Ρ. Κασάπη: Ξέρουν τι δεν θέλουν να βλέπουν οι Κύπριοι τηλεθεατές

Το κυπριακό τηλεοπτικό κοινό είναι πολύ ευαισθητοποιημένο, με το 80% των παραπόνων που εξετάζει η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου, πέραν από τις υποθέσεις που εξετάζει αυταπάγγελτα, να αφορούν παράπονα που προέρχονται από τους πολίτες.  

Αυτό, μεταξύ άλλων, αναφέρει σε συνέντευξή της στο InBusinessNews η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου Ρόνα Κασάπη, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ξέρουν τι θέλουν να δουν και τι βλέπουν, και κυρίως, ξέρουν τι δεν θέλουν να βλέπουν».

Διαβάστε ακόμα:

Guru: Τα πάντα για το resort των Πλατρών που πήρε πράσινο φως

Αντ. Αντωνίου: Μόνο όφελος στις επιχειρήσεις από την υιοθέτηση ESG

«Μοναδική ευκαιρία της Κύπρου να γίνει επίκεντρο της τεχνολογίας»

Με αφορμή τον επαναδιορισμό της από το Υπουργικό Συμβούλιο στην προεδρία του Δ.Σ. της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου την περασμένη βδομάδα, η κ. Κασάπη παραθέτει σημαντικούς πυλώνες του έργου που επιτελέστηκε κατά τη θητεία της ως προέδρου του προηγούμενου Δ.Σ., οριοθετώντας ταυτόχρονα τις προκλήσεις και τους στόχους για την επόμενη εξαετία.

Διαβάστε εδώ: Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου

Ενόψει μάλιστα των επερχόμενων προεδρικών εκλογών, η Ρόνα Κασάπη υποδεικνύει πως με την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης, δηλαδή τρεις μήνες πριν από τις εκλογές, η Αρχή θα έχει ρόλο… αστυνομικού.  

Αν θα κάνατε μια αποτίμηση του έργου που επιτελέστηκε από την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου κατά την θητεία του προηγούμενου Δ.Σ., ποια θα ήταν; Ποιο θα χαρακτηρίζατε ως το μεγαλύτερο επίτευγμα; 

Ξεχωρίζω το πνεύμα ομαδικότητας με το οποίο δουλέψαμε την τελευταία εξαετία. Χωρίς την ομαδικότητα δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε όσα καταφέραμε. Είχαμε βάλει στόχους σύγχρονους και καινοτόμους. Κάποιους τους πετύχαμε, αλλά λόγω πανδημίας, σε κάποιους καθυστερήσαμε.

Το μεγαλύτερο επίτευγμα ήταν η τροποποίηση της νομοθεσίας, που πηγαινοερχόταν καιρό στη Βουλή, κυρίως όσον αφορά τις πρόνοιες που αφορούν τις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών, καζίνο και στοιχημάτων. Αυτό ήταν κάτι το οποίο πετύχαμε μέσα στην πανδημία.

Κάτι άλλο που πετύχαμε είναι η εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή Οδηγία. Υπήρχαν διάφοροι τομείς που ήθελαν τροποποίηση στο Νόμο. Οπόταν, καταφέραμε και εναρμονίσαμε ολόκληρο το Νόμο. Επίσης, τη διάρκεια των αδειών των οργανισμών καταφέραμε και την επεκτείναμε στα πέντε χρόνια, μετά από πολλές διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Η προστασία του παιδιού ήταν επίσης μεγάλο κεφάλαιο για εμάς. Ένας στόχος που πετύχαμε ήταν κυρίως μέσα από την παιδεία, ώστε τα παιδιά να μπορούν να βλέπουν και να κρίνουν αυτό που βλέπουν. Το πετύχαμε, σε σημείο μάλιστα που αλλάξαμε το περιεχόμενο των διαφημίσεων.

Επιπρόσθετα, μαζί με τον Επίτροπο Ορεινών Περιοχών Κώστα Χαμπιαούρη και την κοινότητα, ιδρύσαμε, και είμαστε στη φάση να λειτουργήσει το εκπαιδευτικό κέντρο για τα Μέσα στην Ευρύχου, το οποίο θα βρίσκεται στους χώρους του πρώην αστυνομικού σταθμού. Σήμερα βρισκόμαστε στη φάση διαμόρφωσης κάποιων δωματίων και ευελπιστούμε ότι σύντομα θα μπορέσει να λειτουργήσει.

Εκεί θα φιλοξενούμε όχι μόνο παιδιά, αλλά και δημοσιογράφους, με προγράμματα, ημερίδες και βιωματικά εργαστήρια. Θα μπορούν για παράδειγμα να μαθαίνουν πώς να δημιουργήσουν ένα σποτάκι διαφήμισης ή ένα κεντρικό δελτίο. Θα προσφέρονται προγράμματα και σεμινάρια και για τη χρήση του διαδικτύου.

Ένας άλλος τομέας αρκετά σύγχρονος, και κάτι που διεύρυνε τη δικαιοδοσία και εξουσία μας, είναι σχετικά με τις πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο (video sharing platforms). Όλο οι σχετικοί οργανισμοί που λειτουργούν βρίσκονται τώρα κάτω από την δικαιοδοσία μας και ελέγχονται.

Συνεπώς, πόσο θα λέγατε ότι έχει βελτιωθεί ή αλλάξει το πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του ραδιοτηλεοπτικού πεδίου στην Κύπρο;

Όσον αφορά την αγορά και τον τομέα της λειτουργίας του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης ήταν μεγάλη πρόκληση για εμάς, και ήταν μέσα στις επιτυχίες μας, να βρούμε το ισοζύγιο ελέγχου ρύθμισης από την μία, και από την άλλη, σωστής και βιώσιμης λειτουργία των οργανισμών. Αυτό βοήθησε πάρα πολύ τους οργανισμούς να ανταπεξέλθουν τα τελευταία χρόνιά.

Μεριμνήσαμε ακόμη για διάφορες χορηγίες, ενώ φθάσαμε σε κάποιες διευθετήσεις των οφειλών προς εμάς, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Μέσα. Ήταν μία κίνηση από την οποία επωφελήθηκαν και οι δύο πλευρές. Ακόμη κάτι, είναι και η τροποποίηση για την ισότιμη μεταχείριση των ανδρών και των γυναικών.

Η ευαισθητοποίηση του κοινού

Το κοινό είναι ευαισθητοποιημένο σε θέματα που εμπίπτουν στο πλαίσιο δράσης της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης; Φθάνουν παράπονα και καταγγελίες κοντά σας από τους πολίτες; 

Πάρα πολύ. Τα περισσότερα θέματα που εξετάζουμε αφορούν παράπονα από το κοινό. Είναι ευαισθητοποιημένο και πολύ ενήμερο. Ξέρουν τι θέλουν να δουν και τι βλέπουν, και κυρίως, ξέρουν τι δεν θέλουν να βλέπουν. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ένα 80% των υποθέσεων που εξετάζουμε, προέρχεται από παράπονα των πολιτών.

Οι προεδρικές εκλογές 

Μιας και έρχονται προεδρικές εκλογές, ποιος θα ο ρόλος της Αρχής σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ισότιμης προβολής των υποψηφίων;

Θα έχουμε ρόλο «αστυνομικού» όταν αρχίσει η προεκλογική περίοδος για εμάς, δηλαδή τρεις μήνες πριν από τις εκλογές. Θα πρέπει να ελέγχουμε πολύ προσεκτικά τι προβάλλεται, τις διαφημίσεις, την παρουσία των υποψηφίων να είναι ισότιμη, τα ποσά. Είναι πολλά ζητήματα. Αλλά και από τώρα λαμβάνουμε παράπονα, τα οποία και εξετάζουμε. Για παράδειγμα, αν υπάρχει πολιτική διαφήμιση που απαγορεύεται. Έχουμε λάβει καταγγελίες.

Το ραδιόφωνο και η τηλεόραση είναι Μέσα δυνατά και ευαίσθητα. Διαμορφώνουν κοινή γνώμη, μπορούν να εκπαιδεύσουν, οπότε πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι προβάλλεται στο σπίτι του κάθε πολίτη.

Οι στόχοι για τη νέα θητεία

Καταλήγοντας, ποιοι είναι οι στόχοι σας για τη δεύτερή σας θητεία;

Αρχικά, να ολοκληρώσουμε κάποιους στόχους, όπως για παράδειγμα η περαιτέρω τροποποίηση της νομοθεσίας της ιδιοκτησίας των οργανισμών.

Ακόμη, η περαιτέρω ενίσχυση της γνώσης της νομοθεσίας μέσω εκπαίδευσης, μέσα από σεμινάρια και ημερίδες. Περισσότερο για τους δημοσιογράφους. Παρατηρούμε ότι υπάρχει κάποια άγνοια για τι μπορούν να κάνουν και τι όχι οι δημοσιογράφοι, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας την όποια παράβαση να την χρεώνεται ο οργανισμός. Θα ενισχύσουμε τις συναντήσεις, και με τους δημοσιογράφους, προς ενίσχυση των γνώσεων τους γύρω από τη νομοθεσία.

Επίσης, για το διαδίκτυο θα θέλαμε να κάνουμε περισσότερα, κυρίως για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διασποράς ψευδών ειδήσεων. Πέραν τούτων, μεγάλη πρόκληση για εμένα αποτελεί η εξεύρεση ενός ισοζυγίου ως προς τι προβάλλεται στο διαδίκτυο, τι στο ραδιόφωνο και τι στην τηλεόραση.

Δειτε Επισης

Ρένος Φωκάς: Τα καινοτόμα έργα είναι αυτά που έχουμε στόχο να διεκπεραιώσουμε (vid)
Ειρήνη Χριστοδούλου: Με τιμά ιδιαίτερα αυτό το βραβείο, θα συνεχίσουμε την σκληρή δουλειά (vid)
ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνώριση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών