Το έργο που θα μειώσει την κίνηση μέχρι 23% στη Λευκωσία

Αποσυμφόρηση της τροχαίας κίνησης μέχρι και 23% αναμένεται να επιφέρει η δημιουργία του περιμετρικού αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας.

Το στρατηγικής σημασίας οδικό έργο για ολόκληρη την Κύπρο, συνολικής έκτασης 32 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει έναν πραγματικό παρακαμπτήριο δρόμο για το σύνολο της Λευκωσίας, ο οποίος ενώνει τρεις άλλους αυτοκινητοδρόμους. 

Διαβάστε ακόμα: Επιβεβαίωση χειρισμών Κεφαλαιαγοράς για IronFX

Διαβάστε ακόμα: Στην 27η θέση παραμένει η Κύπρος στο Σχέδιο Γιούνκερ

Η πρώτη φάση του έργου, οι κατασκευαστικές εργασίες της οποίας αρχίζουν τη νέα χρονιά, περιλαμβάνει το τμήμα από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού, από τη βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου, στο ύψος της Dixan, μέχρι τη Λεωφόρο Τσερίου, στην περιοχή του εργοστασίου GGS (συμβολή οδών Τσερίου και Πεύκου).

Το κόστος αποπεράτωσης της πρώτης φάσης, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία περιμετρικού αυτοκινητοδρόμου 7,4 χιλιομέτρων, ανέρχεται στα €62 εκατ.

Βάσει των χρονοδιαγραμμάτων, η συγκεκριμένη φάση θα ολοκληρωθεί το 2021.

Ο αυτοκινητόδρομος τεσσάρων λωρίδων, με όριο ταχύτητας 100 χιλιόμετρα ανά ώρα, αναμένεται να οδηγήσει σε αποσυμφόρηση των βασικών αρτηριών της Λευκωσίας. 

Διαβάστε ακόμα: Κατακόρυφη πτώση της σταθερής τηλεφωνίας σε 10 χρόνια

Μάλιστα, με βάση τους υπολογισμούς του Τμήματος Δημοσίων Έργων, η τροχαία κίνηση θα μειωθεί μέχρι και 23% στη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού, στην οποία ταλαιπωρούνται καθημερινά χιλιάδες πολίτες, από τον πρώτο κυκλικό κόμβο στην είσοδο της Λευκωσίας (πριν τα φώτα Ορφανίδη) μέχρι τον κυκλικό κόμβο Αρχαγγέλου (προπονητικό κέντρο ΑΠΟΕΛ).

Διαβάστε ακόμα: Έργα για το κυκλοφοριακό χάος στη Λευκωσία που έμειναν στα χαρτιά

Διαβάστε ακόμα: Οι δρόμοι με το μεγαλύτερο traffic στη Λευκωσία

Ακόμα στα χαρτιά
Το σημαντικό για την αποσυμφόρηση της κίνησης έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Κι ενώ η πρώτη φάση δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το 2021, το έργο περιλαμβάνει άλλες τέσσερις φάσεις, για τις οποίες δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής δεσμευμένα κονδύλια στον κρατικό προϋπολογισμό.

Η δεύτερη φάση του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου θα αρχίζει από την Τσερίου και θα εκτείνεται μέχρι τον δρόμο Λευκωσίας - Παλαιχωρίου.

Η τρίτη φάση θα φτάνει έως τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας - Δένειας.

Η τέταρτη φάση θα ξεκινήσει από τον υφιστάμενο κόμβο Ανθούπολης και θα κατευθύνεται νότια (σχεδόν μέχρι Κλήρου), ενώ η πέμπτη φάση θα ξεκινά από το ύψος της Dixan και θα φτάνει μέχρι το Γέρι.

Δειτε Επισης

Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες