Λιανεμπόριο: Κινούνται ένδυση και υπόδηση, μούδιασμα στις υπεραγορές

Το φετινό καλοκαίρι βρίσκει το λιανικό εμπόριο να… χαμογελάει ξανά, μετά από τα όσα προηγήθηκαν με την πανδημία. Ωστόσο, παρά τα θετικά πρόσημα που καταγράφονται, ο πληθωρισμός κάνει ήδη αισθητή την παρουσία του, προϊδεάζοντας για ένα δύσκολο και απρόβλεπτο χειμώνα.

Μιλώντας στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου, μετέφερε την εικόνα που επικρατεί αυτή την περίοδο σε έναν από τους βασικότερους τομείς της οικονομίας, αλλά και για τα όσα ενδεχομένως να έρθουν.

Τα καταστήματα αυτή την περίοδο βρίσκονται υπό το… καθεστώς των καλοκαιρινών εκπτώσεων και υπάρχει κινητικότητα, με τον τουρισμό να βάζει το χεράκι του δίνοντας  περαιτέρω ώθηση.

Διαβάστε ακόμα: 

Γ. Πέτρου: Ακριβότερο κατά 15%-20% το χαλλούμι το επόμενο διάστημα 

Λίφτινγκ στο παραλιακό μέτωπο της Αγίας Νάπας-Αλλάζει πρόσωπο

Habitat: Σε εξέλιξη οι εργασίες για τους δύο πύργους στη Λάρνακα

Όπως εξηγεί ο κ. Αντωνίου, «στο λιανικό εμπόριο, αν αφήσουμε έξω το κομμάτι των υπεραγορών που μπαίνει σε ξεχωριστά, γενικά με τις εκπτώσεις κινηθήκαμε. Είχαν επισκεψιμότητα τα καταστήματα. Ο κόσμος ικανοποιήθηκε από τις εκπτώσεις που δόθηκαν», είπε, και πρόσθεσε: «Στην Πάφο μας έδωσε αρκετή ώθηση ο τουρισμός. Εστιάζουμε στην Πάφο, γιατί είναι κάτι που δεν είδαμε να συμβαίνει σε Αγία Νάπα ή Πρωταρά».

Ο κ. Αντωνίου, σημειώνει πως ναι μεν η ένδυση και υπόδηση κινήθηκαν, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι φθάσαμε στα επίπεδα προ πανδημίας σε επισκεψιμότητα και τζίρο.

Από την άλλη, όσον αφορά το άλλο κομμάτι, αυτό των υπεραγορών, ο πληθωρισμός και η αύξηση στις τιμές δημιουργεί προβληματισμό. «Στις υπεραγορές, είναι κάπως διαφορετικά. Η αξία του κύκλου εργασιών φέτος είναι αυξημένη, αλλά ο κύκλος εργασιών είναι μειωμένος. Ο κόσμος είναι πιο μαζεμένος, έρχεται στην υπεραγορά πλέον με λίστα ψωνισμάτων και έχει κάνει από πριν την έρευνά του», σημειώνει.

Πέτυχαν τα… private label προϊόντα

Βασικός παράγοντας στην αλλαγή του σκηνικού είναι το γεγονός ότι απουσιάζουν τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Στοιχείο που επέτρεψε περισσότερη κίνηση στα καταστήματα και να αφιχθούν περισσότεροι τουρίστες.

«Πρέπει να τονίσουμε ότι φέτος δεν υπάρχουν τα μέτρα της πανδημίας. Πέρσι, το λιανικό είχε στερηθεί αρκετά, σε πολύ μεγάλο βαθμό, από αυτά. Από την άλλη είναι ο παράγοντας του τουρισμού που έφερε ώθηση», ανέφερε ο κ. Αντωνίου.

Σημείωσε ακόμη ότι οι υπεραγορές δεν έκλεισαν καθ’ όλη τη διάρκεια των μέτρων, και παράλληλα καταγράφεται αύξηση στις πωλήσεις στην ιδιωτική ετικέτα (private label) των υπεραγορών και πως ο καταναλωτής μελετάει πολύ τις προσφορές. «Οι υπεραγορές είναι πάντα είδος πρώτης ανάγκης», σχολιάζει.

Μάχη για προσωπικό

Σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας, αυτό που ανησυχεί περισσότερο, μετά την ακρίβεια των βασικών αγαθών, είναι κατά πόσο θα διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας σε αρκετούς τομείς. Στο λιανικό εμπόριο, αντίθετα με τα όσα αρνητικά των ημερών, καταγράφεται αυξημένη ζήτηση για προσωπικό.

«Όχι σε καμιά περίπτωση δεν υπήρξε από κανένα τομέα του λιανικού, μείωση του προσωπικού. Αντίθετα φέτος με όλα τα ξενοδοχεία ανοικτά και την εστίαση χωρίς μέτρα, σε κάποιες παράλιες περιοχές Λεμεσός, Αγία Νάπα, Πάφο γίνεται μάχη για το προσωπικό» τόνισε ο κ. Αντωνίου.

Ανησυχία για φθινόπωρο

Διανύουμε αισίως τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού, και το τέλος Αυγούστου, φέρνει προετοιμασία για την αμέσως επόμενη περίοδο. Το κλίμα που επικρατεί στο λιανικό εμπόριο, παρά τις καλοκαιρινές επιδόσεις, φαίνεται πως θα «ψυχραθεί» αρκετά τους φθινοπωρινούς μήνες.  

«Ως λιανικό εμπόριο μας απασχολεί τι θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Μας έδωσαν ώθηση οι γάμοι, οι εκδηλώσεις και ήρθε ο τουρισμός. Είμαστε αρκετά ανήσυχοι και υπάρχει ανασφάλεια για το μετά», είπε.

Καταλήγοντας, ο κ. Αντωνίου, τόνισε πως δεν υπάρχει εφησυχασμός στο λιανικό εμπόριο και οι επιπτώσεις του πληθωρισμού παραμονεύουν. «Με την πανδημία και τα μέτρα, ο κόσμος είχε κάποιο μαξιλαράκι. Μας φοβίζει ο Σεπτέμβρης και ο Οκτώβρης. Ο κόσμος αυτό που στερήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια θα το κάνει τώρα. Ήρθαν οι εκδηλώσεις, ήρθε ο τουρισμός, μας έδωσαν τονωτική ένεση, αλλά μετά είναι ένα ερώτημα. Οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι επισφαλής».

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls