Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων

Σε ανοδική πορεία κινήθηκαν οι τιμές σε όλους σχεδόν τους τομείς του λιανικού εμπορίου. Οι αυξήσεις φάνηκαν να είναι έντονες τους τελευταίους μήνες, ιδιαίτερα από τον Ιούλιο και έπειτα.

Τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για τον Αύγουστο αποτυπώνουν τις αυξημένες τιμές, τις οποίες ένιωσαν οι καταναλωτές, σε διάφορες οικονομικές δραστηριότητες.

Ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε τον Αύγουστο του 2021 κατά 9,1% σε σύγκριση με τον περσινό Αύγουστο, την ώρα που ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 2,9%.

Διαβάστε ακόμα:

Ο κατώτατος μισθός και ποιες οι μεγάλες ανησυχίες των εργοδοτών

Το σχέδιο προσέλκυσης εταιρειών σε roundtable συζήτηση στο Προεδρικό

Καύσιμα από χρυσάφι
Πιο αναλυτικά, το μεγαλύτερο άλμα ύψους 25,7% καταγράφηκε στην αξία της κατηγορίας που αφορά ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, κουρτίνες, χαλιά, βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικό εξοπλισμό, παιχνίδια, άνθη, φυτά, ρολόγια και κοσμήματα.

Διαβάστε ακόμα:
Ακριβαίνουν γάλα, ψωμί, αλεύρι και άλλα βασικά είδη


Καφές, γάλα και ψωμί από…χρυσάφι-Εκτοξεύονται οι τιμές

Τσιμπημένα κατά 24,4% (Δείκτης Αξίας) ήταν τα καύσιμα που κλήθηκαν να πληρώσουν οι καταναλωτές τον φετινό Αύγουστο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, παρόλο που ο τζίρος (Δείκτης Όγκου) των πρατηρίων αυξήθηκε μόλις κατά 2,8%.

Στα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός των καυσίμων οχημάτων) η αξία αυξήθηκε 14,9% μέσα σε έναν χρόνο, με τον όγκο να αυξάνεται κατά 11,3%.
 

 

Τσιμπημένες τιμές σε ένδυση και υπόδηση
Ανεβασμένες φαίνεται να ήταν τον Αύγουστο και οι τιμές στην ένδυση και την υπόδηση, καθώς η αξία της κατηγορίας υφάσματα, ενδύματα και υποδήματα σημείωσε άνοδο 11%, με ταυτόχρονη αύξηση του τζίρου κατά 12,2%.

Στον τομέα των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών και οικοδομικών υλικών η αύξηση φτάνει το 9,5% τον Αύγουστο του 2021 έναντι του περσινού Αυγούστου, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται μόλις κατά 3%.

Άνοδος και στην αξία των τροφίμων
Αυξήσεις διαφάνηκαν και στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών, καπνού (σε ειδικευμένα καταστήματα), με την αξία να καταγράφει άνοδο 7,3% σε μία χρονιά, παρόλο που ο τζίρος των καταστημάτων φαίνεται να υποχώρησε κατά 1,8%.

Στα εδώδιμα προϊόντα, αλλά και στα τρόφιμα, ποτά, καπνό σε μη ειδικευμένα καταστήματα ο δείκτης αξίας σημείωσε αύξηση 2,2% και 1,4% αντίστοιχα.

Πού καταγράφηκε μείωση
Αντίθετα, ο μοναδικός τομέας, στον οποίο καταγράφηκε υποχώρηση της αξίας, της τάξεως του 6,5% ήταν το άλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα.

Σε ολόκληρο το λιανικό εμπόριο, εξαιρουμένων των καυσίμων οχημάτων, ο δείκτης αξίας κατέγραψε άνοδο 7,6% τον Αύγουστο του 2021 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020, παρόλο που ο τζίρος σε αυτόν τον τομέα αυξήθηκε μόνο κατά 3%.

Δειτε Επισης

Υπεραγορές Αλφαμέγα: Δυναμική επέκταση στα Μανδριά Πάφου-Το νέο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του
Πήρε ώθηση από τις γιορτές και τα ξεπουλήματα το λιανεμπόριο-Ευοίωνες προοπτικές για το 2025 με επενδύσεις και επεκτάσεις
Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)