Μείωση παραγωγής και ελλείψεις ταλαιπωρούν την αυτοκινητοβιομηχανία

Έως και δώδεκα μήνες είναι πλέον ο χρόνος που μετά από μια παραγγελία, ο πελάτης θα πρέπει να περιμένει για να παραλάβει το αυτοκίνητό του, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει φέρει την αυτοκινητοβιομηχανία αντιμέτωπη, μεταξύ άλλων προβλημάτων, με μεγάλες περικοπές στην παραγωγή.

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο chief operation officer(COO) της UNICARS, Πόλυς Πολυδώρου, σκιαγράφησε την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα, εστιάζοντας στις μεγάλες περικοπές στις παραγωγές αυτοκινήτων και στις συνεπακόλουθες καθυστερήσεις στις παραδόσεις μετά τις παραγγελίες.

Όπως εκτίμησε ο κ. Πολυδώρου, ο τομέας θα κινηθεί σε πιο χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με το 2021, αφού ήδη υπάρχει μείωση στην παραγωγή και στην αγορά. Ένα πρόβλημα μάλιστα που στους επόμενους μήνες, όπως ανέφερε, θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο.

Διαβάστε ακόμα:

Τα top 10+ προϊόντα που εισάγουμε από Ρωσία και Ουκρανία

Trilogy: Νέο γραφείο πωλήσεων από την Cybarco

Οι εταιρείες και τα αποθέματα φυσικού αερίου στην κυπριακή ΑΟΖ

Πολυτελής έπαυλη στη Λευκωσία ψάχνει αγοραστή (photos)

Μειώθηκε η παραγωγή

Επισημαίνοντας ότι ακόμη δεν έχουμε έρθει αντιμέτωποι με όλες τις οικονομικές συνέπειες και τον συνολικό αντίκτυπο του ουκρανικού, ο κ. Πολυδώρου ανέφερε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα όσον αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία, αφορά στην μείωση της παραγωγής. Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε, πολλοί προμηθευτές στην Ουκρανία σταμάτησαν να παράγουν και τα εργοστάσια ψάχνουν για εναλλακτικές λύσεις.

«Ήδη, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το θέμα της μείωσης της παραγωγής λόγω των περικοπών από εργοστάσια. Ο πόλεμος έκανε χειρότερη την κατάσταση με τις ελλείψεις, αφού πολλοί κατασκευαστές έχουν εταιρείες στην Ουκρανία που παράγουν και προμηθεύουν τα εργοστάσια σε πρώτη ύλη και σε εξαρτήματα», επισήμανε. Συν τοις άλλοις, επιδεινώθηκε και το ήδη υπάρχον πρόβλημα που ταλάνιζε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αυτό με τις ελλείψεις σε microchip.

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις

Οι περικοπές στην παραγωγή, επιφέρουν αλυσιδωτές επιπτώσεις με την πιο κύρια, τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Πολυδώρου, την περίοδο πριν από την πανδημία, όταν ένας πελάτης προχωρούσε σε παραγγελία, η παράδοση του αυτοκινήτου γινόταν σε διάστημα τεσσάρων με πέντε μηνών.

Εν μέσω κορωνοϊού, οι παραδόσεις γίνονταν σε έξι με επτά μήνες και σε κάποιες περιπτώσεις σε οκτώ. Πλέον, μετά από μια παραγγελία, η παράδοση του αυτοκινήτου θα γίνει σε οκτώ με δώδεκα μήνες.

Δεν επηρεάστηκε η ζήτηση

Ερωτηθείς κατά πόσο μειώθηκε η ζήτηση λόγω των εξελίξεων, ο κ. Πολυδώρου ανέφερε ότι ελάχιστα μειώθηκαν οι πωλήσεις. «Δεν μπορώ να πω ότι η ζήτηση μειώθηκε δραματικά. Παρατηρήθηκε μια μικρή μείωση, αλλά σε λογικά πλαίσια. Η αγορά κινείται και αυτό οφείλεται στο ότι ο κόσμος είναι ενημερωμένος για την κατάσταση που επικρατεί και γνωρίζει ότι πλέον θα υπάρξει μεγαλύτερος χρόνος αναμονής», επισήμανε.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός  ότι όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in hybrid, σύμφωνα με τον κ. Πολυδώρου, η ζήτησή τους αυξήθηκε λόγω των σχεδίων επιχορήγησης της κυβέρνησης.

Τέλος, ο COO της UNICARS, υπέδειξε ότι από τη στιγμή που δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε και πότε θα τερματιστούν οι συνέπειές του. «Ο πόλεμος συνεχίζεται και αντιμετωπίζουμε τις επιπτώσεις. Δεν ξέρουμε πότε θα ανακάμψουμε», κατέληξε.   

Δειτε Επισης

Από διαφορετικές αφετηρίες για την ΑΤΑ-«Ο θεσμός είναι αναχρονιστικός και χρήζει βελτίωσης ή αντικατάστασης»
J+A Philippou architects-engineers: Το αρχιτεκτονικό γραφείο πίσω από το ιδιόκτητο γήπεδο του ΑΠΟΕΛ
Περιμένουν έγκριση από την Apple για το e-kalathi… Τι ζήτησε η αμερικανική εταιρεία για να συνάδει με το iOS
Επιστρέφει με όραμα το φρέσκο κυπριακό γάλα Χαραλαμπίδης
Σε περιπέτειες για τα πνευματικά δικαιώματα η Κύπρος-Γιατί ελλοχεύει κίνδυνος κυρώσεων από την Ε.Ε.
Παραδοχή Αναστασιάδη: Εξετέθη με το επενδυτικό πρόγραμμα η Κύπρος-Τι ξεκαθαρίζει για δικηγορικό γραφείο και Σεϋχέλλες
Νίκος Αναστασιάδης: Οι αμαρτίες Πανίκου Δημητριάδη, γιατί είπα «δεσμεύομαι» και το δυστύχημα για τον συκοφάντη
Yποβάθμισε και το ΚΟΕ την πρόβλεψή του για την ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας το 2025
Νέους κανόνες για εγγραφή οχημάτων και ελέγχους για εκπομπές προτείνει η Κομισιόν
Η εξέλιξη των υπεύθυνων επιλογών στο κυπριακό καλάθι-Πώς η Lidl Κύπρου οδηγεί τη μετάβαση προς μια πιο συνειδητή και βιώσιμη κατανάλωση