Κορωνοϊός: Τι ισχύει για τα οργανωμένα ταξίδια

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, με αφορμή την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2, επιθυμεί να πληροφορήσει τους ταξιδιώτες οι οποίοι έχουν αγοράσει οργανωμένο ταξίδι (δηλαδή συνδυασμό τουλάχιστον δύο ταξιδιωτικών υπηρεσιών οι οποίες έχουν αγοραστεί από ένα σημείο πώλησης σε μια συνολική τιμή) για τα δικαιώματά τους σύμφωνα με τον περί των Οργανωμένων Ταξιδιών και Συνδεδεμένων Ταξιδιωτικών Διακανονισμών Νόμο του 2017 (Νόμος 186(I)/2017).

Εάν έχετε αγοράσει οργανωμένο ταξίδι αλλά δεν έχετε ακόμη αναχωρήσει για το ταξίδι σας συμβουλευτείτε άμεσα τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών προκειμένου να μάθετε εάν έχει εκδοθεί επίσημη προειδοποίηση για την χώρα προορισμού σας. Οι ταξιδιωτικές οδηγίες του Υπουργείου Εξωτερικών μπορούν να βρεθούν και διαδικτυακά στον σύνδεσμο http://www.mfa.gov.cy/mfa/mfa2016.nsf/travel.html. Οι ταξιδιωτικές οδηγίες επικαιροποιούνται συνεχώς ανάλογα με την συνεχόμενη επαναξιολόγηση της κατάστασης.

Σύμφωνα με το νόμο, τόσο ο ταξιδιώτης όσο και διοργανωτής έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν το οργανωμένο ταξίδι πριν από την έναρξή του, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε χρέωσης, σε περίπτωση εκδήλωσης κρουσμάτων σοβαρής ασθένειας στον τόπο προορισμού ή πολύ κοντά σ’ αυτόν, η οποία επηρεάζει σημαντικά την εκτέλεση του πακέτου ή επηρεάζει σημαντικά τη μεταφορά των επιβατών στον τόπο προορισμού.

Σε περίπτωση ακύρωσης οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης δικαιούται εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο, αλλά δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση.

Προτού προχωρήσετε σε ακύρωση του οργανωμένου σας ταξιδιού, σας προτρέπουμε να επικοινωνήσετε με τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα, ο οποίος ίσως σας προτείνει εναλλακτικές λύσεις, όπως την αναβολή του ταξιδιού σας για το μέλλον ή αλλαγή του ταξιδιωτικού σας προορισμού.

Σε περίπτωση που έχετε αγοράσει οργανωμένο ταξίδι και λόγω της κατάστασης με το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2 έχετε εγκλωβιστεί στο εξωτερικό, ο διοργανωτής έχει υποχρέωση να σας παρέχει βοήθεια με την παροχή κατάλληλων πληροφοριών για τις υγειονομικές υπηρεσίες, τις τοπικές αρχές και την προξενική συνδρομή καθώς επίσης και με την κάλυψη του κόστους της αναγκαίας παροχής καταλύματος, μέχρι τρείς (3) διανυκτερεύσεις, αν είναι αδύνατον να διασφαλιστεί η επιστροφή του ταξιδιώτη όπως συμφωνήθηκε στη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού.

Δελτία τύπου, σχετικές ανακοινώσεις και αναλυτικές σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Υγείας είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.pio.gov.cy/coronavirus/.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στο 1429.

Δειτε Επισης

Αντίστροφη μέτρηση για το νέο business lounge της Aegean στο αεροδρόμιο Λάρνακας
Ανακαινίσεις ξενοδοχείων-Πυρετώδεις εργασίες και ολικό λίφτινγκ μονάδων στα σκαριά
Οι επιδόσεις των αεροδρομίων μας... Αύξηση επιβατικής κίνησης πέραν του 20% σε βάθος πενταετίας (πίνακες)
Ηλίας Κόκκινος: Επεκτείνεται και σε άλλες πόλεις το Smoothie Factory, σύντομα στη Λάρνακα
Bean Bar: Your All Day Destination σε Λευκωσία και Λεμεσό
Οι προκλήσεις για τον τουρισμό και ο στόχος που θέτει το Υφυπουργείο Τουρισμού για το 2024
Roe and Bone: Το νέο concept που άνοιξε τις πόρτες του στο παλιό λιμάνι Λεμεσού (pics)
Η Orthodoxou Aviation Ltd διορίστηκε γενικός αντιπρόσωπος πωλήσεων της Air India στην Κύπρο
Δυναμική παρουσία στο Βερολίνο για Αγία Νάπα και Πρωταρά
Αποκλειστική συνεργασία του προγράμματος επιβράβευσης Skywards της Emirates με τη Visa