Powered by

Ryanair: Κι άλλες πτήσεις από Κύπρο

Το μήνυμα ότι η Ryanair θα αναπτυχθεί περαιτέρω στην Κύπρο, αλλά και τη γύρω περιοχή, στέλνει o chief commercial officer της αεροπορικής εταιρείας, David O’Brien. Αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στον στόχο για αύξηση του αριθμού των πτήσεων στη χώρα μας κατά 30% μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2020 σε συγκριση με την προηγουμενη χρονια, στις προκλήσεις του τομέα, στις αλλαγές που αναμένονται, αλλά και στο πώς διαμορφώνονται οι απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη.
 
Tο γεγονός ότι από την Κύπρο και μόνο η εταιρεία στοχεύει σε 30% αύξηση των πτήσεών της, καταδεικνύει ότι επεκτείνεται σημαντικά, τη στιγμή που οι συνολικές αεροπορικές πτήσεις στην Ευρώπη φέτος δεν αναμένεται, σύμφωνα με τον κ. O’Brien, να αυξηθούν πέραν του 3%: «Η Ryanair αναπτύσσεται στην Κύπρο δέκα φορές περισσότερο από το ποσοστό αυτό, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό και για το νησί. Παράλληλα επεκτεινόμαστε και στη γύρω περιοχή».       
 
Διαβάστε ακόμα: Χ. Προύντζος: Το δικηγορικό επάγγελμα χρήζει άμεσων μεταρρυθμίσεων
                                       

 
Θα μπορούσατε να μας δώσετε μια εικόνα της επέκτασής σας στην περιοχή αλλά και στην Ευρώπη;
Καταφέραμε να γίνουμε η νούμερο δυο αεροπορική εταιρεία στην Ιορδανία σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Την ίδια ώρα αυξάνουμε τις πτήσεις μας στο Ισραήλ και πρέπει να πω ότι οι διαδρομές μεταξύ Ιορδανίας - Κύπρου και Ισραήλ - Κύπρου καταγράφουν πολύ ψηλούς συντελεστές φορτίου (load factors) και μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών. Η στρατηγική επέκτασής μας εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι μεγαλύτερες αγορές εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το σημαντικότερο μέρος της ανάπτυξής μας. Πρόκειται για χώρες όπως το Ισραήλ, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε ποσοστιαία βάση δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ryanair μεγαλώνει με τον ταχύτερο ρυθμό τόσο στην Ανατολική Ευρώπη όσο και στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
 
Διαβάστε ακόμα: Γιώργος Φυλακτού: Η επιτυχία απαιτεί σκληρή και τίμια δουλειά
 
Πώς επηρεάζουν Brexit και πετρέλαιο
Πόσο επηρεάζουν την εταιρεία σας οι τιμές του πετρελαίου;
Οι τιμές του πετρελαίου επηρεάζουν όλες τις αεροπορικές εταιρείες σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ όσο τη Ryanair. Απόδειξη αυτού είναι η κατάρρευση της Cobalt και της Germania, καθώς αυτές δεν είχαν τους κατάλληλους ισολογισμούς για να αντισταθμίσουν την κατάσταση. Πιστεύω ότι η πτώση της τιμής του πετρελαίου λίγο πριν από τα περασμένα Χριστούγεννα, πιθανόν τεχνητά, στήριξε κάποιες εταιρείες, οι οποίες διαφορετικά δεν θα επιβίωναν σήμερα. Δεν πιστεύω ότι οι τιμές μειώθηκαν κατά τύχη τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία. Εξάλλου, το προηγούμενο έτος το κόστος αυξήθηκε πέραν των €400.000.000. Όμως, στην περίπτωση της Ryanair τα υπόλοιπα έξοδά μας είναι επαρκή, έτσι συνεχίζουν να μας παρέχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών.
 
Ποιες οι επιπτώσεις από το Brexit;
Σε ό,τι αφορά το Brexit, κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθεί. Αυτό που είναι βέβαιο, είναι το γεγονός ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου είναι μειωμένη, κάτι που αντανακλάται και στις βρετανικές αγορές, ιδιαίτερα τις τουριστικές. Η Κύπρος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους Βρετανούς τουρίστες, εξού και πιστεύω ότι ο νέος Υφυπουργός Τουρισμού σοφά δίνει έμφαση στην επέκταση του κυπριακού τουρισμού και σε νέες αγορές πέραν της βρετανικής.                                                   Σε γενικές γραμμές, αυτό που έχει αξία για τη Ryanair είναι ότι ως αεροπορική εταιρεία διατηρούμε βάσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη και συνεπώς δυνητικά μπορούμε να εξυπηρετήσουμε πολλές από αυτές τις αγορές - στόχους.
 
Σε διαδικασία συνεχούς εξέλιξης
 
Πόσο διαφορετικοί είναι οι Κύπριοι επιβάτες από τον μέσο ταξιδιώτη της αεροπορικής σας εταιρείας;
Οι ταξιδιώτες σε όλη την Ευρώπη επιθυμούν αξία, ευκολία και αξιοπιστία στις πτήσεις τους. Ουσιαστικά όλοι οι πελάτες έχουν το ίδιο προφίλ. Θέλουν αξία, κάτι που σημαίνει χαμηλά ναύλα, υπευθυνότητα, ευκολία και επιλογές. Κι αυτός είναι ο λόγος που η Ryanair είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη. Μπορεί κάποιος να δει τους επιβάτες με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, αλλά σε γενικές γραμμές αυτό που θέλουν να τους παρέχεται είναι η ευκολία, η επιλογή, η καλή τιμή και η αξιοπιστία.
 
Με ποιο τρόπο ενσωματώνετε τις ανάγκες των πελατών στο πρόγραμμα σας;
Το πρόγραμμα μας βρίσκεται σε μια συνεχή εξέλιξη, καθώς δεν είναι δυνατόν να επιβιώνεις και να ευημερείς παραμένοντας ο ίδιος. Έχουμε κάνει πολλές αλλαγές στις δραστηριότητές μας και εξακολουθούμε να κάνουμε. Για παράδειγμα, η πρόκληση για μας αυτή την περίοδο είναι να αντισταθμίσουμε το υψηλό κόστος του ευρωπαϊκού ελέγχου των αεροπορικών μεταφορών, διότι γνωρίζουμε ότι ακόμη και αν ήμασταν 100% τέλειοι, θα εξακολουθούσαν να υπάρχουν πολλά προβλήματα. Επίσης, έχουμε προβεί σε πολλές ψηφιακές βελτιώσεις. Όταν για παράδειγμα προκύπτουν προβλήματα στις πτήσεις, οι πελάτες μας έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν μαζί μας πολύ πιο γρήγορα μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, μπορούν να λάβουν τις αποζημιώσεις τους γρηγορότερα ή να αναπροσαρμόσουν εύκολα τις πτήσεις τους, αιτήματα που στο παρελθόν θα μπορούσαν να πάρουν ημέρες αν όχι εβδομάδες, για να τύχουν επεξεργασίας. Οπότε, ναι, είμαστε σε μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης.
 
Εφικτή η μείωση των ρύπων
 
Πιστεύετε ότι το αεροδρόμιο της Λάρνακας θα μπορούσε να αναπτυχθεί ως ενδιάμεσος σταθμός (transit airport), πέρα από τουριστικός προορισμός;
Πιστεύω ότι κάθε χώρα και κάθε μεγάλο αεροδρόμιο στην Ευρώπη έχει τη φιλοδοξία να καταστεί ένας μεγάλος αερολιμένας διέλευσης. Θεωρώ επίσης ότι εάν η Ευρώπη είναι ειλικρινής με τον εαυτό της, κι εννοώ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα αναγνωρίσουν ότι μεγάλοι αεροπορικοί κόμβοι, όπως του Άμστερνταμ και της Φρανκφούρτης, είναι οι πιο επιζήμιες για το περιβάλλον οντότητες σε όλη την Ευρώπη και την ευρωπαϊκή αεροπορία. Επίσης, παρέχουν κίνητρα στους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν δύο πτήσεις για ένα ταξίδι. Εκτιμώ ότι τα απευθείας ταξίδια είναι σημαντικά τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τον τουρισμό, καθώς οι ταξιδιώτες δεν θέλουν να χρησιμοποιούν δύο πτήσεις για ένα τελικό προορισμό. Μπορεί να το κάνουν αυτό αν πρόκειται για μακρινές αποστάσεις, όπως για παράδειγμα το Πεκίνο, αλλά για τις μετακινήσεις εντός Ευρώπης θα πρέπει να γίνονται απευθείας πτήσεις.
Θα μπορούσαμε να έχουμε Ισραηλινούς, οι οποίοι θα ταξιδεύουν μέσω Πάφου, αλλά θεωρώ ότι θα ήταν λάθος να δημιουργήσουμε μια επιχείρηση, η οποία θα μολύνει περισσότερο το περιβάλλον.
 
Ποια είναι η σημαντικότερη πρόκληση για τη βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιρειών τα επόμενα χρόνια;
Μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις έχει να κάνει με την πραγματική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, για την οποία οι αεροπορικές εταιρείες ενδιαφέρονται περισσότερο, επειδή είναι οι μόνες επί της ουσίας που πληρώνουν για τα καύσιμα. Μπορεί όλοι οι άλλοι να μιλούν για το περιβάλλον, αλλά ο άμεσα ενδιαφερόμενος είναι οι αεροπορικές, γιατί είναι προς το συμφέρον τους η μείωση των καυσίμων. Για το θέμα αυτό βρίσκονται σε συνεργασία με τους κατασκευαστές αεροσκαφών. Για παράδειγμα, τα  επόμενα 200 αεροσκάφη θα έχουν 16% και 40% χαμηλότερες εκπομπές καυσίμων και θορύβων αντίστοιχα, εξέλιξη η οποία θα είναι ιδιαίτερα σημαντική.
 
Πόσο εφικτός είναι ο στόχος της μείωσης των ρύπων από τα αεροσκάφη;
Είναι απολύτως εφικτό και η Ryanair είναι σήμερα η πρώτη που δημοσιεύει τις εκπομπές της. Παράγουμε 67 γραμμάρια CO2 ανά επιβάτη και ανά χιλιόμετρο. Όταν θα κυκλοφορήσουν τα ηλεκτρικά αεροσκάφη ως εταιρεία θα τα αξιοποιήσουμε αμέσως, αφού δεν θέλουμε να καίμε καύσιμα.
 
Το χαμηλό κόστος καθορίζει το μέλλον
 
Είναι οι εταιρείες χαμηλού κόστους το μέλλον των αερογραμμών;
Οι εταιρείες χαμηλού κόστους ήδη είναι το μέλλον. Αν κοιτάξετε την ανάπτυξη των αερογραμμών εντός Ευρώπης αυτό το καλοκαίρι, θα δείτε ότι η Ryanair αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 30%. Είμαστε το μέλλον και νομίζω ότι το συγκεκριμένο προϊόν όλο και περισσότερο κλίνει προς τα εκεί. Εξάλλου, με τη ψηφιοποίηση οι άνθρωποι μπορούν σε μεγάλο βαθμό από μόνοι τους να διευθετούν τις πτήσεις τους μέσω των κινητών τους τηλεφώνων. Συνεπώς, οι αεροπορικές εταιρείες που είναι πιο αποδοτικές, προσφέροντας περισσότερες επιλογές και μεγαλύτερη ευκολία στους πελάτες τους, είναι εκείνες που θα κερδίσουν. Και είναι αυτό το οποίο πράττει η Ryanair.
 
Πώς βλέπετε την εταιρεία σας σε πέντε χρόνια από σήμερα;
Θα έλεγα ότι γνωρίζω το πώς θα έχουμε εξελιχθεί σε πέντε χρόνια από τώρα. Φέτος και την επόμενη χρονιά θα μεταφέρουμε περίπου 153 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ για το 2024 στόχος μας είναι τα 200 εκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός θα προέλθει και από τις τέσσερις αεροπορικές εταιρείες του ομίλου μας, μία από τις οποίες είναι η Ryanair.
 
Η Hermes Airports φιλοξένησε το ACI Europe
Ο David O’Brien βρέθηκε στην Κύπρο ως ομιλητής στην 29ή γενική συνέλευση και το συνέδριο του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI Europe), που φιλοξένησε για πρώτη φορά στη χώρα μας και συγκεκριμένα στη Λεμεσό τον περασμένο Ιούλιο η Hermes Airports. Το συνέδριο, στο οποίο συμμετείχαν πέραν των 350 ηγετικών στελεχών του αεροπορικού κλάδου από 40 χώρες και 70 αεροδρόμια της Ευρώπης και της ευρύτερης περιοχής είχε ως κύριο θέμα το Transform or die: Airports & the sustainability challenge. Σ’ αυτό τέθηκαν οι βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη των αεροδρομίων και των αερομεταφορών και στο πλαίσιό του η Hermes Airports παρέλαβε το πιστοποιητικό ACA 3+, το τέταρτο και υψηλότερο επίπεδο πιστοποίησης για το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στις εκπομπές ρύπων από τα δύο αεροδρόμια. Παράλληλα συνυπέγραψε μαζί με άλλα 193 αεροδρόμια τη συμφωνία NetZero 2050, με την οποία δεσμεύεται να φτάσει σε μηδενική εκπομπή ρύπων το αργότερο έως το 2050. Ακόμα, στο πλαίσιο του συνεδρίου απονεμήθηκαν τα ετήσια βραβεία του ACI Europe κι η Hermes Airports απέσπασε το HR Excellence. Πρόκειται για το τρίτο διαδοχικό βραβείο που αποσπά η εταιρεία στον εν λόγω θεσμό, μετά τις διακρίσεις που εξασφάλισαν οι αερολιμένες Λάρνακας και Πάφου ως τα πιο προσβάσιμα αεροδρόμια το 2017 και το 2018 αντίστοιχα.
 
*Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο τέυχος Αυγούστου του περιοδικού IN Business

Δειτε Επισης

Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Κυριάκος Χρυσοχός: Στον πάγο σημαντικά έργα του δημοσίου και ντόμινο επιπτώσεων-Να λογικευτούν οι συντεχνίες
Οι εργασιακές σχέσεις σε σκληρή δοκιμασία...Τα ανοικτά μέτωπα σε κατασκευές, ξενοδοχεία και δημόσια υγεία
Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών
Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας