Great Place To Work®: Το μυστικό του καλού εργοδότη

Και όμως φαίνεται πως υπάρχει τελικά η συνταγή επιτυχίας για κάθε επιχείρηση που θέλει οι εργαζόμενοί της να είναι και παραγωγικοί και ευχαριστημένοι από το εργασιακό τους περιβάλλον. Το πώς επιτυγχάνεται αυτή η εξίσωση εξηγεί στη συνέντευξη που παραχώρησε στο IN Business ο Κυριάκος Ιακωβίδης, με την ευκαιρία της καθόδου και στον τόπο μας της εταιρείας Great Place To Work®, της οποίας ηγείται.

Διαβάστε ακόμα:
10 γνωστά ακίνητα που δεν βρίσκουν επενδυτές (pics)

Διαβάστε ακόμα: Ενοικιάζεται για €34,135 πασίγνωστο κτήριο της Λευκωσίας

Με υπηρεσίες που απευθύνονται σε οποιαδήποτε επιχείρηση, με αριθμό πελατών 20 και άνω, η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Ιακωβίδη, εστιάζει την προσοχή της σε τρεις πυλώνες, προκειμένου να βοηθήσει μια επιχείρηση να βελτιώσει το περιβάλλον της στη βάση αποδοτικών πρακτικών:

Διαβάστε ακόμα: Tutto Firmato: Νέο κατάστημα στο Nicosia Mall

Οι τρεις πυλώνες
Γνώση - Τα διαγνωστικά εργαλεία που διαθέτουμε δίνουν στις εταιρείες μια πλήρη και σε βάθος πληροφόρηση για τη στρατηγική σχέση μεταξύ του: Τι αφενός, επιδιώκει η εταιρεία να δημιουργήσει σε σχέση με το εργασιακό περιβάλλον, δηλαδή πολιτικές διεύθυνσης ανθρωπίνου δυναμικού και πρακτικές ηγεσίας και αφετέρου πώς βιώνει το ίδιο το προσωπικό την πρόθεση αυτή της εταιρείας. Αυτή η συγκριτική προσέγγιση αποτελεί και το στοιχείο που διαφοροποιεί τη μεθοδολογία από άλλες και την έχει καθιερώσει σαν την πλέον αξιόπιστη και αποτελεσματική.

Διαβάστε ακόμα: Σ. Κουντούρης: Ακόμη δεν έχουμε φτάσει σε προ κρίσης επίπεδα

Βελτίωση - Τη διάγνωση και αποτίμηση του εργασιακού περιβάλλοντος πρέπει να ακολουθούν ενέργειες, που έχουν ως στόχο τη βελτίωσή του. Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες που προσφέρουμε δεν είναι μια τυποποιημένη έκθεση εισηγήσεων, αλλά μια συμβουλευτική συνεργασία και σχέση με την εταιρεία, που καταλήγει σε πρακτικές δράσεις, οι οποίες της αρμόζουν για καλυτέρευση του εργασιακού περιβάλλοντος.

Πιστοποίηση και διάκριση - Οι εταιρείες που εξασφαλίζουν στη διαδικασία της διάγνωσης και αξιολόγησης τα προκαθορισμένα ελάχιστα πρότυπα, μπορούν να χρησιμοποιούν την πιστοποίηση Great Place To Work®, η οποία θεωρείται σήμερα από τις πλέον αναγνωρισμένες διεθνώς, προσθέτει αξία στην εικόνα του εργοδότη και όχι μόνο. Είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που μετρά για τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς οργανισμούς. Επιπλέον, οι εταιρείες που πιστοποιούνται θα μπορούν να είναι υποψήφιες για να ενταχθούν στη λίστα Cyprus Best Workplaces 2021.
 
Κτίζοντας κουλτούρα αφοσίωσης
Οι υπηρεσίες της Great Place To Work® απευθύνονται σε επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών και από πολλούς τομείς της οικονομίας. Ήδη, σημειώνει ο γενικός της διευθυντής, έχουν δείξει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες, όχι μόνο για σκοπούς πιστοποίησης και διάκρισης, αλλά με κίνητρο την ουσιαστική πρόθεση να δημιουργήσουν μια κουλτούρα, όπου ο κάθε εργαζόμενος φέρνει με δέσμευση και αφοσίωση, στον χώρο εργασίας, ό,τι καλύτερο μπορεί.

Η πιστοποίηση στηρίζεται σε δύο πτυχές, όπου υπάρχουν προκαθορισμένα ελάχιστα πρότυπα που ισχύουν διεθνώς. Το Trust Index©, το οποίο αποτιμά την εμπειρία του προσωπικού στις πτυχές που επηρεάζουν το συνολικό επίπεδο εμπιστοσύνης που έχουν στον οργανισμό και το Culture Audit©, που με τη σειρά του αξιολογεί τις προθέσεις του ίδιου του οργανισμού, όπως εκφράζονται μέσα από τις πολιτικές και πρακτικές ηγεσίας που επηρεάζουν το εργασιακό κλίμα.
 
Το περιβάλλον επηρεάζει την απόδοση
Στην ερώτηση ποια είναι η αποστολή της Great Place To Work®, ο γενικός διευθυντής της τονίζει πως η όλη προσέγγιση στηρίζεται σε μια σειρά από αυτονόητα δεδομένα, που δυστυχώς δεν είναι πάντα αυτονόητα, κατά την έκφρασή του: «Το εργασιακό περιβάλλον επηρεάζει την απόδοση των εργαζομένων, η οποία σχετίζεται άμεσα με την παραγωγικότητα και κατά συνέπεια τη συνολική εικόνα του οργανισμού, όπως εκφράζεται μέσα από μια σειρά οικονομικών δεικτών».

Όπως εξηγεί, «πολλές εταιρείες εισέρχονται στο σημείο σημείο σε ένα αδιέξοδο, αν μπορώ να το χαρακτηρίσω έτσι, και θεωρούν ότι ο μοναδικός παράγοντας που επηρεάζει τους εργαζόμενους είναι οι μισθολογικές απολαβές. Η τεκμηριωμένη έρευνα διαψεύδει την αντίληψη αυτή». Και προσθέτει: «Εκτός από την έρευνα, η κοινή λογική έπρεπε εύκολα να μας υποδεικνύει μια άλλη πραγματικότητα που όλοι έπρεπε να γνωρίζουμε: Ο καθένας μας αποδίδει καλύτερα αν εμπιστεύεται τον οργανισμό και την ηγεσία του, νιώθει περήφανος γι’ αυτό που παράγει ο ίδιος, η ομάδα του και η εταιρεία και διατηρεί ευχάριστες σχέσεις με τον περίγυρό του. Αυτό βέβαια δεν μειώνει τη σημασία των απολαβών, που όμως από μόνες τους δεν εξασφαλίζουν τη δέσμευση και αφοσίωση του προσωπικού».
 
Η συνεισφορά στο κυπριακό επιχειρείν
Σύμφωνα με τον κ. Ιακωβίδη, η Great Place To Work® εκτιμά ότι μπορεί να συνεισφέρει στο κυπριακό επιχειρείν, συμβάλλοντας στο να γίνει πρακτικά αντιληπτή η σχέση μεταξύ ποιότητας εργασιακού περιβάλλοντος και διατηρήσιμης καλής οικονομικής επίδοσης.

Όπως αναφέρει, στο πλαίσιο αυτό διεξάγει διάλογο με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα διεύθυνσης ανθρωπίνου δυναμικού του Πανεπιστημίου Κύπρου για μια σχετική συνεργασία. «Η θετική κατάληξη αυτού του διαλόγου και η συνεργασία που ενδεχόμενα θα προκύψει, θα μας δώσει την ευκαιρία να κτίσουμε μια ευρύτερη γνώση σε ό,τι αφορά το εργασιακό κλίμα που επικρατεί στις κυπριακές επιχειρήσεις και τις θετικές πρακτικές που υιοθετούνται», σημειώνει και εκφράζει την ελπίδα αυτό να αποτελέσει τη δική τους συνεισφορά, γενικότερα στις κυπριακές επιχειρήσεις.
 
Στην Κύπρο και τον κόσμο
Η Great Place To Work® Κύπρου ιδρύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, με τη συμμετοχή της εταιρείας υπηρεσιών εκπαίδευσης InterFRONTIERS InterKNOWLEDGE, η οποία μετράει 20 χρόνια παρουσία στον τόπο μας και στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Σύμφωνα με τον κ. Ιακωβίδη, θεώρησαν ότι η εξέλιξη αυτή θα συμπληρώσει και θα ενισχύσει το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Σήμερα, το δίκτυο της Great Place To Work® έχει παρουσία σε 59 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου, και έξι χιλιάδες περίπου εταιρείες που εργοδοτούν δέκα εκατομμύρια εργαζομένους, οι οποίες, όπως αναφέρει, χρησιμοποιούν κάθε χρόνο τα διαγνωστικά της εργαλεία.
 
Η ιστορία του Great Place To Work®
Η αρχή για το Great Place To Work® έγινε το 1981, όταν δύο οικονομικοί συντάκτες στη Νέα Υόρκη, οι Levering και Moskowitz, αποφάσισαν να κάνουν μια μελέτη για να διαπιστώσουν ποιες εταιρείες στην Αμερική διέθεταν το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον.

Από τη μελέτη αυτή προέκυψε, το 1984, η έκδοση του βιβλίου The best companies to work for in America, η επιτυχία του οποίου τους ενθάρρυνε να βελτιώσουν τη μεθοδολογία τους και να επανέλθουν με μια δεύτερη έκδοση, το 1988, την οποία ονόμασαν Great place to work.

Η εξέλιξη της ιστορίας ήταν η δημιουργία της εταιρείας Great Place to Work® (GPTW) το 1991 και η πλήρης ανάπτυξη των ερευνητικών εργαλείων για αποτίμηση του εργασιακού περιβάλλοντος εταιρειών. Κομβικό σημείο στην ανάπτυξη της εταιρείας ήταν η απόφαση του περιοδικού Fortune, το 1998, να υιοθετήσει τη μεθοδολογία της και να αρχίσει την έκδοση της καθιερωμένης πλέον λίστας 100 Best Workplaces. Επιπλέον, ώθηση έδωσε στην ανάπτυξη της εταιρείας η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να υιοθετήσει τη μεθοδολογία του GPTW, για να αναδεικνύονται οι καλύτερες, από πλευράς εργασιακού περιβάλλοντος, εταιρείες της Ευρώπης.

Δειτε Επισης

ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνωρίση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands