Ακυρώσεις για ταξίδια και ξενοδοχεία: Τι δικαιούται ο καταναλωτής;

Πάνω από 200 παράπονα/αιτήματα πληροφόρησης για τις ακυρώσεις αεροπορικών εισιτηρίων έχει δεχθεί το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας.

Η κύρια δυσκολία των ταξιδιωτών ήταν ο εντοπισμός των αεροπορικών εταιρειών εν μέσω lockdown, προκειμένου να διευθετήσουν την αλλαγή ή/και ακύρωση των εισιτηρίων για ταξίδια που είχαν ματαιωθεί.

Διαβάστε ακόμα: Τέλος εποχής για την G4S Κύπρου

Σε επικοινωνία του InBusinessNews με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου μάς τονίστηκε ότι ο όγκος παραπόνων, η μείωση προσωπικού και η αναστολή εργασιών για αρκετούς αερομεταφορείς συνέβαλαν στη μη αποτελεσματική εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Διαβάστε ακόμα: Α. Καπάταης: Πλεονέκτημα η επένδυση σε έργα τέχνης

Τι προνοεί η νομοθεσία
Όσον αφορά το δίκτυο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή σε 28 κράτη μέλη της ΕΕ, δέχθηκε πέραν των 24.000 αιτημάτων σχετικών με αεροπορικά εισιτήρια για την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου 2020.

Τι δικαιούται τελικά ο καταναλωτής σε περίπτωση ματαίωσης ταξιδιών έπειτα από απόφαση δική του ή της αεροπορικής εταιρείας;

Ο Κανονισμός της ΕΕ 261/2004 για τα αεροπορικά δικαιώματα προνοεί ότι σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης από πλευράς της εταιρείας οφείλει να επιστρέψει το αντίτιμο του εισιτήριου. 

Σε αντίθετη περίπτωση, εάν ο καταναλωτής δεν επιθυμεί να ταξιδέψει και προβαίνει σε ακύρωση, τότε εναπόκειται στην πολιτική που ακολουθεί η κάθε αεροπορική εταιρεία.

Όσον αφορά τις ακυρώσεις ξενοδοχείων, εάν η κράτηση είναι χωρίς επιστροφή (non refundable), τότε εναπόκειται στην πολιτική του κάθε ξενοδοχείου εάν θα προσφέρει πιστωτικό σημείωμα (voucher).

Αξίζει να αναφερθεί ότι ορισμένες από τις διαδικτυακές πλατφόρμες φρόντισαν να προσφέρουν την επιλογή παραχώρησης vouchers σε καταναλωτές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός ενός έτους.

Δειτε Επισης

Τα αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα στην επαρχία Πάφου... Μισά-μισά διαμερίσματα και σπίτια ή επαύλεις
Emirates: Βραβείο «Best Inflight Entertainment Award» στα Airline Excellence Awards 2024
The Landmark Nicosia: Το νέο Spa και οι εγκαταστάσεις Fitness & Wellness του ξενοδοχείου (pics)
Amanti, MadeForTwo Hotels: Επαναλειτουργεί ανανεωμένο από 1η Απριλίου για το καλοκαίρι του 2024
Το πρωτοποριακό φόρουμ «Γυναίκες στον Αέρα» της Wizz Air
Paradox Museum Limassol: Γιορτάζει ένα χρόνο λειτουργίας με δωρεάν είσοδο σε όλα τα παιδιά
Εκστρατεία καλλιέργειας οδικής συνείδησης από την ΕΤΑΠ Πάφου
Vessel Check: Νέα υπηρεσία από τη Μαρίνα Αγίας Νάπας
Ελληνική Τράπεζα: Μονόδρομος η εξέλιξη για μια ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία
Επιμόρφωση των εργαζομένων του τουρισμού σε νέα σημεία ενδιαφέροντος της Περιφέρειας Λάρνακας