Στάση για καφέ στον δρόμο… Τα κοντέiνερ κι ένα παλιό ποδήλατο

Η ανάγκη, το μεράκι, η αγάπη και το πάθος κάποιων ανθρώπων κάποτε ξεπερνά τα όρια της φαντασίας κι από το μηδέν δημιουργούν κάτι όμορφο και ξεχωριστό. Αυτό έγινε και στην περίπτωση αυτή που η αγάπη για τον καφέ και την πρωτοτυπία οδήγησε, θα λέγαμε, σε μια νέα τάση. Τα κοντέïνερ κι ένα παλιό ποδήλατο ξαναζωντάνεψαν στη φαντασία της Αντωνίας και του Γιώργου, του Λευτέρη και του Ιούλιου.

 

40FEET.COFFEE

Tο 40feet.Coffee ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Απρίλιο του 2018. Ήταν μια ιδέα της Αντωνίας και του Γιώργου, όταν ο τελευταίος έμεινε άνεργος για ένα, περίπου, χρόνο. «Η αρχική ιδέα ήταν μια καφετέρια», λέει η Αντωνία, «αλλά καταλήξαμε στο κοντέινερ και το drive-thru για να εξυπηρετούμε οικογένειες με μωρά, αλλά και τον βιαστικό της δύσκολης καθημερινότητας», προσθέτει.

Διαβάστε ακόμη:

Οικονομικοί τομείς κόντρα στην κρίση

Οι εκποιήσεις, το γαϊτανάκι αναστολών της Βουλής και οι επιπτώσεις   

«Είχα δει τις κατασκευές αυτές στο εξωτερικό κι ήταν κάτι που μου άρεσε για να ασχοληθώ», αναφέρει ο Γιώργος. «Το σχεδιάσαμε από την αρχή με την Αντωνία, βάλαμε ένα κοντέινερ πάνω που είναι αποθήκη και ένα κάτω, που είναι η καφετέρια. Δουλέψαμε τη σκέψη αυτή και στο τέλος βγήκε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα», σημειώνει. Η αρχική ιδέα, όπως τονίζουν, ήταν να μείνει το κοντέινερ στην αρχική του, φυσική εμφάνιση, εξωτερικά. Το εσωτερικό επενδύθηκε θερμομονωτικά. Η επιχείρηση ξεκίνησε οικογενειακά, η Αντωνία με τον Γιώργο, οι οποίοι έκαναν και το delivery, και τα δύο παιδιά τους. Στη συνέχεια, όταν χρειάστηκαν επιπλέον βοήθεια, προσέλαβαν και υπαλλήλους. «Είμαστε το πρώτο καφέ του είδους και μετά ακολούθησαν κι άλλα».

Ο covid-19

Κατά την κρίση που δημιούργησε ο covid-19 τονίζουν ότι την τιμητική του είχε το delivery και η εξυπηρέτηση drive-thru. «Εκείνο που μας επηρέασε λίγο ήταν κατά την περίοδο που η διακίνηση επιτρεπόταν μόνο με ένα ή δύο μηνύματα. Εκεί, περιορίστηκε λίγο ο κόσμος.

Νέα τάση

«Σίγουρα, θα έλεγα ότι το κοντέινερ είναι μια νέα τάση», αναφέρει ο Γιώργος για να προσθέσει η Αντωνία πως καθένας θα πάρει και δύο και τρεις καφέδες την ημέρα. «Εμείς του προσφέρουμε και την ευκολία, αφού αρέσκεται στο γεγονός ότι δεν θα κατέβει από το αυτοκίνητο».

Η προσέγγιση 

«Ο καφές είναι ο ίδιος κάθε μέρα, γιατί ελέγχουμε αυτά που προσφέρουμε. Η σχέση με τους πελάτες μας είναι πλέον φιλική και αυτό είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό που μας διαφοροποιεί από άλλες καφετέριες. Η καθημερινή επαφή κάθε πρωί, κάποτε και απόγευμα, επί τρία χρόνια, τώρα που λειτουργούμε το κοντέινερ, οδηγεί τη σχέση με τους πελάτες μας σε πιο άμεσο και φιλικό επίπεδο».

Σταθερή ποιότητα 

«Το να έχω παιδιά και να μην είμαι κατάλληλα ντυμένη για να κατέβω να πιω ένα καφέ ήταν η αφορμή για να σκεφτούμε το drive-thru», αναφέρει η Αντωνία. Όπως θυμάται, κάποτε τις Παρασκευές έπαιρνε τα παιδιά από το σχολείο και μη έχοντας μαγειρέψει, το μόνο που βόλευε ήταν γνωστή αλυσίδα fast food, ακριβώς επειδή δεν χρειαζόταν να κατέβει από το αυτοκίνητο. «Ήταν μια ανάγκη το drive-thru, πόσω μάλλον και για τον καφέ», συμπληρώνει. Πέραν τούτου μπήκε και το delivery στο παιχνίδι, κάτι που το ζήτησαν τα γραφεία και οι επιχειρήσεις, αλλά και πολλοί ιδιότες πλέον, αφού λόγω της πανδημίας αυξήθηκαν οι παραγγελίες από σπίτια», σημειώνει.

Καλές βάσεις

Ο Γιώργος κι η Αντωνία δεν είχαν καμία σχέση με τον καφέ προηγουμένως, αλλά βρήκαν πολύ καλούς συνεργάτες, που τους βοήθησαν να βάλουν καλές βάσεις και να μάθουν από την αρχή ό,τι έχει σχέση με τον καφέ. Έψαξαν, μάλιστα, την επιλογή του να δραστηριοποιηθούν με franchise, αλλά στο τέλος αποφάσισαν πως θα ήταν καλύτερα να ξεκινήσουν μόνοι τους με ένα δικό τους όνομα. «Στη συνέχεια, συναντήσαμε διάφορους επιχειρηματίες που εισάγουν και λανσάρουν καφέ στην αγορά, δοκιμάσαμε και επιλέξαμε τον καλύτερο, τον ιταλικό Goppion. Είμαστε από τους ελάχιστους, αν όχι οι μοναδικοί, που διαθέτουμε αυτό τον καφέ στη Λάρνακα», επισημαίνει η Αντωνία.

Η πρώτη ύλη

«Αυτό που μας διαφοροποιεί είναι η ποιότητα, η σταθερότητα και οι λεπτομέρειες», τονίζει ο Γιώργος και προσθέτει: «Η πρώτη ύλη κάνει τη διαφορά, να πουλάς ένα πολύ καλό καφέ. Πρέπει να είσαι προσεκτικός όταν φτιάχνεις τον καφέ ή το τσάι σαν να τα φτιάχνεις για σένα. Από την κρίση του 2012-13 και μετά ο πελάτης δεν συγχωρεί λάθη σε καμιά υπηρεσία. Είναι εξάλλου τεράστιος ο ανταγωνισμός».

Σταθεροί πελάτες

«Έχουμε κάθε πρωί τους σταθερούς πελάτες, οι οποίοι ταξιδεύουν σε αποστάσεις, άνθρωποι από εργοτάξια, από κοντινές επιχειρήσεις, τράπεζες, λογιστικά γραφεία και άλλα, όπως και από οικογένειες που βγαίνουν για ψώνια ή εκδρομή, κυρίως τα Σάββατα. Ακόμα και περαστικοί που άκουσαν για μας και περνούν από τη γειτονιά, βρίσκουν ευκαιρία να μας δοκιμάσουν. Ξέρουμε τους πελάτες μας και καταλαβαίνουμε ποιοι είναι περαστικοί», αναφέρουν, τονίζοντας ότι ήταν οι πρώτοι που πρόσφεραν το καφέ στη γειτονιά. 

Πλάνο με στόχους

Η επένδυση για το 40feet.Coffee στοίχισε αρκετά και έγινε με δάνειο, το οποίο σχεδόν ξοφλήθηκε. Πολλοί θεωρούν, όπως μας λένε, ότι το concept είναι εύκολο, κάτι που δεν ισχύει. «Κάναμε ένα πλάνο με στόχους και τους ξεπεράσαμε. Ήταν μια καλή κίνηση που πέτυχε», τονίζει ο Γιώργος.

Σχέδια επέκτασης

«Τα μελλοντικά μας σχέδια είναι να επεκταθούμε και με άλλο μαγαζί και μάλιστα έχουμε δει και τοποθεσίες. Μας ενδιαφέρουν άλλες πόλεις και το μελετάμε για να ανοίξουμε σε κεντρικό δρόμο της Λεμεσού σε τρεις με τέσσερις μήνες», σημειώνουν. Πέραν τούτου, έχουν προχωρήσει σε μελέτες για franchise, μάλιστα ετοίμασαν και σχετικό πακέτο και συζητούσαν πρόταση με ενδιαφερόμενο άτομο στην Αττική, δυστυχώς όμως, τους πρόλαβε η πανδημία του covid-19. 

Μικρά & ενδιαφέροντα

• Το κάθε κοντέινερ έχει μέγεθος 40 ποδών.

• Η συγκεκριμένη τοποθεσία, στην οποία βρίσκεται ο κοντέινερ, ανήκει σε άτομο του οικογενειακού τους περίγυρου, οπότε ήταν πιο εύκολο να την ενοικιάσουν. 

• 5-7 πελάτες τη μέρα είναι καινούργιοι (περαστικοί ή από άλλες πόλεις).

• Οι τιμές για τα ποτά κυμαίνονται από €1.00 - €3.50.

• Λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή 6 π.μ. - 6 μ.μ. και Σάββατο 6 π.μ. – 3 μ.μ. Τις Κυριακές

παραμένει κλειστό.

• Φτιάχνονται 750-800 ποτά, περίπου, ημερησίως.

• 200 σχεδόν αυτοκίνητα περνούν - drive-thru - σε ένα τυπικό πρωινό.

• Στο 40feet.Coffee ο κόσμος θα βρει ζεστούς και κρύους καφέδες, φρέσκους χυμούς, αναψυκτικά, smoothies, παγωτά και σνακ.

 

Coffee TRIKE

Tον Μάιο του 2018, με πολλή δουλειά και μεράκι, ο Λευτέρης Σαββίδης έστησε από την αρχή ένα παλιό ποδήλατο φτιάχνοντάς το με τρόπο που να προσφέρει καφέδες. Δεν ήταν εύκολο εγχείρημα. Παρόλα αυτά, τρία χρόνια τώρα τον ακολουθούν πιστά συγκεκριμένοι πελάτες κι αυτό γιατί εμμένει στην ποιότητα του καφέ και τη γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση.

Γιατί ποδήλατο

Η ιδέα προέκυψε από δική του εμπειρία. Όταν ήθελε καφέ αναγκαζόταν να ψάχνει για parking και να ταλαιπωρείται στη σειρά, περιμένοντας να παραγγείλει στις καφετέριες. «Ήθελα με τον τρόπο μου να δώσω μια επιλογή drive through στον κόσμο που ήθελε γρήγορα ένα καφέ. Για να πετύχει η ιδέα αυτή έπρεπε να γίνει κάτι πρακτικό, που να μπορεί να μετακινείται εύκολα και να στηθεί σε ένα κύριο δρόμο», αναφέρει. Χαριτολογώντας, αναφέρεται στο ποδήλατο ως μαγαζί. Γιατί ποδήλατο; «Επειδή ήθελα να δώσω στο ‘μαγαζί μου’ ένα retro look. Επίσης, μου άρεσε το industrial look. Σκεφτόμουν ένα αυτοκινητάκι, έβλεπα τα θετικά και τα αρνητικά, αλλά λόγω της χρήσης βενζίνης δεν ενέπιπτε σε μια οικολογική, πράσινη επιλογή, ενώ δεν μπορείς και να το πάρεις οπουδήποτε. Αντίθετα, με το ποδήλατο μπορώ να πάω ακόμη και σε μια πλατεία ή σε ένα πεζόδρομο με ευκολία. Πουλάω οργανικό καφέ με στόχο να προσφέρω την καλύτερη ποιότητα που μπορώ στον κόσμο, οπότε ήθελα να είναι το όλο concept όσο πιο καθαρό και πράσινο γίνεται», σημειώνει.

Από την Ολλανδία

Το ποδήλατο παραγγέλθηκε από την Ολλανδία: «Είναι όντως ρετρό, αφού στη συγκεκριμένη εταιρεία φτιάχνουν ποδήλατα από το 1852. Τα χρησιμοποιούν είτε ως ταξί είτε για μεταφορά αντικειμένων. Αν μεταφέρεις μέχρι 300 κιλά, το οδηγείς κανονικά. Αλλά το να το μετατρέψεις σε καφετέρια δεν είναι κάτι διαδεδομένο ή εύκολο. Στην Κύπρο προτιμάμε freddo και φραπέ, οπότε αυτόματα χρειαζόμουν φραπιέρα και ψυγείο για τον πάγο. Όλα αυτά είναι καινοτομίες με τις οποίες σχεδίασα το συγεκριμένο ποδήλατο».

Ομπρέλα και καρέκλες

Μπορεί να είναι ένα κανονικό ποδήλατο και να μπορεί από μόνο του να μετακινηθεί, αλλά είναι μεγάλο το βάρος που μεταφέρει. Οπότε για πρακτικούς λόγους η μεταφορά του ποδηλάτου γίνεται με βαν, στο οποίο τοποθετούνται ομπρέλα και καρέκλες, για όσους επιθυμούν να καθίσουν. «Λειτουργεί και σαν αποθήκη, έχω ποτήρια κι ό,τι άλλα προϊόντα χρειάζομαι. Όταν έκανα την επένδυση αυτή και ξεπέρασα τις 25 χιλιάδες, σταμάτησα πλέον να μετρώ το κόστος», υπογραμμίζει.

Πολυσύχναστος δρόμος

Ο Λευτέρης επέλεξε, λέει, τον πιο πολυσύχναστο δρόμο της Λεμεσού για να στήσει το ποδήλατό σου, σύμφωνα με σχετική έρευνα. «Είμαι άνθρωπος ο οποίος ψάχνει πολύ την κάθε κίνηση που θα κάνει και μελετά πριν πάρει μια απόφαση. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που επέλεξα τον χώρο αυτό», σημειώνει, τονίζοντας ότι στο συγκεκριμένο σημείο βρίσκεται κι ο μεγαλύτερος χώρος για στάθμευση λεωφορείων στη Λεμεσό, ενώ είναι χώρος προσβάσιμος και για φορτηγά που δυσκολεύονται να εξυπηρετηθούν για έναν καφέ. «Αυτό με βολεύει, αφού σταματούν οι πελάτες, ο ένας πίσω από τον άλλο, και εξυπηρετούνται γρήγορα και ταυτόχρονα».

Μπάρμαν για χρόνια 

Η μόνη σχέση που είχε με τον καφέ ήταν το γεγονός ότι εργαζόταν αρκετά χρόνια ως μπάρμαν. «Τελείωσα την ξενοδοχειακή σχολή ειδικά για να γίνω μπάρμαν και όποτε δούλευα σε καφέ - μπαρ έλεγα στους συναδέλφους μου ότι δεν ήθελα να κάνω τους καφέδες. Τελικά πήγε έτσι το πράγμα, που κάνω μόνο καφέδες», τονίζει γελώντας.

Μικρά & ενδιαφέροντα

• Στο Coffee TRIKE προσφέρονται καφές, τσάι, ice tea και ζεστή ή κρύα σοκολάτα.

• Στους καφέδες μπορεί να βρει κανείς ποικιλία από εσπρέσο, αmericano, cappuccino, latte, φραπέ, ζεστούς και κρύους, από καφέ mauro βιολογικό και 100% αράπικα.

• Λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή 7.30 π.μ - 2 μ.μ. και Σάββατο 8 π.μ. - 2 μ.μ.

• Οι τιμές των καφέδων κυμαίνονται στα €2 και €2.50. 

 

COFFEETAINER U

Mια αναποδιά στα σχέδια για κατάστημα με drive thru, έφερε στο προσκήνιο την εναλλακτική λύση του κοντέινερ για τον Ιούλιο Τσαγγάρη. «Έψαξα στο ίντερνετ για το τι επικρατεί στο εξωτερικό και είδα αυτά τα κοντέινερ, κάτι που έκαναν και μεγάλες εταιρείες, όπως οι Starbucks, Nero και Second Cup, που άρχισαν να το προωθούν πριν από μερικά χρόνια. Μετά είδα ακόμα ένα στη Λάρνακα, οπότε είπα, γιατί όχι; Πίστεψα ότι θα αρέσει στον κόσμο αυτό το concept, είναι κάτι εναλλακτικό και τώρα μπαίνει στη ζωή του Κύπριου», αναφέρει.

Το Coffeetainer  ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν από ένα μόλις μήνα, στις 7 Ιουνίου του 2021. Περιλαμβάνει δύο κοντέινερ. Το πάνω μέρος χρησιμοποιείται ως αποθηκευτικός χώρος καθώς και για διαφήμιση. Λειτουργεί ως drive thru. «Ξεκίνησαμε το εγχείρημα αυτό πρώτα για να εξυπηρετήσουμε τις οικογένειες με μικρά παιδιά, που δεν μπορούν εύκολα να κατέβουν να πάρουν ένα καφέ και μετά για τον υπόλοιπο κόσμο», επισημαίνει.

Μεγάλη ανταπόκριση

Από την πρώτη εβδομάδα που ξεκίνησε το project αυτό o κόσμος το αγκάλιασε αμέσως. Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη που ο Ιούλιος έβαλε αγγελία για barista. «Παραξενεύτηκα γιατί ακόμα δεν το διαφήμισα πουθενά. Πρέπει να σταθούμε στα πόδια μας πρώτα και να προχωρούμε αργά και σταθερά», τονίζει.

Οικογενειακή τοποθεσία

«Στα Λιβάδια μεγάλωσα και το οικόπεδο στο οποίο βρίσκεται το κοντέινερ ανήκει στην οικογένειά μου. Εκεί είναι οι οικογενειακές μας επιχειρήσεις», σημειώνει.

Η επένδυση αυτή στοίχισε €110.000 με 115.000. Τα δύο κοντέινερ, από τα οποία αποτελείται, εντοιχίστηκαν με πετροβάμβακα και γυψοσανίδες και προστέθηκε εξοπλισμός. «Ήταν μια μεγάλη επένδυση όμως, σύντομα θα γίνει απόσβεση», λέει.

Δεύτερο στην Αραδίππου

Ο στόχος είναι να επεκτείνει την επιχείρησή σου ακόμα παραπάνω. «Σκοπός μας είναι να μην μείνουμε στο ένα, ήδη ψάχνουμε και για δεύτερο στην περιοχή Αραδίππου. Επειδή είμαι λίγο οραματιστής και ονειροπόλος θέλω να το κάνω brand σιγά - σιγά», επισημαίνει.

Παιχνίδι με το όνομα

Το όνομα Coffetainer συνοδεύεται από ένα u, το οποίο παραπλανά, γιατί στην ουσία είναι c από το coffee, όταν το διαβάσεις από το πλάι. «Το βάλαμε επίτηδες έτσι, για να δημιουργεί απορία, να ρωτά ο κόσμος και να μαθαίνει. Να γίνεται ένα παιχνίδι με τον πελάτη», λέει.

Η επιλογή drive thru

Γιατί κοντέινερ και drive thru; Είναι εναλλακτική πρόσβαση για να πάρεις τον καφέ σου, κάτι διαφορετικό, βασίζεται στην πιο ταχεία εξυπηρέτηση και το drive thru είναι πιο γρήγορο.

«Σήμερα κάθε γειτονιά έχει πέντε καφετέριες. Ο ανταγωνισμός δεν με φοβίζει, αντίθετα με χαροποεί, ειδικά όταν συγκρίνουν τους δικούς μας με άλλους καφέδες και μου λένε ότι οι δικοί μας είναι οι καλύτεροι», αναφέρει και προσθέτει: «Γενικώς στην Κύπρο βαριόμαστε, θέλουμε να παρκάρουμε πάντα έξω από το κατάστημα. Έχουμε άσχημο καιρό τον χειμώνα, καύσωνα το καλοκαίρι, κανένας Κύπριος δεν θα κατεβεί από το air condition του αν μπορεί να μείνει μέσα στο αυτοκίνητο. Γι’ αυτό θέλω να ανοίξω όσο πιο πολλά μαγαζιά μπορώ. Το drive thru για καφέ σιγά - σιγά θα καθιερωθεί για τα καλά στην Κύπρο. Μπορεί να χρειάζεται ένα σεβαστό κονδύλι για να γίνει αυτό, αλλά σίγουρα είναι φθηνότερο από τα έξοδα που θέλει ένα κτίριο».

Έμπειροι baristas

Το προσωπικό αποτελείται από έμπειρους baristas. Τόσο ο ίδιος όσο και η αδελφή του αλλά και ο ένας υπάλληλος που εργοδοτείται, έχουν προηγούμενη εμπειρία στον καφέ και μάλιστα σε μεγάλες εταιρείες. «Προσέχουμε τι προσφέρουμε στον πελάτη κι αυτό ανεβάζει την αξιοπιστία μας», υπογραμμίζει. 

Μικρά & ενδιαφέροντα

• Το Coffeetainer Ū προσφέρει καφέ Mauro, σάντουιτς, αλμυρά και άλλα είδη ροφημάτων.

•Το μέγεθος των κοντέινερ είναι 40 πόδια το καθένα.

• Εκτός από τους τακτικούς κάθε μέρα το επισκέπτονται περίπου 10 με 15 καινούργοι πελάτες.

• Εκτός από το drive thru υπάρχει χώρος για να καθίσει κάποιος και να απολαύσει τον καφέ του.

• Κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού το Coffeetainer δούλευε κανονικά κι εξυπηρετούσε τον κόσμο.

• Το πιο φθηνό ρόφημα είναι €2 και το πιο ακριβό €4. Τα σάντουιτς είναι στα €3 και €3.50.

• Μόλις άνοιξε, άρχισε να φτιάχνει 25 με 30 σάντουιτς την ημέρα.

• Ημερησίως ετοιμάζονται, περίπου, 100 με 125 ροφήματα.

• Το Coffeetainer λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή 6 π.μ. - 8 μ.μ. και Σάββατο 6 π.μ. - 6 μ.μ.

Δειτε Επισης

Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου
The Art of Asian Cuisine: Επιτυχές το 2ο Masterclass από Laiko Cosmos Trading & ISK Far East Food