Λιανεμπόριο: Οι αυξήσεις και αυτοί που σώζουν την κατάσταση

Σε αχαρτογράφητα νερά, χωρίς να μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ασφαλής πρόβλεψη, κινείται το λιανικό εμπόριο, με τις αυξήσεις στις τιμές, αλλά και τους μουδιασμένους καταναλωτές να αποτυπώνουν την εικόνα της αγοράς.

Παρόλο που μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να παρατηρούνται ελλείψεις και να υπάρχει επάρκεια προϊόντων, την ίδια στιγμή η επιδείνωση της επιδημιολογικής εικόνας και η έξαρση των κρουσμάτων δεν επιτρέπουν μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς και ασφαλείς εκτιμήσεις για τη νέα χρονιά.

Διαβάστε ακόμα:

Mayday ταξιδιωτικών πρακτόρων για το διπλό PCR-«Πολλές οι ακυρώσεις»

Έρχεται νέα μεγάλη εμπορική ανάπτυξη στη Λευκωσία (pics)

Αλλάζει μορφή η ακτογραμμή της παραλίας του Lady’s Mile

Τα κρούσματα και η αλυσίδα παραγωγής
Η ομαλοποίηση και η επιστροφή των τελικών τιμών των προϊόντων στην κανονικότητα δεν αναμένεται να επέλθει τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες του 2022.

Διαβάστε ακόμη:

Περιμένουν τα... ξεπουλήματα οι Κύπριοι-Η εικόνα στο λιανεμπόριο


Ανοδικά ο κύκλος εργασιών λιανικού εμπορίου τον Οκτώβριο

Black Friday σε μαρασμό-Απογοητευμένοι οι καταστηματάρχες

Μιλώντας στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου, επεσήμανε ότι εξαιτίας της έξαρσης των κρουσμάτων, μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού τέθηκε αυτομάτως εκτός εργασίας, επηρεάζοντας αρνητικά την αλυσίδα παραγωγής, η οποία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην υφιστάμενη ζήτηση, ενώ η ευρύτερη εικόνα στην αγορά παραμένει μουδιασμένη.

«Σε σύγκριση με το 2019, δηλαδή προ πανδημίας, το λιανικό εμπόριο βρίσκεται αρκετά πίσω. Παρόλο που ο Οκτώβριος κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, εντούτοις η επιδείνωση των επιδημιολογικών συνθηκών τον Νοέμβριο σε συνδυασμό με το κύμα αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων, επέφεραν αρνητικές επιπτώσεις στην κατανάλωση», τόνισε σχετικά.

Σανίδα σωτηρίας τρόφιμα και παιχνίδια
Ικανοποιημένοι, ωστόσο, δηλώνουν οι καταστηματάρχες για το γεγονός ότι σύσσωμο το λιανικό εμπόριο παρέμεινε ανοιχτό τους τελευταίους μήνες του 2021, σε αντίθεση με την περσινή χρονιά, κατά την οποία μεγάλο μέρος του λιανεμπορίου (malls και πολυκαταστήματα) δεν λειτουργούσαν.

Βέβαια, έπειτα από ένα χλιαρό Black Friday, η εικόνα στην εικόνα τις μέρες των γιορτών δεν άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις, με εξαίρεση τα τρόφιμα και τα παιχνίδια.

«Ο τομέας των τροφίμων και των παιχνιδιών κινήθηκε αρκετά καλά τις γιορτές. Ίσως να έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές επέλεξαν να μείνουν σπίτι, με αποτέλεσμα να μην λείψει κανένα έδεσμα από το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και κανένα παιχνίδι κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο», ανέφερε στο InBusinessNews ο κ. Αντωνίου.

Μικρό καλάθι για ξεπουλήματα
Οι λιανέμποροι εναποθέτουν πια τις ελπίδες τους στην περίοδο των ξεπουλημάτων.

Κρατούν, όμως, μικρό καλάθι ένεκα της ραγδαίας επιδείνωσης της επιδημιολογικής εικόνας και της αυστηροποίησης των μέτρων, της ακύρωσης εκδηλώσεων και πάρτι, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η ψυχολογία είναι άμεσα συνυφασμένη με την κατανάλωση.

Διευκρινίζεται ότι, παρόλο που δεν ρυθμίζεται βάσει νομοθεσίας η περίοδος των εκπτώσεων, εντούτοις η συντριπτική πλειοψηφία των καταστηματαρχών, ειδικά σε ένδυση και υπόδηση, προχώρησαν σε προσφορές στην αυγή της νέας χρονιάς, ενώ κάποιοι προηγήθηκαν, με εκπτώσεις λίγο πριν από το τέλος του 2021.

Κλειστά τα καταστήματα τα Φώτα
Υπενθυμίζεται ακόμη ότι, όπως και την 1η και 2 Ιανουαρίου, έτσι και την Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2022 (Θεοφάνεια) τα γενικά καταστήματα λιανικού εμπορίου (υπεραγορές, καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, τεχνολογίας, πολυκαταστήματα, malls κλπ.) θα παραμείνουν κλειστά.

Ανοικτά θα παραμείνουν μόνο τα ειδικά καταστήματα (φούρνοι, περίπτερα, καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης, ζαχαροπλαστεία κλπ.), όπως επίσης οι χώροι εστίασης και ψυχαγωγίας εντός των malls.

Δειτε Επισης

Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar