Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων

Σε ανοδική πορεία κινήθηκαν οι τιμές σε όλους σχεδόν τους τομείς του λιανικού εμπορίου. Οι αυξήσεις φάνηκαν να είναι έντονες τους τελευταίους μήνες, ιδιαίτερα από τον Ιούλιο και έπειτα.

Τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για τον Αύγουστο αποτυπώνουν τις αυξημένες τιμές, τις οποίες ένιωσαν οι καταναλωτές, σε διάφορες οικονομικές δραστηριότητες.

Ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε τον Αύγουστο του 2021 κατά 9,1% σε σύγκριση με τον περσινό Αύγουστο, την ώρα που ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 2,9%.

Διαβάστε ακόμα:

Ο κατώτατος μισθός και ποιες οι μεγάλες ανησυχίες των εργοδοτών

Το σχέδιο προσέλκυσης εταιρειών σε roundtable συζήτηση στο Προεδρικό

Καύσιμα από χρυσάφι
Πιο αναλυτικά, το μεγαλύτερο άλμα ύψους 25,7% καταγράφηκε στην αξία της κατηγορίας που αφορά ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, κουρτίνες, χαλιά, βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικό εξοπλισμό, παιχνίδια, άνθη, φυτά, ρολόγια και κοσμήματα.

Διαβάστε ακόμα:
Ακριβαίνουν γάλα, ψωμί, αλεύρι και άλλα βασικά είδη


Καφές, γάλα και ψωμί από…χρυσάφι-Εκτοξεύονται οι τιμές

Τσιμπημένα κατά 24,4% (Δείκτης Αξίας) ήταν τα καύσιμα που κλήθηκαν να πληρώσουν οι καταναλωτές τον φετινό Αύγουστο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, παρόλο που ο τζίρος (Δείκτης Όγκου) των πρατηρίων αυξήθηκε μόλις κατά 2,8%.

Στα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός των καυσίμων οχημάτων) η αξία αυξήθηκε 14,9% μέσα σε έναν χρόνο, με τον όγκο να αυξάνεται κατά 11,3%.
 

 

Τσιμπημένες τιμές σε ένδυση και υπόδηση
Ανεβασμένες φαίνεται να ήταν τον Αύγουστο και οι τιμές στην ένδυση και την υπόδηση, καθώς η αξία της κατηγορίας υφάσματα, ενδύματα και υποδήματα σημείωσε άνοδο 11%, με ταυτόχρονη αύξηση του τζίρου κατά 12,2%.

Στον τομέα των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών και οικοδομικών υλικών η αύξηση φτάνει το 9,5% τον Αύγουστο του 2021 έναντι του περσινού Αυγούστου, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται μόλις κατά 3%.

Άνοδος και στην αξία των τροφίμων
Αυξήσεις διαφάνηκαν και στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών, καπνού (σε ειδικευμένα καταστήματα), με την αξία να καταγράφει άνοδο 7,3% σε μία χρονιά, παρόλο που ο τζίρος των καταστημάτων φαίνεται να υποχώρησε κατά 1,8%.

Στα εδώδιμα προϊόντα, αλλά και στα τρόφιμα, ποτά, καπνό σε μη ειδικευμένα καταστήματα ο δείκτης αξίας σημείωσε αύξηση 2,2% και 1,4% αντίστοιχα.

Πού καταγράφηκε μείωση
Αντίθετα, ο μοναδικός τομέας, στον οποίο καταγράφηκε υποχώρηση της αξίας, της τάξεως του 6,5% ήταν το άλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα.

Σε ολόκληρο το λιανικό εμπόριο, εξαιρουμένων των καυσίμων οχημάτων, ο δείκτης αξίας κατέγραψε άνοδο 7,6% τον Αύγουστο του 2021 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020, παρόλο που ο τζίρος σε αυτόν τον τομέα αυξήθηκε μόνο κατά 3%.

Δειτε Επισης

Σώτος Ιακωβίδης: Μια πραγματική πρόκληση και η προτεραιότητα του ομίλου MSJ το 2025
Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη