Με χαμηλές ταχύτητες τα «πράσινα» οχήματα στην Κύπρο

Χαμηλά κινήθηκε η αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην Κύπρο, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, την ώρα που οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης κάνουν άλματα στην εγγραφή των «πράσινων» οχημάτων, αψηφώντας τα οικονομικά εμπόδια της πανδημίας.

Γενικότερα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (European Automobile Manufacturers Association-ACEA), οι εγγραφές επιβατικών οχημάτων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ανήλθαν στις 3,405,600. Πιο πάνω δηλαδή, κατά 66% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.

Συνολικά, περίπου 574.565 (αύξηση κατά 237%) νέα plug-in ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταχωρήθηκαν το 2ο τρίμηνο του 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Νορβηγία, Ελβετία, Ισλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, που αποτελούν το 16,9% της αγοράς. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 237%. Σημειώνεται επίσης ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οριακά μπροστά από τα υβριδικά plug-in.

Οι έξι κύριες αγορές των ηλεκτρικών/υβριδικών οχημάτων (BEV, PHEV, FCV) κατά την εξεταζόμενη περίοδο αντιπροσώπευαν περίπου 795.821 εγγραφές ή πάνω από το 77% των συνολικών πωλήσεων. Πιο αναλυτικά:

  1. Γερμανία - 312.507 (αύξηση 233%)
  2. Γαλλία - 144.304 (αύξηση 121%)
  3. Ηνωμένο Βασίλειο - 132.100 (αύξηση 161%)
  4. Νορβηγία - 69.378 (αύξηση 71%)
  5. Σουηδία - 69.150 (αύξηση 112%)
  6. Ιταλία - 68.382 (αύξηση 334%)

Η Κύπρος βρίσκεται στην 30η και τελευταία θέση του πίνακα με 103 εγγραφές και η Ελλάδα στην 20η θέση με 3.202 εγγραφές κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, εκεί η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς 15 χώρες κατέχουν το 10%, με βασίλισσα την Νορβηγία. Συγκεκριμένα:

  1. Νορβηγία - 82,7%
  2. Ισλανδία - 44,3%
  3. Σουηδία - 39,9%
  4. Φινλανδία - 28,4%
  5. Δανία - 26,8%
  6. Γερμανία - 22,5%

Η Ελλάδα αύξησε το ποσοστό της από 1.0% στο 5.5% σε σύγκριση του πρώτου με του δεύτερου τριμήνου, ενώ η Κύπρος παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα από 1.4% στο 1.8%.

Διαβάστε ακόμα:

Έτοιμος να υπερπηδήσει τον πήχη… ανάγκης ο τουρισμός

Μάριος Μιλής: Η συνταγή της επιτυχίας για την SignalGeneriX 

Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν οι Κύπριοι ανά επαρχία

Στις εγγραφές των ηλεκτρικών οχημάτων, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Νορβηγία και η Ιταλία κυριάρχησαν στην αγορά τους πρώτους έξι μήνες του 2021. Όπως φαίνεται και στον πιο κάτω πίνακα, οι πιο πάνω χώρες ενέγραψαν μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα, η Ελλάδα μόλις 1033 και η Κύπρος 48.

Ωστόσο, μπορεί ο αριθμός να είναι μικρός αλλά αυτό μεταφράζεται για την Κύπρο σε αύξηση 336.4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. Ο πιο κάτω πίνακας αποτυπώνει την εικόνα των εγγραφών ηλεκτρικών οχημάτων ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης και πως διαφοροποιήθηκαν σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Όλες οι χώρες κινήθηκαν ανοδικά στις εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων.

Όσον αφορά τα υβριδικά οχήματα εκεί παρατηρείται μία ελαφριά μείωση για την Κύπρο, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2021 είχε εγγράψει 55 οχήματα (εκτίμηση) ενώ την αντίστοιχη περίοδο 56.

Η έκθεση αναφέρει ότι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία και η Ιταλία ήταν οι μεγαλύτερες αγορές plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο αριθμός των χωρών με μερίδιο αγοράς PHEV τουλάχιστον 10% αυξήθηκε σε 7.

Οι κορυφαίες χώρες σε μερίδιο αγοράς plug-in υβριδικών αυτοκινήτων είναι:

  1. Σουηδία - 26,9%
  2. Νορβηγία - 25,4%
  3. Ισλανδία - 23,8%
  4. Φινλανδία - 21,1%
  5. Δανία - 19,1%
  6. Γερμανία - 11,8%
  7. Βέλγιο - 11,2%

Δειτε Επισης

Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ