία στη Λεμεσό (pics) 

Α. Νεοκλέους: Θα καταργούσα τη μονιμότητα των δημόσιων υπαλλήλων 

Ευρωπαϊκή διάκριση για τον Όμιλο Ad Board Media 

Νέο μπεργκεράδικο άνοιξε στη Λευκωσία

Ξεκάθαρο πρωτόκολλο

Αυτό που ο ΠΑΣΥΞΕ αναμένει και ευελπιστεί γενικότερα να δει κατά το επόμενο διάστημα να συμβαίνει, είναι τη σταθεροποίηση του τρόπου με τον οποίο θα πραγματοποιούνται τα ταξίδια μέσα από ένα ξεκάθαρο πρωτόκολλο.

«Οπωσδήποτε θα πρέπει να υπάρξει ένα σταθερό πρωτόκολλο προγραμματισμού, για να υπάρξει και ένας σταθερός προορισμός», εξήγησε.

Σημειώνεται ότι την περασμένη Τρίτη το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε το νέο Σχέδιο Δράσης για την ομαλή διεξαγωγή πτήσεων και τη λειτουργία των αερολιμένων, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Μαρτίου 2022.

Διαβάστε εδώ: Αλλάζουν τα δεδομένα από 1η Μαρτίου για ταξιδιώτες προς Κύπρο

Για την επόμενη περίοδο επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία στις τάξεις των ξενοδόχων, καθώς με ένα σταθερό πρωτόκολλο και περιορισμό της πανδημίας, εκτιμάται πως θα υπάρξει και ανάκαμψη του τομέα. «Υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία», επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ. 

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες

Θετικά αποτιμούν και οι τουριστικοί πράκτορες το έργο που γίνεται για την αναβάθμιση του τουρισμού, ωστόσο το «μπαλάκι», όπως υποδεικνύουν, βρίσκεται και στον ιδιωτικό τομέα.

Όπως ανέφερε στο InBusinessNews ο εκπρόσωπος Τύπου του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ACTA) Χάρης Παπαχαραλάμπους, «είναι σωστές οι κινήσεις που κάνει το Υφυπουργείο. Χρειάζεται να προσθέσουμε στο οπλοστάσιο, πέραν του ήλιου και της θάλασσας, και άλλα πράγματα.

Είναι ευχάριστο ότι υλοποιούνται κάποια έργα. Θα πρέπει να δούμε πώς θα εφαρμοστούν και πώς θα αξιοποιηθούν από τον ιδιωτικό τομέα», είπε, υπογραμμίζοντας ότι το Υφυπουργείο δεν θα πρέπει να έχει απαραίτητα εποπτικό χαρακτήρα.

Ο ACTA προκρίνει το συνδυασμό θάλασσας και ήλιου με άλλες κατηγορίες τουρισμού, όπως αυτές στις οποίες επικεντρώνεται το Υφυπουργείο Τουρισμού, ώστε να λειτουργούν συνδυαστικά.

«Οτιδήποτε μπορεί να αναδείξει τον προορισμό και τα πλεονεκτήματα που έχει, τις ομορφιές, την  κουλτούρα και την ιστορία του είναι εξαιρετικά εργαλεία. Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι οι παράλιες και η θάλασσα παραμένουν. Είναι κατά κόρων ο λόγος για τον οποίο επισκέπτονται οι τουρίστες την Κύπρο. Το κλειδί είναι αυτά τα δύο να συνεργαστούν, και το ένα να ενδυναμώνει το άλλο και να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά. Είναι σημαντικό να περνάει αυτό το μήνυμα», τόνισε.

Στήριξη και κίνητρα

Από επιχειρηματικής άποψης, η τουριστική βιομηχανία αναζητεί στήριξη και κίνητρα για να παραμείνει ανταγωνιστική. «Χρειάζεται να στηριχθούν και να δημιουργηθούν κίνητρα, τόσο για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες όσο και για τις ταξιδιωτικές εταιρείες. Δεν έχουμε την πολυτέλεια ως Κύπρος να το χάσουμε. Με αυτά τα κίνητρα θα βοηθήσουμε να γίνει η βιομηχανία ανταγωνιστική», εξήγησε.

Καταλήγοντας, ο κ. Παπαχαραλάμπους εξέφρασε την αισιοδοξία του πως το 2022 θα είναι αρκετά καλή χρονιά για τον τουρισμό. «Είναι πολύ νωρίς ακόμη. Οποιαδήποτε ένδειξη θα υπόκειται πάντοτε στις... ορέξεις του κορωνοϊού. Θεωρώ σε γενικές γραμμές πως το κύμα που βιώνουμε θα τελειώσει μέχρι τον Μάρτιο και αναμένω ότι η χρονιά θα είναι αρκετά καλή. Θα κινηθεί σε επίπεδα που θα κυμαίνονται μεταξύ εκείνων του 2021 και εκείνων του 2019». 

Δειτε Επισης

Με επένδυση €180 εκατ. στα χέρια της Ελληνικής η CNP Cyprus-Αποκτά ηγετική θέση στην ασφαλιστική αγορά
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
16α IN Business Awards: Απόψε η μεγάλη γιορτή του κυπριακού επιχειρείν
Το παζλ της απασχόλησης στο Δημόσιο-Οι μόνιμοι, οι αορίστου και ορισμένου χρόνου και πόσοι οι ωρομίσθιοι
Blame game και...γεφύρι της Άρτας η ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας-Το plan b της Kυβέρνησης
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Οι νέοι κανόνες που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για καταπολέμηση του ξεπλύματος
Σνόμπαρε τη Βουλή και εξόργισε τους βουλευτές η Kition-Η διαβεβαίωση Βαφεάδη που περιμένει τη Νομική Υπηρεσία
Αυξάνει την παρουσία της στην Τράπεζα Κύπρου η Helikon-Ποιοι οι μέτοχοι με πέραν του 5%