Το έργο που θα αμβλύνει το κυκλοφοριακό χάος στη Λευκωσία

Ένα έργο, το οποίο αναμένεται να συμβάλει στην ουσιαστική άμβλυνση του κυκλοφοριακού χάους στην είσοδο της Λευκωσίας, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την κυκλοφοριακή σύνδεση των δυτικών με τις ανατολικές περιοχές της Λευκωσίας, πήρε το πράσινο φως της Περιβαλλοντικής Αρχής.

Tο έργο, όπως αναφέρεται στη γνωμάτευση του Τμήματος Περιβάλλοντος, αφορά στην κατασκευή αστικών λεωφόρων, οι οποίες περιλαμβάνονται στο δίκτυο των Δρόμων Πρωταρχικής Σημασίας (ΔΠΣ) του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας και του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας.

Εκτιμάται ότι ο πρώτος χρόνος λειτουργίας του θα είναι το 2023 και σε συνδυασμό με τον περιμετρικό αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας, το συγκεκριμένο έργο-το οποίο αποτελείται από τέσσερις φάσεις-, πρόκειται να διευκολύνει τη διακίνηση μεταξύ των νότιων και βόρειων περιοχών στα δυτικά της πόλης. 

Διαβάστε ακόμα: 

Αλ. Άννινος: Η έλλειψη chip καθυστερεί τις παραδόσεις οχημάτων 

Ένα νέο επιχειρηματικό κέντρο δίπλα στον ψηλότερο πύργο της Λευκωσίας 

Κλειδί της επιτυχίας η οικονομική και ψηφιακή μεταμόρφωση

Η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου αυτού, περιλαμβάνεται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), που εκπονήθηκε το 2012 και εκδόθηκε θετική Γνωμάτευση της Περιβαλλοντικής Αρχής το 2015. Το έργο περιλήφθηκε στη Μελέτη για την ετοιμασία Στρατηγικών Χαρτών Θορύβου για το πολεοδομικό συγκρότημα Λευκωσίας το 2018 που εκπονήθηκε από το Τμήμα Περιβάλλοντος και αξιολογήθηκε σε ότι αφορά τον περιβαλλοντικό θόρυβο.

Τα οφέλη του έργου

Οι Λεωφόροι Αργυρουπόλεως και Ιπποκράτους, αφορούν περιμετρικό ΔΠΣ που συνδέει την ανατολική με τη δυτική πλευρά της Λευκωσίας, ενώ οι Λεωφόροι Τσερίου και Στροβόλου, αφορούν ακτινωτό ΔΠΣ με φορά βορά-νότου. Μεγάλο τμήμα του Περιμετρικού ΔΠΣ (Λεωφόρος Αργυρουπόλεως – από τον κυκλικό κόμβο παρά το νέο Γ.Σ.Π., μέχρι τη Λεωφόρο Τσερίου) δεν είναι σήμερα κατασκευασμένο.

Ο ουσιαστικός στόχος της κατασκευής του έργου είναι:

  • Κυκλοφοριακή σύνδεση των δυτικών με τις ανατολικές περιοχές της Λευκωσίας (Γέρι-Λατσιά – Λακατάμεια – Ανθούπολη), μέσω των Λεωφόρων Αργυρουπόλεως και Ιπποκράτους.
  • Διευκόλυνση της διακίνησης μεταξύ των νότιων και βόρειων περιοχών στα δυτικά της πόλης (Τσέρι – Λακατάμεια – Στρόβολος), μέσω της νότιας επέκτασης της λεωφόρου Τσερίου.
  • Σύνδεση της δυτικής περιοχής της Λευκωσίας με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού (μέσω του ανισόπεδου κόμβου του ΓΣΠ) και με τον Περιμετρικό Αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας (μέσω του κόμβου στην οδό Πεύκου) και η διευκόλυνση της πρόσβασης της από και προς την υπόλοιπη Λευκωσία.
  • Σύνδεση μεταξύ των οδικών έργων που υλοποιήθηκαν προγενέστερα όπως πχ. ο παρακαμπτήριος Δρόμος Λακατάμειας με τον ανισόπεδο κόμβο στον Αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού, παρά το νέο στάδιο ΓΣΠ καθώς και νέα Έργα που υλοποιούνται σήμερα, όπως πχ ο Περιμετρικός Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας.
  • Αποσυμφόρηση ευαίσθητων περιοχών κατοικίας από τη διαμπερή κυκλοφορία.
  • Προώθηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των εναλλακτικών μέσων κυκλοφορίας όπως το ποδήλατο.
  • Συμβολή του δρόμου στη λειτουργία του Park and Ride στην περιοχή του Νέου Σταδίου ΓΣΠ.
  • Άμβλυνση του σοβαρού προβλήματος κυκλοφοριακής συμφόρησης, που σήμερα υφίσταται στην είσοδο της πόλης και ιδιαίτερα στη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού και θα υποβοηθηθεί η αποσυμφόρηση των κεντρικών περιοχών της πόλης και η καλύτερη διακίνηση της κυκλοφορίας των Νότιων περιοχών της Λευκωσίας και των κεντρικών αστικών περιοχών.

Τα τέσσερα τμήματα του έργου

Το έργο διαχωρίζεται σε τέσσερα βασικά τμήματα ως ακολούθως:

ΤΜΗΜΑ Α: Λεωφόρος Αργυρουπόλεως από τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Τσερίου, μέχρι την προέκταση της Λεωφόρου Βικέλα (σήμερα δεν υφίσταται σύνδεση).

Το συνολικό μήκος ανέρχεται περίπου στα 2χλμ και το προτεινόμενο πλάτος στα 24,50μ. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των οχημάτων που θα χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό του δρόμου κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της Λεωφόρου (2023), θα ανέρχεται σε 23.000 οχήματα ανά ημέρα.

ΤΜΗΜΑ Β: Λεωφόρος Ιπποκράτους: από τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Ορφέως, μέχρι τη Λεωφόρο Τσερίου.

Το συνολικό μήκος θα ανέρχεται περίπου 1,6χλμ και προτεινόμενο πλάτος 24,50μ. Πρόκειται για υφιστάμενο δρόμο δύο λωρίδων κυκλοφορίας. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό του δρόμου καθημερινά, ανέρχεται στα 16.000 οχήματα ανά ημέρα.

ΤΜΗΜΑ Γ: Νότια επέκταση Λεωφόρου Τσερίου (από τη Λεωφόρο Σπ. Κυπριανού μέχρι τη Λεωφόρο Αργυρουπόλεως.  

To συνολικό μήκος θα είναι 900μ. και το πλάτος 24,50μ. Σήμερα, υπάρχει υφιστάμενος δρόμος δύο λωρίδων κυκλοφορίας, χωρίς πεζοδρόμια και οδικό φωτισμό. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό του δρόμου καθημερινά, ανέρχεται στα 25.000 οχήματα ανά ημέρα.

ΤΜΗΜΑ Δ: Νότια επέκταση Λεωφόρου Τσερίου (από τη Λεωφόρο Αργυρουπόλεως μέχρι τον Περιμετρικό Αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας).

Το συνολικό μήκος θα ανέρχεται στα 1.700μ. και πλάτος 24,50μ. Σήμερα, υπάρχει υφιστάμενος δρόμος δύο λωρίδων κυκλοφορίας, χωρίς πεζοδρόμια και οδικό φωτισμό. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό του δρόμου καθημερινά θα είναι 13.000 οχήματα ανά ημέρα.

Δειτε Επισης

Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων
Διεθνής διάκριση για το Εθνικό Αστεροσκοπείο-Ανακηρύχθηκε Civic Building of the Year
Ρίχνει ευθύνες στις συντεχνίες για το αδιέξοδο στον κλάδο σκυροδέματος ο Παναγιώτου-Κάλεσε ΟΕΒ, ΚΕΒΕ, ΣΕΚ, ΠΕΟ στο Υπουργείο
Η συνταγή τριών κορυφαίων επιχειρηματικών ηγετών για πετυχημένη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Κερδίζει το στοίχημα για πιο long term επενδυτές η Τρ. Κύπρου-Τι δείχνει η είσοδος Wellington στην μετοχική της δομή
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Έτσι διαμορφώνεται χωρίς την πρώην Λαϊκη η μετοχική σύνθεση της Τρ. Κύπρου-Οι επενδυτές με συμμετοχή πέραν του 3%