bbf: Κατακτά την ελληνική αγορά και αναβιώνει το θρυλικό Βερεγγάρια

Έχοντας εδραιωθεί στην κυπριακή αγορά με high end έργα, η bbf: επεκτείνεται δυναμικά στην Ελλάδα, σε περιοχές που αποτελούν πόλο έλξης για Ελλαδίτες, Κύπριους, καθώς και άλλους αγοραστές.

Ο Chief Product Officer, Ανδρέας Σιαμτάνης και η Head of Greece Office, Ρεβέκκα Κλαυδιανού αναλύουν στο InBusinessNews τα πλάνα ανάπτυξης στην ελληνική αγορά και τις προκλήσεις της εν λόγω επέκτασης, συγκρίνοντας ταυτόχρονα τις αγορές ακινήτων σε Κύπρο και Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμα: 

Στα χέρια των ΕΕΠ ακίνητα και «κακά» δάνεια αξίας €20 δισ.

10+1 luxury εστιατόρια σε πεντάστερα ξενοδοχεία της Κύπρου

Παράλληλα, εξηγούν ότι η ανάπλαση του ιστορικού ξενοδοχείου Βερεγγάρια θα έχει πολύπλευρα οφέλη για τις ορεινές περιοχές και το τουριστικό προϊόν της Κύπρου.

Πρόσφατα, ο Όμιλος Prime Property λάνσαρε το νέο του διεθνές brand, bbf:. Σε ποιες αγορές στοχεύετε;

Ανδρέας Σιαμτάνης: Σαν bbf:, έχουμε εδραιωθεί στην κυπριακή αγορά με high end έργα, κι αυτού του είδους τα ακίνητα θέλουμε να αναδείξουμε στις νέες αγορές, στις οποίες ήδη δραστηριοποιούμαστε. Εκτός από την ελληνική αγορά, ήδη διαθέτουμε έργα σε Πορτογαλία και Καναδά. Αυτές είναι οι άμεσες αγορές, στις οποίες έχει αρχίσει η επέκταση, με το νέο μας όνομα, «build better future», το οποίο είναι το διαχρονικό μας μότο. Το χαρτοφυλάκιο πολυτελών ακινήτων προσαρμόζεται πάντοτε στην τοπική αγορά, αναλόγως της περιοχής.

 

 

Διαφορές και ομοιότητες

Ποιες προκλήσεις και δυσκολίες αντιμετωπίσατε όσον αφορά στην επέκταση στην ελληνική αγορά;

Α.Σ.: Οι προκλήσεις χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες. Η πρώτη και μεγαλύτερη πρόκληση είναι οι προδιαγραφές, οι οποίες μας έχουν εδραιώσει στην κυπριακή αγορά, να μεταφερθούν αυτούσιες στην ελληνική αγορά. Αρχίζοντας από την σχεδίαση του έργου με εργονομικές διατάξεις, φτάνοντας μέχρι τη διακόσμηση των εξωτερικών χώρων, με τα ανάλογα τελειώματα, αλλά και τον εξωτερικό σχεδιασμό του κτηρίου. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή με τη δεύτερη πρόκληση που σχετίζεται με τους πολεοδομικούς κανονισμούς, οι οποίοι διαφέρουν ανάμεσα σε Ελλάδα και Κύπρο. Τρίτη πρόκληση αποτελεί η ποιότητα κατασκευής στην ελληνική αγορά υπό την επίβλεψή μας, προκειμένου τα έργα να είναι υψηλών προδιαγραφών. Η τέταρτη πρόκληση, ως μία καινούργια εταιρεία στην ελληνική αγορά, είναι να αποδείξουμε ποιοι είμαστε. Καταληκτικά, καλούμαστε επίσης να επιχειρήσουμε να αλλάξουμε την ελληνική νοοτροπία, παρουσιάζοντας στην αγορά ένα προϊόν, το οποίο δεν υπήρχε.

Ποιες διαφορές εντοπίζετε όσον αφορά το real estate, αλλά και τους αγοραστές ακινήτων, σε Ελλάδα και Κύπρο;

Ρεβέκκα Κλαυδιανού: Σαφώς οι δύο χώρες βρίσκονται πολύ κοντά όσον αφορά στη νοοτροπία. Ωστόσο, μια βασική τους διαφορά είναι η μεγάλη και χωρίς τέλος γραφειοκρατία που υπάρχει στην Ελλάδα. Το άλλο πρόβλημα είναι η απουσία κτηματολογίου, σε αντίθεση με την Κύπρο που στον συγκεκριμένο τομέα οι διαδικασίες κινούνται ταχύτερα. Εξάλλου, οι Έλληνες που εμπλέκονται στον κατασκευαστικό τομέα δεν φαίνεται να γνωρίζουν πραγματικά την έννοια της ποιοτικής κατασκευής, όπου αυτή συχνά μπερδεύεται με τα ακριβά υλικά και όχι με τη σωστή εφαρμογή τους.

Στην Ελλάδα, το αγοραστικό κοινό είναι σαφώς μεγαλύτερο, αλλά συνάμα ποικιλόμορφο. Οι Έλληνες αγοραστές νεόδμητων ακινήτων συνήθως θα δώσουν μεγαλύτερη σημασία στην περιοχή παρά στο επίπεδο κατασκευής. Το μείγμα ξένων αγοραστών στην Ελλάδα, αποτελείται από Ισραηλινούς, Λιβανέζους, Αμερικανούς και Ευρωπαίους, αλλά και Κύπριους, οι οποίοι πραγματοποιούν επενδύσεις. Αξίζει να αναφερθεί ότι προ πανδημίας το 70% των ξένων αγοραστών αποτελούνταν από Κινέζους, ενώ στην ελληνική αγορά επένδυαν μέχρι πρότινος και οι Ρώσοι.

Α.Σ.: Όπως και στην Κύπρο υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις περιοχές (Λεμεσός και Λευκωσία), έτσι και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής εντοπίζονται διαφορετικά αγοραστικά κοινά.
 

Ταχεία επέκταση στην Ελλάδα

Από τι αποτελείται το χαρτοφυλάκιο έργων στην Ελλάδα;

Α.Σ.: Επί του παρόντος, η bbf: διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο 20 οικοπέδων στην Ελλάδα, τα οποία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες επένδυσης. Από τη μία έχουμε το  βόρειο κομμάτι της Αττικής, το οποίο αφορά κυρίως την περιοχή της Κηφισιάς και σχετίζεται με εύπορους αγοραστές. Από την άλλη, επενδύσαμε σε οικόπεδα στη νότια Αττική, σε περιοχές, όπως Γλυφάδα, Άλιμο και Βουλιαγμένη, τα οποία απευθύνονται τόσο σε Έλληνες υψηλής αγοραστικής δύναμης όσο και σε Ευρωπαίους, Λιβανέζους και Άραβες, που θέλουν να βρίσκονται κοντά στη θάλασσα. Αγοράσαμε επίσης οικόπεδα στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας (Κολωνάκι, Αμπελόκηποι, Ζωγράφου), τα οποία προσφέρονται για επενδύσεις και από Κύπριους. Τα έργα αυτά βρίσκονται είτε κοντά στην Πανεπιστημιούπολη, είτε έχουν θέα στην Ακρόπολη, αλλά πάντα σε κοντινή απόσταση από το μετρό.

 

Ποιοι οι στόχοι σας για την ελληνική αγορά και ποια τα επόμενά σας πλάνα;

Α.Σ: Στοχεύουμε να εδραιωθούμε στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας από την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Ωστόσο, είμαστε ήδη στο στάδιο διερεύνησης μεγαλύτερων οικιστικών επενδύσεων στην Ελλάδα, τόσο σε κυκλαδίτικα νησιά όσο και στη Θεσσαλονίκη. Έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου έργου, στην περιοχή Αμπελοκήπων, στην Πανόρμου, ενώ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα αρχίσουν εργασίες για άλλα δύο έργα στην Κηφισιά. Εντός Οκτωβρίου θα αρχίσει ακόμα ένα έργο στους Αμπελοκήπους, ενώ η κατασκευή δύο ή τριών έργων στην περιοχή της Πανεπιστημιούπολης, αλλά και νότια, θα αρχίσει πριν το τέλος του 2022.

Ρ.Κ.: Δώσαμε ιδιαίτερη σημασία στις περιοχές, στις οποίες αγοράζουμε και πραγματοποιούμε αναπτύξεις. Από το βόρειο και το νότιο τμήμα της Αττικής μέχρι τις καλές περιοχές του κέντρου (πλατεία Μαβίλη, Νέος Κόσμος, περιοχή Πανεπιστημιούπολης). Με τα φοιτητικά ενοίκια να φτάνουν σε δυσθεώρητα επίπεδα, οι Κύπριοι συνηθίζουν να προνοούν και να αγοράζουν διαμερίσματα για τα παιδιά τους σε περιοχές που γειτνιάζουν με τα πανεπιστήμια, τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούν για επενδυτικούς σκοπούς. Οι επενδύσεις που θα πραγματοποιήσουμε στην υπόλοιπη Ελλάδα θα είναι σε περιοχές που μπορούν να υποστηρίξουν τη λογική του high end.

Ποια τα πλάνα για την κυπριακή αγορά;

Α.Σ.: Η bbf: διαθέτει έργα σε όλες τις επαρχίες του νησιού, καθώς έχουν παραδοθεί έργα στη Λεμεσό, ενώ πλησιάζει η ολοκλήρωση έργων σε Λευκωσία και Πάφο. Στα σκαριά βρίσκεται επίσης μία νέα ανάπτυξη στη Λάρνακα.

Παίρνει ζωή το Βερεγγάρια

 

Αναλάβατε την αναβίωση του ιστορικού ξενοδοχείου Βερεγγάρια, στον Πρόδρομο. Ποιο το όραμα αυτής της μεγάλης επένδυσης και πώς αναμένεται να εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της Κύπρου;

Α.Σ: Ο βασικός στόχος είναι η υλοποίηση μίας ανάπτυξης, η οποία θα είναι σε θέση να προσφέρει στην ευρύτερη περιοχή, με την αναπαλαίωση του Βερεγγάρια, το οποίο έχει μείνει κλειστό για τόσα χρόνια. Ουσιαστικά, επαναφέρουμε το εμβληματικό ξενοδοχείο στη ζωή, αφενός κρατώντας την γνώριμη μορφή και τα στοιχεία του διατηρητέου, και αφετέρου προσδίδοντάς του μια μοντέρνα εσωτερική όψη. Πρόκειται για μεικτή τουριστική ανάπτυξη, με δωμάτια ξενοδοχείου, έναν μοντέρνο χώρο σπα και πισίνες, αλλά και μία οικιστική ανάπτυξη, αραιά τοποθετημένη στον χώρο, με κατοικίες και διαμερίσματα. Το πολυτελές boutique hotel θα υποδεχθεί τους πρώτους του επισκέπτες το 2026.

Πιστεύουμε ότι η ευρύτερη περιοχή του Τροόδους προσφέρεται για τέτοιου βεληνεκούς επενδύσεις και θέλουμε να δώσουμε το έναυσμα για να βρουν οι ορεινές περιοχές την αίγλη που τους αξίζει. Παρόλο που το Βερεγγάρια από μόνο του μπορεί να προσφέρει όλες τις ανέσεις στους επισκέπτες, εντούτοις η ευρύτερη περιοχή χρειάζεται και αναμένεται να προσελκύσει και άλλες συμπληρωματικές επενδύσεις.

Δειτε Επισης

Σε δικά τους σπίτια ζούσαν το 2023 το 69% των Κύπριων-Τρεις στους δέκα στο ενοίκιο
Η ανάλυση της κυπριακής αγοράς διαμερισμάτων και η ενδιαφέρουσα ιστορία της Λεμεσού και της Λευκωσίας
Επαναπροκηρύσσεται τον Ιανουάριο το στεγαστικό σχέδιο χορηγιών για νεαρά ζευγάρια και νέους έως 41 ετών
Ξεκινά η διαδικασία ταχείας αδειοδότησης έργων στρατηγικής ανάπτυξης
Επενδυτική ευκαιρία με μεγάλο γωνιακό οικόπεδο στον Δήμο Λεμεσού από την Altamira Real Estate
Nicosia back to future: Από τα Le Café, Versus και City Plaza, στο 360 και το King’s Gardens
Νέο γραφείο πωλήσεων για τη Μαρίνα Αγίας Νάπας στη Λεμεσό
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Το μέτρο-εργαλείο που πρέπει να εισαχθεί για αύξηση των οικιστικών μονάδων στην αγορά
Triangle: Επαναπροσδιορίζοντας το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον στη Λεμεσό
MHV: Τέταρτο τρίμηνο του 2025 το ξενοδοχείο «The Landmark Νicosia»-Πότε παραδίδονται οι δύο πύργοι