Sunil Kapoor: Η ναυτιλία σε βαθιά νερά

Έρχονται μεγάλες προκλήσεις και σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια ναυτιλία μέσα στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον director της FML ship Management, Sunil Kapoor. Η εταιρεία του, η οποία ασχολείται, κυρίως, με τη διαχείριση πλοίων, εφαρμόζει στρατηγική η οποία της επιτρέπει να προσαρμόζεται στις νέες απαιτήσεις, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της. Την ίδια στιγμή βρίσκει το περιβάλλον της Κύπρου ευνοϊκό για τον τομέα, επισημαίνοντας ταυτόχρονα και σημεία που χρήζουν βελτίωσης.    
  
Nέοι αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί, που θα συμβάλουν μακροπρόθεσμα στην επίτευξη μεγάλων οφελών για τη ναυτιλία και εξαρτώνται σημαντικά από την τεχνολογία, θα αποτελέσουν ταυτόχρονα πηγή βραχυπρόθεσμων προβλημάτων για τον τομέα. Η συμμόρφωση, σύμφωνα με τον κ. Kapoor, απαιτεί κόστος, αλλά την ίδια στιγμή και την αφορμή για αξιοποίηση ευκαιριών που προκύπτουν για νέους και υφιστάμενους παίκτες. Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνει, οι ηγέτες των επιχειρήσεων του τομέα πρέπει τώρα να ακούνε με ακόμη μεγαλύτερη προσοχή τα προβλήματα που επηρεάζουν το προσωπικό, τις εταιρικές εργασίες και τους συνεργάτες τους, τονίζοντας ότι ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος της διαχείρισης των πλοίων, καθώς αυτή αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ πολλών ενδιαφερόμενων, όπως οι πλοιοκτήτες, οι προμηθευτές, οι εργαζόμενοι, η Κυβέρνηση, οι ρυθμιστικές Αρχές, αρμόδιοι για θέματα περιβάλλοντος και τα MME: «Είναι καθήκον μας να τους ενημερώνουμε και να τους ικανοποιούμε όλους. Προσωπικά, από το δικό μου πόστο, έχω την ευθύνη να φροντίζω πως όλα αυτά λειτουργούν αρμονικά, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ακόμη πιο δύσκολο στο μέλλον».
 
Διαβάστε ακόμα: OJO Sun & Glasses: Ο καταναλωτής ξέρει
 

 Η Κύπρος μπορεί 
Η FML ship Management ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Κύπρο το 2007 και ο ίδιος θυμάται πως όταν πρωτοήρθε στο νησί οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες, σε σύγκριση με το Χονγκ Κονγκ, όπου εργαζόταν έως τότε: «Τώρα όλα έχουν αλλάξει, η χώρα αναπτύχθηκε σε πολλούς τομείς. Η Κύπρος μπόρεσε να δημιουργήσει αξιόλογο ναυτιλιακό σύμπλεγμα, το οποίο περιλαμβάνει ένα πλήρες φάσμα δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη ναυτιλία. Αποτελεί επιχειρηματικό κόμβο με ευρύ δίκτυο υπηρεσιών, διαθέτει σύγχρονο τραπεζικό σύστημα, ένα χρηματοπιστωτικό τομέα με  ανταγωνιστική υποδομή και σταθερό σύστημα επικοινωνίας, που μπορεί να υποστηρίξει τη λειτουργία μεγάλων διεθνών επιχειρήσεων».
 
Διαβάστε ακόμα: Mehmet Arisoy: Οι νέες υπηρεσίες και το προφίλ του Η&Μ
 
Κυπριακά ατού
Η γεωγραφική θέση, ο καλός καιρός, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και οι προσωπικές σχέσεις είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που ξεχωρίζει στην Κύπρο. Παράλληλα, «είναι μια ασφαλής και πολιτικά σταθερή χώρα, όπου το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι σχετικά χαμηλότερο, σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές». Ένα από τα δυνατά πλεονεκτήματα της εταιρείας του είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η ικανότητά της να προσαρμόζεται στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Αυτό το ατού εντοπίζει στην Κύπρο και το λαό της, που έχει ως χαρακτηριστικό του την αναδιοργάνωση και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα που όλο και προκύπτουν, κάτι που του επιτρέπει να επιβιώνει σε δύσκολους καιρούς.
 
Διαβάστε ακόμα: My Perfect Summer: Πώς θα περάσει στις διακοπές ο Δημήτρης Δημητρίου
 

Χρειάζεται προσοχή 
Ένα από τα θέματα που ως χώρα θα πρέπει να κοιτάξουμε περισσότερο είναι, όπως σημειώνει, η γραφειοκρατία: «Κάποιες υπηρεσίες, που προσφέρονται από τον δημόσιο τομέα, μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις να αποδειχθούν ιδιαίτερα αργές, όπως για παράδειγμα οι αιτήσεις για άδειες παραμονής και εισόδου για τους μη Ευρωπαίους υπαλλήλους μας. Οι σχετικές διαδικασίες μπορεί να διαρκέσουν από ημέρες έως και εβδομάδες». Πιστεύει, επίσης, πως για ένα νησί που βρίσκεται στη μέση τριών ηπείρων η συνδεσιμότητα των πτήσεων είναι κεφάλαιο που χρειάζεται ακόμα ανάπτυξη, όπως την ίδια στιγμή απασχολούν και οι υψηλές τιμές των εισιτηρίων, γεγονός που αυξάνει τα λειτουργικά έξοδα των ναυτιλιακών εταιρειών, αφού τα συχνά ταξίδια αποτελούν σημαντικό μέρος της δουλειάς τους. Τέλος, «οι πολίτες της Κύπρου πρέπει να κατανοήσουν την πραγματική συνεισφορά του ναυτιλιακού τομέα στην οικονομία, γι’ αυτό και απαιτούνται ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις στη ναυτική εκπαίδευση από την Κυβέρνηση και γενικώς διαφάνεια στα όσα αφορούν τον κλάδο».
 
Ακόμα πιο ελκυστική
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η χώρα μας πρέπει να επιδείξει προσοχή στα θέματα που ανέφερε, ο ίδιος επισημαίνει πως η οικονομία της λειτουργεί με θετικό τρόπο, δίνοντας μεγάλη έμφαση στις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα βοηθητικό βρίσκει το φορολογικό σύστημα «που θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα, αποτελεσματικά και απλά στην ΕΕ». Σημαντικά επωφελές χαρακτήρισε και το ανεπτυγμένο νομικό σύστημα, που είναι παρόμοιο με εκείνο του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ παρατήρησε ότι οι νέες επενδύσεις ώθησαν την ανάπτυξη πολυλειτουργικών συγκροτημάτων και γραφείων, δημιουργώντας έτσι μια σύγχρονη και ανταγωνιστική υποδομή, που προσελκύει όλο και περισσότερες επιχειρήσεις. Για να συνεχίσει, όμως, η Κύπρος να είναι ελκυστική «είναι ζωτικής σημασίας σε αυτό το στάδιο για τη χώρα να έχει τράπεζες που είναι σε θέση να παρέχουν χρηματοδότηση, αντιλαμβανόμενες τoν κυκλικό χαρακτήρα της ναυτιλίας».
 
Τεχνολογικές προσταγές 
Όλα αλλάζουν στις παγκόσμιες αγορές, αλλαγές πολλές ήλθαν και πολλές άλλες αναμένονται στον ναυτιλιακό τομέα, που σύμφωνα με τον ίδιο, «πρέπει να προετοιμάζεται συνεχώς για την αποτελεσματική ενσωμάτωση κι αξιοποίηση καινοτομιών και τεχνολογιών που βασίζονται στην ψηφιοποίηση. Εξελίξεις και μέθοδοι όπως η ενισχυμένη και εικονική πραγματικότητα κι οι τηλεκατευθυνόμενες ιπτάμενες συσκευές (drones) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συντήρηση ενός πλοίου, για ελέγχους ασφαλείας είτε επί του σκάφους είτε σε ναυπηγεία και λιμάνια, για τη μεταφορά ανταλλακτικών ή ακόμα και για έλεγχο διαρροής ή πυρκαγιάς. Με τη βοήθεια αυτών των τεχνολογιών μπορούμε να μειώσουμε τα ατυχήματα και να σώσουμε ζωές».
 
Κρατική αρωγή
Ο κ. Kapoor κατέστησε σαφές πως τα οφέλη της ψηφιοποίησης θα πρέπει να βασίζονται σε μια δομημένη προσέγγιση, που να καλύπτει τα πρακτικά θέματα, ώστε να οδηγήσουν σε μείωση του κόστους. Η διαχείρισή τους, είπε, πρέπει να ανατίθεται σε ανθρώπους που έχουν τη γνώση και τις σχετικές ικανότητες, άρα και να στηριχθεί στην  πρόσληψη εξιδεικευμένων υπαλλήλων αλλά και στην αναβάθμιση κι εκπαίδευση του υφιστάμενου εργατικού δυναμικού: «Η διαδικασία αυτή είναι δαπανηρή και χρονοβόρα για μια εταιρεία, άρα και η Κυβέρνηση θα μπορούσε να τη στηρίξει δημιουργώντας κέντρα κατάρτισης και οργανώνοντας σεμινάρια». Στην περίπτωση της Κύπρου αισθάνεται ότι πρέπει να αναγνωριστεί πως το Υφυπουργείο Ναυτιλίας εργάζεται σκληρά για την προώθηση του τομέα. Ως ένα παράδειγμα αναφέρει τη δημιουργία και τη χρηματοδότηση του Κυπριακού Ναυτικού Ινστιτούτου (CMMI), που προωθεί τις ναυτιλιακές δραστηριότητες και σπουδές: «Όσοι ασχολούνται με τον τομέα θα πρέπει να στοχεύουν στην έμπνευση και την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών, που θα δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες και προϊόντα άρα και θέσεις εργασίας. Παράλληλα είναι καθήκον τους να διορθώσουν την εικόνα που βγαίνει προς τα έξω για τον τομέα, όταν τα ΜΜΕ προβάλλουν κυρίως τις αρνητικές του πτυχές, όπως είναι τα ατυχήματα, παρά τη θετική του συμβολή στη διεθνή οικονομία».
 
Καριέρα με προοπτικές
Η επαγγελματική ενασχόληση στον τομέα της ναυτιλίας χαίρει καλών απολαβών και ωφελημάτων, την ώρα που απαιτεί μεγάλη ευθύνη και σημαντική δέσμευση. Ένας εργαζόμενος στον κλάδο δεν πρέπει απαραιτήτως να έχει ανάλογες σπουδές, αλλά να είναι έτοιμος για επιμόρφωση κατά τη διάρκεια της καριέρας του: «Στην εταιρεία μας έχουμε πτυχιούχους από πολλούς και διάφορους κλάδους. Για παράδειγμα, με τις συνεχείς εξελίξεις, οι απόφοιτοι με πτυχίο μηχανικού ή άλλα που αφορούν στην τεχνολογία είναι σε μεγάλη ζήτηση από τις ναυτιλιακές εταιρείες και από άλλες που παρέχουν υπηρεσίες στον τομέα».
  
Η εταιρεία αυξάνει τα νούμερα
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σήμερα σε περίοδο μεγάλων αλλαγών, στις οποίες η εταιρεία του Sunil Kapoor προσαρμόζεται με στόχο να στηρίζει τους πελάτες της και να τους κρατά ικανοποιημένους: «Οι βασικές αρχές μας, που οδηγούν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας, αφορούν στην αξιοπιστία, την η αφοσίωση στην ασφάλεια, την ποιότητα των υπηρεσιών, την υγεία στην εργασία και το ευρύτερο  περιβάλλον». Όσο για το μέλλον, στόχος τους είναι η περαιτέρω ανάπτυξη αλλά και η κοινωνική συμβολή: «Θέλουμε να φτάσουμε τα 50 σκάφη υπό πλήρη τεχνική διαχείριση στην Κύπρο και να αυξήσουμε τη δραστηριότητά μας στο κεφάλαιο της εταιρικής ευθύνης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας».
 
*Το κείμενο δημοσιεύεται στο τέυχος Αυγούστου του περιοδικού IN Business

Δειτε Επισης

Και εγένετω Σύνδεσμος Κανονιστικής Συμμόρφωσης Κύπρου(CCA)-Ποια η αποστολή του
Σημαντικές πρωτοβουλίες ΕΚΚ για ενίσχυση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού των νέων
Century Travel Group και Goget Retail Microfinance σε μια συνεργασία προς όφελος του Κύπριου ταξιδιώτη
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Ενισχύει τη συνεργασία του με το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας το ΚΕΒΕ
Επιτυχής επαναπιστοποίηση Διεθνών Προτύπων της Kition Ocean Port
Το «Ποδηλατώ για ένα ευρώ με τη Μαρίνα Θεοδώρου 2024» συμπλήρωσε 600 χλμ προσφοράς
Ξεπέρασε κάθε προσδοκία ο ΟΠΑΠ Μαραθώνιος Λεμεσού με χρυσό χορηγό τα Holland & Barrett
25 χρόνια για το Ογκολογικό Κέντρο Τράπεζας Κύπρου-Τι έλεγε κατά τα εγκαίνια ο Μιχαλάκης Α. Τριανταφυλλίδης
H γαλλική AXERIA εισέρχεται στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά