Ο κορωνοϊός εξαφάνισε 6.000 αεροπορικές διαδρομές

Την σκληρή πραγματικότητα και τις βαριές επιπτώσεις της πανδημίας στον τομέα των αερομεταφορών αποτυπώνει η φετινή έκθεση αεροπορικής συνδεσιμότητας του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe).
 
Υπολογίζεται ότι περισσότερες από 6.000 αεροπορικές διαδρομές που λειτουργούσαν στο παρελθόν μέσω των αεροδρομίων της Ευρώπης δεν έχουν ακόμα αποκατασταθεί, έπειτα από εννέα μήνες πανδημίας.
 
Η χειρότερη εικόνα από το 2004
Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση από το 2004, με τη μείωση σε σχέση με το 2019 να φτάνει στο 50%.

Διαβάστε ακόμα: 

Τα new entries του 2020 στο κυπριακό επιχειρείν

 

Altamira: 24 διαμερίσματα από €50.000


Τόσο ο όγκος επιβατών όσο και οι αριθμοί πτήσεων βούλιαξαν στα χαμηλότερα επίπεδα.
 
Τα αεροδρόμια ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου έχουν πληγεί περισσότερο, καθώς ή άμεση σύνδεσή τους σχεδόν εξαφανίστηκε τον Απρίλιο.
 
Στη συνέχεια βίωσαν μια αδύναμη ανάκαμψη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, φτάνοντας στο -55% για να υποχωρήσει και πάλι στο -62% τον Σεπτέμβριο.


Ο αριθμός των αεροπορικών διαδρομών στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια υποχώρησαν κατά 77% στις 3.377 τον Απρίλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ για τον Αύγουστο μειώθηκαν κατά 31% στις 11.864.
 
Τον Νοέμβριο υποχώρησαν στα μισά, δηλαδή στις 6.064 αερογραμμές έναντι 12.065 τον Νοέμβριο του 2019.
 
Τα αεροδρόμια που πλήγηκαν περισσότερο
Αξίζει να αναφερθεί ότι τον Ιούνιο του 2020 η συνδεσιμότητα μέσω αεροδρομίων είχε σχεδόν καταρρεύσει, με εννέα στις δέκα συνδέσεις να μην λειτουργούν σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο.
 
Έπειτα από μια τονωτική ένεση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, όταν οι κυβερνήσεις εφάρμοσαν χαλαρώσεις στους ταξιδιωτικούς προορισμού, η έκταση του προβλήματος στις απευθείας αεροπορικές συνδέσεις διαφάνηκε τον Σεπτέμβριο.
 
Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχθηκε η αεροπορική συνδεσιμότητα στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης, υποχωρώντας κατά 71% τον Σεπτέμβριο του 2020 σε σχέση με το 2019.

 

 
Βαρκελώνη και Ρώμη κατέγραψαν μείωση κατά 70%, ενώ η αεροπορική συνδεσιμότητα υποχώρησε κατά 69% στο αεροδρόμιο του Μονάχου και κατά 68% στο Heathrow του Λονδίνου.
 
Παράλληλα, οι αεροπορικές διαδρομές της Φρανκφούρτης μειώθηκαν κατά 67%.

Η αεροπορική συνδεσιμότητα της Αθήνας υποχώρησε κατά 50%, ανεβαίνοντας, όμως από τη 19η θέση στην Ευρώπη το 2019, στην 11η θέση το 2020.
 
Περισσότερο αποδεκατισμένη είναι η άμεση συνδεσιμότητα στα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμιο, όπως Linz/Αυστρία (-96%), Treviso/Ιταλία (-95%), Vaasa/Φιλανδία (-91%), Quimper/Γαλλία (-87%), Newquay/Ηνωμένο Βασίλειο (-86%), Shannon/Ιρλανδία (-83%) και Burgas/Βουλγαρία (-82%).
 
Πιο ανθεκτικές Ρωσία και Τουρκία
Τις λιγότερο αρνητικές επιπτώσεις δέχθηκαν τα ρωσικά αεροδρόμια και, σε μικρότερο βαθμό, τα τουρκικά αεροδρόμια, κυρίως λόγω του μεγέθους τους και της ζήτησης για εσωτερικά ταξίδια.
 
Αυτό εκτόξευσε το αεροδρόμιο Domodedovo της Μόσχας από την 26η θέση το 2019 στην τρίτη θέση τον Σεπτέμβριο του 2020, με απώλειες μόλις 12%, την ώρα που μόλις 26% ήταν οι ζημιές στο αεροδρόμιο της Αγίας Πετρούπολης και 28% του Vnukovo (Μόσχα).
 
Παράλληλα, το Sabiha Gökçen, στην Κωνσταντινούπολη ανέβηκε επίσης στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας την 7η θέση από την 21η το 2019, με απώλειες 33%.

Κυρίαρχα τα αεροδρόμια των ΗΠΑ
Έντονες διαφοροποιήσεις παρατηρούνται στην παγκόσμια κατάταξη της αεροπορικής συνδεσιμότητας κυρίως λόγω της εξάρτησης των κόμβων της Βόρειας Αμερικής στην εγχώρια αγορά τους, που κατάφεραν να μετριάσουν τις σκληρές συνέπειες των διεθνών ταξιδιωτικών περιορισμών.

Ως αποτέλεσμα, από τους δέκα κορυφαίους αεροπορικούς κόμβους ανά το παγκόσμιο, οι επτά βρίσκονται στις ΗΠΑ έναντι τεσσάρων το 2019.

Όσον αφορά το Άμστερνταμ (αεροδρόμιο Schiphol) αποδείχθηκε το πιο ανθεκτικό, παραμένοντας στην τρίτη θέση παγκοσμίως, εξακολουθώντας, ωστόσο, να χάνει το 70% της συνδεσιμότητάς του.

Το Μόναχο και το Λονδίνο (Heathrow) είχαν τις περισσότερες επιπτώσεις, με τη συνδεσιμότητα των κόμβων τους να μειώνεται κατά -93% και -92% αντίστοιχα, υποχωρώντας στις δύο τελευταίες θέσεις της εικοσάδας της διεθνούς κατάταξης αεροπορικής συνδεσιμότητας.

Δειτε Επισης

Κώστας Κουμής: Τα τρία αρνητικά δεδομένα της φετινής χρονιάς και η αισιοδοξία για τις επιδόσεις του τουρισμού
Emirates: Στρατηγικές αλλαγές της λειτουργίας των εμπορικών ομάδων της
Το WaterWorld WaterPark στην Αγία Νάπα επιστρέφει από τις 24 Απριλίου
Κώστας Κουμής: Δείχνει ανθεκτικότητα παρά τις προκλήσεις ο τουρισμός
Η Aegean επενδύει σε τέσσερα νέα Airbus A321neo για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε.
Αντώνης Ορθοδόξου: Προβληματίζουν αλλά χωρίς επιπτώσεις στις αφίξεις οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή
Συνεχίζουν σε τροχιά ανόδου οι αφίξεις-Το Ηνωμένο Βασίλειο η κυριότερη πηγή τουρισμού
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Παγκύπριου Συνδέσμου Διευθυντών Ξενοδοχείων
Orthodoxou Aviation: Ακτοπλοϊκά εισιτήρια για την θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας
Η κατάσταση στην περιοχή, οι ενδείξεις για τον τουρισμό και οι αστάθμητοι παράγοντες