«Αποκτά παράδοση στις νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας η Κύπρος»

Ο επιχειρηματικός χώρος συχνά καλείται να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις και ανάγκες της αγοράς, με την τεχνολογία να παίζει έναν από τους βασικότερους ρόλους.

Με παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, η Westnet- μέλος του ομίλου Olympia-, διαπρέπει στον τομέα διανομής προϊόντων πληροφορικής, των Energy Solutions και των Home Appliances, ενισχύοντας την μετάβαση των επιχειρήσεων σε υψηλότερα επίπεδα.

Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Westnet για Ελλάδα & Κύπρο, Νίκος Τσαρουχάς, μιλώντας στο InBusinessNews, αναφέρεται στις προκλήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πώς βγήκε πιο δυνατή. Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη για επενδύσεις στον τομέα του cyber security και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Αναφέρει επίσης ότι η Κύπρος παρέχει πρόσφορο έδαφος για νεοφυείς επιχειρήσεις, και ίσως μελλοντικά να δούμε, όπως σημειώνει, «πραγματικά καινοτόμες τεχνολογίες εγχώριας έμπνευσης».

Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες των εργασιών της Westnet; Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία...

Η δραστηριότητα της Westnet απλώνεται σε τρεις βασικούς άξονες εργασιών, οι οποίοι διαμορφώθηκαν μέσα από τη σταδιακή επέκταση της εταιρείας σε νέες προϊοντικές κατηγορίες. Μπορεί να ξεκινήσαμε το 2005 ως διανομέας προϊόντων πληροφορικής, ωστόσο η σταδιακή επένδυση σε νέα προϊόντα και κατηγορίες, έχει σήμερα ως αποτέλεσμα τη σύνθεση ενός πλούσιου προϊοντικού χαρτοφυλακίου, που πέρα από τον παραδοσιακό πυλώνα του IT, περιλαμβάνει και τις κατηγορίες των Energy Solutions και Home Appliances. Αυτό μας επιτρέπει να καλύπτουμε τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των πελατών μας μέσα από μία ολιστική προσέγγιση. Στόχος μας, λοιπόν, είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξή τους, παρέχοντας λύσεις σε πολλαπλά επίπεδα, οι οποίες θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής τους.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό που πρέπει να γνωρίζει κανείς για τη Westnet είναι η έντονη εξωστρέφειά της. Σήμερα, έχουμε παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική με ένα αναπτυγμένο δίκτυο εξαγωγών στην κατηγορία του Energy Solutions για τις καταναλωτικές μπαταρίες Toshiba. Θα έλεγα ότι αυτή η συνεχής επέκταση σε νέες γεωγραφίες αντανακλά τη δυναμική και τις περαιτέρω δυνατότητες ανάπτυξης της εταιρείας. Διαθέτουμε, δηλαδή, τις πλέον αξιόπιστες διαδικασίες διανομής, το εξειδικευμένο προσωπικό και την απαραίτητη τεχνογνωσία για να εξυπηρετούμε  πελάτες τόσο στην ελληνική και την κυπριακή αγορά, όσο και στο εξωτερικό, από τη Δανία και τη Φινλανδία μέχρι το Κονγκό και την Κένυα.    

Διαβάστε ακόμα: 

Ελληνική: Κέρδος €21 εκατ. και μείωση ΜΕΔ στο 14,5% 

360: Το κτίριο ορόσημο που περιμένει την Μακαρίου (pics) 

Νέο πεντάστερο ξενοδοχείο μόνο για ζευγάρια στην Αγία Νάπα 

Ο Γιώργος Παμπορίδης μιλά για τον Σωκράτη Χάσικο 

Με πόσες εταιρείες συνεργάζεστε για διανομή προϊόντων και σε ποιους τεχνολογικούς τομείς;

Συνεργαζόμαστε με περισσότερους από σαράντα κορυφαίους κατασκευαστές, φέρνοντας στην αγορά τα πιο σύγχρονα προϊόντα τεχνολογίας. Αυτό άλλωστε είναι και το moto μας, “distributing the future”. Στη Westnet εστιάζουμε στη δημιουργία μακροχρόνιων συνεργασιών, κάτι το οποίο αποτελεί συστατικό στοιχείο της ταυτότητάς μας όλα αυτά τα χρόνια. Επενδύουμε, δηλαδή, στην ανάπτυξη αμοιβαίως επωφελών σχέσεων, ώστε να παραμένουμε διαχρονικά μια στρατηγική επιλογή για τους συνεργάτες μας.

Το χαρτοφυλάκιό μας περιλαμβάνει προϊόντα τεχνολογικών κολοσσών όπως HP, HPΕ, Aruba, Lenovo, ASUS, Microsoft, Hitachi, Fujitsu, Check Point, Avaya, LG, Samsung, Philips, Logitech, Corsair, Trust, Fitbit, και πολλά ακόμη μεγάλα πολυεθνικά brands. Μπορούμε να ανταποκριθούμε σε οποιαδήποτε ανάγκη των πελατών μας καθώς διαθέτουμε προϊόντα και λύσεις σε ευρεία γκάμα προϊοντικών επιλογών στον τομέα της τεχνολογίας, με τέσσερις κύριες κατηγορίες: Devices (smartphones, notebook, desktop, software, tablet), Enterprise (server & storage, networking, cyber security, unified communication), Peripherals (printing, display, consumables και Accessories & Vision (sound & vision, entertainment, accessories, photo, components, wearables).

Γιατί μας επιλέγουν οι συνεργάτες μας; Θα έλεγα ότι εστιάζουμε στους στόχους και τις ανάγκες του κάθε συνεργάτη ξεχωριστά, και δεν περιοριζόμαστε στην απλή διανομή προϊόντων αλλά παρέχουμε υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση καθόλη τη διάρκεια του κύκλου πώλησης. Αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο της επιτυχημένης μας πορείας στην αγορά. Χαιρόμαστε που η προσπάθειά μας αναγνωρίζεται από τους κατασκευαστές μας, οι οποίοι μας εμπιστεύονται τόσα χρόνια.  

Η θέση της Κύπρου...

Από τη δική σας σκοπιά, πού βρίσκεται η Κύπρος όσον αφορά στο κομμάτι της τεχνολογίας και της καινοτομίας;

Ο μέσος όρος των κυπριακών επιχειρήσεων είναι σε ένα αρκετά καλό επίπεδο. Τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις έχουν επενδύσει αρκετά σε υποδομές, ούτως ώστε να αποκτήσουν τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Παρόλα αυτά, σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν νέα δεδομένα. Καθώς λειτουργούν σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, είναι απαραίτητο να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, κάτι το οποίο μπορεί να επιτευχθεί αφενός διατηρώντας αυτό το καλό επίπεδο υποδομών κι αφετέρου υιοθετώντας νέες τεχνολογίες και κάθετες λύσεις ανά κλάδο. Υπό αυτήν την έννοια, η τεχνολογία παύει να είναι ένα απλό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, αλλά γίνεται βασικός άξονας ανάπτυξης.

Για να παραμείνει ανταγωνιστική, λοιπόν, μια σύγχρονη εταιρεία-ανεξάρτητα με το αντικείμενό της- πρέπει πρωτίστως να μετατραπεί σε εταιρεία τεχνολογίας. Η τεχνολογία πλέον δεν αφορά σε ορισμένες εσωτερικές λειτουργίες ενός οργανισμού ή μια μέθοδο αύξησης της παραγωγικότητας, αλλά κυρίως συνδέεται με την επικοινωνία του με τον έξω κόσμο, με τους πελάτες, τους συνεργάτες, είναι δηλαδή αναπόσπαστο μέρος της οντότητάς του. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα παγκόσμιο trend που δεν μπορούμε να προσπεράσουμε.

Να σημειώσω ότι η Κύπρος αρχίζει να αποκτά μια παράδοση στις επιτυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας. Γενικώς, το έδαφος είναι πολύ πρόσφορο για τέτοιου είδους δραστηριότητες. Το επίπεδο πανεπιστημιακής μόρφωσης των νέων στην Κύπρο είναι εντυπωσιακό και υπάρχουν πολλές νέες ιδέες. Αυτά τα στοιχεία, αν συνδυαστούν με την γνωστή ροπή στην επιχειρηματικότητα που χαρακτηρίζει την Κύπρο, αλλά και την πολύτιμη βοήθεια του κράτους με φορολογικές και άλλες διευκολύνσεις, νομίζω ότι δεν θα αργήσουμε να δούμε πραγματικά καινοτόμες τεχνολογίες εγχώριας έμπνευσης και υλοποίησης.

Ο παράγοντας της πανδημίας

Πώς οι τεχνολογικές εξελίξεις και ο παράγοντας της πανδημίας θα καθορίσουν τη ζωή των επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια αλλά και των καταναλωτών;

Ακούγεται λίγο κυνικό, αλλά η πανδημία μας βοήθησε να εξελιχθούμε τεχνολογικά με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι είχαμε προγραμματίσει. Έχουμε υποστεί ένα σχεδόν βίαιο ψηφιακό μετασχηματισμό τόσο σε επίπεδο επιχειρήσεων όσο και σε επίπεδο ανθρώπινων σχέσεων. Η πανδημία - λίγο ή πολύ - ανέδειξε τις αδυναμίες του παραδοσιακού IT. Οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να λειτουργήσουν ουσιαστικά χωρίς τη δυνατότητα να ανοίξουν τα γραφεία τους ούτε για τους εργαζόμενους, ούτε για τους πελάτες τους. Πολύ γρήγορα, λοιπόν, έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες κι επιλέχθηκαν οι minimum απαιτούμενες τεχνολογίες που θα επέτρεπαν την αδιάλειπτη λειτουργία των επιχειρήσεων. Αυτό, όμως, είναι ένα πρώτο βήμα. Νομίζω πως όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουμε κατανοήσει ότι η στροφή αυτή πρέπει να ολοκληρωθεί, με την έννοια ότι οι προσωρινές λύσεις πρέπει να γίνουν μόνιμες και να υιοθετηθούν πλήρως, δεδομένου ότι απέδειξαν ότι υπάρχουν τεχνολογικά μέσα που μπορούν να μας πάνε σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο.

Συνεπώς, οι αλλαγές δεν ήταν πρόσκαιρες αλλά ήρθαν για να μείνουν και να εξελιχθούν ακόμη περισσότερο. Η τηλεργασία πρωταγωνιστεί, ενώ βλέπουμε εταιρείες κολοσσούς να φτάνουν στο σημείο να αδειάζουν μόνιμα πια τα γραφεία τους παρά το προδιαγραφόμενο τέλος της πανδημίας. Οι καταναλωτές έχουν ήδη αλλάξει συνήθειες. Το e-commerce παραμένει η πρώτη τους επιλογή ακόμη κι αν αρχίζουν σιγά σιγά να κάνουν την καθιερωμένη βόλτα τους στα καταστήματα. Για εμάς, ο ρόλος του e-commerce είναι πολύ σημαντικός και στο πλαίσιο αυτό, σύντομα θα ολοκληρώσουμε τον επανασχεδιασμό της πλατφόρμας μας ώστε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες του μεγάλου δικτύου συνεργατών μας. Αν υπάρχει ένας γενικός δείκτης ψηφιακής ετοιμότητας των επιχειρήσεων, αυτός αντικατοπτρίστηκε πλήρως στα αποτελέσματά τους κατά την περίοδο της πανδημίας. Όσοι δεν ήταν έτοιμοι, βρέθηκαν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Πλέον δίνεται η ευκαιρία σε όλους να αξιολογήσουν τα δεδομένα της πανδημίας και να ανέβουν στο «τρένο» των εξελίξεων.

Το cyber security

Πού θα έπρεπε να εστιάσουν την προσοχή τους οι επιχειρήσεις και να επενδύσουν;

Είναι ξεκάθαρο ότι ο νούμερο ένα χώρος στον οποίο πρέπει όλοι να εστιάσουμε πριν οποιοδήποτε άλλο βήμα, είναι το cyber security. Οι απειλές είναι καθημερινά αυξανόμενες και διαρκώς μεταβαλλόμενες, κάτι το οποίο καθιστά τις επενδύσεις σε σοβαρές λύσεις ασφάλειας επιβεβλημένες. Οι επιχειρήσεις δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν έχουν δώσει την απαραίτητη σημασία σε ένα πρόβλημα που μπορεί ανά πάσα στιγμή να τις καθηλώσει. Σήμερα δεν έχουμε απέναντί μας έναν χάκερ με την έννοια που γνωρίζαμε παλαιότερα. Αυτό που αντιμετωπίζουμε στην πραγματικότητα είναι μια πολύ οργανωμένη, επιχειρηματικού τύπου παράνομη δραστηριότητα με τεράστια κέρδη. Δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξος, αλλά πολλοί στην αγορά θεωρούμε ότι η επόμενη μεγάλη κρίση θα είναι στο πλαίσιο ενός cyber pandemic. Τόσο εμείς όσο και οι συνεργάτες μας, λοιπόν, οφείλουμε να εστιάσουμε σε αυτό, περνώντας τα απαραίτητα μηνύματα στους τελικούς μας πελάτες.

Το δεύτερο μέρος των επενδύσεων αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό, δηλαδή σε όλες τις αλλαγές που υιοθετεί μια επιχείρηση ούτως ώστε να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών. Η ανάλυση δεδομένων, το internet of things, αλλά και η τεχνητή νοημοσύνη είναι μερικές από αυτές τις τεχνολογίες. Κατά την προσωπική μου άποψη, το μέλλον της πληροφορικής είναι ένα μοντέλο “everything as a service” σε υβριδικές υποδομές, δηλαδή σε μια μίξη χρήσης cloud και on premise εξοπλισμού.

Ο ανταγωνισμός στην κυπριακή αγορά 

Πώς βλέπετε τον ανταγωνισμό στον κλάδο σας στην Κύπρο; Τι μπορούμε να διδαχθούμε από άλλες χώρες;

Η κυπριακή αγορά έχει πολλές ομοιότητες με την ελληνική. Υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός, τόσο σε επίπεδο διανομέων όσο και σε επίπεδο μεταπωλητών, System Integrators, Retailers κλπ. Στην Κύπρο μπορεί κανείς να βρει τα πάντα, ενώ οι συνεργάτες μας μπορούν να υλοποιήσουν το πλέον σύνθετο έργο πληροφορικής που μπορεί να υπάρξει. Αυτό μόνο καλό αποδεικνύεται για τον τελικό καταναλωτή, είτε αυτός είναι μια επιχείρηση είτε είναι ένας home user. Τουλάχιστον στο κομμάτι της διανομής, θεωρώ ότι πολύ σύντομα δεν θα ανταγωνιζόμαστε μόνο τοπικές εταιρείες, αλλά θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και ισχυρούς πολυεθνικούς distributors.

Η εμπειρία άλλων αγορών δείχνει ότι ο ανταγωνισμός αναδεικνύει αυτούς που προετοιμάζουν το μέλλον. Σε πολλές χώρες, τα προηγούμενα χρόνια έγινε διευρυμένο consolidation. Κάποιοι κατασκευαστές μείωσαν τους διανομείς τους, μικρότερα σχήματα συνενώθηκαν, άλλα εξαγοράστηκαν από μεγαλύτερα ενώ κάποιοι εμπλούτισαν το portfolio τους με διαφορετικά αντικείμενα για να παραμείνουν κερδοφόροι. Νομίζω ότι ήδη βρισκόμαστε σε μια τέτοια διαδικασία και στην Κύπρο. Σε κάθε περίπτωση, οι δικές μας επιχειρήσεις καλούνται να αλλάζουν διαρκώς και μάλιστα πριν τους υποχρεώσει η ίδια η αγορά να αλλάξουν. Αν φτάσουμε στο σημείο της υποχρεωτικής αλλαγής, θα είναι σίγουρα πολύ αργά για το μέλλον μας.

Τα επόμενα πλάνα της εταιρείας

Ποια τα επόμενα πλάνα της εταιρείας και τι μπορούμε να αναμένουμε;

Η Westnet εδώ και αρκετά χρόνια αναπτύσσεται σε δύο βασικούς άξονες. Ο ένας είναι γεωγραφικός και ο άλλος προϊοντικός. Στον πρώτο άξονα, να πω ότι φέτος ξεκίνησε το υποκατάστημά μας στην Πολωνία ενω και στον 2ο άξονα, αναμένονται, επίσης, σημαντικές εξελίξεις. Αυτό σημαίνει διεύρυνση της εμπορικής γκάμας τόσο στο χώρο του consumer electronics όσο και στο χώρο του commercial IT. Για παράδειγμα, μπορώ να αναφέρω την πολύ πρόσφατη συμφωνία της Westnet με την HPE για την παροχή λύσεων IaaS με εξοπλισμό on premise, λύσεις για τις οποίες υπάρχει ήδη πιστοποιημένη ομάδα από τον κατασκευαστή στο τμήμα πωλήσεων της Κύπρου.

Θέλω, όμως, να σας διαβεβαιώσω ότι το βασικό προϊόν της Westnet δεν υπάρχει σε κάποιον κατάλογο. Πρόκειται για τη μέθοδο, τον τρόπο προσέγγισης της αγοράς και την προσθήκη αξίας στις σχέσεις μας με τους συνεργάτες. Η Westnet απευθύνεται στις επιχειρήσεις αποκλειστικά μέσω συνεργατών. Το συγκεκριμένο go-to-market μοντέλο αποτελεί διαχρονική στρατηγική της εταιρείας, στρατηγική που δεν άλλαξε ούτε όταν βρεθήκαμε στο μικτό μοντέλο που επικρατεί στην Κύπρο, δηλαδή λίγο διανομέας και λίγο system integrator. Άρα η δική μας ανάπτυξη στηρίζεται αποκλειστικά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας.

Ως εκ τούτου, βασική αποστολή μας είναι να ξεφεύγουμε από τα στενά πλαίσια της τιμής και της διαθεσιμότητας, να παρέχουμε εργαλεία στους συνεργάτες μας, εκπαίδευση, presales και after sales support, proof of concept όπου χρειαστεί κλπ. Και όλα αυτά, είτε σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, είτε με δικά μας εκπαιδευμένα στελέχη. Για παράδειγμα, φέτος διοργανώσαμε τέσσερις (4) διαφορετικές εκπαιδευτικές συναντήσεις για τους συνεργάτες της Κύπρου, ενώ η χρονιά κλείνει με ένα νέο θεσμό, τα «Tech Days by Westnet» (Ημέρες Τεχνολογίας) που πραγματοποιήθηκε λίγο νωρίτερα το Νοέμβριο. Ήταν ένα γεμάτο τριήμερο με παρουσιάσεις προϊόντων και λύσεων που έγιναν από στελέχη δεκατριών (13) διαφορετικών κατασκευαστών. Να είστε σίγουροι ότι η συνέχεια θα είναι εξίσου δυναμική!

Δειτε Επισης

Τα μερίδια αγοράς στην κινητή τηλεφωνία: Σταθερή η κατάταξη με μικρά σκαμπανεβάσματα
Χάνει έδαφος η σταθερή τηλεφωνία, κερδίζει η κινητή-Σε ανοδική πορεία οι συνδέσεις τύπου Fiber Optic
Στην Ολομέλεια ο προϋπολογισμός της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας-«Δικαιολογείται το έλλειμμα»
Ο Κανονισμός για την τεχνητή νοημοσύνη που ψήφισε η Ευρωβουλή-Έξι ειδικοί τοποθετούνται
Σας παρουσιάζουμε την υπηρεσία AI Avatar Influencers της TheMagnet®
Η νέα υπηρεσία της Grant Thornton Κύπρου: Το AI and Data Lab
Cablenet: Χρονιά ρεκόρ με 16.2% αύξηση στα έσοδα και 52% αύξηση στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας
ΓΕΡΗΕΤ: Έτος αλλαγών το 2022 με έμφαση στην ανάπτυξη του 5G
Στρατηγική συνεργασία Κύπρου και Microsoft για ψηφιακή ανανέωση
Kaspersky: Αυξήθηκαν κατά 40% οι επιθέσεις phishing το 2023