Αλ. Άννινος: Η έλλειψη chip καθυστερεί τις παραδόσεις οχημάτων

Μεγάλες καθυστερήσεις και κατ' επέκταση ελλείψεις σε ημιαγωγούς(semi-conductors) καταγράφει η αγορά οχημάτων και γενικότερα η βιομηχανία της τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό επιφέρει αλυσιδωτές επιπτώσεις και έχει αναπόφευκτα αρνητικό αντίκτυπο σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, με την παραγωγή και διαθεσιμότητα των προϊόντων που επηρεάζονται, μεταξύ των οποίων και τα αυτοκίνητα, να έχει μειωθεί σημαντικά. 

Πρόκειται για ένα μείζον πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές εταιρείες, ουσιαστικά, να μην μπορούν να ικανοποιήσουν άμεσα τις παραγγελίες για νέα οχήματα παγκοσμίως. Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και μετέπειτα ωστόσο προβλέπεται να υπάρξει μία ομαλοποίηση στην καθυστέρηση που παρατηρείται στην αγορά οχημάτων. 

Διαβάστε ακόμα: 

Το έργο που θα αμβλύνει το κυκλοφοριακό χάος στη Λευκωσία 

Ένα νέο επιχειρηματικό κέντρο δίπλα στον ψηλότερο πύργο της Λευκωσίας 

Κλειδί της επιτυχίας η οικονομική και ψηφιακή μεταμόρφωση

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ), Αλέξης Άννινος, ανέφερε ότι το πρόβλημα είναι γενικό στον τομέα της τεχνολογίας και επηρεάζει από την αρχή της πανδημίας και των μέτρων που λήφθηκαν για την αντιμετώπιση της. «Υπάρχει μια γενική έλλειψη ημιαγωγών (semi-conductors). Ξεκίνησε από τα πρώτα lockdowns και αφορά όλα τα control units και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα των οχημάτων», είπε.

Αναφέρθηκε επίσης και στα γεγονότα που σταμάτησαν ή επιβάρυναν την παραγωγή τεχνολογικών προϊόντων που έχουν ανάγκη ημιαγωγούς. «Είχε μειωθεί η παραγωγή πριν από ένα χρόνο, είχε καταστραφεί και ένα εργοστάσιο στην Ιαπωνία, οπότε υπήρχε και μειωμένη παραγωγή. Όταν ξεκίνησε η παραγωγή έπρεπε να καλύψει όχι μόνο την υπάρχουσα, αλλά και τα προηγούμενα. Υπήρχε επίσης μία τεράστια ζήτηση για τα laptop λόγω της εργασίας εξ αποστάσεως, για παινχιδοκονσόλες και έπρεπε να καλυφθεί», υπέδειξε. 

Ο κ. Άννινος πρόσθεσε ότι σε μια προσπάθεια να αμβλύνουν την κατάσταση, «οι κατασκευαστικές εταιρείες οχημάτων έχουν μειώσει την παραγωγή ή έχουν σταματήσει την παραγωγή, οπότε υπάρχει μια καθυστέρηση στην παράδοση των οχημάτων».

Στο παρόν στάδιο οι παραγγελίες συνεχίζονται και ο κόσμος-σε Κύπρο και το εξωτερικό-δείχνει την απαραίτητη κατανόηση.

«Η παραγωγή και παράδοση των αυτοκινήτων είναι μειωμένη. Οι παραγγελίες συνεχίζουν κανονικά, αλλά υπάρχει μία καθυστέρηση. Ο κόσμος δείχνει κατανόηση, και στην Κύπρο και διεθνώς. Επειδή είναι γενικό το ζήτημα», επισήμανε ο κ. Άννινος.

Το μέλλον θα το κρίνει η πορεία της πανδημίας και πώς θα διαμορφωθεί η αγορά τεχνολογίας. «Θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση, αλλά υπάρχει δρόμος σύμφωνα με αυτά που διαβάζουμε. Τα αισιόδοξα σενάρια μιλάνε για το δεύτερο εξάμηνο για του 2022», κατέληξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων. 

Δειτε Επισης

New Helvetia: Επαναλειτουργεί φέτος μετά από ριζική ανακαίνιση το ιστορικό ξενοδοχείο των Πλατρών
Κυριάκος Σκορδής: Η τάση στο δικηγορικό επάγγελμα που θα συνεχιστεί και οι ενέργειες για σημαντική ανάπτυξη το 2025
Τα σχέδια στεγαστικής πολιτικής που φέρνουν αποτέλεσμα και γιατί είναι αίολοι οι ισχυρισμοί του Οδυσσέα
«Η εξαγορά της Ελληνικής από την Eurobank ενίσχυσε τον ανταγωνισμό, κανένας κίνδυνος από HHG για νοσηλευτήρια»
Προτάσεις για 9.497 «εγκλωβισμένους» αγοραστές από το Υπουργείο Εσωτερικών-Στόχος να λυθεί το περίπλοκο ζήτημα
Αλ. Δημητριάδης: Σημαντικές αλλαγές στον τομέα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και λιμενικών υπηρεσιών
Στο 86,592% η συμμετοχή της E.V.H. Investments στη Salamis Tours
Έκδοση €400 εκ. με ισχυρή ζήτηση που έφθασε τα €2 δισ. από Eurobank-Ανταλλάσει ομόλογα 200 εκατ. της Ελληνικής
ACANE: Η νέα γευστική εμπειρία της Λεμεσού-Το «αδερφάκι» του Dionysous Mansion με γεύσεις από Λατινική Αμερική
Η στρεβλή ανάγνωση και προβοκατόρικη ερμηνεία του άρθρου InBusinessNews για την στεγαστική πολιτική από τον Οδυσσέα