powered by

Γ. Μούσκας: Η ναυτιλία θα ανακάμψει σύντομα

Οι πλοιοκτήτες, ιδιαίτερα τα τελευταία δύο χρόνια, δεν είναι σε θέση να προχωρήσουν σε παραγγελίες νέων πλοίων τα τελευταία χρόνια, καθώς οι ναυτιλιακές αγορές δεν το επιτρέπουν, υπογράμμισε ο Γιώργος Μούσκας, Director της Olympia Ocean Carriers Ltd.

Ωστόσο, εξέφρασε την εκτίμηση ότι εντός των αμέσως επόμενων ετών, δηλαδή από τα μέσα του 2021 ή στις αρχές του 2020 θα παρατηρηθεί βελτίωση και ανάκαμψη στον τομέα της ναυτιλίας.

Το πρόβλημα άρχισε πριν την πανδημία
Μιλώντας στο πλαίσιο του 4ου Business Leaders Summit, τόνισε ότι τα εμφανή προβλήματα στις εμπορικές σχέσεις Κίνας και ΗΠΑ ή μεταξύ ΕΕ και Κίνας δεν βοηθούν καθόλου τη ναυτιλία και τις μεταφορές, εκφράζοντας την παράλληλα την ελπίδα ότι με την αλλαγή στην ηγεσία αυτών των χωρών θα βελτιωθούν τα δεδομένα.

 

Διαβάστε ακόμα: Παράπονα για online αγορές εν μέσω κορωνοϊού


Διαβάστε ακόμα: Έλενα Γαλανού: Τα αλκοολούχα δεν θα χαθούν, θα προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις
 

Αναφερόμενος στην πανδημία, έκανε λόγο για προκλήσεις, οι οποίες επέφεραν δραματικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τις μεταφορές. «Το χειρότερο σημείο για μας ήταν οι πρώτοι πέντε μήνες της φετινής χρονιάς, με την υποχώρηση στον κλάδο να αρχίζει από την Κίνα, πριν καν η πανδημία χτυπήσει την Ευρώπη», είπε σχετικά.

«Με στόχο να κάνουμε τον κάθε εργαζόμενο να νιώσει ασφαλή, δώσαμε την επιλογή εργασίας είτε από το σπίτι είτε από το γραφείο, με αποτέλεσμα το 60-70% των υπαλλήλων να εργάζονται από το σπίτι και οι υπόλοιποι από το γραφείο», ανέφερε σχετικά με τις αλλαγές στο μοντέλο εργασίας,

Δύσκολη περίοδος για τα πληρώματα
Εντούτοις, για τα πληρώματα, τα μέλη των οποίων υποβάλλονταν σε διαρκείς ελέγχους και αναγκαστικά παρέμειναν στα πλοία λόγω των περιοριστικών μέτρων, φαίνεται να ήταν μία αρκετά δύσκολη περίοδος. 

Όπως αναγνώρισε ο κ. Μούσκας, το σημαντικότερο σχετικό πρόβλημα είναι η αλλαγή πληρωμάτων μετά τη λήξη των συμβάσεών τους, κάτι που δεν είναι εφικτό στα περισσότερα λιμάνια, καθώς οι εκάστοτε χώρες δεν επιθυμούν τα πληρώματα να εισέρχονται και να διακινούνται μέσω των λιμανιών ή των αεροδρομίων τους.

«Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το πλήρωμα να παραμένει στα πλοία για περίοδο εφτά έως εννέα μηνών. Τα πληρώματα είναι απαραίτητα και θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιστρέφουν στη χώρα τους και να αντικαθίστανται από νέα μέλη», επεσήμανε ο Director της Olympia Ocean Carriers Ltd.

Δειτε Επισης

Ψηφιακές πληρωμές: Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές επιλέγουν ταχύτητα, αλλά ζητούν ασφάλεια
Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος: Webinar για τη διεθνή ασφάλεια και τη σύγχρονη γεωπολιτική
Ιστορική απόφαση του Δικαστηρίου της Ε.Ε. για «χρυσά διαβατήρια» σε επενδυτές-Παραβιάζει το δίκαιο της Ε.Ε
TEAMWORK 2: Καταρρίπτοντας τα ταμπού της σεξουαλικής παρενόχλησης στους χώρους εργασίας
Τελευταία ημέρα ψηφοφορίας...Κλείνει στις οκτώ το βράδυ η «κάλπη» για τα 17α IN Business Awards
Ο ρόλος του Cyprus Corruption Watchdog για πάταξη της διαφθοράς και της κακοδιαχείρισης κρατικών πόρων
Σταθερά στην κορυφή της αξιοπιστίας το American Medical Center-Πρώτο στην εμπιστοσύνη των πολιτών για ένατη χρονιά
Εβδομάδα Πυρασφάλειας από την CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κύπρου
Medicover Genetics Κύπρου: Αμειβόμενη πρακτική άσκηση 2025 εις μνήμην Δρος Αντώνη Αντωνίου
Επιχειρηματικές ευκαιρίες βλέπουν οι Κύπριοι, φοβούνται για αποτυχία-Τι καταδεικνύει έρευνα