Ακυρώσεις για ταξίδια και ξενοδοχεία: Τι δικαιούται ο καταναλωτής;

Πάνω από 200 παράπονα/αιτήματα πληροφόρησης για τις ακυρώσεις αεροπορικών εισιτηρίων έχει δεχθεί το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας.

Η κύρια δυσκολία των ταξιδιωτών ήταν ο εντοπισμός των αεροπορικών εταιρειών εν μέσω lockdown, προκειμένου να διευθετήσουν την αλλαγή ή/και ακύρωση των εισιτηρίων για ταξίδια που είχαν ματαιωθεί.

Διαβάστε ακόμα: Τέλος εποχής για την G4S Κύπρου

Σε επικοινωνία του InBusinessNews με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου μάς τονίστηκε ότι ο όγκος παραπόνων, η μείωση προσωπικού και η αναστολή εργασιών για αρκετούς αερομεταφορείς συνέβαλαν στη μη αποτελεσματική εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Διαβάστε ακόμα: Α. Καπάταης: Πλεονέκτημα η επένδυση σε έργα τέχνης

Τι προνοεί η νομοθεσία
Όσον αφορά το δίκτυο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή σε 28 κράτη μέλη της ΕΕ, δέχθηκε πέραν των 24.000 αιτημάτων σχετικών με αεροπορικά εισιτήρια για την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου 2020.

Τι δικαιούται τελικά ο καταναλωτής σε περίπτωση ματαίωσης ταξιδιών έπειτα από απόφαση δική του ή της αεροπορικής εταιρείας;

Ο Κανονισμός της ΕΕ 261/2004 για τα αεροπορικά δικαιώματα προνοεί ότι σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης από πλευράς της εταιρείας οφείλει να επιστρέψει το αντίτιμο του εισιτήριου. 

Σε αντίθετη περίπτωση, εάν ο καταναλωτής δεν επιθυμεί να ταξιδέψει και προβαίνει σε ακύρωση, τότε εναπόκειται στην πολιτική που ακολουθεί η κάθε αεροπορική εταιρεία.

Όσον αφορά τις ακυρώσεις ξενοδοχείων, εάν η κράτηση είναι χωρίς επιστροφή (non refundable), τότε εναπόκειται στην πολιτική του κάθε ξενοδοχείου εάν θα προσφέρει πιστωτικό σημείωμα (voucher).

Αξίζει να αναφερθεί ότι ορισμένες από τις διαδικτυακές πλατφόρμες φρόντισαν να προσφέρουν την επιλογή παραχώρησης vouchers σε καταναλωτές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός ενός έτους.

Δειτε Επισης

Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου