Έργα για το κυκλοφοριακό χάος στη Λευκωσία που έμειναν στα χαρτιά

Την ανάγκη να ενταχθούν στους προϋπολογισμούς του κράτους τουλάχιστον τέσσερα βασικά έργα στην είσοδο της Λευκωσίας, η υλοποίηση των οποίων θα συνέβαλλε στην απάμβλυνση του κυκλοφοριακού χάους της πρωτεύουσας, τονίζει το Τμήμα Δημοσίων Έργων.

Διαβάστε ακόμα: Κομισιόν: ΜΕΔ και τιμές ακινήτων “πάνε πακέτο” στην Κύπρο

Παρόλο που έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση και παρουσίαση αυτών των έργων, ενώ έχει ληφθεί θετική γνωμάτευση από την Περιβαλλοντική Αρχή, εντούτοις η οικονομική κρίση και η ουσιαστική συρρίκνωση των αναπτυξιακών προϋπολογισμών φρέναρε την υλοποίηση τόσο αυτών των έργων ειδικότερα, όσο και του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας γενικότερα, το οποίο παραδόθηκε το 2010.

Η μελέτη κυκλοφοριακού προβλήματος στην είσοδο της Λευκωσίας, η οποία έγινε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, περιλαμβάνει τέσσερα βασικά έργα ως προτεραιότητα.

Ανισόπεδος κόμβος αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας- Λεμεσού με Λεωφόρο Σταυρού
Στρατηγικής σημασίας χαρακτηρίζεται από πλευράς του Τμήματος Δημοσίων Έργων ο συγκεκριμένος ανισόπεδος κυκλικός κόμβος, ο οποίος επιλύει τα προβλήματα συμφόρησης βορρά- νότου, στην είσοδο της Λευκωσίας, προσφέροντας απρόσκοπτη διακίνηση.

Ταυτόχρονα, συμπληρώνει ένα υπολειπόμενο οδικό τμήμα για τις διακινήσεις ανατολής- δύση, ενώ αναμένεται να προσφέρει αυξημένη χωρητικότητα και επίπεδα οδικής ασφάλειας.


Το κόστος του έργου, για το οποίο ζητείται η επένδυση του κράτους, ανέρχεται στα €25 εκατ.

Διαβάστε ακόμα: Η Μαριλένα Πολυκάρπου στην Φώτος Φωτιάδης Διανομείς

Κυκλικός κόμβος των Λεωφόρων Ι. Χ¨ Ιωσήφ/ Σταυρού
Το συγκεκριμένο έργο προτείνεται ως λύση χαμηλού κόστους και μεγάλης κυκλοφοριακής απόδοσης. Πρόκειται για έναν ισόπεδο κυκλικό κόμβο, ο οποίος αναμένεται να επιλύσει ουσιαστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα των εμπορικών επιχειρήσεων της περιοχής και διατηρώντας ταυτόχρονο τον σημαντικό αριθμό θέσεων στάθμευσης.


Το έργο ανέρχεται στα €6 εκατ., ενώ για την υλοποίηση του κρίνεται από πλευράς Τμήματος Δημοσίων Έργων απαραίτητη και η διαπλάτυνση της Λεωφόρου Ι. Χ¨Ιωσήφ.

Ανισόπεδος κυκλικός κόμβος στη συμβολή των Λεωφόρων Σπ. Κυπριανού και Ι. Χ¨Ιωσήφ (φώτα Ορφανίδη)
Ο ρόλος του εν λόγω κόμβου αναβαθμίζεται με την υλοποίηση του κόμβου ΓΣΠ και της Λεωφόρου Αργυρουπόλεως. Θεωρείται κρίσιμος για τις διακινήσεις βορρά- νότου και ανατολής δύσης, ενώ θα προσφέρει αυξημένη χωρητικότητα και επίπεδα οδικής ασφάλειας.


Κρίνεται ως λύση απαραίτητη στο μέλλον για μακροπρόθεσμη κυκλοφοριακή βιωσιμότητα και το κόστος του υπολογίζεται στα €20 εκατ.

Ανισόπεδος κόμβος Βιομηχανικής Στροβόλου στις Λεωφ. Σπ. Κυπριανού/ Καλαμών
Στα €23,5 εκατ. ανέρχεται το κόστος του ανισόπεδου κόμβου της Βιομηχανικής Στροβόλου στις Λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού/Καλαμών. Ο υφιστάμενος ανισόπεδος κυκλικός κόμβος προκαλεί έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα, αν και τα προβλήματα έχουν μειωθεί με τη λειτουργία του ανισόπεδου κόμβου ΓΣΠ.

Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά θα κατασκευαστεί τρίτο επίπεδο σε ανισόπεδο κόμβο στην Κύπρο στον άξονα ανατολή – δύση με δύο λωρίδες.

Λεωφ. Ιπποκράτους και Αργυρουπόλεως
Αναγκαία χαρακτηρίζει επίσης το Τμήμα Δημοσίων Έργων την ένταξη στον κρατικό προϋπολογισμό του έργου που αφορά τη βελτίωση/κατασκευή των Λεωφόρων Ιπποκράτους και Αργυρουπόλεως, καθώς και τμήματος των Λεωφόρων Τσερίου και Στροβόλου στη Λακατάμεια και τον Στρόβολο.

Πρόκειται για στρατηγικής σημασίας αρτηρία που θα δρα ως παρακαμπτήριος δρόμος κατά αντιστοιχία της Λεωφόρου Σπ. Κυπριανού- Καλαμών, ενώ θα υποβοηθά τις διακινήσεις ανατολής- δύσης.

 

Το υπολειπόμενο τμήμα ξεκινά δυτικότερα του κυκλικού κόμβου ΓΣΠ και καταλήγει στη Λεωφόρο Αγίου Γεωργίου στη Λακατάμεια, με μήκος 6,5χλμ.
Το έργο ύψους €20 εκατ. θα επιτρέψει την αποσυμφόρηση των Λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού και Αθαλάσσας.

Σημαντικά πολεοδομικά έργα 
Αρκετά είναι και τα έργα, τα οποία είτε καθυστερούν λόγω άλλων κωλυμάτων είτε η υλοποίησή τους αναμένεται  τρία έως έξι χρόνια μετά. 

Το έργο που αφορά στη διεύρυνση και αναβάθμιση της Λεωφόρου Τσερίου, στον Δήμο Στρόβολο, δαπάνης €9 εκατ., έχει παγοποιηθεί με απόφαση της Βουλής και θα επανασχεδιαστεί από Δήμο Στροβόλου.

Η Λεωφόρος Αλεξανδρουπόλεως στο Δήμο Στρόβολο, δαπάνης €18 εκατ. εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί το 2022-2024, δεδομένου ότι συμφωνήσει ο Δήμος.
Η υλοποίηση της βελτίωσης της Λεωφόρου Κυρ. Μάτση στον Δήμο Λευκωσίας, δαπάνης €6 εκατ. προγραμματίζεται το 2020-2021.

Τόσο το έργο που αφορά την Λεωφόρο Λάρνακος στον Δήμο Λευκωσίας, δαπάνης €10 εκατ., όσο και το έργο που σχετίζεται με τη Λεωφόρο Αμμοχώστου στον Δήμο Λευκωσίας, με δαπάνη €6 εκατ., εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν το 2022-2024.

Σύνδεση Ακαδημίας στην Αγλαντζιά με οδό Φυτωρίου
Έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί με τον προϋπολογισμό για του 2020 είναι η επέκταση της Λεωφόρου Ακαδημίας από τη συμβολή της με την οδό Ομήρου μέχρι την οδό Φυτωρίου (Αθαλάσσας). Το μικρό υπολειπόμενο τμήμα μήκους 650 μέτρων θα αποτελέσει εναλλακτική διέξοδο για την είσοδο στη Λευκωσία, ιδιαίτερα για τον Δήμο Αγλαντζιάς.

Το κόστος του έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται ποδηλατόδρομος διαμέσου του πάρκου της περιοχής, φτάνει τα €2,5 εκατ.

Δειτε Επισης

Kition για μη παρουσία στη Βουλή: Λυπούμαστε για την παρεξήγηση, σεβόμαστε το Σώμα
Angelonia Gardens 2 και Serenity Court τα δύο νέα έργα της Aristo Developers στην Πάφο
Blame game και...γεφύρι της Άρτας η ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας-Το plan b της Kυβέρνησης
Στην Cyfield η ανάθεση του διαγωνισμού για βελτίωση της Τσερίου-Υπέβαλε την πιο συμφέρουσα προσφορά
Σνόμπαρε τη Βουλή και εξόργισε τους βουλευτές η Kition-Η διαβεβαίωση Βαφεάδη που περιμένει τη Νομική Υπηρεσία
Γ. Μισιρλής: To real estate μπορεί να προσφέρει περισσότερα
Σπάει τη σιωπή της και περνά στην αντεπίθεση η Kition-Εξαπολύει πυρά κατά Αλέξη Βαφεάδη
Κάθε λιμάνι και καημός...Θρίλερ για γερά νεύρα η ενιαία ανάπτυξη του 1,2 δις-Ενημερώνεται η Βουλή
Ask Wire: Αναγνωρίστηκε η γυναικεία ηγεσία και η δυναμική ανάπτυξης της εταιρείας
Α. Βαφεάδης: Έτσι θα κινηθεί η Κυβέρνηση εάν η Kition δεν καταθέσει την εγγυητική για λιμάνι-μαρίνα Λάρνακας