Α. Λοΐζου: Η γραφειοκρατία, οι καθυστερήσεις και η αδιαφορία

Στην έλλειψη ικανοτήτων από πλευράς των αρμοδίων, ιδιαίτερα των δημόσιων υπαλλήλων, να ανταποκριθούν εγκαίρως και αποτελεσματικά τα θέματα που προκύπτουν αποδίδει ο Αντώνης Λοΐζου τη γραφειοκρατία και τις καθυστερήσεις που προκλήθηκαν αρκετά συχνά σε αναπτυξιακά έργα, τονίζοντας ότι παρόλο η σημερινή κυβέρνηση φαίνεται να προσπαθεί να διορθώσει τα πράγματα, ωστόσο τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δεν είναι ενθαρρυντικά.

Σε άρθρο του στο ACCOUNTANCY CYPRUS, o Managing Director της Antonis Loizou & Associates Ltd, επισημαίνει ότι η απογοήτευση είναι εμφανής και επηρεάζει σχεδόν όλους, ακόμα και την κυβέρνηση, η οποία περιστασιακά εκφράζει την απογοήτευσή της μέσω του ίδιου του Προέδρου. 

Διαβάστε ακόμα: Ρεκόρ εξαγωγών για το κυπριακό χαλλούμι

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Λοΐζου, «ακόμη και η κυβέρνηση φαίνεται να μην γνωρίζει ή να μην θέλει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα», προσθέτοντας ότι «δεν υπήρξε πολιτική βούληση εκ μέρους οποιασδήποτε προηγούμενης κυβέρνησης να σταματήσει αυτή την αδικαιολόγητη ανοχή που επιδεινώνεται και γίνεται όλο και πιο εμφανής με την πάροδο του χρόνου».

Καμία απάντηση
Έκπληξη φαίνεται να αποτελεί μία απάντηση από την κυβέρνηση ή τις τοπικές αρχές σε οποιοδήποτε θέμα που τίθεται μαζί τους. «Για παράδειγμα, πραγματοποιήσαμε μια σταυροφορία εναντίον υπαλλήλου της Επαρχίας Αμμοχώστου, ο οποίος επέτρεψε την ανάπτυξη beach snack bar φορές, χωρίς να έχουμε λάβει μία επίσημη επιστολή απάντησης», επισημαίνει ο κ. Λοΐζου.

Προσθέτει ακόμα ότι «η δημόσια υπηρεσία προσελκύει κυρίως τους άρρωστους, δεδομένου ότι το 10% περίπου αυτών είναι σε αναρρωτική άδεια ανά πάσα στιγμή (ο τρόπος με τον οποίο αποκτάται το πιστοποιητικό του ιατρού είναι ένα αστείο το οποίο θα έπρεπε να έχει εγκληματικές συνέπειες εναντίον των γιατρών)».

Διαβάστε ακόμα: Τι άλλαξε στον τραπεζικό χάρτη της Κύπρου

Όταν το τηλέφωνο χτυπήσει
Αναφέρεται επίσης στα ευτράπελα που συμβαίνουν όταν κάποιος καλεί σε τηλέφωνο της δημόσιας υπηρεσίας. «Το τηλέφωνο θα κουδουνίσει για πολύ καιρό και κανείς δεν θα απαντήσει. Αν κάποιος τελικά απαντήσει, θα σας ενημερώσει ότι το άτομο που θέλετε "δεν βρίσκεται στο γραφείο" Ο Θεός απαγορεύει να ζητήσει από εσάς να αφήσετε ένα μήνυμα για το συγκεκριμένο άτομο για να επιστρέψει την κλήση σας. Δεν θα συμβεί», εξηγεί ο Αντώνης Λοΐζου.

Η αλαζονεία
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ακόμα στην «εκπληκτική αλαζονεία» των δημοσίων υπαλλήλων προς τους πολίτες. «Σε απάντηση μίας πρόσφατης ερώτησης του Δήμου Λεμεσού σχετικά με μια συγκεκριμένη διασαφήνιση του σχεδιασμού, λάβαμε μια απάντηση (μετά από δύο υπενθυμίσεις), η οποία, στην πραγματικότητα, είπε ότι θα πρέπει να "το ψάξουμε" από μόνοι μας σε βιβλίο των 300 σελίδων για τον τοπικό πολεοδομικό σχεδιασμό», τονίζει σχετικά.

Οι μυστικές συμφωνίες
Όπως επισημαίνει ο  Managing Director της Antonis Loizou & Associates Ltd, «όταν έγινε παράπονο για λογαριασμό ενός πελάτη της εταιρείας για τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζονται οι δημοτικοί φόροι επιχειρήσεων, δεδομένου ότι ο πελάτης διατηρεί παρόμοια γραφεία σε όλες τις πόλεις, με το μικρότερο σε μέγεθος και προσωπικό να βρίσκεται στη Λεμεσό να χρεώνεται περισσότερο από αυτούς τις άλλες πόλεις, δεν λήφθηκε ούτε μία απάντηση, πόσο μάλλον μια εξήγηση».

Απογοητευμένοι επενδυτές
Ο κ. Λοΐζου αναφέρεται ακόμα στην καταγραφή στο παρελθόν της απογοήτευσης των επενδυτών, κυρίως ξένων, οι οποίο ενώ αρχικά πίστευαν ότι η Κύπρος ήταν μια ευρωπαϊκή χώρα με κάθε τρόπο, εντούτοις «απογοητεύτηκαν από τη γραφειοκρατία και τη στενόμυαλη στάση της δημόσιας διοίκησης (βλέπε St. Raphael Marina, Eden, McKenzie Hotel, Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας και το έργο Limni)».

Όσον αφορά ορισμένα έργα, για τα οποία έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες, «σημειώνεται ότι έχουν ληφθεί πολιτικές αποφάσεις, οι οποίες στη συνέχεια καθυστέρησαν λόγω της δημόσιας υπηρεσίας (που θυμίζει την τηλεοπτική σειρά "Yes Minister)», προσθέτει ο Αντώνης Λοΐζου.

Καθυστερήσεις χωρίς κυρώσεις
Εκφράζει ακόμα την άποψη ότι οι καθυστερήσεις στην απάντηση σε αιτήματα του κοινού θα πρέπει να τιμωρούνται με υποδειγματική κύρωση που επιβάλλεται στον υπεύθυνο. «Σε μια πρόσφατη υπόθεση στην Ελλάδα, όπου ένας ταχυδρόμος δεν έστειλε επιστολή εγκαίρως, του επιβλήθηκε πρόστιμο προσωπικά από το δικαστήριο, ένα όμορφο παράδειγμα ορθής δικαιοσύνης», εξηγεί σχετικά.

Στον τομέα του real estate, προσθέτει, έχουν παρατηρηθεί αρκετές υποθέσεις, για τις οποίες καθυστέρησαν οι αποφάσεις εξαιτίας κυβερνητικών/ημικρατικών φορέων. Ανάμεσά τους:
• Το Πάρκο Περιπέτειας Τροόδους: Τρία χρόνια αναμονής για το Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας και ακόμα περιμένουν αξιολόγηση ενοικίου.
• Το πολυτελές ξενοδοχείο Eden και η ανάπτυξη ακινήτων σε κρατική γη στην Γεροσκήπου: Τέσσερα χρόνια αναμονής για το Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας.
• St. Raphael Marina: Καμία απάντηση από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού για δύο χρόνια.

Δειτε Επισης

Με επικρίσεις και τροπολογίες ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ
Το πρώτο Nissan X-Trail e-POWER από το MyPetrolina app στον μεγάλο νικητή
Τέσσερα εμπόδια για νέους διευθυντές και ο ρόλος της εκπαίδευσης στην υπέρβασή τους
Επεκτείνει την παρουσία του στην Κύπρο με το άνοιγμα νέων γραφείων ο Όμιλος Isystems
H Lidl Κύπρου στηρίζει σταθερά το Ayia Napa Youth Soccer Festival
Έρευνα CyEmployers: Διασύνδεση των δεξιοτήτων που αποκτούνται από την ανώτερη εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας
Ανοίγει τις πύλες της η γκαλερί που έρχεται να κάνει την ανατροπή
Η επίδραση της ΤΝ στις επαγγελματικές υπηρεσίες
Ενδυνάμωση νέας γενιάς για καταπολέμηση της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο
Η ανακοίνωση της CNP για την πώληση στην Ελληνική- «Το επόμενο βήμα…»