Πώς τα πήγε ο Κωτσόβολος στην Κύπρο τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του

Αξιολογείται το εγχείρημα της καθόδου της Κωτσόβολος στην Κύπρο, καθώς ήταν ένα από τα δυσκολότερα και  σημαντικότερα βήματα του ομίλου. Η Κύπρος, όπως δήλωσε ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος– Dixons South East Europe, μπορεί να αποτελέσει οδηγός για άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Με δέκα μήνες λειτουργίας στην Κύπρο, τα καταστήματα Κωτσόβολος σε Λεμεσό και Λευκωσία έχουν καταγράψει συνολικά 407.577 επισκέψεις. Οι επισκέψεις στο οnline κατάστημα ήταν 1.148.027. Ο αριθμός παράδοσης, ανακύκλωσης, επισκευής, αναβάθμισης, εγκατάστασης και συντήρησης υπερέβη τις 33.000 συσκευές.

Διαβάστε ακόμη: 

Κλίμα: Τα βρήκαν σκούρα, αλλά θα επενδύσουν οι κυπριακές εταιρείες

Λιανεμπόριο: Οι πεσμένοι τζίροι της πανδημίας σε αριθμούς (πίνακες) 

Οι ξένοι επενδυτές δίνουν ώθηση στην αγορά ακινήτων

Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας ο Γιάννης Βασιλάκος,  ανέφερε ότι «η Κύπρος αποτελεί ένα από τα δυσκολότερα και ταυτόχρονα σημαντικότερα βήματα των τελευταίων ετών, είτε γιατί αφορά σε συστήματα τεχνολογίας, είτε γιατί μας μαθαίνει πώς είναι να προσαρμόζεται κανείς σε μία παρόμοια κουλτούρα, να διοικείς από μακριά, σεβόμενος τον καταναλωτή και βγάζοντας κέρδη».

«Επίσης για τον Κωτσόβολο είναι ένα μάθημα για το μοντέλο που θα μπορούσε να αποτυπώσει και σε άλλες χώρες μελλοντικά. Η Κύπρος είναι το πρώτο μεγάλο πείραμα που λέει ότι εάν τα καταφέρω σε μία μικρή αγορά και μπορέσω να βγάλω χρήματα από αυτήν, τότε είμαι έτοιμος να τολμήσω και το επόμενο βήμα», είπε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τον στόχο της της Κωτσόβολος για την Κύπρο για πωλήσεις 45 εκατ. ευρώ, αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, ο τζίρος βρίσκεται λίγο κάτω από το μισό του συγκεκριμένου ποσού.

Οι συνολικές επενδύσεις

Κατά την περίοδο 2021-2022 η Κωτσόβολος πραγματοποίησε συνολικές επενδύσεις ύψους 13,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6,1 εκατ. ευρώ από το συνολικό ποσό επενδύσεων διατέθηκε σε νέα καταστήματα στην Κύπρο, μεταστεγάσεις υπαρχόντων καταστημάτων σε Αγία Παρασκευή και River West, νέο κατάστημα στην Ελλάδα (K-spot στη Ρόδο) και ανακαίνιση στο κατάστημα της Κηφισιάς.

Επέκταση στα Βαλκάνια 

Για τον κ. Βασιλάκο, η Κύπρος μπορεί να αποτελέσει οδηγό για τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε άλλες αγορές στην Ευρώπη. «Έχουμε θέσει προτεραιότητες και έχουμε χαρτογραφήσει τις αγορές που θέλουμε να μπούμε. Θεωρώ οι βαλκανικές χώρες είναι βασικές υποψήφιες προς επέκταση, δεδομένου ότι τα logistics είναι εφικτό να εξυπηρετηθούν και υφίσταται ο χώρος για μία εταιρεία όπως εμείς, που μπορεί να φέρει ένα καλό παραγωγικό μοντέλο και ένα customer service. Είμαστε όμως σε μία γενική αξιολόγηση μιας και δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί το εγχείρημα της Κύπρου».

Δύσκολη χρονιά

Γενικότερα, η εταιρεία παρουσίασε τα αποτελέσματα της για την περίοδο Μάιος 2021- Απρίλιος 2022, όπου κατέγραψε ενισχυμένα έσοδα σημειώνοντας αύξηση 13,1% έναντι της περιόδου 2020 - 2021 και φτάνοντας στα 654 εκατ. ευρώ. 

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 51,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν στα 25,2 εκατ. ευρώ, από 20,9 εκατ. ευρώ το 2020-2021, σημειώνοντας αύξηση 20,5%. Τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 59,4 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η ελληνική αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών είχε μια πάρα πολύ καλή χρονιά το 2021, καθώς κατέγραψε αύξηση 22,5% από τα 2.095 εκατ. ευρώ το 2020 φτάνοντας τα 2.565 εκατ. ευρώ, με τις κατηγορίες των υπολογιστών και του κλιματισμού να ενισχύονται κατά 34% και 44% αντίστοιχα.

Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος έφτασαν στα €13.2 εκατ., σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 20,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα €59.4 εκατ.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το οικονομικό έτος 2021-2022, συνέχισε εντατικά τις επενδύσεις της όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της, ενώ πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στην Κυπριακή αγορά με δύο υπερσύγχρονα φυσικά καταστήματα σε Λευκωσία και Λεμεσό, αναπτύσσοντας παράλληλα μία υπερσύγχρονη υποδομή τηλεφωνικού κέντρου που εξυπηρετεί αποκλειστικά την Κυπριακή αγορά και το ηλεκτρονικό κατάστημα kotsovolos.cy.

Ο Γιάννης Βασιλάκος δήλωσε κατά την παρουσίαση σχετικά: «Σε μία ακόμη δύσκολη χρονιά σε παγκόσμιο επίπεδο και με ξεκάθαρο στόχο τη συνεχή προσαρμογή μας στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας αλλά και της αγοράς, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε μία ακόμα επιτυχημένη οικονομική χρήση.

Η ευελιξία με την οποία οι άνθρωποί μας σχεδιάζουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες κάνοντάς τα προσβάσιμα σε όλους, χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις και οι συνεχείς επενδύσεις που στηρίζουν την αναπτυξιακή μας στρατηγική, είναι η απάντησή μας και σε αυτή τη δύσκολη «στροφή», δίνοντας παράλληλα προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία και τον Έλληνα καταναλωτή. Συνεχίζουμε δυναμικά και προάγουμε την καινοτομία σε κάθε μας πρωτοβουλία, αναπτύσσοντας ένα ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο που υπόσχεται μία Καλύτερη ζωή για όλους».

Δειτε Επισης

'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν
Ποιοι είναι έξι μέτοχοι του Nicosia Mall και τι λένε για το success story του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Κύπρου
CP Herbalist: Το νέο pop-up κατάστημα στο My Mall Limassol και το εργοστάσιο προ των πυλών
Νέο νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών-Τι περιλαμβάνουν οι βασικές ρυθμίσεις
Bruegel: Τι θα πρέπει να περιμένει η Ευρώπη από τους δασμούς του Τραμπ
Μιχάλης Πέτρου: Στρατηγική επέκταση με το γάλα «ΜΟΟ» σοκολάτας-Προσεχώς εμπλουτισμός με νέους κωδικούς
Όμιλος Παπαέλληνας: Γιορτάζει τα 70 χρόνια παρουσίας των χαρτομάντηλων Kleenex στην κυπριακή αγορά με επετειακή συσκευασία
Γιώργος Μαλέκκος: Εξαιρετική εμπειρία για όλους το 16ο Συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Έρευνα Marc για καπνικές συνήθειες στην Κύπρο-Κλειδί η ενημέρωση για το τέλος του τσιγάρου
Άγγιξε το ενά δις δολάρια ο όγκος εμπορίου μεταξύ Κύπρου και Κίνας το 2023