What the NFT? Πώς τα NFT μπορούν να αποδειχθούν σωτήρια για το brand σας

Πάνω που αρχίσαμε να κατανοούμε τις τεράστιες δυνατότητες του Metaverse, ένα άλλο τσιτάτο μοιάζει να έχει κατακλύσει τον κόσμο: τα NFTs. Ο κόσμος της μόδας έπαθε φρενίτιδα αυτόν τον μήνα όταν η Bella Hadid εισήλθε στο Metaverse με μια νέα σειρά NFT. Στο Twitter και το Reddit, μπορείτε να επιδείξετε το αγαπημένο σας NFT (Non-Fungible Token, στα ελληνικά αποδίδεται περίπου ως “μη ανταλλάξιμο σύμβολο”) ως φωτογραφία του προφίλ σας, ενώ το Instagram ανακοίνωσε ένα σχέδιο για την εισαγωγή NFTs εντός της εφαρμογής που επιτρέπει στους χρήστες να συνδέουν ψηφιακά πορτοφόλια με τους λογαριασμούς τους στην πλατφόρμα. Και πολλά brands, όπως η Taco Bell, χρησιμοποιούν ήδη  τα NFTs με επιτυχία.

Ενώ κάποιοι από εμάς τείνουμε να πιστεύουμε ότι ένα «μη ανταλλάξιμο σύμβολο» είναι κάποιο είδος αντικειμένου που σας ανήκει και επιπλέει κάπου στην ψηφιακή σφαίρα, στην πραγματικότητα αποτελεί ένα κομμάτι δεδομένων που είναι αποθηκευμένο σε blockchain και το οποίο που μπορεί να ταυτιστεί με σχεδόν οτιδήποτε, από ψηφιακή τέχνη μέχρι μουσική, εισιτήρια ή βίντεο. Αυτό που είναι σημαντικό να θυμάστε είναι ότι το NFT είναι η τεχνολογία, όχι το πραγματικό περιουσιακό στοιχείο με το οποίο συνδέεται αυτή η εν λόγω τεχνολογία (δηλαδή το blockchain). Στη συνέχεια, οι ιδιοκτήτες μπορούν να ανταλλάξουν NFTs, ανταλλάσσοντας βασικά την ιδιοκτησία ενός ψηφιακού στοιχείου και οποιουδήποτε προϊόντος συνδέεται με το συγκεκριμένο NFT. Κάθε NFT είναι μοναδικό και δεν μπορεί να αντικατασταθεί.

Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά για τον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ; Όπως τονίστηκε σε μια λευκή βίβλο του μάρκετινγκ σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα NFTs μπορούν να αναβαθμίσουν τα brands, τα ”μη ανταλλάξιμα σύμβολα” αλλάζουν πραγματικά το παιχνίδι, προσφέροντας έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο συνδυασμού μάρκετινγκ και σχέσεων με τους πελάτες, για την προσέλκυση της πραγματικής επένδυσης στο brand σας. Βασικά τα NFTs είναι ένα κανάλι που οποιαδήποτε ομάδα μάρκετινγκ μπορεί να αξιοποιήσει, για να στοχεύσει τα ενδιαφέροντα του κοινού σας με τρόπους που δεν ήταν ποτέ δυνατοί στο παρελθόν. Και επειδή κάθε εμπειρία μπορεί πλέον να συνδεθεί με την ιδιοκτησία των NFTs, υπάρχουν τόσες πολλές δυνατότητες για τη δημιουργία δυναμικών εμπειριών διαβίωσης που θα ενδυναμώσουν την επιχείρησή σας. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούν να κάνουν τα NFTs για το brand σας!

Ξυπνήστε την αίσθηση του κοινοτικού πνεύματος

Η δημιουργία γνήσιων και ουσιαστικών συνδέσεων με το brand σας δεν είναι πάντα εύκολη. Και η διασφάλιση ότι έχετε μια ενθουσιώδη κοινότητα ακολούθων και υποστηρικτών του brand μπορεί να αποβεί μια ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση. Το μεγάλο πλεονέκτημα των NFTs είναι ότι μπορούν να βοηθήσουν το brand σας να ενισχύσει την αίσθηση του πνεύματος της κοινότητας. Ας πάρουμε ως παράδειγμα τις εκδηλώσεις προώθησης. Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να οργανώσετε μια ψυχαγωγική εκδήλωση για την κυκλοφορία ενός νέου προϊόντος. Το brand σας μπορεί να δημιουργήσει ένα special NFT event, ουσιαστικά ένας ψηφιακός σύνδεσμος που θα δώσει στο στοχευμένο σας κοινό μοναδική πρόσβαση στο γεγονός.

Αυτό το ειδικό πάσο δεν θα ανήκει μόνο σε μια κοινότητα θαυμαστών ή ακολούθων που μπορείτε εύκολα να αναγνωρίσετε, αλλά σε μια κοινότητα τα μέλη της οποίας μπορούν πλέον να συνομιλούν και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους (είτε στο Instagram, στο Tik Tok ή στο Twitter), να επιδεικνύουν τη συνδρομή τους, και νιώθουν ότι είναι μέρος κάτι πραγματικά ξεχωριστού. Είναι σημαντικό, αφού δημιουργηθεί, αυτή η κοινότητα θα πρέπει να εξελιχθεί και να ακμάσει από μόνη της, χωρίς ιδιαίτερη ανάμειξη από την πλευρά σας.

Χτίστε στιβαρές σχέσεις με τους πελάτες

Μπορείτε πάντα να παρακολουθείτε τον ιδιοκτήτη ενός NFT μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού του. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να εξερευνήσετε νέους τρόπους άμεσης επαφής με τον πελάτη σας και να αξιοποιήσετε τις υπάρχουσες ή νέες σχέσεις σας. Τα δώρα (giveaways) ή οι διαγωνισμοί για το NFT είναι μια εξαιρετική ιδέα, καθώς θα ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αλληλεπιδράσουν με το προϊόν σας. Ο τρόπος με τον οποίο το αμερικανικό ροκ συγκρότημα Kings of Leon, πούλησε NFTs για το τελευταίο τους άλμπουμ When You See Yourself είναι υποδειγματικός. Κάθε NFT περιλάμβανε έργα τέχνης, εισιτήρια συναυλιών και αποκλειστικά τραγούδια, βγάζοντας πάνω από 2 εκατ. δολάρια από τις πωλήσεις. Ως εκ τούτου, τα NFTs προσφέρουν έναν εντελώς καινούργιο κόσμο δυνατοτήτων, καθώς τα brands έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν διαφορετικά με τους πελάτες, ενώ προσφέρουν ειδικές εμπειρίες και απεριόριστα προνόμια.

 Ενισχύστε την αναγνωρισιμότητα και την αφοσίωση του brand

Πέρα από το χτίσιμο σχέσεων με τους πελάτες και τη σύνδεση του κοινού με το προϊόν σας, τα NFTs είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την αποτελεσματική ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand. Εάν έχετε ένα φυσικό προϊόν που θα θέλατε πραγματικά να προωθήσετε, μπορείτε να δημιουργήσετε NFTs για να προκαλέσετε θόρυβο γύρω από αυτό και να διαδώσετε τα νέα σε κοντινά αλλά και μακρινά ακροατήρια. Όπως επισημαίνεται από το The Next Tech, τα ψηφιακά στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία avatar για διαδικτυακά παιχνίδια ή ακόμη και για τη δοκιμή νέων προϊόντων που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη. Ακόμη μπορείτε να δημιουργήσετε θόρυβο γύρω από στιγμές και εμπειρίες πάντα σε σχέση με το προϊόν σας.

Το NBA Topshot κάνει πάταγο τον τελευταίο καιρό, δίνοντας στους θαυμαστές την ευκαιρία να κατέχουν, να πουλήσουν και να ανταλλάξουν επίσημα ψηφιακά συλλογικά NFTs των κορυφαίων αγώνων και παικτών του NBA και του WNBA (μπορούν να αγοράσουν τις αγαπημένες τους μπασκετικές στιγμές ως συλλεκτικά κομμάτια). Εάν, ωστόσο, η επιχείρησή σας δίνει έμφαση στις υπηρεσίες και θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας, ίσως πρέπει να σκεφτείτε τη διοργάνωση εργαστηρίων και σεμιναρίων (διαδικτυακών και φυσικών) που θα αρέσουν στους πελάτες σας. Στη συνέχεια, δημιουργήστε ένα σύνολο από NFTs, δίνοντας στους πελάτες σας την ευκαιρία να αγοράσουν πρόσβαση στην εκδήλωση και να εμπνεύσουν ψηφιακά στοιχεία, όπως ηχητικό υλικό, βίντεο και φωτογραφίες.

Όλα καλά και όμορφα με τη νέα τεχνολογία, αλλά δεν θα βοηθήσει και πολύ το brand σας εάν δεν την αξιοποιήσετε προς όφελός σας με τους σωστούς τρόπους. Όταν πρόκειται για NFTs, μην κάνετε κάτι βιαστικό. Κρατήστε τα πράγματα απλά στην αρχή καθώς είναι κάτι το εντελώς πρωτόγνωρο για όλους αυτή τη στιγμή. Είναι σημαντικό να καθοδηγήσετε πρώτα το στοχευμένο κοινό σας σε κάθε βήμα της νέας αυτής εμπειρίας, εάν θέλετε στη συνέχεια να δημιουργήσετε συνδέσεις και να ενισχύσετε την αφοσίωση προς το brand. Και κάθε brand που θα παίρνει μια γεύση από τον συναρπαστικό κόσμο των NFTs θα πρέπει να δημιουργήσει ένα στρατηγικό σχέδιο σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά για την τόνωση των πωλήσεων. Σχεδιάστε προσεκτικά τη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική σας γιατί, όπως όλα δείχνουν, τα NFTs ήρθαν για να μείνουν!

Εάν χρειάζεστε καθοδήγηση σχετικά με το πώς να χρησιμοποιήσετε τα NFTs για να ενισχύσετε τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες σας και να καλλιεργήσετε γνήσιες και μοναδικές εμπειρίες με το στοχευμένο κοινό σας, οι ειδικοί μας στην Action Global Communications είναι εδώ για να σας βοηθήσουν. Επικοινωνήστε με τον Νικόλα μέσω email στο nikolas.v@actionprgroup.com 

Senior Account Executive στην Action Cyprus 

 

Δειτε Επισης

Παγκράτιος Βανέζης: Η σημασία ενός ισχυρού καθεστώτος διανοητικής ιδιοκτησίας
Βασίλης Ψύρρας: Το εξελισσόμενο νομικό πλαίσιο της Κύπρου και οι ICT Leaders
Ντέμης Ιωάννου: Αποκωδικοποίηση του κυπριακού φορολογικού συστήματος
Εγκαίνια του Έργου «Κέντρο Επιχειρηματικής Καινοτομίας-Συνοικία Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών» (vid)
Δημήτρης Σκουρίδης: Το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας στην Κύπρο και οι στόχοι της πολιτείας
Ευγένιος Ευγενίου: Ιδανικό μέρος για τεχνολογικές εταιρείες και εταιρείες καινοτομίας η Κύπρος
Χάρης Πίστος: Η ηγετική θέση, το στρατηγικό όραμα και η ακλόνητη δέσμευση της Τράπεζας Κύπρου
Νικόδημος Δαμιανού: Ταχέως αναπτυσσόμενος περιφερειακός τεχνολογικός κόμβος η Κύπρος
Μάριος Ταννούσης: Η Κύπρος επενδυτικός προορισμός και πόλος σταθερότητας στην περιοχή
Στο κέντρο της Λευκωσίας νέο κέντρο για την ενίσχυση του κυπριακού οικοσυστήματος καινοτομίας