Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων

Σε ανοδική πορεία κινήθηκαν οι τιμές σε όλους σχεδόν τους τομείς του λιανικού εμπορίου. Οι αυξήσεις φάνηκαν να είναι έντονες τους τελευταίους μήνες, ιδιαίτερα από τον Ιούλιο και έπειτα.

Τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για τον Αύγουστο αποτυπώνουν τις αυξημένες τιμές, τις οποίες ένιωσαν οι καταναλωτές, σε διάφορες οικονομικές δραστηριότητες.

Ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε τον Αύγουστο του 2021 κατά 9,1% σε σύγκριση με τον περσινό Αύγουστο, την ώρα που ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 2,9%.

Διαβάστε ακόμα:

Ο κατώτατος μισθός και ποιες οι μεγάλες ανησυχίες των εργοδοτών

Το σχέδιο προσέλκυσης εταιρειών σε roundtable συζήτηση στο Προεδρικό

Καύσιμα από χρυσάφι
Πιο αναλυτικά, το μεγαλύτερο άλμα ύψους 25,7% καταγράφηκε στην αξία της κατηγορίας που αφορά ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, κουρτίνες, χαλιά, βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικό εξοπλισμό, παιχνίδια, άνθη, φυτά, ρολόγια και κοσμήματα.

Διαβάστε ακόμα:
Ακριβαίνουν γάλα, ψωμί, αλεύρι και άλλα βασικά είδη


Καφές, γάλα και ψωμί από…χρυσάφι-Εκτοξεύονται οι τιμές

Τσιμπημένα κατά 24,4% (Δείκτης Αξίας) ήταν τα καύσιμα που κλήθηκαν να πληρώσουν οι καταναλωτές τον φετινό Αύγουστο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, παρόλο που ο τζίρος (Δείκτης Όγκου) των πρατηρίων αυξήθηκε μόλις κατά 2,8%.

Στα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός των καυσίμων οχημάτων) η αξία αυξήθηκε 14,9% μέσα σε έναν χρόνο, με τον όγκο να αυξάνεται κατά 11,3%.
 

 

Τσιμπημένες τιμές σε ένδυση και υπόδηση
Ανεβασμένες φαίνεται να ήταν τον Αύγουστο και οι τιμές στην ένδυση και την υπόδηση, καθώς η αξία της κατηγορίας υφάσματα, ενδύματα και υποδήματα σημείωσε άνοδο 11%, με ταυτόχρονη αύξηση του τζίρου κατά 12,2%.

Στον τομέα των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών και οικοδομικών υλικών η αύξηση φτάνει το 9,5% τον Αύγουστο του 2021 έναντι του περσινού Αυγούστου, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται μόλις κατά 3%.

Άνοδος και στην αξία των τροφίμων
Αυξήσεις διαφάνηκαν και στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών, καπνού (σε ειδικευμένα καταστήματα), με την αξία να καταγράφει άνοδο 7,3% σε μία χρονιά, παρόλο που ο τζίρος των καταστημάτων φαίνεται να υποχώρησε κατά 1,8%.

Στα εδώδιμα προϊόντα, αλλά και στα τρόφιμα, ποτά, καπνό σε μη ειδικευμένα καταστήματα ο δείκτης αξίας σημείωσε αύξηση 2,2% και 1,4% αντίστοιχα.

Πού καταγράφηκε μείωση
Αντίθετα, ο μοναδικός τομέας, στον οποίο καταγράφηκε υποχώρηση της αξίας, της τάξεως του 6,5% ήταν το άλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα.

Σε ολόκληρο το λιανικό εμπόριο, εξαιρουμένων των καυσίμων οχημάτων, ο δείκτης αξίας κατέγραψε άνοδο 7,6% τον Αύγουστο του 2021 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020, παρόλο που ο τζίρος σε αυτόν τον τομέα αυξήθηκε μόνο κατά 3%.

Δειτε Επισης

Αύξηση αξίας εργασιών του χονδρικού εμπορίου το τρίτο τρίμηνο του 2024
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ανταμείβουν τους πελάτες τους με αθλητικά είδη Kappa
Αυτοψία στις υπεραγορές...«Χωρίς προβλήματα σε θέματα ποιότητας και συμμόρφωσης, υπάρχει επάρκεια στην αγορά»
Πάνε για μεγάλο deal στην αυτοκινητοβιομηχανία... Στον δρόμο για την συγχώνευση Honda και Nissan
Holiday gifts just in time: Η Bionic φέρνει τεχνολογικά δώρα για όλους
Η Κίνα υποδέχεται τον Τραμπ εμπορικά ετοιμοπόλεμη
Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος
Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Μεγαλομέτοχος των Mall of Cyprus και Mall of Engomi με 77,8% η Pareto
Στον ξένο επενδυτή και με βούλα των μετόχων της Ermes η Superhome Center DIY-Αλλάζει χέρια η αλυσίδα