Β. Πιριπίτσης: Τα 40 χρόνια πετυχημένης πορείας και το αναπτυξιακό πλάνο της DHL
07:15 - 18 Νοεμβρίου 2021
Η πανδημία ώθησε σε αριθμούς ρεκόρ το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τις εταιρείες logistics να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Η DHL Express Κύπρου ανταποκρίθηκε στις προκλήσεις, βρέθηκε ενισχυμένη και δηλώνει πανέτοιμη για το μέλλον.
Με αφορμή τα 40 χρόνια λειτουργίας στην κυπριακή αγορά, ο Βαλεντίνος Πιριπίτσης, Γενικός Διευθυντής της DHL Express Κύπρου, μίλησε στο InbusinessNews και κάνει αναφορά στον κομβικό ρόλο που η εταιρεία διαδραματίζει στην κυπριακή επιχειρηματικότητα, καθώς συνδέει μέσα από τις υπηρεσίες της όλες τις επιχειρήσεις, εντός και εκτός της χώρας. Αυτό επιτυγχάνεται με ένα στόλο από 50 βαν και τα 5 μηχανάκια, 165 άρτια εκπαιδευμένους ειδικούς, αλλά και ένα αεροσκάφος τύπου Airbus A300.
Διαβάστε ακόμα:
Η διαφάνεια στην εταιρική φορολογία και πώς «αγγίζει» την Κύπρο
Επιστρατεύουν τα scanners για το SafePass στο λιανεμπόριο
Νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στον Πρωταρά
Προς πώληση πολυτελής παραθαλάσσια κατοικία στη Λεμεσό (photos)
Ο κ. Πιριπίτσης αναφέρεται επίσης στις προκλήσεις που επέφερε η πανδημία, και πώς επηρέασε τις τάσεις και καθόρισε το μέλλον. Μετά τις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στη Λεμεσό το 2021, τα πλάνα της της DHL Κύπρου στρέφονται στα τρία καινούργια υποκαταστήματα, τα οποία θα λειτουργήσουν το 2022, αλλά και τα νέα ηλεκτρικά βαν.
Η DHL Express Κύπρου, η οποία πρόσφατα έλαβε την πιστοποίηση Great Place to Work® βάζει γερά θεμέλια για το μέλλον και είναι πανέτοιμη να ακολουθήσει την Στρατηγική 2025 του Ομίλου, η οποία ενσωματώνει όλες τις νέες τάσεις.
Ποια είναι η φιλοσοφία επί της οποίας εδράζει τη λειτουργία της η DHL και ποια είναι τα κύρια διδάγματα που αντλεί στα 40 χρόνια πορείας της;
Η DHL Express Κύπρου έφτασε στην Κύπρο το 1981 και έγινε η πρώτη εταιρεία ταχυμεταφορών στο νησί με γραφεία σε Λευκωσία, Λάρνακα και Λεμεσό. Ξεκινώντας με μόλις τρεις υπαλλήλους, σε διάστημα τεσσάρων χρόνων, έγινε η πρώτη εταιρεία ταχυμεταφορών στο νησί που διεκπεραίωνε μόνη της τους εκτελωνισμούς των αποστολών της. Με όραμα και αποστολή την «παροχή υπεροχής» (Excellence. Simply delivered.) βρεθήκαμε πολύ σύντομα στην κορυφή, διαγράφοντας μια πετυχημένη πορεία 40 χρόνων γεμάτη σταθμούς-ορόσημα.
Η φιλοσοφία μας έγκειται σε τρεις κύριους άξονες, οι οποίοι μας επέτρεψαν να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα: Την προσφορά εξαίρετων υπηρεσιών, την παροχή άριστης εξυπηρέτησης και την επένδυση στους ανθρώπους μας (Provider of Choice, Investment of Choice, Employer of Choice). Επενδύοντας σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, εγκαταστάσεις και στόλο, θέλουμε να βρισκόμαστε πάντα στην καρδιά των εξελίξεων και να προσαρμοζόμαστε γρήγορα με βάση τα δεδομένα, έτσι ώστε να συνεχίσουμε να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πελάτες μας και εξαιρετικές συνθήκες εργασίας για τους ανθρώπους μας.
Αν κοιτάζαμε την εταιρεία σε αριθμούς τι θα βλέπαμε; (αριθμός καταστημάτων/ εργαζομένων/στόλος, κτλ)
Έχουμε παρουσία σε 7 σημεία σε όλη την Κύπρο, εκ των οποίων ένα βρίσκεται στον Διεθνή Αερολιμένα Λάρνακας-κάτι που μας δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα προσφέροντας ακόμη καλύτερους χρόνους για τους πελάτες μας. Το εργατικό δυναμικό μας αποτελείται από 165 άρτια εκπαιδευμένους ειδικούς, οι οποίοι εκπληρώνουν κατά μέσο όρο 4,800 αποστολές ημερησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τα 50 βαν και τα 5 μηχανάκια, μέρος του στόλου μας αποτελεί και ένα αεροσκάφος τύπου Airbus A300, το οποίο πραγματοποιεί καθημερινές πτήσεις, μεταφέροντας 35 τόνους εμπορευμάτων και διασφαλίζοντας ταχύτατες αερομεταφορές.
Το αεροσκάφος συνδέει απευθείας τη Λάρνακα με περισσότερες από 220 χώρες και γεωγραφικούς προορισμούς – από τη Σιβηρία μέχρι το Χονγκ Κονγκ και τη Λατινική Αμερική. Επιπλέον, από τον Οκτώβριο του 2018 είμαστε η πρώτη εταιρεία ταχυμεταφορών στο νησί που κατέχει άδεια Εγκεκριμένου Μεταφορέα (Regulated Agent). Συνδέουμε τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις προσφέροντάς τους ποιότητα, αξιοπιστία και ταχύτητα, αφού η DHL διαθέτει ανά το παγκόσμιο πάνω από 100,000 σημεία εξυπηρέτησης, 37,700 οχήματα και περισσότερα από 280 αποκλειστικά αεροσκάφη που διενεργούν κατά μέσο όρο 2,200 πτήσεις την ημέρα.
Ποιες είναι οι κύριες υπηρεσίες που προσφέρει και τι νέο μπορούμε να αναμένουμε;
Η DHL Express παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις logistics, ταχύτατες και ασφαλείς ταχυμεταφορές, ενώ ενισχύει την εξωστρέφεια της κυπριακής επιχειρηματικότητας, με απλοποιημένες τελωνειακές διαδικασίες. Ως η πιο διεθνής εταιρεία, συνδέει την Κύπρο με ολόκληρο τον κόσμο, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο εισαγωγής όσο και εξαγωγής εγγράφων και εμπορευμάτων των πελατών της. Προσφέρει επίσης μια ολοκληρωμένη γκάμα προαιρετικών υπηρεσιών που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη γρηγορότερη παράδοση και την ασφαλιστική κάλυψη των μεταφερόμενων εμπορευμάτων.
Ως η πρώτη εταιρεία που παρείχε υπηρεσίες διεθνών ταχυμεταφορών στην Κύπρο, η DHL έχει αποκτήσει βαθιά γνώση της τοπικής αγοράς, η οποία σε συνδυασμό με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί από την μακροχρόνια εξυπηρέτηση της παγκόσμιας αγοράς, έχει ως αποτέλεσμα τη διαχρονική ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της. Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες του κοινού σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, η εταιρεία επενδύει συνεχώς σε νέες προηγμένες υπηρεσίες οι οποίες ενισχύουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου-μια τάση που καταγράφει συνεχώς αυξητική πορεία.
Επομένως, βρίσκουμε συνεχώς νέους και καινοτόμους τρόπους, όχι μόνο για να παρέχουμε ταχύτητα και ευκολία στο καταναλωτικό κοινό, αλλά και για να προσφέρουμε αξιοπιστία και τεχνογνωσία στο λιανικό εμπόριο, διατηρώντας τη θέση μας ως ο αξιόπιστος συνεργάτης στην εποχή της ψηφιοποίησης και του διασυνοριακού εμπορίου.
Πώς επηρέασε η πανδημία τον τομέα των logistics, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό;
Ομολογουμένως, ο κλάδος των logistics επηρεάστηκε άμεσα από την πανδημία, ανά το παγκόσμιο. Τις πρώτες μέρες και εβδομάδες της κρίσης, και αφού οι χώρες έμπαιναν η μια μετά την άλλη σε lockdown και έκλειναν τα σύνορά τους, υπήρχε μεγάλη ζήτηση σε φάρμακα, προστατευτικό εξοπλισμό και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Ήταν, για εμάς, μεγάλη συγκίνηση και συνάμα περηφάνεια που στον εναέριο χώρο της Κύπρου πετούσαν μόνο εμπορικά αεροσκάφη - και ένα από αυτά το δικό μας - κάνοντας πράξη το σκοπό μας να ενώνουμε ανθρώπους και να βελτιώνουμε τις ζωές τους. Γενικά, η απότομη αύξηση των διαδικτυακών αγορών, άσκησε περαιτέρω πίεση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ η πρόσφατη κυκλοφορία των εμβολίων, επέφερε επιπρόσθετες προκλήσεις. Το απρόβλεπτο της πανδημίας υπογράμμισε τη σημαντικότητα της ευελιξίας στην εφοδιαστική αλυσίδα, έτσι ώστε οι ανάλογοι πάροχοι υπηρεσιών να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τη διακοπή της κανονικής ροής των εργασιών τους και να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Για να γίνει πιο ευέλικτος και ανθεκτικός ο κλάδος των logistics, είναι σημαντικό να εφαρμοστεί μια προσέγγιση η οποία βασίζεται σε αριθμούς και δεδομένα.
Πιο συγκεκριμένα, η ελεύθερη ροή δεδομένων σε ένα κοινό οικοσύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας, θα επιτρέψει την πλήρη ορατότητα και διαφάνεια της κυκλοφορίας των αγαθών. Αυτό σημαίνει ότι μια απροσδόκητη αλλαγή, δεν θα ανατρέπει το χρονοδιάγραμμα της παράδοσης, αλλά θα αποτελέσει μια ευκαιρία για αναδρομολόγηση της ροής των αγαθών σε όλο τον κόσμο, φτάνοντας στην ώρα της. Από την άλλη, ένα ακόμη μάθημα που αντλείται από την πανδημία είναι η ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή από τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής. Η πανδημία επιτάχυνε ακόμη περισσότερο τη δημοτικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου-φτάνοντας σε αριθμούς ρεκόρ-με τις αγοραστικές συνήθειες και προσδοκίες των καταναλωτών να έχουν μεταβληθεί. Επομένως, τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής πρέπει να επενδύσουν στην εμπειρία των καταναλωτών προσφέροντάς τους αυτό που αποζητούν-επιλογές, ταχύτητα και ευελιξία στις επιλογές παράδοσης.
Εντός του 2021 λειτούργησαν νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στην Λεμεσό, ενώ το 2020 η DHL Express Κύπρου άνοιξε το πρώτο της αποκλειστικό κατάστημα στην Πάφο. Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Παρόλο που ο τελευταίος 1,5+ χρόνος επιφύλασσε πολλές προκλήσεις λόγω της πανδημίας του Covid-19, ο αυξανόμενος όγκος εργασιών μας, μάς επέτρεψε να προχωρήσουμε σε επεκτάσεις, επενδύοντας στην αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων και σημείων εξυπηρέτησης μας παγκύπρια. Παράλληλα, επενδύουμε συνεχώς στο εργατικό δυναμικό μας, με στόχο την παροχή υψηλών προδιαγραφών εξυπηρέτησης στο κοινό και σε τοπικές επιχειρήσεις, συνδέοντάς τις με αγορές του εξωτερικού και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους.
Με βάση τους σχεδιασμούς μας, μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα έχουμε τρία καινούργια υποκαταστήματα: Ένα στο Παραλίμνι, για την καλύτερη εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής Αμμοχώστου, ένα στη Λεμεσό και ένα στη Λευκωσία λόγω του αυξημένου όγκου εργασιών. Επιπλέον, μέχρι τον Ιούλιο 2022 θα παραλάβουμε 28 καινούργια ηλεκτρικά βαν, οδεύοντας στον στόχο μας για ένα βιώσιμο περιβάλλον με λιγότερους ρύπους.
Τι σημαίνει για εσάς η πιστοποίηση Great Place to Work® στην Κύπρο και για το προσωπικό σας;
Η πιστοποίηση Great Place to Work® αποτελεί μια πολύ σημαντική αναγνώριση για εμάς, όχι μόνο επειδή προέρχεται από μια εξειδικευμένη συμβουλευτική εταιρεία με παρουσία σε 60 χώρες, αλλά και επειδή είμαστε η πρώτη πολυεθνική και η πρώτη εταιρεία στον κλάδο των ταχυμεταφορών που έχει λάβει αυτή την πιστοποίηση στην Κύπρο. Στόχος μας στην DHL Express είναι να φέρνουμε τους ανθρώπους κοντά και να βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής τους. Επομένως, η δημιουργία ενός εξαίρετου εργασιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι οι εργαζόμενοι νιώθουν μέρος της ομάδας ήταν ανέκαθεν προτεραιότητά μας.
Μέσω διάφορων πρωτοβουλιών, προγραμμάτων και επενδύσεων, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια ποιοτική εργασιακή ζωή η οποία στηρίζεται στην εμπιστοσύνη, την ασφάλεια, τη συντροφικότητα, την υπερηφάνεια και τον σεβασμό. Επιπρόσθετα, επενδύουμε συνεχώς στη βελτίωση του χώρου εργασίας, ενώ παράλληλα δίνουμε στους ανθρώπους μας τα εχέγγυα που χρειάζονται για την επίτευξη της εργασιακής και προσωπικής τους ανάπτυξης. Οι γερές βάσεις και τα θεμέλια του εργασιακού μας περιβάλλοντος φάνηκαν και κατά τη διάρκεια μιας πολύ δύσκολης και απαιτητικής χρονιάς λόγω της πανδημίας του Covid-19. Είμαστε πολύ περήφανοι που οι εργαζόμενοι μας-που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή- ανταπεξήλθαν και συνεχίζουν να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις, στηρίζοντας τις κοινότητες που εξυπηρετούμε και ενισχύοντας το παγκόσμιο εμπόριο.
Πώς φαντάζεστε τον κλάδο των logistics στα επόμενα χρόνια και ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;
Τα τελευταία χρόνια, οι τάσεις της παγκοσμιοποίησης, του ηλεκτρονικού εμπορίου, της ψηφιοποίησης και της βιωσιμότητας διαμορφώνουν – και θα συνεχίζουν να διαμορφώνουν – το μέλλον του κλάδου των logistics. Ως εκ τούτου, η Στρατηγική του Ομίλου μέχρι το 2025 (“Strategy 2025”), έρχεται σαν απάντηση σε αυτές τις τάσεις, αφού αποτελούν το επόμενο βήμα προς το μέλλον.
Σκοπός του Ομίλου είναι να διατηρήσει την ηγετική του θέση και στον ψηφιακό κόσμο, συνεχίζοντας να συνδέει ανθρώπους και να βελτιώνει τη ζωή τους μέσω της διευκόλυνσης του εμπορίου και της συμβολής στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Ο Όμιλος Deutsche Post DHL, μέχρι το 2025, λοιπόν, θα επενδύσει περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρωτοβουλίες που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και των εργαζομένων καθώς και να ενισχύσουν τη λειτουργική αριστεία. Πιο συγκεκριμένα, θα προβεί σε πλήρη εκσυγχρόνιση των συστημάτων, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης στους εργαζομένους, έτσι ώστε να βελτιώσει περαιτέρω τις υπηρεσίες, τις διαδικασίες και τα πρότυπα. Για παράδειγμα, θα δοθεί έμφαση στην αυτοματοποίηση και προσφορά βελτιωμένων διαδικασιών συναλλαγών μέσω προγραμμάτων αυτοματισμού αποθήκης και ρομποτικής.
Επιπρόσθετα, η ανάλυση δεδομένων θα εφαρμοστεί ευρέως, για βελτιστοποίηση δρομολόγησης μέσω προηγμένων αλγορίθμων, πρόβλεψη όγκου εργασιών και σχεδιασμό πόρων. Τέλος, με τη Στρατηγική 2025, ο Όμιλος αγκαλιάζει ακόμη περισσότερο τη βιωσιμότητα στους τρεις βασικούς του άξονες: Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση, ενώ οδεύει συνεχώς προς την πλήρη ευθυγράμμιση με τους 5 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) που δεσμεύτηκε.