Λιανεμπόριο: Οι πεσμένοι τζίροι της πανδημίας σε αριθμούς (πίνακες)

Σε αρνητική τροχιά βρέθηκαν χονδρικό και λιανικό εμπόριο κατά τη διάρκεια του 2020, κατά το ξέσπασμα της πανδημίας και των lockdowns, με τους τζίρους, την αξία παραγωγής και την απασχόληση να υποχωρούν.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της Έρευνας Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου, ο κύκλος εργασιών στον ευρύτερο εμπορικό τομέα μειώθηκε το 2020 κατά 4,8% στα €12,6 δισ. (€12.673,7 εκατ.) σε σύγκριση με €13,3 δισ. (€13.319,4 εκατ.) το 2019.

Πόσο υποχώρησαν οι κύκλοι εργασιών
Κατά κλάδο, στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών ο τζίρος υποχώρησε κατά 7,5% στα €906,3 εκατ., στο χονδρικό εμπόριο κατά 5,8% στα €5,8 δισ. (€5.872,2 εκατ.), ενώ στο λιανικό εμπόριο μειώθηκε κατά 3,4% στα €5,9 δισ. (€5.895,2 εκατ.)

Διαβάστε ακόμα: 

Κλίμα: Τα βρήκαν σκούρα, αλλά θα επενδύσουν οι κυπριακές εταιρείες 

Οι ξένοι επενδυτές δίνουν ώθηση στην αγορά ακινήτων

Μειωμένη κατά 4,3% ήταν το 2020 και η αξία παραγωγής του τομέα, η οποία υποχώρησε στα €3,26 δισ. (€3.260,0 εκατ.). Η αξία παραγωγής προκύπτει, αφού προστεθούν στον κύκλο εργασιών άλλα έσοδα και τυχόν μεταβολές στην αξία των αποθεμάτων στο τέλος του έτους και αφαιρεθεί η αξία των εμπορευμάτων που αγοράστηκαν για μεταπώληση.

 

Στο σύνολο του εμπορικού τομέα, η προστιθέμενη αξία σε τρέχουσες τιμές μειώθηκε κατά 2,2% στα €2 δισ. (€2.072,7 εκατ.) το 2020 από €2,1 δισ. (€2.118,3 εκατ.) το 2019. Σημειώνεται ότι η προστιθέμενη αξία προκύπτει αφού αφαιρεθεί από την αξία παραγωγής το σύνολο των δαπανών σε έξοδα παραγωγής, διοικητικά έξοδα και ενοίκια που πληρώθηκαν για κτήρια και μηχανήματα.

Στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών η προστιθέμενη αξία μειώθηκε κατά 3,9% στα €187,4 εκατ., στο χονδρικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 0,2% στα €922 εκατ., ενώ στο λιανικό εμπόριο μειώθηκε κατά 3,9% στα €963,3 εκατ.

 

Μειώθηκε και η απασχόληση
Ελαφρώς μειωμένη ήταν αναπόφευκτα και η απασχόληση στο εμπόριο, η οποία υποχώρησε το 2020 κατά 2% στις 72.100 από 73.600 το 2019.

Πιο αναλυτικά, στο εμπόριο και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών απασχολούνταν 8.800 άτομα (μείωση 0,7%), στο χονδρικό εμπόριο 24.600 (μείωση 0,1%) και στο λιανικό εμπόριο 38.700 άτομα (μείωση 3,4%).

Δειτε Επισης

Σώτος Ιακωβίδης: Μια πραγματική πρόκληση και η προτεραιότητα του ομίλου MSJ το 2025
Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη