Η πορεία του έργου που αλλάζει το ενεργειακό τοπίο της χώρας

Επίσκεψη στον χώρο όπου θα ανεγερθεί το τερματικό υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Βασιλικό, πραγματοποίησε σήμερα το πρωί η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας κα Νατάσα Πηλείδου, προκειμένου να επιβλέψει την εν εξελίξει γεωφυσική μελέτη στο θαλάσσιο μέρος του έργου. Την Υπουργό υποδέχτηκαν ο Πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ).

Στο πλαίσιο της επίσκεψής της, η κα Πηλείδου είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί, τόσο από την ομάδα του έργου όσο και από τους επιβλέποντες μηχανικούς, για όλες τις εργασίες που εκτελούνται στην περιοχή για την εξακρίβωση των γεωλογικών χαρακτηριστικών του υπεδάφους των κατασκευών, με σκοπό τον επακριβή σχεδιασμό του έργου.

Όπως ενημέρωσε την Υπουργό ο Πρόεδρος της ΕΤΥΦΑ δρ Συμεών Κασσιανίδης, οι εργασίες ανέγερσης του τερματικού βρίσκονται στο αρχικό στάδιο κι επικεντρώνονται στον τελικό σχεδιασμό και στις μελέτες που απαιτούνται για την αδειοδότηση και τον καθορισμό των παραμέτρων σχεδίασης, όπως γεωτεχνικές, γεωφυσικές, υδρολογικές και τοπογραφικές μελέτες.

Στόχος του έργου, το οποίο αποτελεί την πύλη εισόδου του φυσικού αερίου στην Κυπριακή Δημοκρατία, είναι η τροφοδότηση με φυσικό αέριο, περί το τέλος του 2022, των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Μέχρι τότε θα έχει λειτουργήσει και η νέα, ελευθεροποιημένη, ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος.

Σε δηλώσεις της η κα Πηλείδου ανέφερε πως «η έλευση του φυσικού αερίου, ως μεταβατικού καυσίμου στην κυπριακή αγορά, είναι καίριας σημασίας για την κοινωνία και την οικονομία, καθώς», όπως εξήγησε, εκτιμάται ότι θα ωθήσει στη μείωση του κόστους της τιμής ηλεκτρικού ρεύματος.

Διαβάστε ακόμα:

Τα έργα που θα αναστήσουν τη λεωφόρο Μακαρίου

NAGA: Η πανδημία έφερε πιο κοντά το social trading

 

Ταυτόχρονα, σημείωσε, «σηματοδοτεί τη μετάβαση σε ένα καύσιμο λιγότερο ρυπογόνο απ’ ό,τι τα πετρελαιοειδή, το οποίο θα ενισχύσει την προσπάθεια της Κύπρου για επίτευξη των δεσμευτικών στόχων του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα». Υπενθύμισε ότι «απώτερος στόχος είναι η μετάβαση της χώρας σε μια πιο πράσινη οικονομία, γι’ αυτό ταυτόχρονα εξετάζονται και προωθούνται, μέσα από σχέδια χορηγιών, όλες τις εναλλακτικές διαθέσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες θα μας οδηγήσουν στην εποχή των μηδενικών εκπομπών καυσίμων το 2050».

Από την πλευρά του ο δρ Κασσιανίδης εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι εργασίες υλοποιούνται ομαλά και εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. «Οι ρυθμοί υλοποίησης των εργασιών συνιστούν αποτέλεσμα της πολύ γόνιμης συνεργασίας και συστράτευσης στον κοινό στόχο όλων των εμπλεκόμενων φορέων, των στελεχών της ΕΤΥΦΑ, των υπηρεσιών του Υπουργείου, της ομάδας έργου, των συμβούλων μηχανικών και της κοινοπραξίας. Η Κύπρος σε λιγότερο από 24 μήνες θ’ αποκτήσει ένα έργο εθνικής σημασίας, που θ’ αλλάξει το ενεργειακό τοπίο της χώρας», υπογράμμισε ο δρ Κασσιανίδης.

Υπενθυμίζεται ότι την κατασκευή των υποδομών έχει αναλάβει η διεθνής κοινοπραξία China Petroleum Pipeline Engineering CO LTD, Metron SA, Hudong-Zhonghua Shipbuilding και Wilhelmsen Ship Management. Από τη μεριά της κοινοπραξίας ο αντιπρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος της CPP International κ. Duan Bingquan, επιβεβαίωσε την Υπουργό και την ηγεσία της ΕΤΥΦΑ για την ισχυρή δέσμευση της κοινοπραξίας για υλοποίηση με βάση τα χρονοδιαγράμματα και τις απαιτήσεις του έργου.  

Το κόστος ανέγερσης του τερματικού θα ανέλθει στα €289 εκατ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενεργειακή επένδυση των τελευταίων ετών στην Κύπρο, με την ΕΤΥΦΑ να έχει εξασφαλίσει €101 εκατ. χορηγία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος «Connecting Europe Facility». Η υπόλοιπη χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε από τη συμμετοχή της ΑΗΚ στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΤΥΦΑ με €43 εκατ. και από χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, με €150 εκατ. και €80 εκατ. αντίστοιχα.  

Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), αγωγό επί της προβλήτας και προβλήτα για την πρόσδεση της πλωτής μονάδας. Το μεγαλύτερο μέρος του τερματικού θα είναι πλωτό και θαλάσσιο. Ήδη, το υποψήφιο πλοίο, το οποίο από δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα μετατραπεί σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, έχει εγγραφεί στο κυπριακό νηολόγιο και φέρει το όνομα «ΕΤΥΦΑ Προμηθέας».

Παράλληλα, η ΔΕΦΑ συνεχίζει τις διεργασίες για το εμπορικό κομμάτι του εγχειρήματος, το οποίο αφορά στην προμήθεια του LNG.

Δειτε Επισης

BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024
Άλμα άνω του 3% για το πετρέλαιο-Στα $90 το brent
Ε.Ε.: Αυξάνει στα €7,3 δις τους πόρους για πράσινη-ψηφιακή μετάβαση
Στην Κύπρο μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις ΑΠΕ στην Ε.Ε. την τελευταία διετία
Μέτριος ο αντίκτυπος της ιρανικής επίθεσης στις τιμές του πετρελαίου-Παρακολουθεί στενά η ΕΚΤ
Κίνα: Αυξάνει τις λιανικές τιμές πώλησης βενζίνης και πετρελαίου