Κοστίζει και στους δύο ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας

Η ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κίνα ανήλθε στα 38 εκατομμύρια τόνους το 2017, σημείωνοντας μια αύξηση της τάξης του 45% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν που κυμάνθηκε στα 26 εκατομμύρια τόνους. Η σημαντική άνοδος οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση στην ηλεκτροπαραγωγή και τα νοικοκυριά καθώς η χώρα πραγματοποιεί μια επιθετική πολιτική μετάβασης από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο.

Σύμφωνα με το Rystad Energy, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, κυρίως λόγω των κυβερνητικών πολιτικών που καθορίζουν το ενεργειακό μίγμα της χώρας αλλά και για το λόγο ότι η εγχώρια παραγωγή και οι νέοι αγωγοί κρίνονται ανεπαρκείς για να καλύψουν την ζήτηση. Να σημειωθεί ότι η ζήτηση LNG στην Κίνα αναμένεται να φτάσει τα 90 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2025.

Ενδιαφέρον έχει να σημειώσουμε ότι από τα 90 εκατ. τόνους LNG που αναμένεται να ανέλθει η ζήτηση μέχρι το 2025, μόλις περίπου 45 εκατ. τόνοι για το 2025 διασφαλίζονται μέσα από τις εν ισχύ μακροπρόθεσμες συμφωνίες αγοράς και πώλησης (SPAs). Αυτό σημαίνει ότι, για την ώρα, το 50% της ζήτησης σε LNG το 2025 δεν διασφαλίζεται μέσα από SPAs συμβόλαια. Αναλυτές του χώρου εκτιμούν πως η Κίνα θα προχωρήσει στην διασφάλιση των ποσοτήτων αυτών μέσω συμβολαίων SPAs καθώς η ενεργειακή ασφάλεια θα αποτελέσει σημαντική παράμετρο, μελλοντικά, στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Ωστόσο, δεδομένου της τρέχουσας αναταραχής στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, είναι πιθανό οι κινέζικες εταιρείες να είναι διστακτικές να υπογράψουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια προμήθειας με τους Αμερικανούς προμηθευτές LNG.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι μια πρόσθετη ανησυχία για τις αμερικανικές εξαγωγές LNG αφορά τις εταιρείες με μεγάλο χαρτοφυλάκιο όπως είναι η BP, Shell και η JERA. Οι συγκεκριμένες εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 23% των συμβολαίων προμήθειας παγκοσμίως, το 60% των όγκων που τελούν υπό καθεστώς κυρώσεων και το 17% των κινεζικών εισαγωγών. Ύστερα, τα τιμολόγια είναι διαρθρωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε εισαγωγή αμερικανικού LNG να λαμβάνει μια συγκεκριμένη τιμή ώστε οι συγκεκριμένες εταιρείες να έχουν το κίνητρο να ιεραραρχήσουν την ανάπτυξη έργων δίχως κανένα εμπορικό ρίσκο.

Επομένως σε περίπτωση που τα πράγματα δεν εξελιχθούν ομαλά με τις εισαγωγές αμερικανικού LNG στη Κίνα τότε προκύπτουν δύο πράγματα. Το ένα είναι ότι πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικοί προορισμοί εξαγωγών και το δεύτερο είναι ότι ορισμένα από αυτά τα έργα θα αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις στην λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης ή ακόμη θα εγκαταλειφθούν τελείως.

ΠΗΓΗ: energypress.gr

Δειτε Επισης

Πολλαπλά σενάρια ανάπτυξης των επιβεβαιωμένων γεωτρήσεων της ΕΝΙ στην κυπριακή ΑΟΖ επί τάπητος
Κίνα: Θα κατασκευάσει 18 γιγαντιαία πλοία μεταφοράς LNG για το Κατάρ
Πτώση άνω του 1% για το αργό πετρέλαιο
Νορβηγία: Νέο βήμα προς την υποθαλάσσια εξόρυξη ορυκτών
Παρέμβαση από Κομισιόν για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ
ExxonMobil: Ετοιμάζει mega deal με την Τουρκία
Τερματικό: Κόλλησε η κατασκευή της προβλήτας, ανησυχεί η Κυβέρνηση-Πού βρίσκεται το «Προμηθέας»
Ανακατατάξεις στο Δ.Σ. της Petrolina-Με εκτελεστικά καθήκοντα ο Χρ. Λευκαρίτης, νέο εκτελεστικό μέλος η Α. Λευκαρίτη
Συνεχίζεται η διολίσθηση του αργού πετρελαίου
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας