Γ. Πέτρου: Ακριβότερο κατά 15%-20% το χαλλούμι το επόμενο διάστημα

Αυξήσεις στις τιμές του χαλλουμιού της τάξης του 15%-20% το προσεχές διάστημα προαναγγέλλει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τυροκόμων Κύπρου, Γιώργος Πέτρου, την ίδια ώρα που επιβεβαιώνει πως αρκετά από τα μεγάλα τυροκομεία του τόπου έχουν ήδη προχωρήσει με τις αιτήσεις τους για ένταξή τους στο ΠΟΠ.

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο κ. Πέτρου χαρακτήρισε ως win-win την συμφωνία που επιτεύχθηκε πρόσφατα μεταξύ των εμπλεκομένων μερών, τονίζοντας πως δεν υπάρχουν ούτε νικητές ούτε ηττημένοι, και υπογραμμίζοντας με νόημα πως ο «μόνος νικητής είναι η Κύπρος και το χαλλούμι».

Διαβάστε ακόμα: 

Λιανεμπόριο: Κινούνται ένδυση και υπόδηση, μούδιασμα στις υπεραγορές 

Λίφτινγκ στο παραλιακό μέτωπο της Αγίας Νάπας-Αλλάζει πρόσωπο

Habitat: Σε εξέλιξη οι εργασίες για τους δύο πύργους στη Λάρνακα

«Θα προτιμούσα η συμφωνία να ήταν μέχρι και το 2029, που είναι και η δεύτερη περίοδος προσαρμογής», υπέδειξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τυροκόμων Κύπρου, εκφράζοντας συναφώς προβληματισμό ως προς το τι θα γίνει μετά τα δύο χρόνια, οπόταν και θα πρέπει να ανανεωθεί η συμφωνία.

Διαβάστε εδώ: Έπεσαν οι υπογραφές στη συμφωνία εφαρμογής ΠΟΠ για το χαλλούμι

Σύμφωνα με τον Γιώργο Πέτρου, και παρά τους όποιους προβληματισμούς, ο Σύνδεσμος Τυροκόμων θα δώσει εντολή σε όλα τα μέλη του να εγγραφούν στο ΠΟΠ, με αρκετά από αυτά μάλιστα, όπως υπέδειξε, να έχουν προχωρήσει ήδη με τις αιτήσεις τους και να έχουν οριστεί και οι ημερομηνίες για επιθεώρηση.

Όπως ανέφερε ο κ. Πέτρου, αυτό που οι τυροκόμοι στο παρόν στάδιο αναμένουν είναι να γίνουν οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στη συμφωνία, ώστε από την 1η Σεπτεμβρίου να ξεκινήσει η εφαρμογή του χαλλουμιού ΠΟΠ.

Διαβάστε εδώ: Άρχισαν την διαδικασία ένταξής τους στο ΠΟΠ τα μεγάλα τυροκομεία

«Οι αλλαγές αφορούν το σχήμα, το μέγεθος, το βάρος, τις φυλές των ζωών, την υγρασία και άλλα… Πρόκειται για μικρές αλλαγές, οι οποίες όμως αυτή τη στιγμή δυσκολεύουν τους παραγωγούς και ιδιαίτερα τα μικρά τυροκομία, ωστόσο τις αναμένουμε», εξήγησε.

Όσον αφορά τα αποθέματα που έχουν οι παραγωγοί, ο κ. Πέτρου σημείωσε ότι θα δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα από το  αρμόδιο υπουργείο και πως αυτό είναι θέμα συνεννόησης και συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Τυροκόμων, τα αποθέματα που υπάρχουν θα μπορούν να πωληθούν με άλλη ονομασία.  

Υπενθυμίζεται επί τούτου ότι από τον Σεπτέμβριο δεν θα μπορούν να βρίσκονται στην αγορά οποιαδήποτε προϊόντα που θα φέρουν το όνομα χαλλούμι και δεν θα έχουν την σφραγίδα του ΠΟΠ, έχοντας δηλαδή περάσει μέσα από την σχετική διαδικασία. 

Ανεβαίνουν οι τιμές…

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, όπως ανέφερε ο Γιώργος Πέτρου, σύντομα οι καταναλωτές θα βρεθούν αντιμέτωποι με αυξήσεις στην τιμή του χαλλουμιού. Όπως είπε, η τιμή του χαλλουμιού το επόμενο διάστημα θα αυξηθεί κατά 15% με 20%, απ’ όλους τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους.

Διαβάστε εδώ: Πόσα θα στοιχίζει το γάλα μετά τη συμφωνία για το χαλλούμι

«Οι τυροκόμοι έρχονται αντιμέτωποι με τεράστιες αυξήσεις ύψους 35-45% στην πρώτη ύλη, δηλαδή το γάλα. Ταυτόχρονα, το κόστος ενέργειας αλλά και των υλικών συσκευασίας έχουν αυξηθεί πέραν του 100% με αποτέλεσμα πολλοί παραγωγοί να καταγράφουν ζημιές», εξήγησε.

Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα κ. Πέτρου, η τιμή του χαλλουμιού το επόμενο διάστημα-όπως έχει προαναφερθεί-θα αυξηθεί κατά 15% με 20%, απ’ όλους τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους.

«Το μεγάλο πρόβλημα, αλλά και το στοίχημα είναι να επιβάλουμε τις αυξήσεις στους πελάτες μας, αλλά δεν είμαστε σίγουροι αν μπορούμε να το πετύχουμε. Με πολλούς από τους πελάτες μας δεν έχουν λήξει οι συμφωνίες, ωστόσο, θα πρέπει να επικαλεστούμε λόγους ανωτέρας βίας και τις οικονομικές συνέπειες του πολέμου, που έχουν πάρει τις τιμές ενέργειες και ζωοτροφών στα ύψη», κατέληξε ο κ. Πέτρου, επισημαίνοντας πως μέχρι να μπουν οι αυξήσεις αυτές, τα τυροκομία θα ζημιώνουν.

Δειτε Επισης

Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar