Γ. Σολωμού: Αναξιοποίητο εργαλείο στα χέρια των εταιρειών οι έρευνες

InBusinessNews  09/08/2022 06:30
Γ. Σολωμού: Αναξιοποίητο εργαλείο στα χέρια των εταιρειών οι έρευνες

Γ. Σολωμού: Αναξιοποίητο εργαλείο στα χέρια των εταιρειών οι έρευνες

InBusinessNews  09/08/2022 06:30

Στην πλειοψηφία τους οι επιχειρήσεις στην Κύπρο δεν αξιοποιούν τις έρευνες και τις δημοσκοπήσεις για χάραξη στρατηγικών και λήψη πληροφόρησης αναφορικά με τα «θέλω» των καταναλωτών, αναφέρει ο CEO της Prime Market Research & Consulting Γιώργος Σολωμού, υποδεικνύοντας πως η έρευνα, είτε ποσοτική είτε ποιοτική, δίδει την δυνατότητα να μετρήσει κανείς πραγματικά την κοινή γνώμη και να αντιληφθεί τις τάσεις, τις αντιλήψεις και τις προτιμήσεις.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο κ. Σολωμού χαρακτηρίζει ως ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό τον τομέα των ερευνών και των δημοσκοπήσεων στην Κύπρο, πολύ περισσότερο από τη στιγμή-όπως εξηγεί- που πρόκειται για μια μικρή αγορά όπου υπάρχουν πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και που πλειοψηφία των εταιρειών και οργανισμών δεν έχουν ακόμη συμπεριλάβει τις έρευνες αγοράς ή άλλες συναφείς υπηρεσίες στις ετήσιες τους δράσεις. 


Διαβάστε ακόμη:

Αναφερόμενος στην Prime Market Research &Consulting, o CEO της εταιρείας επισημαίνει πως πρόκειται για μια από τις μεγάλες και πλέον έγκυρες, αξιόπιστες και προηγμένες εταιρείες ερευνών/δημοσκοπήσεων και συμβούλων στη Κύπρο, αλλά και στην Ελλάδα.

«Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων μας ήταν από την αρχή και παραμένει ο πρώτιστος στόχος μας. Δεν χαϊδεύουμε τα αυτιά των πελατών μας ούτε τους παρουσιάζουμε αυτό που θέλουν να ακούσουν, πάρα μόνο τους φανερώνουμε την αλήθεια, όποια και αν είναι», τονίζει ο Γιώργος Σολωμού.

Ο τομέας των ερευνών και των δημοσκοπήσεων είναι κατά γενική ομολογία ιδιαιτέρως απαιτητικός. Πόσο ανταγωνιστικός είναι συνάμα στην Κύπρο;

Είναι όντως πολύ απαιτητικός και αυτό γίνεται ιδιαιτέρα αντιληπτό αν αναλογιστεί κανείς την παγκόσμια αλλαγή και διαμόρφωση των τάσεων των πολιτών/ καταναλωτών/ ψηφοφόρων. Στη Κύπρο πιστεύω, υπάρχει ακόμα περισσότερος ανταγωνισμός, μιας και σε μια μικρή αγορά υπάρχουν πολλές εταιρείες ερευνών, την ίδια ώρα που η πλειοψηφία των εταιρειών και οργανισμών δεν έχουν ακόμα συμπεριλάβει τις έρευνες αγοράς ή άλλες συναφείς υπηρεσίες στις ετήσιες τους δράσεις.  

Η αξία της τεχνολογίας

Τι είναι αυτό που μέσα και από την πολυετή εμπειρία σας, θα λέγατε ότι δίνει ή μπορεί να δώσει σε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού;

Όπως και σε όλους τους κλάδους της οικονομίας έτσι και στο δικό μας τομέα ο επαγγελματισμός είναι το άλφα και το ωμέγα. Με τον επαγγελματισμό παραδίδεις αξιοπιστία, εγκυρότητα και συνέπεια. Η εμπιστοσύνη δεν είναι κάτι που χαρίζεται, αλλά κερδίζεται. Και αυτό ως Prime το κερδίσαμε αυτά τα 15 χρόνια.

Πέραν αυτών, ο συνδυασμός και άλλων σχετικών υπηρεσιών που να δημιουργούν συνέργειες, προσθέτουν ένα πλεονέκτημα. Επιπρόσθετα, η σωστή χρήση προηγμένων συστημάτων τεχνολογίας μπορούν να σε ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.

Υπάρχει εξέλιξη στον τομέα στην Κύπρο, υπό την έννοια της προσαρμογής και αξιοποίησης νέων τεχνολογιών και σύγχρονων δημοσκοπικών εργαλείων από τις εταιρείες του κλάδου;

Φυσικά, δεν θα μπορούσε η τεχνολογική ανάπτυξη και αναβάθμιση να αφήσει έξω της εταιρείες ερευνών. Κάποτε κάναμε συλλογή δεδομένων με απλό τηλέφωνο και χάρτινες κάλπες. Τώρα είναι όλα αυτοματοποιημένα με συστήματα και tablets, όσον αφορά την συλλογή και την επεξεργασία.

Το δικό μας σύστημα, που έχει την δυνατότητα συλλογής τηλεφωνικών/ διαδικτυακών και προσωπικών συνεντεύξεων είναι εντελώς paperless και με φύλαξη, τόσο σε τοπικό server όσο και σε cloud. Στην Prime όμως, παραμένουμε ρομαντικοί όσον αφορά την στατιστική ανάλυση, την οποία κάνουμε κλασικά στα στατιστικά πακέτα μιας και διαθέτουμε την εμπειρία και την γνώση περισσότερο από οποιοδήποτε αυτοματοποιημένο σύστημα.

Πιστεύετε ότι οι εταιρείες και οι επιχειρήσεις στην χώρα μας αξιοποιούν στον βαθμό που θα μπορούσαν τις έρευνες και τις δημοσκοπήσεις για χάραξη στρατηγικών και λήψη πληροφόρησης αναφορικά με τα «θέλω» των καταναλωτών;

Κάποιες ναι, αλλά στην πλειοψηφία τους όχι. Ξέρετε στην Κύπρο έχουμε γενικά ως λαός την τάση να πιστεύουμε ότι ξέρουμε καλά κάτι και δεν αποδεχόμαστε εύκολα την αντίθετη άποψη, επομένως υποθέτουμε αντί να μετρούμε. Η έρευνα, είτε ποσοτική είτε ποιοτική, σου δίδει την δυνατότητα να μετρήσεις πραγματικά την κοινή γνώμη και να αντιληφθείς τις τάσεις, αντιλήψεις και προτιμήσεις. Αν προχωρήσεις χωρίς μέτρηση για οποιοδήποτε θέμα, είναι σαν αν ψαρεύεις σε θολά νερά με λάθος δόλωμα.

Για παράδειγμα, βλέπουμε καθημερινά σωρεία διαφημίσεων που πολλές φορές αποτυγχάνουν να πετύχουν το στόχο για τον οποίο προβάλλονται, όταν θα μπορούσαν με πολύ μικρό κόστος να περαστούν από μια ποιοτική έρευνα και να διαμορφωθούν ανάλογα για μέγιστη απήχηση.

Αδικαιολόγητη αμφισβήτηση

Η μεγάλη συζήτηση που γίνεται κατά καιρούς αφορά στην αξιοπιστία των διαφόρων δημοσκοπήσεων που γίνονται, κυρίως όταν σχετίζονται με κόμματα, υποψήφιους, εκλογές κτλ. Πώς ερμηνεύετε αυτή την αμφισβήτηση και πόσο δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη είναι η όποια προκατάληψη υπάρχει εκ μέρους των πολιτών;

Κατά την άποψη μου είναι αδικαιολόγητη αυτή η εκτίμησή. Οι εταιρείες ερευνών/ δημοσκοπήσεων είναι επιχειρήσεις που τις ενδιαφέρει και η φήμη και η υπόληψή τους, καθώς πελάτες δεν έχουμε μόνο όταν έχουμε εκλογές. Συνεπώς, σχέσεις επαγγελματικές υπάρχουν με κόμματα και υποψήφιους και δεν αποτελεί κάτι αθέμιτο, εφόσον οι δημοσκοπήσεις γίνονται στη βάση των αρχών και προτύπων που διέπουν τις έρευνες και την στατιστική.

Συνήθως, σε προεκλογικές περιόδους διαπιστώνουμε μια αμφισβήτηση των δημοσκοπήσεων αναλόγως ορέξεως. Όταν τα αποτελέσματα αρέσουν σε κάποιους δεν διαμαρτύρονται, αλλά όταν δεν είναι αυτά που αναμένουν αμφισβητούν τα πάντα. Αυτό όμως που οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι ότι στις εκλογές έρχεται πάντα το πραγματικό αποτέλεσμα για να δικαιώσει αυτούς που προέβλεψαν σωστά.

Γενικά την δημοσκόπηση πρέπει να την εκλαμβάνουμε ως μια συλλογή πληροφοριών που αποτελεί εργαλείο για χάραξη στρατηγικής και να την αξιοποιούμε αναλόγως, όχι να την πυροβολούμε επειδή μας μεταφέρει ένα μήνυμα που πιθανόν να μην μας αρέσει.

Μιας και βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, θεωρείτε ότι οι δημοσκοπήσεις καθορίζουν αποτελέσματα; Τα ευρήματά τους καθοδηγούν, όπως κάποιοι πιστεύουν, τις αποφάσεις μερίδας του εκλογικού σώματος;

Σε καμία περίπτωση δεν καθορίζουν αποτέλεσμα και τα ευρήματα δεν καθοδηγούν πάρα μόνο πληροφορούν, δίδοντας πολύτιμες γνώσεις για τις τάσεις, απόψεις και προτιμήσεις του εκλογικού σώματος.

Σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις, αυτών που θέλουν και επιδιώκουν να είναι πάντα με το νικητή, θα μπορούσα να πω ότι τους βοηθά στον να διαμορφώσουν την δική τους προσέγγιση και ατζέντα. Να ξεκαθαρίσουμε όμως κάτι που οφείλουμε να το λέμε πάντα. Ότι οι δημοσκοπήσεις δεν είναι αποτελέσματα εκλογών πάρα μόνο η φωτογραφία της δεδομένης στιγμής που πραγματοποιήθηκε. 

Η Prime Consulting

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την Prime Consulting, πού θα την τοποθετούσατε στο περιβάλλον των ερευνών και των δημοσκοπήσεων στη χώρα μας; Θα χαρακτηρίζατε ως ηγετική την θέση που κατέχει στην αγορά;

Η Prime είναι μια από τις μεγάλες και πλέον έγκυρες, αξιόπιστες και προηγμένες εταιρείες ερευνών/ δημοσκοπήσεων και συμβούλων στη Κύπρο, αλλά και στην Ελλάδα. Όχι επειδή το λέμε εμείς, αλλά με αντικειμενικά κριτήρια, που δεν είναι άλλα από την επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων μας, τόσο σε πολιτικές όσο και εμπορικές έρευνες, καθώς και την αγάπη και διαχρονική προτίμηση των πελατών μας.

Σε ποια πεδία ερευνών και δημοσκοπήσεων δραστηριοποιείστε ως εταιρεία και γιατί να σας εμπιστευτεί κανείς για τις ανάγκες του;

Η εταιρεία με τις υπηρεσίες της καλύπτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών της έρευνας, όπως ποσοτικές, ποιοτικές, μυστικού επισκέπτη, πάνελ κτλ. Με δικό μας προηγμένο τηλεφωνικό κέντρο 24 θέσεων, και υποδομές για στήριξη όλων των λειτουργιών μας και προηγμένα λογισμικά προγράμματα είμαστε σε θέση να καλύψουμε κάθε ερευνητική ανάγκη.

Παράλληλα, συνδυάζοντας υπηρεσίες είμαστε σε θέση να δημιουργούμε συνέργειες προς όφελος των πελατών μας. Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων μας ήταν από την αρχή και παραμένει ο πρώτιστος στόχος μας. Δεν χαϊδεύουμε τα αυτιά των πελατών μας ούτε τους παρουσιάζουμε αυτό που θέλουν να ακούσουν, πάρα μόνο τους φανερώνουμε την αλήθεια όποια και αν είναι.

Από ποιους αποτελείται το πελατολόγιό σας; Όχι ονομαστικά, αλλά γενικότερα από ποιους τομείς δραστηριότητας προέρχονται;

Οι πελάτες μας όλα αυτά τα χρόνια προέρχονται από όλους σχεδόν του τομείς της οικονομίας. Τράπεζας, ασφαλιστικές εταιρείες, λιανεμπόριο, τουριστικά, χρηματοοικονομικά, κυβέρνηση, πολιτικά κόμματα και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.

Μέσα από το ευρύ φάσμα των πελατών μας έχουμε τελειοποιήσει την έρευνα σε όλους τους κλάδους με τους οποίους ασχολούμαστε.

  • Το προφίλ της εταιρείας

Πότε ιδρύθηκε: Η Prime Consulting ιδρύθηκε το 2007 και το 2009, σε ένα μικρό γραφείο επί της λεωφόρου στη Λευκωσία, άνοιξε το πρώτο τηλεφωνικό της κέντρο ερευνών 12 θέσεων.

Η εξέλιξή της στον χρόνο: Σήμερα τα γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο κέντρο της Λευκωσίας, με διπλάσιο τηλεφωνικό κέντρο και πενταπλάσιο αριθμό υπαλλήλων.

Ο αριθμός του προσωπικού: Η εταιρεία εργοδοτεί 14 άτομα ως μόνιμο προσωπικό, 10 μόνιμους εξωτερικούς συνεργάτες και 30-40 έκτακτους υπαλλήλους.  

  • Η ηγετική πυραμίδα

CEO-κύριος μέτοχος: Γιώργος Σολωμού

Γενική Διεύθυνση: Βίκυ Χρίστου

Υπεύθυνος επιχειρήσεων: Γιώργος Βρίκκης

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας